Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Roken en rijden? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Auteur Bericht
Twister24

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 25, 2011 11:59 pm    Onderwerp: Roken en rijden? Reageer met quote

Halloooo...

Misschien staat dit topic hier fout, maar omdat roken nou niet echt goed voor je is, vind ik het hier wel kunnen Wink

Mijn vraag is: Wie rookt er hier allemaal, wat rook je, hoeveel rook je en hoe is dat met BMXen, MTBen, wathever? Op zijn zachts gezegd het verneukt je conditie, dus het lijkt mij nogal vervelend om daarbij ook nog te roken.

Ik heb wel eens een sigaretje gerookt, maar daar BLEEF het ook bij. Die tijd is voorbij en ik "rook" niet meer.

Twist Bye
Reprox

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 6:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier word niet gerookt.. Ook nooit gedaan! Angel...
Steek mn geld liever in wat dikkere bikeparts.
Rijd mtb en street/bikepark.
Heb al moeite met het bijhouden van de conditie, laat staan dat je het proces ook nog eens helpt te versnellen.. Evil

Groeten,
Daan
sherlock

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 8:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Same here

Smerig en ik steek ook liever mijn geld in fietsen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
chillozz

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 8:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

no way.
echt niet roken
a. het is gewoon veel te duur
b. je stinkt altijd
c. je kunt het geld beter uitgeven aan onderdelen Cool

have fun
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 10:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eerste reacrtie was: niet doen, altijd twee handen aan het stuur houden.

Ik reed een paar weken geleden een toertocht in Swalmen en werd ingehaald door twee jongens op zware all-mountains met 180mm veerweg en op de parkeerplaats gingen ze vrolijk een "joint klappen". Al die boswielrenners wisten niet wat ze roken en ik herkende de meur niets eens... Crying or Very sad Het schijnt dus te kunnen maar het correcte antwoord is: Nee, je molt je longen, big-time.
Trekrules

BerichtGeplaatst: Za Mrt 26, 2011 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laast nog een 1 peuk geroken voor de lol om het te proberen in de familie die me dat aanbood uit hem/haar pakje,duurde niet erg lang en had hem al in de container gesmeten.Wat een verschikkelijke rommel is zo'n sigaret laat staan dat de fanatieke lui een pakje per dag roken Crying or Very sad .

Tegenwoordig kost die rommel al 7 euro per pakje,verpats je in een maand tijd tientallen euros wat super slecht voor je gezondheid is.Op latere leeftijd hebben die lui te kampen met dikke gezondsheids problemen en een long inhoud die heel erg laag is.

Dit gebeurd er met je longen als je verslaaft raakt aan het roken,verschil tussen de gezonde longen van iemand die niet rookt(links) en de longen van iemand die rookt(rechts)

Gewoon uit de buurt blijven van die rommel,het verwoest je gezondheid echt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
valent46

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 1:05 pm    Onderwerp: . Reageer met quote

Roken en Biken......NO WAY!!! Argue sigareten kosten nu al een klap geld beter haal je daar lekkere onderdeeltjes voor.. Wink en dan heb je het alleen nog maar over het geld het is nog keislecht ook! en smoesjes van een geasfalteerde weg rijd beter of ander gezeik slaat nergens op want dan ben je zelf niet wijs en zouden ze je onder het asfalt moeten stoppen......
Pieter!

BerichtGeplaatst: Do Apr 07, 2011 1:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel gerookt heb Embarassed vroeger..... Conditie was wel minder, maar effect was niet eens heel groot. Ik ben gestopt omdat er om mij heen opeens iemand overleed (kettingrokende vrouw van collega van me overleed opeens, heel jong, aan longkanker) en mijn kettingrokende buurman werd met hartklachten door een ambulance opgehaald. Plus ik had altijd een hekel aan die afhankelijkheid....

Geld kun je inderdaad beter uitgeven aan leuke onderdelen voor je fiets. OOK een verslaving trouwens Cool
Naar boven
Konanbreda

BerichtGeplaatst: Ma Aug 29, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf 4 jaar gerookt en toen ik eenmaal begon met biken ondekte ik pas hoe ontzettend je conditie er mee achteruit gaat. Iets in me heeft toen gezegd dat ik er klaar mee was en ben nu 2 maanden gestopt met roken en ik merk al meteen dat ik me stukken frisser voel en dat me conditie er op vooruit gaat weer. Ik raad dus iedereen af om er ook maar mee te beginnen! Het heeft écht alleen maar nadelen.
Naar boven
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Di Aug 30, 2011 12:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eerlijkheid duurt t langst..

ik rookte amper..

tot ik stopte met blowen .. (niet meer nodig tegen mn ADHD Wink )

maar rook nu wel best veel.. merkte al in de eerste maand dat een stukje renne met de hond niet meer goed vol te houden was..
heb de instelling om echt er een einde aan te maken (het roken dan)
want kon vroeger ook zonder,..

moet wel zegge halverwege de mega op de heuvel een peukje te roken best wel chill was..
zeker alle gezichten van de gasten die je had ingehaald die jou dan zien roken Laughing

maarrrr slim is het niet nee,.. Angel...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
ragdoll

BerichtGeplaatst: Vr Okt 19, 2012 11:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rook ongeveer een sigaretje of 3 per dag, en rijd elke dag op een vrij zware enduro naar het werk, wat heen en terug 60km is. Mijn weektotaal zit rond de 350km plus nog wat bikepark (wat ik toch ook wel een serieuze inspanning vind).
Ik heb hoegenaamd geen enkele hinder van de hoeveelheid die ik rook en ik kan zeggen dat ik een stevige conditie heb.
In het bikepark gebeurt het ook wel eens dat er een jointje gerookt wordt, en een pintje bier is ook nooit ver weg. Shocked
Ook hier kan ik niet echt nadelige gevolgen ontdekken, al ga ik wel op een andere manier rijden als ik wat 'beneveld' ben. Losser vooral Evil

Nee, het is inderdaad niet gezond, maar dat is elke dag vlees eten ook niet, of voor elke kleine verplaatsing de auto nemen. Ik vind het aanvaardbaar.

Sue me, just being honest Wink
Naar boven
john p

BerichtGeplaatst: Za Okt 20, 2012 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonder joint kom ik amper voor uit Laughing
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Wasmachineman NL

BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2012 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

chillozz schreef:
no way.
echt niet roken
a. het is gewoon veel te duur
b. je stinkt altijd
c. je kunt het geld beter uitgeven aan onderdelen Cool

fbkona

BerichtGeplaatst: Ma Nov 26, 2012 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben zelf een roker maar veel van mijn niet rokende collega's zijn zo dik dat ze maar de helft presteren van wat ik doe. Roken blijft slecht maar een gezonde levensstijl bestaat uit veel meer dan wel of niet roken.goed eten, goed slapen..... Niet teveel drank&drugs.
Blowen doe ik alleen na het fietsen want word er een beetje te voorzichtig van.
christoff

BerichtGeplaatst: Vr Apr 26, 2013 1:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

begin niet met roken is het beste. of stoppen. en als dat niet lukt, gewoon rijden

ik rook en rijd dh, het is te combineren, maar je gaat veel meer tijd in je conditie moeten steken om het op peil te houden.

daar tegen over heb ik al genoeg mensen gezien die niet roken en ook een slechte conditie hebben.

als je wilt presteren zal je moeten trainen (of je nu rookt of niet). als het puur voor de fun is maakt het niet zo veel uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Pagina 1 van 1

Ga naar: