Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

nek brace ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Rutger1992

BerichtGeplaatst: Za Sep 03, 2011 5:07 pm    Onderwerp: nek brace Reageer met quote

Weet iemand waar je een nek brace kan kopen (en passen ) hoef hem niet uit te testen .
zat te denken tussen een alpinestars en een leatt brace.

iemand nog ervaring met deze braces?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Benani

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2011 11:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zit ook in twijfel tss dezelfde 2, scheelt vooral een 100 € in aankoop.
Leatt brace comp 2 zou beter instelbaar zijn dan de alpinestars.
Zou ook liever eerst es passen alvorens te kopen...

greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Michielvanosch

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2011 12:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewoon voor een Leatt gaan, veel beter af te stellen naar mijn mening.
Zeker het geld waard zo'n ding!

En Rutger je mag die van mij wel passen als je wilt. Ik heb een medium.
Rutger1992

BerichtGeplaatst: Ma Sep 05, 2011 3:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Michielvanosch schreef:
Gewoon voor een Leatt gaan, veel beter af te stellen naar mijn mening.
Zeker het geld waard zo'n ding!

En Rutger je mag die van mij wel passen als je wilt. Ik heb een medium.

eej bedankt, ik hoorde hier en daar ook meer positieve meningen over leatt, ik ga vrijdag naar southside sport bikes daar verkopen ze hem ook.
weet je toevallig ook welke leatt brace je hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Benani

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2011 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helleu,

Geraak er precies niet aan uit, na al heel wat zoek werk op 't internet, ben ik nog niet overtuigd... Dan wel niet over het nut van zo'n ding, maar vooral in combinatie met bodyarmour. Leatt raadt aan de brace rechtstreeks op je lichaam te dragen en daarboven je bodyarmour en shirt. Terwijl andere deze gewoon boven op alles dragen. Heb hier al 2 stuks bodyarmour hangen en wil het ook zo houden. Zie ook de meeste rijden met de brace bovenop shirt en eventuele protectie.
Zijn er hier mensen die me wat duidelijke raad kunnen geven?
Heb een 661 evo pressure suit en een Thor Impact, draag meestal de Thor want deze is een stuk minder warm dan de 661... voor die vele warme zomerdagen Surprised

Greetz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Zo Sep 11, 2011 8:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mijn nek is te kort voor een Leatt. Alpinestar komt me beter uit. Draag er geen bescherming onder.
Naar boven
DESL

BerichtGeplaatst: Vr Sep 16, 2011 7:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leatt, gewoon een top product en ja deze draag je niet over je armour maar op de huid of op een t shirt i.v.m. pas vorm en functie.
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2011 9:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wil ook voor een Leatt gaan...woon in Zuid-Holland: weet iemand een "toko" waar ze die dingen verkopen? (in holland t liefst Smile )

ps. om ff te passen!
Naar boven
richard_librium

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2011 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zelfde hier! wil er ook graag 1 passen voordat ik op aankoop over ga (is toch een hoop geld)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Caramba

BerichtGeplaatst: Zo Okt 23, 2011 10:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben zelf niet opzoek naar een nekbrace of armor, maar wel benieuwd naar winkels in NL of BE waar dit soort zaken op voorraad zijn. Iemand een link Confused
Sneeck

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2011 5:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zoek vooral eens bij je locale motorcross dealer. In amersfoort zit een grote, Buitenhuis Racing, deze zijn leverancier van Leatt dus die kunnen aan alles komen. Ze zullen nu geen dbx'en in stock hebben maar ik heb er m'n club gtx vandaan en bevalt prima.
Naar boven
N!el$

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2011 7:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

in hasselt verkopen ze ze ook Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2011 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm...maar die GTX is eigenlijk voor MX en Enduro he...die zijn dus gemaakt voor een grotere helm (mx helmen zijn wat groter dat fietshelmen), ik vraag me af of je daardoor dus niet alsnog te ver kan strekken met je nek (zag ook gtx in de aanbieding bij een mx-webshop, van 400 voor 300...)

Hasselt is behoorlijk ver voor mij :P...nou ja, misschien maar van terugstuur recht gebruik maken bij een internet aankoop en bij voorbaat voor de meer - instelbare gaan dan Smile
Naar boven
Trekrules

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2011 3:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thomas_mtb schreef:
Hmm...maar die GPX is eigenlijk voor MX en Enduro he...die zijn dus gemaakt voor een grotere helm (mx helmen zijn wat groter dat fietshelmen),

Ben ik niet met je eens de Leatt braces kunnen rustig gedragen worden met een fiets helm maakt niets uit of je GPX of DBX draagt.
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Ma Okt 24, 2011 3:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

In dat geval zullen meer winkels beschikbaar zijn (mx)...maarja...als ik het geld uitgeef moet ik wel zeker zijn dat ik de goede koop natuurlijk (wellicht kunnen ze bij de winkel meer vertellen)...

Kent niemand een winkel in ZH of NH? Smile
Naar boven
theo

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2011 5:04 pm    Onderwerp: leatt brace Reageer met quote

Hier voor iedereen die zoekt de site van de importeur staan tevens alle dealers ook op
www.elkaysports.nl hoop dat jullie er iets aan hebben.
Mvgr Theo
Naar boven
Autoplay

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2011 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb destijds een leatt brace gekocht bij southside sportsbikes.

Aldaar heb ik beide modellen (alpinestars en Leatt) gepast. Overduidelijk is de Leatt brace veel fijner om te dragen. De alpinestars kun je niet afstellen en dat is wat mij betreft echt een tekortkoming. De Leatt brace heeft een veel groter draagcomfort en kun je laten zitten als gegoten, dat viel mij bij de alpinestars sterk tegen.

Ik gebruik hem nu regelmatig en ben er nog steeds zeer tevreden over.
Naar boven
theo

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2011 1:24 pm    Onderwerp: Nekbrace Reageer met quote

Southside is FAILLIET dus daar kun je niks meer kopen
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2011 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gister zag ik een reactie over Cross/DH kledij: www.motocrossshop.nl (zit in maasdijk ZH) Daar verkopen ze idd leatt braces, maar wel de GPX....ik denk dat ik daar maar eens langs ga tzt en dan vragen of ze ook DBX kunnen regelen (en of GPX evt ook gebruikt kan worden voor DH/Fr). Ze waren ook wel redelijk geprijsd zag ik.
Naar boven
theo

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2011 6:29 pm    Onderwerp: leatt Reageer met quote

Het enige verschil is de dikte van de pads die zijn bij een dbx een paar mm dikker dan bij een gpx .
Naar boven
Rutger1992

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2011 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu al een tijdje de Leatt bicycle dbx, vind hem ideaal .
Ik draag hem over mijn body protector en je merkt er vrijwel weinig tot niets van.
Naar boven
valent46

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2011 9:13 am    Onderwerp: . Reageer met quote

Ik draag zelf de GPX en die zit erg fijn ik zou zelf de DBX ride of de Gp Ride niet kopen i.v.m. afstelmogelijkheden ik rijd nu sinds een half jaar ong met de Leatt maar ik ga niet meer zonder ik zou alleen willen weten of er lui zijn die weten of de DBX padding pack op de gpx past? en is deze ook lager?(dunner) dan de gpx padding? ik zou namelijk nog iets lager willen met de achtertafel denk ik.... Smile
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Wo Nov 30, 2011 9:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een Leatt draag je niet over je protectie maar op je huid. Een shirt eronder oid is geen probleem, maar geen harde protectie. Dit heeft te maken met de energie die weg moet, de drukpunten op je lichaam en de pasvorm. Een Leatt steunt op bepaalde punten op je lichaam zodat er bepaalde dingen ontlast worden bij een crash( nek, sleutelbeen e.d.).

Een gpx en dbx scheelt enkel een paar mm in de padding.

Over je bescherming kruipt een brace ook naar boven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeStiO

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 4:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij bikes4fun in vaals hebben ze ze ook en kun je passen
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jan 04, 2012 10:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mrtnrider schreef:
Een Leatt draag je niet over je protectie maar op je huid. Een shirt eronder oid is geen probleem, maar geen harde protectie. Dit heeft te maken met de energie die weg moet, de drukpunten op je lichaam en de pasvorm. Een Leatt steunt op bepaalde punten op je lichaam zodat er bepaalde dingen ontlast worden bij een crash( nek, sleutelbeen e.d.).

Een gpx en dbx scheelt enkel een paar mm in de padding.

Over je bescherming kruipt een brace ook naar boven.

Deze mag je juist wel over je bescherming dragen en is nog goedkoper dan de "grote" merken:http://www.moveosafety.com/en/moveobrace-dynamic

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: