Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Advies gevraagd ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross
Auteur Bericht
RvZ

BerichtGeplaatst: Wo Sep 07, 2011 3:21 pm    Onderwerp: Advies gevraagd Reageer met quote

Onlangs heb ik een Commencal Absolut 4X besteld Smile

Dit gaat mijn eerste 4x build worden. Wel ervaring met builds van XC en DH bikes.
Ik vraag me alleen af welke wielen geschikt zijn voor dit type frame. Welk setje wielen zouden jullie mij kunnen adviseren. Ik heb het worldwideweb afgestruind, maar ik word er niet veel wijzer van Rolling smile

Alvast dank voor de input!

Greetz,
RvZ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 10:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

135mm QR of bolt on voor achter .. en 't voorwiel ligt aan de vork as Arms wide open
en velgen zijn persoonlijk Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Giant Anthem 3

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 10:24 am    Onderwerp: Wielen Reageer met quote

Heb eerst met DT Swiss E2200 gereden. Mooie wielen, alleen velgen waren te zacht voor de rockgarden.

Rij nu op een Mavic setje. EN321 velgen op Deore XT naven. Gezien ik 97kg ben kan ik niet op te lichte wielen rijden. Dit setje is 2,1kg. Voor mij ligt genoeg. Over het algemeen kan je het beste voor een enduro wielset gaan. Deze zijn sterk, en niet al te zwaar meestal.

Dit is mijn fourcrosser....
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=52630
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Giant Anthem 3

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.cheapmtb.com/shimano-xt-mavic-en321-wheelset/
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Christiaan

BerichtGeplaatst: Do Sep 08, 2011 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je het geld hebt, zou ik voor een set met minimaal Hope Pro II Evo naven gaan, of iets met nog meer aangrijppunten, is bij starten en aanzetten uit bochten wel handig met 4X, niet te brede velg, Mavic maakt sterke velgen, die niet duur zijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
RvZ

BerichtGeplaatst: Do Sep 15, 2011 7:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

cyberhawk schreef:
135mm QR of bolt on voor achter .. en 't voorwiel ligt aan de vork as Arms wide open
en velgen zijn persoonlijk Cool

Ik heb thuis nog een RS Reba liggen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fourcross / Fietscross
Pagina 1 van 1

Ga naar: