Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Nieuwe fiets voor grote kerel ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
didadunlop

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

@lars. Cartoon was niet op jouw gericht maar algemeen over discussieren op internet. Wel grappig dat je jezelf gelijk aangesproken voelt Laughing

Met mijn beperkte kennis over fietsen ga ik in zijn geheel geen discussie aan over de fietskeuze van iemand die ik niet ken.
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 5:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lars, ik beschuldig je niet van onkunde. ik vind gewoon dat sommige uitspraken nergens op gebaseerd zijn (dingen als 'minder geschikte fiets' en 'met singlespeed rij je per definitie te zwaar' en 'je bent zwaar, dus je zult DUS moeilijker uit het zadel kunnen komen').

Die cartoon van Dida slaat niet op jou, maar op ons gejammer op elkaar. Wat ik al zei, we wachten af wat het gaat worden, TS is waarschijnlijk door onze discussie niet echt gemotiveerd om zijn eigen mening (waar het allemaal om gaat natuurlijk) nog hier neer te zetten Smile

JJ
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 5:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als die fiets klaar is moeten we met zijn allen een keer gaan fietsen, dat verbroedert!!

JJ
Lars TB

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 6:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Als die fiets klaar is moeten we met zijn allen een keer gaan fietsen, dat verbroedert!!

JJ

Doen we!

(maar met mijn overgewicht breng ik geen ongeveerde SS mee, hooguit een biertje! Laughing )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jij en overgewicht? Dan moet ik eeen hele fust meenemen....Very happy
marten

BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2013 6:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lars TB schreef:
JJ schreef:

JJ

Doen we!

(maar met mijn overgewicht .....

Overgewicht? Je moet al dat BMI geleuter negeren, het enige wat dat aantoont is dat doktoren van wiskunde geen kaas gegeten hebben Very happy
mtbfun

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nou hier istie dan weer hoor, de TS....
Ik heb heel de discussie en het heen- en weer geleuter gevolgd en had eigenlijk gaandeweg steeds minder zin om hierop te reageren, het lijkt wel of ik me hier moet verdedigen of verantwoorden, althans zo voelt het!
Ik had eigenlijk gehoopt op wat leuke en positieve reacties en zocht eigenlijk een beetje bevestiging dat ik iets goeds had gekocht.
Die bevestiging is eigenlijk ver te zoeken, integendeel het brengt mij nu alleen maar meer aan het twijfelen of ik wel een goede keuze heb gemaakt....
Uiteraard heb ik mezelf van tevoren afgevraagd of het wel verstandig is om ongeveerd te gaan rijden met mijn rugklachten maar aangezien ik deze klachten met mijn hardtail ook niet vererger (en er zelfs helemaal geen invloed op heeft) dacht ik dat dat met een ongeveerde voorvork ook zo zou zijn omdat de klappen op je rug van de achterkant komen.
Wat betreft die remmen, ik dacht een mooie upgrade te doen tov de remmen die er standaard op zitten en nu begrijp ik dat het maar net aan is voor mij en ze eigenlijik niet genoeg remkracht hebben als je 115 kg weegt.
Toch bedankt voor jullie reacties (al weet ik nu niet meer wat wel en niet goed is voor mij)!! Confused Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

@mtbfun,
Hier was ik bang voor en daarom mijn advies: relax.
Je gaat straks op een postzegel stoppen.
Lekker over de Brabantse wal omhoog en omlaag!
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 2:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal gesproken praat ik niet zoveel over mijn shop aangelegenheden hier, maar nu toch maar even. MTBFun, mocht het allemaal niet passen, lukken of remmen dan los ik dat op. Zoals ik dat altijd doe. Geen zorgen. De keus voor star heb je zelf gemaakt, en die keus heb je neem ik aan weloverwogen genomen. In het ergste geval moet er een verende vork in. Singlespeed komt helemaal goed, en zal met het juiste verzet zeker niet zorgen voor verergering van je klachten, misschien wordt het er zelfs beter van (al kan ik dat beter niet zeggen want dan beginnen we weer te gissen).

Mochten de remmen echt niet voldoen dan zetten we er sterkere remmen op. Ik heb gezegd dat deze remmen voldoende zijn voor wat je er mee gaat doen, mocht dat niet het geval zijn dan is dat bij deze mijn verantwoordelijkheid. Komt goed!

JJ
didadunlop

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 3:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ach en iedereen op dit forum heeft een ziekte. Dat heet "upgrade-itis". Die ziekte krijg jij ook;).

En dan wordt een fiets vanzelf anders als dat je eerst in gedachten had.
marten

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mtbfun schreef:

Uiteraard heb ik mezelf van tevoren afgevraagd of het wel verstandig is om ongeveerd te gaan rijden met mijn rugklachten maar aangezien ik deze klachten met mijn hardtail ook niet vererger (en er zelfs helemaal geen invloed op heeft) dacht ik dat dat met een ongeveerde voorvork ook zo zou zijn omdat de klappen op je rug van de achterkant komen.

je hebt ruggen en ruggen. Die van mij protesteert als er niet genoeg gefietst wordt. Als ik ongeveerd met een sscx over een bevroren ruiterpad ga hobbelen ga ik dat uiteraard merken, maar dat is toch meer vermoeidheid. Mijn 'rug' wordt daar niet anders van
Lars TB

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 7:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mtbfun schreef:
Nou hier istie dan weer hoor, de TS....
Ik heb heel de discussie en het heen- en weer geleuter gevolgd en had eigenlijk gaandeweg steeds minder zin om hierop te reageren, het lijkt wel of ik me hier moet verdedigen of verantwoorden, althans zo voelt het!
Ik had eigenlijk gehoopt op wat leuke en positieve reacties en zocht eigenlijk een beetje bevestiging dat ik iets goeds had gekocht.
Die bevestiging is eigenlijk ver te zoeken, integendeel het brengt mij nu alleen maar meer aan het twijfelen of ik wel een goede keuze heb gemaakt....
Wat betreft die remmen, ik dacht een mooie upgrade te doen tov de remmen die er standaard op zitten en nu begrijp ik dat het maar net aan is voor mij en ze eigenlijik niet genoeg remkracht hebben als je 115 kg weegt.
Toch bedankt voor jullie reacties (al weet ik nu niet meer wat wel en niet goed is voor mij)!! Confused Confused

Je hebt een supergavefiets gekocht! Daar is niets mis mee, hooguit in combinatie met jouw eisen zou ik in eerste instantie voor iets anders gaan als je toch bezig bent. Maar het zal dus best overwogen zijn om hiervoor te gaan. En ten opzichte van je vorige fiets ga je er waarschijnlijk sowieso op vooruit, dus wat zeur ik nu.

Ga er lekker op fietsen en een hoop lol hebben. Met die rug kan het dus best meevallen (als jij al aangeeft dat je er met je vorige fiets geen extra last van kreeg, dan vervalt mijn argument al)(maar die info had ik dus niet...) en die rem is dus ook echt beter dan de oude spullen waar velen hier nog mee rijden.

Dus hup, het bos in! (en niet meer aan het forum denken!)
Naar boven
DirtMonkey

BerichtGeplaatst: Za Jan 12, 2013 11:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en ik lokte je gewoon uit om meer te vertellen over je gemaakte keuze..

nou, ik begrijp het nu een stuk beter!

Ga er gewoon lekker op uit binnenkort.
Fiets lekker en train je benen. Die vangen veel krachten op als je ze als demping gebruikt.
en ook bij mij gaat het exact hetzelfde...het is een virus...dat upgraden..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Peter V

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 4:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Iedereen heeft zijn eigen wel overwogen keuzes en voorkeuren voor een fiets. Een geruststelling: mijn eerste "serieuze" fietstocht na een hernia operatie was het NKSS met een fris campingnachtje voorafgaand. Dat op een ongeveerde fiets. Geen centje pijn gehad, hoewel dat geen garantie is want iedereen is anders.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Lars TB

BerichtGeplaatst: Zo Jan 13, 2013 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Peter V schreef:
Iedereen heeft zijn eigen wel overwogen keuzes en voorkeuren voor een fiets. Een geruststelling: mijn eerste "serieuze" fietstocht na een hernia operatie was het NKSS met een fris campingnachtje voorafgaand. Dat op een ongeveerde fiets. Geen centje pijn gehad, hoewel dat geen garantie is want iedereen is anders.

Ja, duh, na de operatie had je geen hernia meer Cool

Wink
Naar boven
Repelsteel

BerichtGeplaatst: Wo Feb 20, 2013 4:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf 1,98 m en 125kg.
(Ik kom trouwens prima uit het zadel, maar dat doet niet ter zake.)

Waarom ben je voor de Kona gegaan en niet de Surly KM?
(alleen interesse, geen kritiek)
KM Bevalt mij overigens prima, ik rij trouwens meestal SS en soms met een Rohloff.

SS is betrouwbaarder, Rohloff is zojuist gereviseerd, zal de Rohloff waarschijnlijk wel in de fiets laten zitten.

Rugklachten heb ik nooit last van en ik rij zonder vering.

Ik heb BB7's en ik hoop binnenkort een 185mm schijf voor.
Als de boel netjes voor elkaar en afgesteld is zou dat voldoende remkracht moeten zijn in NL.
Zo niet, dan ben ik eerder beneden...

Veel plezier met je aankoop, ik denk dat je een prachtfiets hebt gekocht, JJ zal je zeker goed advies gegeven hebben.
Naar boven
mtbfun

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 10, 2013 12:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inmiddels heb ik er een aantal ritjes met mijn nieuwe Kona Unit op zitten en ik moet zeggen, WAT EEN SUPERFIETS!! Laughing
Natuurlijk wist ik niet of SS wel iets voor mij zou zijn maar weet nu dat ik het geweldig vind.
Voor hier in de buurt zeker, daar waar ik normaal altijd reed en erg veel bezig was met schakelen rij ik nu gewoon domweg zonder te schakelen en het gaat gewoon goed, zelfs klimmetjes waarvan ik dacht dat die wel problemen op zouden leveren op SS. Dan nog even terugkomende op de remmen welke ik 1e instantie meteen wilde laten monteren, ik heb besloten met de BB7 te gaan proberen en deze zijn gewoon goed voor de omgeving waarin ik rij het lijkt zelfs of ze steeds iets beter gaan remmen nu ik er een paar keer mee gereden heb.
Het enige "nadeel" vond ik dat als de fiets naar mijn afmetingen afgesteld werd het stuur tov het zadel erg laag stond (een erg racy houding) waar ik niet goed mee uit de voeten kan. Gezien mijn rugklachten is dit nu opgelost middels een 4 cm riserbar en een stuurpen van 35 graden. Voor mij heb ik nu een perfekte zit!
De vering (welke er dus niet op zit) in combinatie met mijn rugklachten: geen enkel probleem, mijn klachten lijken zelfs te verminderen, dit waarschijnlijk omdat ik een betere houding heb (rechterop zit) dan op mijn Bulls. Ik denk dat ik kijken of ik mijn Bulls kan verkopen want deze komt toch de schuur niet meer uit!!
Allemaal nog bedankt voor jullie reacties en jullie wijze (en soms ook onwijze Wink ) woorden!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Singlespeed Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: