Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Regenjack maar welke ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Auteur Bericht
sjorsensjimmie

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 12:56 pm    Onderwerp: Regenjack maar welke Reageer met quote

Hallo , ik ben op zoek naar een goede regenjack voor op de fiets het hij moet wel echt waterproof zijn dus niet water afstotend aangezien ik een aardig eindje naar m,n werk moet fietsen ik had zelf gekeken naar de vaude spray jacket en een de gore volt iemand ervaring met een van deze twee jassen of andere merken ??? grt Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 1:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Onlangs hebben we een artikel gepubliceerd over een jas van Kona:

http://www.dirty-pages.net/spotlight/nieuwsitem.php?id=51940

Goed waterdicht en ook casual te gebruiken, dan kun je de jas ook vaker gebruiken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
royal DIGGER

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 3:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit zelf een dik uur op mijn fiets voor woon werk.
Ik adviseer je een 3 laags goretex jack aan te schaffen merk maakt niet zoveel uit, dan weet je zeker dat je droog blijft. En het ademt goed, ook niet geheel onbelangrijk anders ben alsnog zijknat van het zweten.
Kijk eens in een outdoor winkel daar heb je enorm veel keus.
Voor inspiratie:
www.zwerfkei.nl
sjorsensjimmie

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 7:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

HE bedankt voo de reacties , een 3 laags goretex jas heb ik al (arcteryx theta ar) alleen ik ben op zoek naar een wat dunner jack dat makelijk mee te nemen is. tot zover bedankt grt Dennis
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
divere rules

BerichtGeplaatst: Do Jun 23, 2011 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een fox overjas koste 25 euro toen in morzine
rol je zo op en is ook zeer warm Cool
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2011 8:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Showers pass.

http://www.showerspass.com/

Ik hoor er heel veel goede verhalen over. De prijs is ook navenant. Ik hik er een beetje tegenaan.

De standaard "outdoor" jassen voldoen voor mij niet omdat die vaak te kort zijn met het achterpand en de mouwen (ikzelf ben 1.92).
plexus

BerichtGeplaatst: Di Jun 28, 2011 8:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik jezelf een dun regenjack van de decatlon €15,- en past makkelijk in het achterzakje van mijn fietsshirt. Ademt niet maar perfect voor die toevallige bui.
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Mei 12, 2012 10:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kan aan mij liggen, maar er is geen een gore tex jas die zo goed ademt dat als je stevig doorfietst je droog blijft.
En dan 300+ uitgeven lijkt mij een beetje zonde. fiets nu 2x per week naar het werk. komt op 220kilometer per week. weer en wind en ook bij -10. enige wat je nodig hebt is een simpel regenjack 70-80 euro en thermisch ondergoed voor in de winter. voor de rest gewoon normaal shirt aan. gewoon stevig doorfietsen en daarna ga je toch onder een warme douche.
en dat simpele jasje kan zo in je camelbak.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
urban waste

BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2012 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me aan bij Dirty Sanches.....al is het ademend, als je flink trapt ga ik iig toch wel zweten. Ik heb laatst de Kona Freddy in de aanbieding gekocht (bij correct) en dat is een erg fijne jas, maar wel relatief groot en zwaar (niet iets wat je klein in je tas stopt). Ook relatief warm.....
Ik had een relatief goedkope AGU regenjas die enigzins ademend is (poray 5000 spul), maar heb die recentelijk vervangen door een VaudeSpray III jacket. De Vaude is een stuk dunner, lichter en kleiner (en heeft ritsen onder de oksels). Echter nog geen praktijk ervaring.....nu het wat frisser is heb ik de Freddy standaard aan en die houdt me ook droog. Met de mouwen opgestroopt, oksel rits open en gewone rits wat open is het te doen qua warmte Wink.

Oh ja, bovenstaande is dus voor woon-werk op mijn fixie (15 km enkele reis). Met MTBén heb ik zelden een regenjas aan omdat ik dan helemaal oververhit raak (vaude spray zal nu meegaan als back-up)
Naar boven
joddi

BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2012 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Vaude maakt vind ik persoonlijk erg mooie dunne jasjes die een erg goede pasvorm hebben.

Verder heb ik wat zeilkleding van de Decatlon waaronder een regenjas (16€) bevalt erg goed, heb Agu voor onder de 100 euro niet zo'n mooi jasje zien maken.
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Dec 01, 2012 1:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

heb vorige week een jasje van 40 euro van montane (engels merk via ebay.de) gekocht. is ingepakt net zo groot als een redelijke appel. houd me droog en is wind dicht. weinig isolatie maar daar heb ik een HH workwear thermo shirt voor. deze kost ook 40 euro. en tot -2 is deze setup getest! en werkt prima. Maar je moet wel stevig door fietsen! anders is het wel koud.
Naar boven
urban waste

BerichtGeplaatst: Wo Dec 05, 2012 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ahh Montane. IK heb een windjack van Montane die je in elkaar kunt proppen in een pakje ter grootte van een appel. Gebruik 'm veel voor hiken en is echt ideaal.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Kleding
Pagina 1 van 1

Ga naar: