Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Mountainbiker wint Red Bull De Muur ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Mrt 29, 2012 9:17 pm    Onderwerp: [nieuws] Mountainbiker wint Red Bull De Muur Reageer met quote

Afgelopen zaterdag organiseerde Red Bull "De Muur", een explosieve klimtijdrit op Muur van Geraardsbergen. De Muur is vooral bekend als de voorlaatste beklimming van de Ronde van Vlaanderen en is daarnaast ook regelmatig opgenomen in de Omloop Het Volk. Tachtig deelnemers hadden zich ingeschreven om op De Muur de strijd met elkaar aan te gaan. Er mocht gestart worden op een racefiets, cyclocrosser of mountainbike.

Na een kwalificatie en diverse knock-out ronden werd een spannende finale gereden. Welke duidelijk gewonnen werd door de Dennis Ebert (24), mountainbiker bij het Merida Bassa Biking Team. Hij had met 34,32 seconden tevens de snelste kwalificatietijd neergezet. Opvallend was dat Dennis de wedstrijd won op zijn mountainbike, iets wat weinig wielerfans hadden verwacht.

“Het voelt fantastisch om hier vandaag te winnen”, aldus Dennis. “Ik moest nog even opletten tijdens de finale, want ik werd in een bocht de baan uitgeduwd, maar ik had genoeg snelheid om het grote verzet te blijven trappen en kon doortrekken tot boven. Ik heb me wel specifiek op dit soort wedstrijden voorbereid, vooral dan op explosiviteit. Red Bull De Muur is een schitterend initiatief, ik hoop dat er nog 10 zo’n wedstrijden per jaar bijkomen. Volgend jaar mag je me opnieuw verwachten!”

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: