Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

  [nieuws] Cube 2012 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder


Geregistreerd op: 1-1-1970
Berichten: 2125

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2011 9:22 pm    Onderwerp: [nieuws] Cube 2012 Reageer met quote

Met in één klap maar liefst 10 modellen voor 2012 stapt ook Cube in de 29-ers. De belangrijkste reden voor de latere introductie van 29-ers dan andere fabrikanten is dat voorvorkfabrikanten nu in staat zijn om vorken te leveren passende bij de „Agile Ride Geometry” van Cube.
Met deze geometrie zorgt Cube ervoor dat hun modellen met grote wielen qua geometrie meer vergelijkbaar zijn aan een 26-inch model dan de gebruikelijke 29-er. De verschillen met name in de volgende eigenschappen:

  • Het zwaartepunt ligt lager door gebruik te maken van een brackethoogte gelijk aan een 26-inch model.
  • De liggende achtervork is korter. Dit zorgt voor een hogere wendbaarheid. Cube heeft dit bereikt door een speciale positie en montage van de voorderailleur. Bijkomende voordeel van deze positie is dat het niet nodig is om een knik te maken in de zitbuis. De hoek van de zadelbuis is hierdoor gelijk aan een 26-inch Cube.
  • De voorvork heeft een aangepaste offset waardoor de balhoofdhoek gelijk is aan een 26-inch model. Dit zorgt voor een betere wendbaarheid van de fiets. Tussen het voorwiel en de voeten van de rijder is er ook meer ruimte.
Zeer interessant is de Cube AMS 120 29. Een 29-er model met zowel voor en achter 120mm veerweg. Dit moet wel een echte alleskunner zijn.
De 29-inch modellen voor 2012: Analog 29, Acid 29, LTD PRO 29, LTD SL 29, Reaction GTC Pro 29, Reaction GTC SL 29, AMS 29, AMS 29 Race en de Elite 29 Super HPC. Het elektrische EPO model krijgt ook een 29 uitvoering, de EPO 29.











Two15 downhill

In nauwe samenwerking met Fox Race Shox en teamrijder Andre Wagenknecht heeft Cube de Two15 downhill bike ontwikkeld. Wagenknecht gaf input voor de geometrie en handeling van de fiets terwijl de engineers van Fox er voor zorgden dat de DHX-RC4 achterdemper perfect werd afgestemd op het veersysteem van de Two15.
Dit kenmerkt zich doordat de compressie en rebound (zowel high-als low-speed) een lineare werking vertonen over de gehele veerweg.



Laatst aangepast door Ruben op Vr Aug 12, 2011 10:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG



Geregistreerd op: 12-10-2003
Berichten: 2802
Woonplaats: Almere

BerichtGeplaatst: Vr Aug 12, 2011 9:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruken ze de zelfde bovenbuislengte als bij de 26''?
Ik zou dan een 20'' frame moeten hebben om lekker te zitten. Confused
_________________
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre



Geregistreerd op: 21-9-2007
Berichten: 3135
Woonplaats: Cuijk

BerichtGeplaatst: Za Aug 13, 2011 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De EPO heeft nog aardig wat kinderziektes, dus ik benieuwd hoe dit model uitpakt.

En wat betreft de 29'er... about damn time!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder


Geregistreerd op: 8-1-2002
Berichten: 7292
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 2:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:
De EPO heeft nog aardig wat kinderziektes, dus ik benieuwd hoe dit model uitpakt.

En wat betreft de 29'er... about damn time!


en weer tien modellen erbij!

Wat voor problemen hadden die epo's? Ik weet het in ieder geval zeker nu, elektronische fietsen hebben toekomst.
_________________
Singlespeed Central: Singlespeed, 29-ers and more!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre



Geregistreerd op: 21-9-2007
Berichten: 3135
Woonplaats: Cuijk

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 3:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Stillridingbmx schreef:
De EPO heeft nog aardig wat kinderziektes, dus ik benieuwd hoe dit model uitpakt.

En wat betreft de 29'er... about damn time!


en weer tien modellen erbij!

Wat voor problemen hadden die epo's? Ik weet het in ieder geval zeker nu, elektronische fietsen hebben toekomst.


De zadelpen is tevens de accu, die zakt naar beneden zodra je door een gat rijdt oid.
Hij kwam uit de doos, en toen zat zelfs de accu/zadelpen vast. Eenmaal er uit gekregen is gewoon de buitenkant al beschadigt omdat je hem er moet lomp geweld uit moest trekken. Dit was ook de enigste oplossing van Cube. De zadelpen klem is gewoon niet sterk genoeg.
Op de motor is de schijf bevestigt en daar zit de rem-caliper zo dicht op, dat ie gewoon aanloopt op de motor. Beschadiging nummer 2!

Kwa looks is de EPO briljant, zo clean en ligt. Tegen over staat, zijn looks werken niet helemaal mee met de actieradius. Ongeveer 70/80km (eco) en dan is ie leeg. De fiets is net een raket, zodra je hem in de power stand zet ben je weg. Maar met 25km houdt het op, terwijl een Trek T500+ tot 27,5 gaat en dan praat je over een zwaardere fiets. Zou mooier zijn als de EPO net wat harder ging... Maar dit zijn persoonlijke dingen.
Ik denk dat het belangrijker is dat de accu vast blijft zitten en de rem-caliper niet aanloopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
joke



Geregistreerd op: 9-12-2006
Berichten: 72
Woonplaats: Geel

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 5:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben eens benieuwd wat die Cube AMS 120 29 gaat kosten, als het wat meevalt staat die bovenaan op de lijst! Juist wat Cube AMS pro reviews gelezen en daar is blijkbaar toch veel volk heel tevreden over het veermechanisme. Hoewel ik wat nerveus word van al de aanpassingen die ze gemaakt hebben om van 26 naar 29 te gaan, hopelijk zijn hier dan niet zoveel kinderziektes als bij de EPO.

En vorige week heb ik nog gedacht dat ik nooit geen cube zou kopen.. Wat is het toch met vooroordelen!
_________________
fear not, it makes us men
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder


Geregistreerd op: 8-1-2002
Berichten: 7292
Woonplaats: Amersfoort

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 5:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:
JJ schreef:
Stillridingbmx schreef:
De EPO heeft nog aardig wat kinderziektes, dus ik benieuwd hoe dit model uitpakt.

En wat betreft de 29'er... about damn time!


en weer tien modellen erbij!

Wat voor problemen hadden die epo's? Ik weet het in ieder geval zeker nu, elektronische fietsen hebben toekomst.


De zadelpen is tevens de accu, die zakt naar beneden zodra je door een gat rijdt oid.
Hij kwam uit de doos, en toen zat zelfs de accu/zadelpen vast. Eenmaal er uit gekregen is gewoon de buitenkant al beschadigt omdat je hem er moet lomp geweld uit moest trekken. Dit was ook de enigste oplossing van Cube. De zadelpen klem is gewoon niet sterk genoeg.
Op de motor is de schijf bevestigt en daar zit de rem-caliper zo dicht op, dat ie gewoon aanloopt op de motor. Beschadiging nummer 2!

Kwa looks is de EPO briljant, zo clean en ligt. Tegen over staat, zijn looks werken niet helemaal mee met de actieradius. Ongeveer 70/80km (eco) en dan is ie leeg. De fiets is net een raket, zodra je hem in de power stand zet ben je weg. Maar met 25km houdt het op, terwijl een Trek T500+ tot 27,5 gaat en dan praat je over een zwaardere fiets. Zou mooier zijn als de EPO net wat harder ging... Maar dit zijn persoonlijke dingen.
Ik denk dat het belangrijker is dat de accu vast blijft zitten en de rem-caliper niet aanloopt.


OK, thanks. Tja dat zijn van die dingen bij eerste versies. Toevallig ook iemand aan het helpen met de opbouw van een elektro MTB, die caliper was ook daar een probleem. Maar ik denk dat versie 2 van die Epo gerust beter zal zijn, dit zijn makkelijk aanpasbare zaken lijkt me. Alleen een batterij als zadelpen? Smile

JJ
_________________
Singlespeed Central: Singlespeed, 29-ers and more!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre



Geregistreerd op: 21-9-2007
Berichten: 3135
Woonplaats: Cuijk

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Stillridingbmx schreef:
JJ schreef:
Stillridingbmx schreef:
De EPO heeft nog aardig wat kinderziektes, dus ik benieuwd hoe dit model uitpakt.

En wat betreft de 29'er... about damn time!


en weer tien modellen erbij!

Wat voor problemen hadden die epo's? Ik weet het in ieder geval zeker nu, elektronische fietsen hebben toekomst.


De zadelpen is tevens de accu, die zakt naar beneden zodra je door een gat rijdt oid.
Hij kwam uit de doos, en toen zat zelfs de accu/zadelpen vast. Eenmaal er uit gekregen is gewoon de buitenkant al beschadigt omdat je hem er moet lomp geweld uit moest trekken. Dit was ook de enigste oplossing van Cube. De zadelpen klem is gewoon niet sterk genoeg.
Op de motor is de schijf bevestigt en daar zit de rem-caliper zo dicht op, dat ie gewoon aanloopt op de motor. Beschadiging nummer 2!

Kwa looks is de EPO briljant, zo clean en ligt. Tegen over staat, zijn looks werken niet helemaal mee met de actieradius. Ongeveer 70/80km (eco) en dan is ie leeg. De fiets is net een raket, zodra je hem in de power stand zet ben je weg. Maar met 25km houdt het op, terwijl een Trek T500+ tot 27,5 gaat en dan praat je over een zwaardere fiets. Zou mooier zijn als de EPO net wat harder ging... Maar dit zijn persoonlijke dingen.
Ik denk dat het belangrijker is dat de accu vast blijft zitten en de rem-caliper niet aanloopt.


OK, thanks. Tja dat zijn van die dingen bij eerste versies. Toevallig ook iemand aan het helpen met de opbouw van een elektro MTB, die caliper was ook daar een probleem. Maar ik denk dat versie 2 van die Epo gerust beter zal zijn, dit zijn makkelijk aanpasbare zaken lijkt me. Alleen een batterij als zadelpen? Smile

JJ


Persoonlijk vind ik het wel iets hebben, weer is wat anders als een accu achter op of in het frame. Maar als je dan iets ontwerpt, hou je toch rekening met het gewicht van de rijder en de accu? Dan weet je dat de klemband toch iets sterker moet zijn dan de gemiddelde klem.

Achteraf gelul... Nou ben ik bij Cube er niet zo bang voor dat dit blijft, maar juist verbeterd wordt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Loeky



Geregistreerd op: 23-5-2004
Berichten: 1509

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 6:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:
Maar met 25km houdt het op, terwijl een Trek T500+ tot 27,5 gaat en dan praat je over een zwaardere fiets. Zou mooier zijn als de EPO net wat harder ging... Maar dit zijn persoonlijke dingen.


Ergens wel logisch dat de fiets op 25 km/h begrensd wordt, anders zal de fiets voorzien moeten worden van een kenteken en andere gekke fratsen volgens de EU-regelgeving. Nu valt de fiets onder de zogenaamde pedelecs, dus ondersteuning t/m 25 km/h. Er kan natuurlijk wel harder mee gereden worden, maar dit wordt niet ondersteund.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre



Geregistreerd op: 21-9-2007
Berichten: 3135
Woonplaats: Cuijk

BerichtGeplaatst: Zo Aug 14, 2011 6:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Loeky schreef:
Stillridingbmx schreef:
Maar met 25km houdt het op, terwijl een Trek T500+ tot 27,5 gaat en dan praat je over een zwaardere fiets. Zou mooier zijn als de EPO net wat harder ging... Maar dit zijn persoonlijke dingen.


Ergens wel logisch dat de fiets op 25 km/h begrensd wordt, anders zal de fiets voorzien moeten worden van een kenteken en andere gekke fratsen volgens de EU-regelgeving. Nu valt de fiets onder de zogenaamde pedelecs, dus ondersteuning t/m 25 km/h. Er kan natuurlijk wel harder mee gereden worden, maar dit wordt niet ondersteund.


Yes, i know. De eerste Trek T500+ elektrische fietsen waren niet begrensd en reden makkelijk 40km/h. Dat was niet de bedoeling of er zou een bromfietsplaatje opmoeten en was het niet echt meer een fiets.
27,5km/h is bij mijn weten max. Bulls en Cube zitten op 25km/h max mede door een zelfde systeem maar ook dus die maximum ivm regels. En wil je het toch, dat kan... Vervalt de garantie!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Diabolik



Geregistreerd op: 11-8-2011
Berichten: 126
Woonplaats: Tilburg

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2011 10:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

cube two15 staat er gruwelijk vet bij Surprised
_________________
"Mocht je vallen in 't leven,laat het in ieder geval van een berg zijn."
Cool



Specialized Big Hit Expert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata



Geregistreerd op: 2-7-2005
Berichten: 2831
Woonplaats: limburg

BerichtGeplaatst: Vr Dec 02, 2011 9:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die TWO15 heeft zo te zijn wel een gru-we-lijk slack balhoofdhoekje...
(en toch HOOG aan de voorkant..... Sad )
_________________
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


Forum powered by phpBB © 2000-2007 phpBB Group
© 1999-2008 Dirty Pages · Privacybeleid · Gebruiksvoorwaarden · Adverteren · Contact