Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Thomson sturen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2012 9:58 pm    Onderwerp: [nieuws] Thomson sturen Reageer met quote

Het zat er natuurlijk wel een beetje aan te komen, sturen van het merk Thomson. Het begon allemaal met een zadelpen, stuurpen en sinds 2010 ook een zadelpenklem. Vanaf 1 september dit jaar worden hieraan ook sturen toegevoegd. Er is gekozen voor drie verschillende materialen: aluminium, carbon en titanium.

Voor cross country/all-mountain gebruik heeft Thomson twee verschillende carbon sturen en twee titanium modellen ontwikkeld. De carbon modellen verschillen vooral in de hoogte van het stuur. Het rechte stuur is zowel met een hoogte van +8 als -8mm te gebruiken door deze om te draaien. Het stuur heeft een hoek van 6 graden en weegt 185 gram. Daarnaast is er een versie met een hoogte van 12mm, een hoek van 6 graden naar achteren en 4 graden omhoog. Deze weegt 210 gram. Beide sturen gaan $129,95 kosten. De carbon sturen worden nu nog gemaakt in Taiwan. Vanaf 2015 wil Thomson deze in hun eigen fabriek gaan produceren.

De titanium sturen zijn iets zwaarder dan hun carbon tegenhangers maar bieden wel meer comfort. De sturen zijn gesmeed uit 6/4 titanium en geborsteld afgewerkt. Beide sturen zijn 730mm breed met de keuze uit een hoek naar achteren van 6 on 12 graden. Het gewicht is voor beide sturen hetzelfde, 260 gram, even als de prijs: $249,95. Een titanium riser zit niet in de planning, het buigen maakt volgens Thomson het stuur niet sterk genoeg.

Voor downhill gebruik heeft Thomson gekozen voor 7050 aluminium vanwege het grotere risico op crashen en daarbij eventueel onzichtbaar beschadigen van het stuur indien deze van carbon zou zijn. Het klemgedeelte van het stuur is 65mm breed zodat het geschikt is voor Thomson's direct mount stuurpen. Dit zou volgens Thomson ook de stijfste stuur/stuurpen combinatie opleveren. Het stuur is 780mm breed, heeft een hoek van 6 graden naar achteren en 4 graden omhoog. De hoogte is 12mm. Het gewicht is 295 gram en gaat $99,55 kosten.

Naast mountainbike sturen staat er ook een race en cyclocross stuur op het programma. Deze zijn beide van carbon. Het cyclocross stuur is ontwikkeld in samenwerking met wedstrijdrijdster Katie Compton en draagt ook haar naam.

Specifiek voor Cannondale Lefty en Headshok gebruikers is er ook een nieuwe variant van de X4 stuurpen aangekondigd welke geschikt is voor deze 1.56" balhoofdbuis. De pen komt in 75, 95, 105 of 115mm lengte en gaat $99,95 kosten. Op de eerste foto zie je trouwens ook nog een prototype carbon faceplate.

Meer informatie:

http://bikethomson.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2012 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo vet, kan ik eindelijk mijn fiets compleet maken.
Ik had wel al ergens gelezen dat ze hiermee bezig waren maar meer dan dat nog niet.
Een Ti Thomson 12° stuur, die wil ik hebben!
Gelukkig kan ik nog tot september sparen om mijn fiets compleet te maken. Laughing
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2012 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

mooi spul Smile

En nu maar wahcten op de dropper die ze gaan maken!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Remmes

BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2012 10:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mooie stuurtjes
maar ik ga echt geen 250 euro voor een stuur betalen !
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: