Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] Eurobike 2012 deel 2 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2012 4:33 pm    Onderwerp: [special] Eurobike 2012 deel 2 Reageer met quote

Het tweede deel Eurobike 2012 met nog meer foto's:

Nieuw Tioga ZEROaxle pedaal

Nieuwe Lefty SuperMax Carbon, meer veerweg (130mm) en nog stijver. 36mm binnenpoot

Door de vorkpoot naar achteren te plaatsen ten opzichte van de as kan er nu een kortere stuurpen worden gebruiken

Door de oversized bouw van de vork zit de rem nu met een specifieke adapter verder de vorkpoot

Shifter op de onderbuis bij de Nukeproof Rook slopestyle i.v.m. de Gyro

Team Raleigh replica

Nieuwe Ritchey Trail onderdelen gericht op Enduro

Stevige Ritchey Trial stuurpen

P-27.5 frame voor 650b

Ritchey Sheild band met Vantage 650b velg, 650b.

Nieuwe Shimano Saint platform pedaal

Nieuwe Shimano Saint achterderailleur

Nu ook een drinkrugzak van Shimano. De banden op de borst zitten kruislings en je kunt bij je spullen via een zijvak zonder de rugzak helemaal af te doen. Het gebruikte reservoir is van Hydrapak

De nieuwe Sidi Eagle 5 is er in neongeel

Hope is er klaar voor: een 11-speed XD body voor hun naven, in dit geval nog een kunststof mockup maar nu al verkrijgbaar. Geschikt voor Pro2 Evo en Pro 3 naven.

Hope F20 platform pedaal voorzien van Norglide bus en drie lagers.

De nieuwe Hope V4 rem. Lichter, stijver en meer remoppervlak dan de V2 welke hij gaat vervangen.

Derailleurwieltjes met RVS lagers voorzien van low contact afdichting voor een verminderde weerstand.

Lichtgewicht chainguide voor XC, trail, AM en enduro. Werkt perfect samen met Integrated Bash Ring, het tandwiel met bashring uit één stuk. De chainguide is er in een zadelbuis, ISCG, ISCG05 en bracket montage.

Scoop: Hope Eternity zadelpen met setback. Enkel nog een concept.

Hope cassette "One day but not just yet". De Hope cranks zijn ook nog steeds work-in-progress.

Chris King's nieuwe press fit 30 bottom bracket

Chris King zelf gaf uitgebreide uitleg over hun headsets en naven met daarbij de nodige anekdotes.

Genesis stond buiten zonder tent en daar regende het helaas meer dan dat het droog was.

Scoop: Teva's nieuwe Pivot schoen voor klikpedalen in samenwerking met Crankbrothers. Het schoenplaatje zit vast op een metalen plaat waar Teva verder nog niet veel over kwijt wil en andere fabrikanten nieuwsgierig naar kijken. Leverbaar in de zomer van 2013.

Maloja timmert stevig aan de weg, ook in Nederland verkrijgbaar.

Straitline's nieuwe all mountain stuurpen

En hun nieuwe all mountain platform pedaal

Nieuwe kleuren bij Shaman Racing

Bears Bike bikepolo onderdelen

Nieuwe Pivot LES 29-er. Voorzien van verwisselbare dropouts van carbon voor een 142mm steekas. Singlespeed te gebruiken met aluminium dropouts met ingebouwde spanschroeven.

Het frame heeft onder het bracket een luikje om zo bij de geïntegreerde schakelkabels te kunnen komen.

Specialized Stumpjumper FSR Expert EVO 29

Specialized Stumpjumper EVO onderhanden genomen door Troy Lee Designs. Gelimiteerde oplage van 250 stuks.

Specialized Carve Limited Edition Ned Overend SS. Ter ere van Ned's 25 jarige jubileum als Specialized atleet en het winnen van het Singlespeed National Championship in 2011.

Specialized S-Works Demo 8 Carbon Team Replica

wethepeople Champ 26" cruiser

De keuze is reuze bij Reverse. Nieuwe kleuren en nu ook 25.4 sturen.

Reverse X1 chainguide. Voor ISCG en ISCG 05, 32-38t.

Solid 2FACE. Op te bouwen als 26" AM hardtail of met 650b wielen.

Bij Magura is alles zwart/wit

Rotor powermeter cranks

GT Zaskar carbon Hans Rey

Mavic Crossmax SLR 29

Formula's nieuwe ThirtyFive vorken met 35mm binnenpoten voor 650b en 29"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2012 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Chris King is een van mijn nieuwe helden! Wat een toffe kerel, open en toegankelijk voor iedereen, en niet te beroerd om (waarschijnlijk voor de 1000ste keer) tot in detail zijn produkten uit te leggen. Ik had gevraagd of ik even een korte uitleg kon krijgen over de werking en het onderhoud van de naven, hij heeft me 1 uur en 45 minuten college gegeven... Echt super! Een naaf compleet uit elkaar en in elkaar gezet.

Ook nog over zijn bottom bracket gehad, die heeft dus als proto wel een aantal keren op shows gelegen, maar door de komst van hollowtech II is de ontwikkeling gestaakt. Iemand toevallig nog fotoos van deze protos? Zaten voor een simpel bottom bracket echt helemaal vol techniek!!

Wat veel mensen gemist hebben denk ik zijn de 29+ banden van Surly, die gaan volgend jaar nog voor comotie zorgen (zie
de laatste alinea hier)

Grappig dat 25.4 weer een beetje terug komt, in de fixed/retro wereld was het nog niet helemaal weg, maar nu dus terug in de Dirt wereld (of was het niet weg)?

Ook tof was de Alfine DI2 voor 8 en 11 speed naven. Daarvoor is er nu ook een drop bar shifter. Was een mooie show!
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Zo Sep 02, 2012 5:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staat een foto van het bracket en een erg interessante factory tour:

http://www.pinkbike.com/news/Chris-Kings-vision-Products-2012.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
fredo

BerichtGeplaatst: Ma Sep 10, 2012 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk om foto's te zien die ik op andere sites nog niet gezien had Smile

Die lightweight hope chainguide ziet er me eigenlijk wel veelbelovend uit (misschien wel even de geleider in kunststof maken), eigenlijk net als hun pedalen, cranks, cassette... nu nog juist produceren!
Die gefreesde derailleurwieltjes vind ik wel zonde van de machinetijd, in kunststof werkt dat ook perfect...

Kan je een korte samenvatting geven over de CK hub? Laughing Ik vraag me wel eens af waarom dat ding zo ingewikkeld in elkaar zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: