Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Verkenning Roc d' Azur 6 oktober 2010 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Toertochten
Auteur Bericht
Pino

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2010 7:56 pm    Onderwerp: Verkenning Roc d' Azur 6 oktober 2010 Reageer met quote

Vandaag rustig een stukje van de Roc d’Azur verkend.

Vanuit het Massif des Maures waarin gefietst wordt, heb je fraaie uitzichten. In dit geval over de baai richting Saint Raphael en de Massif de l’ Esterel. Ook wat fraaie waterpartijen.

Op het eind gaan we nog een stukje over het strand.

In juni waren hier grote overstromingen, waardoor het strand is weggespoeld waar we vorig jaar gefietst hebben. Voor de (waarschijnlijk) 18.000 deelnemers is een tijdelijke drijvende brug aangelegd.

Filmpje: http://smg.photobucket.com/albums/v391/PinoNoir/101006%20Reco%20Roc/?action=view&current=101006RecoRoc23.mp4

Voor de dierenliefhebbers: even later zien we een bever rondzwemmen (sorry, geen zoom op het toestelletje):

Naast de weg, tussen supermarkt en festivalterrein, zie ik ineens een flamingo in de sloot: http://smg.photobucket.com/albums/v391/PinoNoir/101006%20Reco%20Roc/?action=view&current=101006RecoRoc30.mp4
Echt roze is hij niet, dat heeft waarschijnlijk met zijn voeding te maken.

Het Roc terrein is nog aardig leeg, dat zal later wel anders worden.

De temperatuur ligt nog steeds rond de 24 klein nulletje c. Een ijsje in de haven van Frejus-plage smaakt dan ook prima.

Een laatste klim naar ons huisje en we kunnen bij het zwembad gan liggen (nee, het water was mij net te fris voor een duik).

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2010 8:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het ziet er allemaal zeer relaxed uit!

Is de Roc d’Azur het grootste fietsfestival van Europa?
(mijn frans is...euh..komt er niet helemaal uit met de franse officiële site)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Wo Okt 06, 2010 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[HEAD]MarxNL schreef:
Het ziet er allemaal zeer relaxed uit!

Is de Roc d’Azur het grootste fietsfestival van Europa?
(mijn frans is...euh..komt er niet helemaal uit met de franse officiële site)

Dat zou best eens kunnen. Ze verwachten in totaal zo'n 18.000 deelnemers, dat zijn dus alleen diegenen met een stuurbordje.
Wat mij aanspreekt is de relaxte sfeer en al de verschillende disciplines die aan bod komen. Van trial tot XC-wereldtop, van scholieren met zijwieltjes tot enduro rijders, van BMX supercross tot toertochtorganisaties. Er wordt niet in hokjes gedacht.
En het klimaat natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2010 6:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heel veel plezier!

Hopelijk laat je nog een paar mooie plaatjes zien Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2010 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

18000 man over dat bruggetje? Dat wordt een opstopping waar ze bij de Bart Brentjes alleen maar van durven dromen.

Wel lekker weer en zo Wink
mateis

BerichtGeplaatst: Do Okt 07, 2010 1:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat bruggetje was eerst een nare doorwaadplaats, dit lijkt me veel fijner voor de deelnemers.
En hij zit op 3km van het einde of zo.

Daarvoor zijn er al 'een paar' passages geweest waar je niet met z'n twintigen tegelijk door kan. Shocked Het is hier en daar druk op de parcoursen, maar als je in opstoppingen terecht komt moet je eigenlijk niet zeuren: er was in de eerste kilometers genoeg gelegenheid om naar voren te rijden als je de benen hebt EN hetgeen waar je voor staat te wachten is het dubbel en dwars waard. Smile

Superveel plezier daar! Bedankt voor de inspirerende beelden, dat wordt gewaardeerd! Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Toertochten
Pagina 1 van 1

Ga naar: