Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Strandbike opbouwen. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
mannic05

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 4:11 pm    Onderwerp: Strandbike opbouwen. Reageer met quote

Hallo,

Ik ben student fietstechniek, en wil als zijnde project een strandfiets gaan opbouwen met al basis een oud Trek 8000sl frame, dat ik wil gaan laten anodiseren. Nu zit ik met een aantal vragen waarmee ik hoop hier geholpen te worden.

Dit zal ongeveer de setup worden:

Frame:Trek 8000SL van ik denk 1998
Vork: Rock Shox Duke Race ( mits deze nog goed is) anders een starre vork.
Remmen: Magura HS33
Groep: Shimano Deore 10X3 groep, die gedeeltelijk van mijn Cube Acid gaat komen die ik verder upgrade naar XT.
Wielen: Setje Mavic of shimano wielen voor velgremmen.

De vork is eigenlijk mijn grootste vraag, ik heb een oude rock shox duke race vork liggen die ik bij het frame heb gekocht. De revisie setjes zijn nog te koop, ik moet alleen eerst de vork eens opmaken of dit nog wel de moeite waard is natuurlijk. De vork ziet er zo als nieuw uit namelijk, als het niet meer de moeite is, waar moet ik dan op letten bij het kiezen van een starre vork, en is een verende vork op het strand zowiezo wel een goed idee.

Wat zijn nog meer bruikbare tips voor het opbouwen van een strandfiets. Ik wil namelijk mee doen aan Egmond Pier Egmond, als je hier tenminste aan mee kan doen als toerrijder.

Alvast bedankt,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niks proberen, meteen starre vork nemen en de overgebleven tijd gebruiken om te trainen Smile
Vering is volstrekt overbodig, je rijdt immers al met bede banden met lage druk.
mannic05

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote