Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] Over nieuw beleid... ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 7:06 pm    Onderwerp: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

'Zijn ze nu he-le-maal achterlijk geworden!?!' dat was, vergezeld van een aantal krachttermen, het eerst wat ik dacht na het lezen van de documenten waarin onze geliefde wielerbond KNWU zijn herzieningen voor 2011 aankondigde. Herzieningen op het gebied van licenties, wedtrijdorganisatie en... teamstructuur. Voor degenen voor wie dit uit de lucht komt vallen, zal ik eerst even de historie toelichten.

De mountainbike-wedstrijdsport is altijd een soort vrije jongens (en meiden) wereld geweest. Wars van regels en verplichtingen en vooral iedereen lekker laten doen waar ie zin in heeft. Enkele mountainbike specifieke verenigingen ontstonden in de loop van het vorig millennium (denk aan Dirty Hill, Bar-End en Discovery), waar de fanatiekere biker zijn soulmates kon treffen in een zoektocht naar de ultieme singletrack. De wedstrijdsport begon te groeien en al snel vormden zich allerlei groepjes bikers die min of meer toevallig in hetzelfde shirt fietsten.

Fast forward naar 2011: het jaar waarin de KNWU allerlei veranderingen wil doorvoeren om een 'modern, flexibel, eenvoudig, transparant en eerlijk' systeem te creëren en zo weer helemaal bij de tijd te zijn. Volgens die plannen gaan licentiehouders vanaf komend jaar minder betalen voor een licentie. Dat wordt echter direct gecompenseerd door de invoering van rekeningrijden (betalen per wedstrijd) en een verplichte chiphuur. De fanatieke wedstrijdrijder is hierdoor zeker niet goedkoper uit, maar mag misschien wel hopen op een betere vastlegging van de uitslagen. Tot zover de inleiding, door naar waar het me om ging.

Er is een kleine website in Nederland die een paar jaar geleden het plan had opgevat om eens een eigen wedstrijdteam te beginnen om op die manier actief te participeren in de wedstrijdsport in Nederland en zodoende die wedstrijdsport bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. Vier man/vrouw sterk door de jaren heen, met een aantal toch niet al te misselijke resultaten. Jaar in jaar uit doen de managers van dat kleine teampje hun stinkende best om een zo goed mogelijke deal voor de rijders te maken en hen op de coolste fietsen te laten rijden. Over passie voor de sport gesproken...

En nu komt de KNWU de bocht doorzeilen:
-dat vanaf 2011 iedereen verplicht in het verenigingstenue moet rijden!
-maar dat verenigingen wel dispensatie mogen verlenen aan leden om in een ander tenue te rijden(tegen welke kosten?)
-maar of we (en de andere nederlandse wedstrijdteams) dan wel even 500 euro af willen tikken voor de erkenning Landelijk Discipline Team Mountainbike zodat onze renners in het teamtenue kunnen rijden?!
-en of we daarbovenop nog eens 100 euro per renner af willen dragen?!
-dat alle team wijzigingen na aanmelden van de renner beboet worden met 250 euro!
-en waarschijnlijk zijn er nog een aantal verplichte functies binnen dat Landelijk Team (denk aan ploegleider, mechanieker, soigneur) die ook nog eens 125 euro per functie kosten...

Kort gezegd: of we even een dikke 1000 euro willen lappen?! Waar moet dat geld vandaan komen? Van sponsoren die nu hakken over de sloot een paar sets banden weggeven? Van de paar adverteerders die we hebben? Of uit de zak van yours truly?

En wat krijgen we er eigenlijk voor terug? Gratis teamplaatsen op wedstrijden? VIP behandeling bij alle grote evenementen? Of flinke kortingen bij alle partners van de KNWU? Ik hoop het... voor minder vraag ik me ernstig af wiens belangen de KWNU nu echt behartigt!

Tekst: Coen de Jongh

Links naar officiele documentatie:
Document herziening tarieven 2011
Tarieven 2011
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
hutchey

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 7:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

...bah, zo wordt het MTB-en in het keurslijf van het wielrennen gestopt...

...jammerjammer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenK

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 7:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goed geformuleerd, Steelboy.

De 'funbiker' kan de KNWU nog wel vermijden door slechts Bergraces en buitenlandse marathons te bezoeken. Bij wie in een kleiner team zit, kan dit niet anders als ten koste gaan van de ondersteuning van het team, wat dat dan ook is. Probleem in de MTB wedstrijd wereld is: Er zijn maar een paar grote teams en een groot deel van de top zit daar niet bij. Minder ondersteuning gaat een smallere top betekenen?

Ben benieuwd wat de MTB bondscoach hiervan vindt.

Ik ben wel kritisch op dit alles, heel kritisch zelfs. Het is weer het oude liedje van MTB'ers over 1 kam scheren met de wielrennerij. Dat ze dit voor de wielrenverenigingen doen, kan ik heel goed begrijpen. Bij 'gemixte' wielrenverenigingen waar ik lid van ben geweest, konden ze simpelweg niet meer aan de sponsor uitleggen dat ze betalen voor de club, maar dat niemand dat ziet, omdat grote aantallen leden in andere shirtjes mag rijden. Zoals ik al zei: Volgens mij werkt het bij MTB verenigingen totaal anders, al was het alleen al om de cultuur. Het blijft me steken dat de KNWU hier stelselmatig totaal aan voorbij lijkt te gaan.

Aan de andere kant zie ik ook positieve ontwikkelingen: De aanpak van de bondscoach bevalt me en die lijken ze de middelen te gunnen. Races op basis van chips is gewoon goed en scheelt veel jury gezeik. Waarom het zo duur moet, is dan weer een raadsel. OK, de KNWU krijgt hierdoor meer geld binnen. De vraag is inderdaad wat je er voor terug krijgt. Die wordt nog niet beantwoord, maar check bijv. Engeland voor wat een bond met geld kan doen. Trail centres, super ondersteuning door de bond aan veel renners, opleidingsprogramma's... Meer collectief geld kan z'n voordelen hebben voor de MTB sport als geheel, maargoed... zo ver is het nog niet. Ik zou al geruster zijn als het extra geld gegarandeerd ten goede komt aan de discipline waar het gegenereerd wordt. Of misschien wil je dat juist niet, omdat de discipline wel wat extra's kan gebruiken uit de megapot van het wielrennen?

Aan wederom een andere kant: Even afwachten wat de overgangsregeling van 2 jaar voor MTB betekent en hoe het er daarna uitziet. Sowieso eronder met die schouders! Als er één team is dat ik in staat acht om een weg te vinden in het heffingenlwoud dat komen gaat, dan is het DP wel. Het was sowieso al tijd om groter te denken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
The Bassenator

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 7:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt mij het ideale recept om de top héél erg smal en klein te maken, dan een hele tijd niets en dan een hoop funracers.

Oftewel een zeeeer vruchtbare voedingsbodem om meer talenten meer wedstrijden te laten rijden en zo met een brede selectie ervaren wedstrijdrijders Nederland internationaal op de kaart te fietsen (NOT). Dat is wat een wedstrijdverening doet, toch? Hun wedstrijdkant toegankelijk maken?
Naar boven
surfstad

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 8:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijd voor een eigen bond!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Dennis Katinas

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

surfstad schreef:

Precies.
Ninko

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

KNWU stond toch voor: Laten we even de wedstrijdsport om zeep helpen?....

De invoering van die chips is goed, als de uitwerking ervan uiteraard ook net zo is als dat je er van verwacht! Maar hier van uitgaande vind ik dat super, en ja je betaald er wat extra voor maar als het dan werkt is dat ook goed.

De rest van het hele beleid ronduit belachelijk en een goede manier om de sport een hoop problemen op te zadelen die er niet om gevraagd hebben... "Oplossing voor een probleem dat niet bestaat, of nog gemaakt moet worden..." ??
Erg jammer zo, gelukkig geld het niet voor amateurs en masters 30 klasse (maar masters 30 heet dan volgend jaar weer sportklasse voor zover ik het begreep?). Maargoed hier is de rest van de sport nog niet mee geholpen... Erg jammer en hoop dat de KNWU de regels zeker niet strikt gaat naleven en over 2 jaar alle regels weer terug zet hoe het was, met uitzondering van de chips.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
cHoc

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 9:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

surfstad schreef:

Idd, KNWU staat niet voor niets voor koninklijke nederlandse WIELER unie, dat heeft m.i. niks met mountainbiken te maken, en dat laten ze duidelijk merken ook.

Daarnaast over die abnormale bedragen voor van alles en nog wat, het lijkt wel of de pot leeg is voor het uitbetalen van het salaris, aandelenpakket en de kwartaallijkse bonussen van de ceo, cfo en de coo, en niet te vergeten de aandeelhouders.

Rule number 1 in killing their sport, let them pay to kill their own game......
Gène

BerichtGeplaatst: Wo Okt 20, 2010 9:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dennis Katinas schreef:
surfstad schreef:

Precies.

+1

Erg kortzichtig van de KNWU die het wel toestaat dat juryleden op pantoffels de wedstrijd controleren (NK Marathon 2010). Om maar aan te geven welk stoffig 1950 imago deze bond heeft in mijn ogen en zichzelf en met name hun belangen in onze sport totaal niet serieus neemt. Ik doel hier op de gesloten "verenigingen" cultuur en het feit dat het sponsors onmogelijk wordt gemaakt zich te manifesteren in deze toch al ondergewaardeerde sport. Denk hierbij aan de aandacht in de mainstream media.

De teams worden dus opgezadeld met extra kosten in moeilijke tijden. Voor de privateer is er op deze nieuwe manier geen lol meer aan! Is dit het directe resultaat van de bezuinigingen van het nieuwe kabinet of hebben ze vrachtlading aan nieuwe overijverige HEAO stagiaires? Misschien zelfs een hele slechte combinaties van deze twee. Als de KNWU structurele financiële problemen heeft, dan weet toch iedereen dat dit niet de oplossingen zijn op de lange termijn. Denken ze überhaubt na aan de tijd na Bart Brentjens en Rudi van Houts. Niets ten nadele van hen, maar talent kiest voor een belegde boterham in een andere discipline.

Wat mij betreft doeken ze die hele toko op en schoffelen ze de UCI ook maar onderuit. Tijd voor hervormingen en een nieuw bestuur. Het is werkelijk ongehoord dat organisaties die juist het wedstrijd rijden mogelijk moeten maken en naar een hoger (olympisch) niveau moeten tillen, drempel verhogende bedragen gaat vragen. Daarbij hebben ze zich hebben bewezen een incompetent organisatie te zijn als het op een wedstrijd organiseren aankomt. Op deze manier blijft Bart Brentjens de enige olympisch kampioen mountainbike die we ooit hebben gehad.

Triest!

Wat mij betreft reden genoeg om de hele competitie en al haar activiteiten te boycotten, net nu ik aan het nadenken was over het nemen van een licentie en een XC wedstrijd mee te pikken.
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 6:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een organisatie als de KNWU past niet bij de MTB sport. Als ik ze alleen al zie jureren bij een wedstrijd als de Dijkrace.....een gezapige 50er/60er in een kostuum..........

dussssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 9:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Boss: een beetje respect voor de jury s.v.p.

@Steelboy+Jeroenk: en als je nou een eigen vereniging opricht onder de naam D-P en je daarmee aansluit bij de KNWU?
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 9:25 am    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

Steelboy schreef:
Kort gezegd: of we even een dikke 1000 euro willen lappen?! Waar moet dat geld vandaan komen? Van sponsoren die nu hakken over de sloot een paar sets banden weggeven? Van de paar adverteerders die we hebben? Of uit de zak van yours truly?

Gezien de prestaties van ons team mogen de sponsors wel iets meer betalen. Gaat om de mindset: we willen én 50 biba's (want niet alle teamleden kunnen hun banden tubeless maken Smile ) én 500 Euri en dan krijg je én vermelding op de shirts van de rijders én een banner op 's lands beste MTB website. Gouden deal toch?

Als je ziet hoe makkelijk de hockeyteams van mijn dochters het geld uit de zakken van Amersfoortse middenstand kloppen.....

Verder heb ik het idee dat DP Racing de KNWU zelf ook een beetje links laat liggen. Wel meedoen met alle BergRaces maar doen we dat ook met het KNWU Wedstrijdjes voor het klassement en zo ? Sad We vinden het ook wel lekker om geheel op eigen argumenten een eigen koers te varen. Niks mis mee, maar verwacht dan geen liefde terug.
Pino

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 10:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Een organisatie als de KNWU past niet bij de MTB sport. Als ik ze alleen al zie jureren bij een wedstrijd als de Dijkrace.....een gezapige 50er/60er in een kostuum..........

dussssssssss©

Als Nederlandse MTB-rijders net zoveel tijd in de sport zouden stoppen als het gemiddelde jurylid, zou het niveau een stuk hoger liggen.
Naar boven
Xircuit

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 10:56 am    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

willem12 schreef:
Gezien de prestaties van ons team mogen de sponsors wel iets meer betalen. Gaat om de mindset: we willen én 50 biba's (want niet alle teamleden kunnen hun banden tubeless maken Smile ) én 500 Euri en dan krijg je én vermelding op de shirts van de rijders én een banner op 's lands beste MTB website. Gouden deal toch?
Als je ziet hoe makkelijk de hockeyteams van mijn dochters het geld uit de zakken van Amersfoortse middenstand kloppen.....

Zo makkelijk als het bij sommige sporten gaat, zo moeilijk gaat het bij andere. Zo zijn er meer voorbeelden te noemen waarbij de achterban “diep” in de sport zit, dat is bij mountainbiken anders. Daarnaast, het financieren van hockeyclub Amersfoort genereert locale reclame, dat ligt bij mountainbiken natuurlijk wel anders. De cultuur is door het a-locale aspect ook anders, wie gaat er wekelijks een biertje drinken bij het mountainbike clubhuis? Dat ligt bij voetbal, tennis en hockey wel anders. Dat vervolgens de NOS geen mountainbiken uitzend terwijl de rechten in bezit zijn, draagt ook nog eens bij aan het een en ander. Maar dat komt wellicht weer omdat de competitie geen zak voor stelt, en dan wijzen we weer naar… Wellicht wat makkelijk geredeneerd, maar goed.

willem12 schreef:
Verder heb ik het idee dat DP Racing de KNWU zelf ook een beetje links laat liggen. Wel meedoen met alle BergRaces maar doen we dat ook met het KNWU Wedstrijdjes voor het klassement en zo ? Sad We vinden het ook wel lekker om geheel op eigen argumenten een eigen koers te varen. Niks mis mee, maar verwacht dan geen liefde terug.

Al ik mijn niet vergis, kiest DP racing kvoor alternatieve wedstrijden omdat de KNWU er schijnbaar niet in slaagt attractieve wedstrijden te organiseren. De KNWU zou in sommige opzichten een voorbeeld kunnen nemen aan de bergraces. Nog beter, het bestaansrecht van de Bergrace is het continue falen van de KNWU. En wat betreft niet deelnemen aan KNWU wedstrijden: Exclusief loyaal zijn aan de KNWU mag toch niet gestoeld zijn op het feit dat de bond, de bond is?
Pino

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 11:16 am    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

Xircuit schreef:
[

Al ik mijn niet vergis, kiest DP racing kvoor alternatieve wedstrijden omdat de KNWU er schijnbaar niet in slaagt attractieve wedstrijden te organiseren.

De KNWU organiseert geen wedstrijden.

Clubs/stichtingen organiseren wedstrijden.

En er zijn maar bar weinig van die hier veel geroemde fietsenmakersploegjes die de handdoek oppakken en zelf een wedtrijd gaan organiseren.
Kankeren kunnen ze wel.
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Even vooraf; ik rij geen wedstrijden en weet dus van alle ins en outs niks af Embarassed

Maar als ik dit zo lees zie ik iets gebeuren wat de KNVB al jaren heeft; monopolie op een geweldige sport Crying or Very sad
Als je als club eens een slechte lichting hebt gehad met veel geruzie op de velden, dan heb je voor jaren plezier hiervan in de vorm van scheidsrechters die je opschrijven voor de kleinste misstap!
Zowiezo hoef je bij de KNVB niet aan te komen en hun te vertellen dat iets niet werkt of één van hun scheidsrechters fout is geweest; je krijgt een boete en betalen zul je!
Bij de handboog sport heb je tenminste nog een mogelijkheid om te kiezen tussen 2 bonden wat bijvoorbeeld een eens grote vereniging bij mij uit het dorp laatst heeft gedaan!

Wat ik wil zeggen is dit; laat je geen regels opleggen die je net verdient en die tot niks leiden. Neem actie nu het nog kan en probeer samen eruit te komen of ga ieder je eigen weg Wink

Groet,

de witte!

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Xircuit

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 11:53 am    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

Pino schreef:
Xircuit schreef:
[

Al ik mijn niet vergis, kiest DP racing kvoor alternatieve wedstrijden omdat de KNWU er schijnbaar niet in slaagt attractieve wedstrijden te organiseren.

Clubs/stichtingen organiseren wedstrijden.

En er zijn maar bar weinig van die hier veel geroemde fietsenmakersploegjes die de handdoek oppakken en zelf een wedtrijd gaan organiseren.
Kankeren kunnen ze wel.

Klopt, maar KNWU heeft hier wel een leidende rol. Natuurlijk is het makkelijk om de KNWU te bashen, maar vanuit de bond lijkt het eenrichtingsverkeer. Na een lange geschiedenis moeten er ineens dikke inschrijf taxen worden betaald, en wie heeft dan nog de moed om ook nog eens die handdoek op te pakken? Verkeerd motivatie beleid lijkt mij.

Laatst aangepast door Xircuit op Do Okt 21, 2010 1:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bert l. schreef:

@Steelboy+Jeroenk: en als je nou een eigen vereniging opricht onder de naam D-P en je daarmee aansluit bij de KNWU?

Een vereniging geef een hoop ongemakken zoals ledenvergadering, aansprakelijkheid, evt. vaste plek/honk/clubhuis (hoe je het wil noemen). En natuurlijk de leden en het lidmaatschap met contributie.
DP is al een stichting. Als stichting zijnde mag je ook meedoen met KNWU wedstrijden. (wat ze al doen).Waarom anders?

Maar het zal een hele toer worden om de budgetten voor komend seizoen rond te krijgen als ik het allemaal zo begrijp.

Laatst aangepast door [HEAD]MarxNL op Do Okt 21, 2010 12:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Qua budget: hebben wij als DP daar wat voor over? Ik wel..

JJ
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:10 pm    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

Pino schreef:

Clubs/stichtingen organiseren wedstrijden. En er zijn maar bar weinig van die hier veel geroemde fietsenmakersploegjes die de handdoek oppakken en zelf een wedtrijd gaan organiseren. Kankeren kunnen ze wel.

Excuus, ik meende dat KNWU zoiets deed als de KNVB/KNHB namelijk een competitie organiseren, met individuele wedstrijden al dan niet door lokale clubs verzorgd, wat leidde tot een Nederlands Kampioen en zo.

Wielerwereld zal me altijd blijven verbazen door de oprechte haat van de lokale clubs/teams tegen de bonden. Volledig contactgestoorde wereld.

"Hier veel geroemde fietsermakerploegjes" Wie dan? Namen, rugnummers!

Aan het Apeldoornse organisatietalent kan menig club/team trouwens een voorbeeld nemen. Mazzeltje met zo'n Orderbos in je tuin maar er wordt dan ook wel iets mee gedaan!!

Maar goed, het gaat om Staalmans en Dekerfs die een rug tekort komen voor seizoen 2011..
marten

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Qua budget: hebben wij als DP daar wat voor over? Ik wel..

JJ

En praat eens met ervaren ploegleiders over hoe je met al die verplichte licenties kunt omgaan Very happy Shocked
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geheel, maar dan ook geheel, off-Topic: DP racing en zijn verzorgers/coaches/masseurs/pseudo teamleden zijn allemaal afgestudeerd en hebben bijna allemaal een baan. Het is een hobby met grote persoonlijke opoffering. De hoeveelheid tijd die Staalmans en Dekerfs en de rijders hierin steken is enorm. Maar het is allemaal liefdewerk oud-papier. We hebben het hier niet over zo'n team uit de achterhoek, gesponsord door de lokale bouwbedrijven met busjes en geld.

De bonden denken altijd in groter en beter en dat conflicteert met het DP hobby model. Dus meer geld en 29" Cool
bert

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[HEAD]MarxNL schreef:
DP is al een stichting. Als stichting zijnde mag je ook meedoen met KNWU wedstrijden. (wat ze al doen).Waarom anders?

Maar het zal een hele toer worden om de budgetten voor komend seizoen rond te krijgen als ik het allemaal zo begrijp.
Als stichting kun je je ook aansluiten bij de KNWU. En dan heb je het gezever dat nu rond verenigingstruien etc is ontstaan al omzeild. Als ik ergens bij kan helpen? En ja, je mag ook met de collectemand rond. JJ doet al een duit in het zakje. En ik ook.
Xircuit

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan Giro 555 weer open?

No kiddin'. Zelfs deze arme student* kan wel iets missen.
bartolie

BerichtGeplaatst: Do Okt 21, 2010 12:30 pm    Onderwerp: Re: [special] Over nieuw beleid... Reageer met quote

Steelboy schreef:

Fast forward naar 2011: het jaar waarin de KNWU allerlei veranderingen wil doorvoeren om een 'modern, flexibel, eenvoudig, transparant en eerlijk' systeem te creëren en zo weer helemaal bij de tijd te zijn. Volgens die plannen gaan licentiehouders vanaf komend jaar minder betalen voor een licentie. Dat wordt echter direct gecompenseerd door de invoering van rekeningrijden (betalen per wedstrijd) en een verplichte chiphuur. De fanatieke wedstrijdrijder is hierdoor zeker niet goedkoper uit, maar mag misschien wel hopen op een betere vastlegging van de uitslagen. Tot zover de inleiding, door naar waar het me om ging.

Tekst: Coen de Jongh

Links naar officiele documentatie:
Document herziening tarieven 2011
Tarieven 2011

Dit is volgens mij niet waar en juist tegenovergesteld..

Rekening rijden bestaat al lang en komt uit de wegsport. Amateurs/masters doen aan rekening rijden en de overige categorieën niet.

Amateurs hebben lage licentiekosten en betalen per wedstrijd.
Elite hebben hoge licentiekosten en betalen NIET/geen inschrijfgeld(!) per wedstrijd.

Het probleem zat hem op dit punt in de gelijktrekking met de verschillende disciplines van jaren terug.. Mountainbikers doen ook aan rekening rijden (betalen per wedstrijd). Alleen zitten de Elite mountainbikers wel met die dure licentie.

Nu trekken ze dit dus gelijk, iedereen(lees alle cat. en alle disciplines) gaat rekening rijden en krijgen goedkope licentie.

+1 voor de KNWU in dit geval! (niet alles is slecht)..

+1 voor de KNWU voor het goedkoper maken en stimuleren van het organiseren van (meerdere) wedstrijden!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

Ga naar: