Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Tubes op fixie ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Auteur Bericht
tompeeters87

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 7:54 pm    Onderwerp: Tubes op fixie Reageer met quote

Hee ik zoek iemand die ervaring heeft met een tubes op zijn fixed bike.
Ik heb onlangs nieuwe velgen gekocht die enkel geschikt zijn voor tubes, maar nu weet ik hier niet zoveel over eerlijk gezegd.
Ik heb gezien dat er best een prijsverschil in zit, tussen de €20 en €80 per band. Dus kan iemand mij adviseren over een goede tube, het liefst onder de €35; per stuk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een fervent skidder ben, dus ze moeten wel ergens tegen kunnen.

Alvast bedankt! Groeten
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die wielen kun je wel weer verkopen, of over spaken op draadvelgen. Tubes op je achterwiel met een fixie gaat niet werken. Voorwiel is dubieus, maar op je achterwiel kan de lijm op je tube de kracht niet aan (zeker niet als je skid).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Vr Dec 21, 2012 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nutsjesmoar schreef:
Tubes op je achterwiel met een fixie gaat niet werken.

Op een baanfiets werken ze ander prima, maar ik ben het met je eens dat skidden op een tube vrij duur is. Goedkope tubes knallen wel minder hard als de echte op 16 bar Very happy
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2012 1:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, maar op de baan skidt men ook niet. Met mijn rijstijl zouden Tubes prima kunnen, maar wanneer je gaat 'skidden' dan vliegen de tubes van de wielen af.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
psychoaiko666

BerichtGeplaatst: Do Dec 27, 2012 3:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

maar een baan is glad unlike het gemiddelde wegdek en baanfietsers skidden niet, die laten hun fiets uitrollen. ik denk dat't voor niet veel uitmaakt, maar als je veel skid moet je achter toch echt een andere velg gaan gebruiken en een schwalbe durano d'r op leggen. die band is speciaal gemaakt om mee te skidden.
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2012 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

nutsjesmoar schreef:
Tubes op je achterwiel met een fixie gaat niet werken. Voorwiel is dubieus, maar op je achterwiel kan de lijm op je tube de kracht niet aan (zeker niet als je skid).

Dat is inderdaad dubieus, ik snap die redenering niet.
Zou je hem willen uitleggen?
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Vr Dec 28, 2012 10:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een tube om je voorwiel is dubieus. Kan dat niet? MIsschien verwoorde ik het wat fout maar volgens mij word ik wel begrepen.

En die Durano Skid, niet doen. Gewoon een paar Conti Grand Prix erom, 24c. Heerlijk bandje.
Naar boven
koekie

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2013 2:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gek genoeg heeft niemand het hier over het aanbrengen en lijmen van tubes. Daarbij moet je even weten wat je precies doen moet. Dit kan best lastig en tijdrovend zijn, zeker omdat de lijm vaak ook nog lange tijd moet drogen. Gewoon clinchers erop, ik geloof dat er daarbij genoeg (voordelige) keuze tussen mooie banden is voor de skid-a-lot's onder ons.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2013 11:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

koekie schreef:
Gek genoeg heeft niemand het hier over het aanbrengen en lijmen van tubes. Daarbij moet je even weten wat je precies doen moet. Dit kan best lastig en tijdrovend zijn, zeker omdat de lijm vaak ook nog lange tijd moet drogen. Gewoon clinchers erop, ik geloof dat er daarbij genoeg (voordelige) keuze tussen mooie banden is voor de skid-a-lot's onder ons.

Waarschijnlijk omdat dat wel te leren is. Skidden op tubes kan gewoon niet Wink
Naar boven
koekie

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2013 11:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat je op elke band wel kan skidden.
Wilde alleen maar er mee aangeven dat tubes er op leggen complexer is en meer tijd, geld en lijm kost.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Zo Feb 03, 2013 11:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer je gaat skidden op een tube vliegt deze van de velg af.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 3:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nutsjesmoar schreef:
Wanneer je gaat skidden op een tube vliegt deze van de velg af.

En hoe zit dat dan bij een MTB, mogen die gasten ook niet zo hard remmen dan het wile blokkeert?

JJ
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En mag ik met de tubes op mijn crosser ook niet mijn remmen zo hard aantrekken dat ze blokkeren?

JJ
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zeer zeker wel, maar het zal inderdaad niet goed zijn voor de tubes Wink. Wanneer je skid met een tubewiel komt er dusdanig veel kracht hierop dat de band eraf "breekt", de lijm gaat dan los. Dat zie je bij het baanwielrennen ook vaak gebeuren, dat een tube van het wiel afloopt.
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 5:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Really? Ook goed gelijmde tubes?

Over die dingen doen horrorverhalen de ronde, maar volgens mij is de belangrijkste variabele gewoon - zoals bij praktisch elke lijmverbinding waarbij de juiste materialen gebruikt zijn - de montage...

Neemt niet weg dat ik het op een fixie ook niet zou doen. En natuurlijk op geen enkele andere fiets die niet in competitie gebruikt wordt. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
nutsjesmoar

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nja, dit is natuurlijk ook puur theoretisch gezien, het kan in de praktijk uiteraard anders werken. Maar daarbij komt dat wanneer je toch mocht overwegen te gaan skidden, je band erg snel verslijt en dan is een snelle wisseling toch wel fijn.
Naar boven
alain

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je veel gaat skidden zou ik ook geen tubes gebruiken,
alleen het prijskaartje al...
Ik denk dat je gemakkelijk 3 cheapass bandjes hebt voor 1 tube.
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

alain schreef:
Als je veel gaat skidden zou ik ook geen tubes gebruiken,
alleen het prijskaartje al...
Ik denk dat je gemakkelijk 3 cheapass bandjes hebt voor 1 tube.

kost een paar centen, maar de lekkerste knal heb je toch met zoiets op 15 bar:
Dugast
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2013 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk is het onzin om met een tube op een straat fixed gear te rijden, maar het is onzin dat het niet kan. Natuurlijk zijn zijdelingse krachten minder fijn voor een verlijmde tube, en bestaat de kans dat hij er af loopt als hij teveel zijdelings belast wordt en de verbinding niet optimaal is.

Dat een tube er af en toe afloopt heeft met de lijm verbinding te maken, net of een baalwielrenner een aflopende tube zou hebben omdat ie net een lekkere skid heeft getrokken...

De verbinding tussen tube en velg zal het ergst op de proef worden gesteld als maximaal geremd wordt, niet als je in slip bent, dan glijdt de band lekker over dat asfalt en is de weerstand niet heel groot vergeleken met een gedoseerde rem actie.

JJ
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fixed gear
Pagina 1 van 1

Ga naar: