Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] ControlTech TiMania ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2011 9:57 pm    Onderwerp: [nieuws] ControlTech TiMania Reageer met quote

Een stuur, stuurpen, zadelpen en headset spacers uit titanium. Dat is wat ControlTech introduceert onder de naam TiMania voor haar 2012 programma.

Het meest opvallend in de serie is de stuurpen. Deze is niet gelast maar vervaardigd uit één stuk 6AL-4V titanium. Zowel voor als achter is de klemming van de stuurpen opgewerkt voor een lager gewicht en een karakteristieke uiterlijk. Alle bouten aan de pen zijn overigens ook uit titanium. De stuurpen wordt leverbaar in lengtes van 90, 100, 110 en 120mm met een hoek van 5 graden en een stuurdiameter van 31,8mm. 120mm stuurpen weegt 138 gram.

Het TiMania stuur is uitgevoerd in double butted 3AL-2.5V titanium. Er zijn straks twee verschillende breedtes leverbaar: 600 en 660mm. De ‘back sweep’ is 5 graden en de een klemdiameter 31,8mm. Het 660mm brede stuur weegt 195 gram.

En dan de TiMania zadelpen. De klem van de pen is gemaakt uit 6AL-4v titanium voorzien van een carbon drager voor de rails. De pen zelf is vervaardigd uit 3AL-2.5v titanium. De pen wordt leverbaar in een diameter van 27,2 of 31,6mm met een lengte van 350 of 400mm. De lichtste versie is 190 gram. Net als de stuurpen is de zadelpen voorzien van titanium bouten.

Last but not least komen er ook nog headset spacers uit in titanium. Deze zijn leverbaar in een hoogte van 5, 10 en 15mm met een gewicht van respectievelijk 2,3, 4,3 en 7,3 gram.

Prijzen zijn nog niet bekend gemaakt.

www.controltechbikes.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2011 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heel erg vet. Maar ook wel eng. Stuur is recht als een bezemsteel, das wel jammer. Die stuurpen is super mooi, maar hoe stijf is ie? Vragen genoeg.. Gaat DP hem testen? En die spacers, jummie!!!

Ik hou nooit zo van zadelpennen met een gat in de kop, maar ziet er ook poepie sjiek uit.

JJ
Trekrules

BerichtGeplaatst: Zo Dec 04, 2011 12:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een mooie Ti onderdelen Dribble ,ben benieuwd naar die prijzen Smile
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 4:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat JJ zegt..

waarom nou dat stuur zo ? zeket t makkelijkst om te maken ?
ik had mn ogen gericht op het nuke proos Ti stuur.. maar die zijn er niet meer,..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Op het andere forum hadden ze het over een totaal prijs van ruim €1500 waarbij de verdeling als volgt is: €590 zadelpen, €300 stuur en €600 stuurpen. Of deze prijzen bevestigd zijn en dus kloppen laat ik even in het midden.

Mocht dat wel zo zijn, dan vind ik ze toch aan de "prijzige" kant...
Trekrules

BerichtGeplaatst: Wo Dec 07, 2011 8:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Op het andere forum hadden ze het over een totaal prijs van ruim €1500 waarbij de verdeling als volgt is: €590 zadelpen, €300 stuur en €600 stuurpen.

Surprice Surprice
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2011 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Trekrules schreef:
Gène schreef:
Op het andere forum hadden ze het over een totaal prijs van ruim €1500 waarbij de verdeling als volgt is: €590 zadelpen, €300 stuur en €600 stuurpen.

Surprice Surprice

wat een mafkezen Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
cHoc

BerichtGeplaatst: Do Dec 08, 2011 9:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Op het andere forum hadden ze het over een totaal prijs van ruim €1500 waarbij de verdeling als volgt is: €590 zadelpen, €300 stuur en €600 stuurpen. Of deze prijzen bevestigd zijn en dus kloppen laat ik even in het midden.

Mocht dat wel zo zijn, dan vind ik ze toch aan de "prijzige" kant...

Voor wat betreft de stuurpen kan ik me die prijs nog enigszins voorstellen, zoals die uit 1 blok Ti gefreest is, dan haal je veel duur materiaal weg wat wel betaalt moet worden.
WitteReus

BerichtGeplaatst: Vr Dec 09, 2011 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

100% dat die stuurpen NIET uit één blok titanium is gefreesd Argue

Maar door bijv. hydroforming uit één stuk buis is gemaakt Wink

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: