Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Pass’Portes du Soleil weekend ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Ruben
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 6:49 pm    Onderwerp: [nieuws] Pass’Portes du Soleil weekend Reageer met quote

De Pass’Portes du Soleil is een jaarlijks terugkerende enduro tocht in Frankrijk en Zwitserland in het Portes du Soleil gebied. Dit jaar wordt deze tocht gehouden van 24 t/m 26 juni. In totaal is deze uitdagende route 80 km lang waarbij de hoogte varieert tussen de 1000 en 2250m. In de route zijn 14 skiliften opgenomen zodat er niet teveel geklommen hoeft te worden. De tocht is dan ook binnen een dag te rijden.

Voor de liefhebber van een geheel verzorgd weekend of voor wie samen met andere bikers mee wil rijden biedt AlpAdventures de mogelijkheid om de Pass’Portes du Soleil mee te maken.
Het weekend van AlpAdventures is van 23 t/m 27 juni en bestaat uit drie dagen biken en vier overnachtingen in een comfortabel chalet te Samoëns in Frankrijk. Op vrijdag zal de nog relatief onbekende bike-parel le Grand Massif verkend worden. Zaterdag kun je kiezen om rustig aan te doen of juist te gaan fietsen met een gids in een ander gebied in de omgeving. Het hoogtepunt, de Pass’Portes du Soleil, zal op zondag worden gereden samen met reisgenoten van gelijk niveau.

Meer informatie: www.alpadventures.com/programma/index.php?event_id=71
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Wo Apr 06, 2011 7:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en ik dacht dat alles uitverkocht was op 30 min.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
74rider

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 9:52 am    Onderwerp: We hebben (nu) nog 7 plaatsen beschikbaar Reageer met quote

Gedurende 3 dagen wordt er vanuit 3 plaatsen gestart. Het ene vertrekpunt is populairder als de andere. Wij hebben plaatsen beschikbaar met vertrek uit Montriond, op vrijdag. Dit betekent dan ook dat we het programma van het weekend omgooien en op vrijdag dus de PPdS zullen rijden.

Tot in juni!?
Naar boven
74rider

BerichtGeplaatst: Vr Apr 29, 2011 1:30 pm    Onderwerp: nog 5 plaatsen beschikbaar Reageer met quote

Voor het Passportes weekend hebben we per vandaag (29 april) nog 5 plaatsen beschikbaar, dus wees er snel bij!

Check de AlpAdventures website voor meer info en deze trip te boeken...
Naar boven
Brecht Berteloot

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2011 4:07 pm    Onderwerp: portes du soleil Reageer met quote

Hallo,

ik ben een mountainbiker van de Belgische kust, ik zou graag deelnemen aan de pass portes du soleil. Ik had graag eens geweten of deze toertocht voor iedereen weggelegd is. Ik heb een fiets cube ltd met een goede schokdempers vooraan, maar niet achteraan, is het mogelijk om met zo'n fiets deel te nemen? Op conditioneel gebied zal er normaal gezien geen probleem zijn. Als ik zo de beelden zie van de trailer, dan lijkt mij alles wat downhill te gaan, is dit zo? Om in vlaanderen te rijden, volstaat een helm als bescherming, voldoet dit ook in de Alpen of kijk ik best om nog wat extra bescherming.

Zo dit waren wat mijn vragen, moest er iemand zo vriendelijk willen zijn om mij wat te informeren dan zou dit leuk zijn.

Alvast bedankt!

Greetz,

Brecht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
74rider

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2011 6:01 pm    Onderwerp: materiaal voor passportes Reageer met quote

Beste Brecht,

Rijden op je eigen bike is altijd het prettigst, maar wat je al zei; er zit een hoop afdalen in de PPdS. Om hier optimaal van te genieten en vooral comfortabel af te dalen, raden we aan om een fully te gebruiken, met minimaal 120mm veerweg en liever zelfs 140-160. Qua bescherming is een helm verplicht en aangeraden om (full)handschoenen te dragen en zijn kniebeschermers geen overbodige luxe. In totaal moet je rekenen op zo'n 1000 hoogtemeters (zelf) klimmen en verder gebruik makend van liften. Vanwege dat klimmen is een downhill fiets niet ideaal, beter huur je een allmountain fiets.

Mocht je meewillen op ons passportes weekend, met deelname aan de PPdS op vrijdag, dan kun je via ons een fully huren en rijden we met elkaar de tocht.
Naar boven
Brecht Berteloot

BerichtGeplaatst: Za Mei 07, 2011 6:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ok bedankt voor de reactie,

Wij gingen eigenlijk enkel de zondag ppds fietsen en dan weer naar huis rijden, we zouden met een klein mobilhometje de vrijdagnacht pas uit België vertrekken. We kunnen niet eerder vertrekken door ons werk. Natuurlijk zou het ideaal zijn moesten we de zaterdag kunnen Fietsen. Kun je zo'n fiets zoals jullie voorstellen nog ter plaatse huren? Wij zouden wel in Torgon moeten vertrekken daar alles al volgeboekt is. Voorlopig heb ik nog niets geboekt. Voor volgend jaar zouden we dan wel eventueel jullie trip meedoen, want het is wel een mooi aanbod. Maar dan moeten we ons verlof beter regelen.

grtz,

Brecht
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
74rider

BerichtGeplaatst: Vr Mei 13, 2011 12:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Brecht,

Vergeet niet om startplaatsen te reserveren voordat alles echt helemaal vol zit!
Ik heb geen idee van verhuurders in Torgon, maar bedenk wel dat er waarschijnlijk meer vraag naar zal zijn en het dus zeker ook een goed idee is om een huurfiets vooraf te reserveren. google even op location vtt torgon en boek een mooie fully!

Veel plezier alvast!
Naar boven
Brecht Berteloot

BerichtGeplaatst: Za Mei 14, 2011 7:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

74rider schreef:
Hoi Brecht,

Vergeet niet om startplaatsen te reserveren voordat alles echt helemaal vol zit!
Ik heb geen idee van verhuurders in Torgon, maar bedenk wel dat er waarschijnlijk meer vraag naar zal zijn en het dus zeker ook een goed idee is om een huurfiets vooraf te reserveren. google even op location vtt torgon en boek een mooie fully!

Veel plezier alvast!

Hallo 74rider,

thx voor de info, hebben jullie misschien nog 3 plaatsen over voor de zaterdag. Ik zie dat er bij de inschrijvingen enkel nog plaats is voor de zondag. Het zou ons wel beter uitkomen als we de zaterdag konden rijden.

Alvast bedankt!

grtz
Brecht
Naar boven
74rider

BerichtGeplaatst: Ma Mei 16, 2011 4:35 pm    Onderwerp: 3 startplaatsen Reageer met quote

Hoi Brecht,

Wij organiseren een compleet weekend, waarbij we met elkaar op vrijdag deelnemen. Wij hebben dus alleen startplaatsen voor vrijdag, de overige dagen gaan we oa in ons "eigen" Grand Massif rijden.

Succes ermee! Gr Arno
Naar boven
74rider

BerichtGeplaatst: Vr Jun 03, 2011 8:44 pm    Onderwerp: nog 2 plaatsen vrij Reageer met quote

Wil jij nog deelnemen aan het Passportes du Soleil MTB weekend, dan hebben we per 3 juni nog 2 plaatsen beschikbaar...

Wil jij erbij zijn, schrijf je dan snel in...

A bientôt

Arno
www.AlpAdventures.com
Naar boven
Brecht Berteloot

BerichtGeplaatst: Za Jun 04, 2011 8:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Arno,

wij hebben geboekt voor de zondag met 4 personen. Toch bedankt voor het aanbod, veel plezier ook in de Alpen!!

Brecht
Naar boven
74rider

BerichtGeplaatst: Ma Jun 06, 2011 2:11 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi Brecht,

Top! waar vandaan vertrek je?
Veel plezier alvast!

Gr Arno
Naar boven
year
Gast

BerichtGeplaatst: Wo Jun 22, 2011 7:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Morgen vertrek ik naar Samoens om vrijdag met Arno en andere deelnemers de PDS te rijden (www.AlpAdventures.com). Ik heb er heel veel zin in. Ik fiets op mijn eigen bike. Een cannondale RZ one, 2.4 banden en platte pedalen er op gelegd voor de gelegenheid. Dat moet wel goed komen. Ook de zondag en zaterdag gaan leuk worden. Natuurlijk gaan we ook genieten van de kookkunsten van Jessica. Uit ervaring weet ik dat dat wel goed komt. Ik begrijp dat er nog plaatsen zijn, dus mocht je nog mee willen...!
Naar boven
74rider

BerichtGeplaatst: Wo Jun 29, 2011 5:25 pm    Onderwerp: Wie heeft de Passportes gereden? Reageer met quote

De Passportes is achter de rug en het was top! Samen met onze gasten hebben we op vrijdag deelgenomen vanuit les Lindarets.

Een fotoverslag van het Passportes du Soleil weekend in Samoëns vind je op onze facebook page

Hoe was jouw ervaring, wanneer heb je gereden en wat was je favoriete trail?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: