Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] Liquid Image Impact HD goggle camera ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jul 26, 2011 8:14 pm    Onderwerp: [special] Liquid Image Impact HD goggle camera Reageer met quote

Wat onder water goed werkt moet ook voor offroad gebruik goed werken moet men bij Liquid Image hebben gedacht. De Impact HD verenigt een goggle en een camera zodat je met letterlijk een druk op de knop onderweg kunt filmen. Tot dusver is deze combinatie uniek te noemen, zeker met een HD video mogelijkheid. Wij reden met de HD 720p uitvoering. Later dit jaar is er ook een HD 1080p versie te verwachten.

Camera

De bedieningsknoppen zullen waarschijnlijk eerder opvallen dan de lens van de camera. Deze zit vrij onopvallend in het midden van de goggle. Deze positie zorgt voor een ”true point of view” zoals Liquid Image dit noemt. De lens met een kijkhoek van 136 graden neemt dus alles op zoals jij het ook ziet. Direct naast de lens zit een kleine microfoon.
Aan de achterkant van de bril zit een display welke laat zien hoeveel foto’s en filmpjes er al zijn gemaakt. Aan een lampje is te zien of de camera opneemt. Het display is niet te zien wanneer je de bril opzet, het lampje wel.

De camera heeft een 5 megapixel sensor en kan foto’s maken met een resolutie van 2992x1944 pixels. Foto’s worden opgeslagen in JPEG formaat.
Video is HD 720p oftewel 1920x720 pixels met maximaal 30 beelden per seconde. De ISO waarde en witbalans worden automatisch geregeld door de camera. Videobestanden worden opgeslagen als MOV bestand met H.264 indeling. Hiermee kan YouTube direct overweg.
De camera maakt gebruik van een Micro SD geheugenkaart. Er wordt een 4GB kaartje meegeleverd met ruimte voor 2 uur video of 4600 foto’s. De camera is geschikt voor maximaal een 32GB geheugenkaart. Een USB kabel en SD-adapter zijn meegeleverd om de bestanden eraf te kunnen halen. Hier is geen software voor nodig onder Windows en Apple systemen.
Er zit een 1200mAH oplaadbare lithium accu bij de goggle, goed om zo’n twee uur video mee op te kunnen nemen.
Om de beelden direct op een HD televisie te kunnen bekijken is een component videokabel meegeleverd.

Goggle

De goggle zelf is een volwaardige goggle en geen accessoire om de camera maar te kunnen gebruiken. Hij voelt degelijk aan en ziet er vanaf een afstandje niet direct uit als een cameragoggle. Het neusstuk kan worden weggelaten door deze los te klikken. Bij de helm waarmee de camera is getest was dit nodig.
De goggle zelf is standaard voorzien van een transparante lens, er wordt een extra lens meegeleverd. Het is mogelijk om getinte lenzen te gebruiken. Er zijn drie verschillende tinten te verkrijgen. De offroad versie is te gebruiken met tear-offs, een wegwerpvizier welke je er tijdens het rijden af kunt trekken zodat je weer met een schone lens verder kunt.
De bril is verstelbaar zodat de goggle aangepast kan worden aan verschillende formaten helmen. Het schuim achter de goggle is vrij dik, maar wel zacht, en past zich daardoor goed aan. Door een andere lens en band te gebruiken kan de goggle ook worden gebruikt voor wintersport.

Gebruik

De camera is heel eenvoudig te bedienen. Met de onderste knop zet je de camera aan en kun je kiezen tussen foto- en videostand. Met de bovenste knop start/stop je de videofunctie of maak je een foto. Wanneer het lampje blauw is staat deze in de videostand, knippert deze dan wordt er opgenomen. Is het lampje rood dan is de camera klaar om een foto te schieten. Het lampje is goed te zien met de goggle in gebruik. Je zult dan ook niet snel vergeten de opname te starten.
Foto’s en video van de camera halen is erg eenvoudig. De camera verschijnt na het aansluiten gewoon in de Windows Verkenner of in de Finder en daar zijn de bestanden direct benaderbaar.

Beeldkwaliteit

De beeldkwaliteit van de fotocamera is een beetje korrelig en de bolling van de lens is duidelijk te zien aan de staalconstructie in de voorbeeldfoto. De foto functie is meer een handige extra dan iets waar de camera echt in uitblinkt. De focus van de camera ligt duidelijk op videogebruik.

In de videostand kan de camera de snelheid goed volgen en is het beeld redelijk stabiel. De bolling van de lens is hier juist in het voordeel. Er is veel van de omgeving te zien dankzij de kijkhoek van de lens. Waneer je met je hoofd snel heen en weer gaat geeft dit wel een raar effect maar hier zul je bij normaal gebruik weinig last van ondervinden. In het originele bestand is er niet overdreven veel compressie te zien. De voorbeeldvideo is opgenomen bij avondzon. De video is te downloaden op vimeo.
De microfoon pikt alle geluiden goed op en het kleine beetje rijwind wat je nog kan horen is niet storend.

Conclusie

Een goggle camera biedt ten opzichte van een helmcamera een groot voordeel in het gebruiksgemak. Doordat de camera in de bril zit ingebouwd hoeft deze verder niet meer worden gericht. Ook is een goggle camera minder kwetsbaar dan een camera op of naast een helm.
De Liquid Image Impact HD is eenvoudig te bedienen en biedt een goede videokwaliteit voor een dermate kleine camera. Nadeel is dat de camera niet los van de bril is te gebruiken maar dat wordt ruimschoots overtroffen door het gebruiksgemak. Erg prettig is dat het geheel compleet wordt geleverd met o.a. een 4GB Micro SD geheugenkaart, SD kaart adapter, tear-offs en component videokabel. Prijs: 249,99

Meer info:
www.liquidimageco.com
www.downhilldirect.eu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 1:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ie in een oakley m frame zat had ik hem gekocht Smile

beetje overdreven tijdens een xc rondje, of op de baan Wink

JJ
Sneeck

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 3:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De camera zelf is misschien minder kwetsbaar, de bovenkant van je neus hierdoor een stuk minder. Lijkt me alles behalve prettig om er hard mee op de grond te vallen. Wel een vet idee.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De camera zit ter hoogte van je voorhoofd, niet je neus. Hij zit er ook vrij ver vanaf maar bij een behoorlijke faceplant zou het display je kunnen raken. Hoewel ik denk dat een full-face helm er al voor moet zorgen dat je gezicht niet in de kreukels ligt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rutger1992

BerichtGeplaatst: Wo Jul 27, 2011 3:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

iemand ervaring met deze bril/camera want sta op het punt een go pro hero hd te kopen.
als de beeldkwaliteit hetzelfde is lijkt me deze ook best makkelijk aangezien je de camera niet meer hoeft te richten .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Briljant Smile
Naar boven
SArDO70

BerichtGeplaatst: Do Jul 28, 2011 6:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

heb em een maand geleden in al in Italië gezien was ie wel een stuk goedkoper...
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Di Aug 02, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry maar is 30fps nie te traag..?
60fps is toch meestal wel mooier om te zien..?

De prijs is altijd variabel na een tijdje.. Maar dit spreekt me wel aan moet ik zegge..
All1 ik ben idd ook zeer tevreden met mn oakley mx o frame en zeker de lens die ik nu heb..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
freerideachterhoek

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb hem al een tijdje en hij is ook gebruikt tijdens de wintersport. De beelden zijn prima. Mijn uitvoering heeft 720 pixels en valt daarom wel onder de hd. Go Pro heeft 1080 pixels als ik me niet vergis. Vooralsnog bevalt het mij prima. Simpel in de bediening en mooie beelden.
Met een gopro kun je natuurlijk je camera op verschillende plaatsen monteren, maar dat vond ik niet nodig.
Daarbij weet je zeker dat de camera opneemt wat jij ziet en kom je thuis niet voor een teleurstelling te staan wanneer de beelden te hoog of te laag zijn opgenomen.

2 simpele grote knoppen aan de zijkant van de bril zorgen voor een gemakkelijke bediening. Zelfs met handschoenen aan. Het in de bril en het piepje geven duidelijk aan wanneer je filmt. Door op de modeknop te drukken veranderd de modus van foto (rood lampje) naar film (blauw lampje) door op de opnameknop de drukken zal het blauwe lampje tijdens filmen blijven knipperen.

een grote acuu zorgt voor een lange opnametijd.

Als je bang bent om er op te vallen,....... de goggle zit volledig binnen je helm. En vallen doet geen pijn. Neerkomen wel Surprised

Kortom,...... ik vindt het een fijne camera. Geen gepruts met beugeltjes, verloopjes en het risico dat de camera verkeerd staat, maar helm op, Bril op en gaan..........!!!!!
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2012 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rutger1992 schreef:
iemand ervaring met deze bril/camera want sta op het punt een go pro hero hd te kopen.
als de beeldkwaliteit hetzelfde is lijkt me deze ook best makkelijk aangezien je de camera niet meer hoeft te richten .

Ik denk dat dit een hele mooie camera is, maar ook minder veelzijdig dan de GoPro.
Mijn GoPro gaat echt overal mee naar toe. Biken, wintersport, vakantie,.. met alle verschillende mounts die je kan bestellen een stuk veelzijdiger mijns inziens.

Als je een camera zoekt puur en alleen voor het biken zou ik twijfel begrijpen.. al vind ik de chestmount voor de GoPro wel een mooie beeldhoek geven als je op de fiets zit,..
freerideachterhoek

BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2012 9:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Haha ik zal eens proberen de bril op mijn borst te monteren en een gewone goggle op te zetten om te zien hoe dan de beelden worden.
Je hebt natuurlijk gelijk met verschillende mount mogelijkheden mbt de gopro.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: