Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Strandbike opbouwen. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Auteur Bericht
mannic05

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 4:11 pm    Onderwerp: Strandbike opbouwen. Reageer met quote

Hallo,

Ik ben student fietstechniek, en wil als zijnde project een strandfiets gaan opbouwen met al basis een oud Trek 8000sl frame, dat ik wil gaan laten anodiseren. Nu zit ik met een aantal vragen waarmee ik hoop hier geholpen te worden.

Dit zal ongeveer de setup worden:

Frame:Trek 8000SL van ik denk 1998
Vork: Rock Shox Duke Race ( mits deze nog goed is) anders een starre vork.
Remmen: Magura HS33
Groep: Shimano Deore 10X3 groep, die gedeeltelijk van mijn Cube Acid gaat komen die ik verder upgrade naar XT.
Wielen: Setje Mavic of shimano wielen voor velgremmen.

De vork is eigenlijk mijn grootste vraag, ik heb een oude rock shox duke race vork liggen die ik bij het frame heb gekocht. De revisie setjes zijn nog te koop, ik moet alleen eerst de vork eens opmaken of dit nog wel de moeite waard is natuurlijk. De vork ziet er zo als nieuw uit namelijk, als het niet meer de moeite is, waar moet ik dan op letten bij het kiezen van een starre vork, en is een verende vork op het strand zowiezo wel een goed idee.

Wat zijn nog meer bruikbare tips voor het opbouwen van een strandfiets. Ik wil namelijk mee doen aan Egmond Pier Egmond, als je hier tenminste aan mee kan doen als toerrijder.

Alvast bedankt,
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 8:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Niks proberen, meteen starre vork nemen en de overgebleven tijd gebruiken om te trainen Smile
Vering is volstrekt overbodig, je rijdt immers al met bede banden met lage druk.
mannic05

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Maar hoe kies ik dan de juiste vork, is dat gewoon een kwestie van de oude vork opmeten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2012 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

standaard 80mm vork nemen voor dat frame.
Zoek in de Te Koop secties op dit forum en mtb.nl
red_vfr

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat voor banden denk je dan aan? Endomorf of larry krijg je niet echt goed op een normale velg. De velg is hier te smal voor. Ook zal je remblokken in de weg zitten met in en uitbouwen van je wiel.
Denk dat je dan ander velgen moet scoren (trial fiets bv.) en dan schijfremmen, als je frame hier wel een voorziening voor heeft?

Je zit ook nog met andere dingen, ketting lijn langs je brede band bv.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het gaat om een strand RACE fiets, niet een fatbike.

JJ
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 11:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat Willem12 zegt, en dan voor een groter voorblad, kleinste demonteren en 2x10 gaan rijden!

JJ
red_vfr

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 12:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

is het dan niet een kwestie van andere bandjes erom en klaar, liefst geen vering. Dus deze locken of andere vork?
Naar boven
mannic05

BerichtGeplaatst: Do Apr 05, 2012 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het wordt inderdaad een gewone strandracefietsmtb zeg maar Rolling smile . Ik was van plan, Super moto's of Big Apples te plaatsen. Deze fiets wordt tevens mijn winterfiets, voor zowel on als offroad, offroad uiteraard met andere banden.

Zo'n vork locken hoe gaat dit.

Alvast bedankt, voor de reacties.
Naar boven
bart wolkenfelt

BerichtGeplaatst: Vr Apr 06, 2012 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

super motos,starre vork,negatieve stuurpen en veel tegen de wind in trainen Very happy
gebruik geen vering,die kun je daarna reviseren of weggooien.

egmond en de andere strandraces kun je ook als toerrijder meedoen.
Naar boven
mannic05

BerichtGeplaatst: Za Apr 07, 2012 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb eens zo rond gekeken naar een vaste vork, maar ik vind geen enkele vaste vork om een verende vork met 80mm veerweg te vervangen, bij welke merken moet ik kijken, vind er genoeg voor 100mm verende vorken te vervangen.
Naar boven
constantijn13

BerichtGeplaatst: Di Apr 10, 2012 9:23 pm    Onderwerp: vaste vork 80 mm Reageer met quote

http://www.ebay.com/sch/Cycling-/7294/i.html?_nkw=Trigon

http://www.on-one.co.uk/i/q/FOOOCR26DV/on_one_cromo_26er_mtb_fork_v_brake__disc
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes
Pagina 1 van 1

Ga naar: