Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Moveobrace Dynamic (Nek brace) ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
arri1997

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 5:20 pm    Onderwerp: Moveobrace Dynamic (Nek brace) Reageer met quote

Iemand ervaring met deze brace? ziet er goed uit + verstel baar in alle maten.
Graag mening/advies Smile

http://www.moveosafety.com/en/moveobrace-dynamic

Groeten A.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 5:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die staan bij Jehlebikes voor 269,00 te koop en je kunt via Sofort ueberweisung direct pinnen daar (is net als ideal)...Smile zien er idd wel goed uit..lijkt wel veel op de Leatt, maar ik twijfel zelf ook nog een beetje tussen Leatt en of Alpinestars/Moveo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
arri1997

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 6:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet alleen niet twijfelen over maten Wink (denk ik Laughing )
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2012 7:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Daar heb je idd een punt...denk dat ik een keer langs die Motorcrossshop ga in ZH, die hebben Leatt GPXjes voor 275 (niet de adventure, maar de club!)...passen is op zich wel handig hehe
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 9:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Net ff filmpje bekeken; is dus 1 brace die in te stellen is voor S, M, L en XL Cool En de brace kan onder of over je armour gedragen worden. Dus geen passen in de winkel meer nodig Wink
Top ding; ff sparen en ik bestel me er één Arms wide open

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
arri1997

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 10:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is idd waar en als je groeit moet je niet telkens een nieuwe kopen Laughing
En het is ook goedkoper als de leatt?
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 10:43 am    Onderwerp: Reageer met quote

Op de site van moveo het filmpje gezien...klinkt erg goed idd!
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hey Thomas; 2 clicks verwijderd in de eerder genoemde link Angel...
Je moet het filmpje rechtsonderaan hebben
http://www.moveosafety.com/en/gallery

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 11:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe ja! Was even lui :P heb het inmiddels gezien, thx anywayz Smile
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Update: Heb er zojuist een besteld bij Jehle Smile
Naar boven
arri1997

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 12:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laat maar weten hoe het zit+ foto's he :P
Arms wide open
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 1:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is dit niks?; http://www.btosports.com/p/EVS-2012-RFOUR-NECK-BRACE

Kost maar €93,66 Cool

Laatst aangepast door WitteReus op Wo Mrt 07, 2012 9:15 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
arri1997

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 6:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er raar uit op het eerste zicht :P
Naar boven
bulldogg73

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 8:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

WitteReus schreef:
Is dit niks?; http://www.btosports.com/p/EVS-2012-RFOUR-NECK-BRACE

Kost maar €93,66 en verzendkoxten zijn voor niks Cool

Ik was zelf ook al aan het kijken naar de ECS R4, deze kost ongeveer 132 euro incl porto en geen douanekosten bij dirtbikebitz.com
Ik wilde eerst een Alpinestar bionic, maar vind dit een mooi alternatief, vooral gezien de betaalbaarheid.

*BTOsports levert pas gratis vanaf 799$ en dan komen er nog BTW en douanekosten bij.
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm...vind het persoonlijk geen vergelijk met Leatt of Moveo...is gewoon een plastic vierkant, lijkt me weinig comfortabel...maar als het doet waar het voor gemaakt is en het zit je goed: waarom ook niet? Smile
Naar boven
bulldogg73

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2012 12:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

Thomas_mtb schreef:
Hmm...vind het persoonlijk geen vergelijk met Leatt of Moveo...is gewoon een plastic vierkant, lijkt me weinig comfortabel...maar als het doet waar het voor gemaakt is en het zit je goed: waarom ook niet? Smile

Ik heb het filmpje van de moveo bekeken en het lijkt inderdaad best een overtuigende nekbrace.
Ik vind het vooral belangrijk dat een brace samen te dragen is met een bodyarmor/rugprotector en dat ie natuurlijk je nek redt.
Of die EVS dan minder comfort heeft of minder functionaliteit is moeilijk te zeggen.
Er lijken (gelukkig) steeds meer alternatieven voor een leatt op de markt te komen, enkel is er geen vergelijkingsmatreriaal en dat maakt de aanschaf altijd een beetje een gok.
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2012 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hehe idd, voor mij gaf het ook de doorslag dat die moveo te combineren is met rugprotector. Als je de fimpjes mag geloven hebben ze het product uitvoerig met crashtest-dummies getest. Het is moeilijk te beoordelen wat de onderlinge verschillen met bijvoorbeeld een Leatt zijn. Wel maakt Leatt meer onderscheidingen tussen sporten, terwijl de moveo een "do-it-all" concept moet zijn...ik denk dat Leatt ook wel een beetje voordeel heeft bij de naam, want uiteindelijk draait het toch ook alleen maar om een "barricade" die ervoor zorgt dat je nek niet te ver een bepaalde richting in kan gaan...de verdeling van de klap gebeurt altijd verspreid door die barricade dus daar is Leatt verder niet bijzonder in, hoewel die "steunbalken" bij de Leatt er goed uitzien.

Denk dat ik aan de Moveo geen miskoop heb, kon een Leatt GPX voor 6e minder kopen,dus heb het niet omwille van het geld gedaan: echt wegens combi met armor.
Naar boven
koen vlemminx

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2012 2:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb zelf een leatt en dat bevalt me goed ondanks het geld wat er voor neer moet leggen. het enige verschil wat ik zie, is dat je de leatt brace beter kunt afstellen voor maximale comfort (bij de moto GPX die ik heb, het is wel een van de eerste modellen).
en dat mis ik bij de Moveo wel, maar dat is persoonlijk denk ik.
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Do Jan 05, 2012 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Moveo is volgens mij juist meer instelbaar hehe, 1 maat fits all ivm flexibele tussenstukken etc. Of heb jij de duurste variant Leatt dat die anders is oid?
Naar boven
Naxx

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 2:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is jullie ervaring met de Moveo? Is deze beter dan Leatt ofniet? Ik ben aan het denken toch liever voor een Leatt te gaan. Bij leatt kan er toch ook gewoon een body armor overheen getrokken worden of heb ik dit nu fout gelezen?

Gr.
koen vlemminx

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 3:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thomas_mtb schreef:
Moveo is volgens mij juist meer instelbaar hehe, 1 maat fits all ivm flexibele tussenstukken etc. Of heb jij de duurste variant Leatt dat die anders is oid?

de maat kun je inderdaad niet instellen bij Leatt.
ligt er net aan wat voor model je hebt. de goedkopere versie heeft minder afstel mogelijkheden dan een model hoger dat klopt. wat ik al zei ik heb een van de eerste modellen die er in NL waren. ze zijn in middels veranderd en meer op een sport gericht.
richard_librium

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thomas_mtb schreef:
Update: Heb er zojuist een besteld bij Jehle Smile

heb je die al voordat je/we naar FT gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Vr Jan 06, 2012 10:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik verwacht 'm maandag of dinsdag. Zal sowieso even een verslagje posten van hoe die bevalt. Ik heb zelf nogal een lastige maat doordat ik naast mountainbiken ook wel van krachttraining hou. Zag op bikemailorder dat de maat tot 125cm borstomvang gaat, dus dat moet lukken en comfort zal snel gaan blijken Smile Het is een compleet pakket met straps als het goed is...helaas niet die mooie stickers (staan erg goed, maar wel flink reclamebord gehalte en daar moet je dan 30e voor betalen)
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Ma Jan 09, 2012 1:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Update: Brace is binnen, en Jehlebikes heeft er gratis zo'n stickerset bij gedaan...toch leuk extra'tje Smile Vanavond maar eens naar kijken!
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Feb 24, 2012 4:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nog nieuws en mss foto's??? Arms wide open
Want ik ben toch echt aant denken zo'n moveo of EVS aan te schaffen!

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: