Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

mijn nieuw beachmachine... ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
turbomugge

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 7:34 pm    Onderwerp: mijn nieuw beachmachine... Reageer met quote

hier mijn nieuwe strandracer voor deze winter...
zelf opgebouwd

frame orbea lanza 29er
vaste carbonvork met losse v brakenokken
shimano rs80 carbonwielen
full xt/xtr
notubes the raven 29x2.2 sloffen
ritchey parts

look and enjoy...

JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 8:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Whoohoo, coole bak!

Wat voor vork is het, maar vooral, welke V brake adapters zijn dat?

Thanks!

JJ
JeroenK

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoho! Slim opgebouwd.

Frame met V-nokken dat niet boven de 2 kg weegt is al netjes. Vorkje is slim (is dat een 26" vork?) en die banden doen het prima op het strand.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
turbomugge

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 7:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

frame weegt 1725 grammetjes in 18",niet overdreven vind ik ...
en de vork is een pace copy met soortgelijke remnokken...
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Goed, ik zal mijn vraag anders formuleren Wink

Waar heb je die vork en vooral nokken gekocht?

Vork is idd een 26-er, wat de hoeken wel wat stel maakt, maar is dat belangrijk?

JJ
mateis

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 9:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ding ziet er snel uit!

Zijn dat wielen die normaal in je koersfiets zitten of heb je ze speciaal voor het strandracen? Bij dat laatste had ik zelf uitgekeken naar wat bredere velgen, maar dat is misschien nog niet zo makkelijk met v-brakes en bij een overkoombaar gewicht.

Nog een misschien overbodige tip mbt die wielen: denk om de lagering, met name van het vrijloopmechanisme... Dat is gevoelig en de industrielagertjes in de body zijn waarschijnlijk in principe niet te vervangen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
turbomugge

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

het zijn idd koerswielen maar die worden door elite's en zo gebruikt om te cyclocrossen en ze blijven heel goed...
zijn net dezelfe als dura ace wielen met enige verschil dat de rs80 geen titanium body heeft maar een stalen...
en op de beachraces rijden bijna alle 29er's met koerswielen...dus daar vrees ik niet voor,het is trouwens ook een lichte wielset,1512 grammen...met banden en cassette kom ik net niet aan 2.8 kg...lekker he!! Cool
constantijn13

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 2:03 pm    Onderwerp: beach racer Reageer met quote

ziet er goed uit.........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 2:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geen elite, maar ik cross wel es wat 's winters. En vorig jaar met Dura Ace wielen (wat oudere generatie). Misschien heb ik pech gehad, maar bij mij is de body toen vastgerot. Vrolijk leesvoer over mijn ervaringen met het demonteren van die lagers: http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=48037 Wink

Smallere velgen werken natuurlijk prima en qua sterkte zal het echt geen issue zijn, maar een brede band op lage druk gedraagt zich veeel beter op een brede velg. Just sayin'.

Gewicht van jouw setup is idd wel top! Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 3:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

1510 gram is dat licht? Mijn Hope/Stans Crest wielen wegen 1680 (uit m'n hoofd) en de Hope naven staan niet bekend als heel erg licht. Als je die wielen nog had liggen begrijp ik de keuze, maar anders was ik voor een MTB specifiek setje gegaan. Ik vind de vork ook wel erg kort uitzien, zal lekker direct sturen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
dré

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 6:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat is full xt/xtr?
je bedoelt een halfbloed xtr Smile
Waarom geen "strandbanden"?
Naar boven
turbomugge

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 7:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

alles xt behalve de remhendels,die zijn xtr...
en de ravens 2.2 zijn uiterst geschikt voor strandraces...
de meeste 29ers op de beachraces rijden ermee...
turbomugge

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 8:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

alles xt behalve de remhendels,die zijn xtr...
en de ravens 2.2 zijn uiterst geschikt voor strandraces...
de meeste 29ers op de beachraces rijden ermee...
ondertussen zit de xt crank er ook al op,en een carbon zadelpen ook...foto's volgen
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi, maar met die velgen krijg je echt problemen met lagere bandenspanning <±1,5 bar.
En als je het helemaal compleet in orde wilt hebben koop je een setje Super Moto's, die lopen toch aanzienlijk lichter en kan je met minder spanning rijden dan de ravens.......maar goed met SM's krijg je nog meer problemen met je velgen.......

dussssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
turbomugge

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 6:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

de supermoto's wegen een pak minder en ik hoor van iedereen die met de ravens op strand rijd niet anders dan heel goede reactie's...
en ik heb ook nog niemand horen klagen van de problemen met lage bandenspanning hoor...ik zie het wel...
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

turbomugge schreef:
de supermoto's wegen een pak minder en ik hoor van iedereen die met de ravens op strand rijd niet anders dan heel goede reactie's...
en ik heb ook nog niemand horen klagen van de problemen met lage bandenspanning hoor...ik zie het wel...

Dat je op z'n forum ook wel eens feedback kan krijgen op je keuzes is voor jouw wel een heel nieuw concept hé?
marten

BerichtGeplaatst: Ma Okt 11, 2010 9:40 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

Dat je op z'n forum ook wel eens feedback kan krijgen op je keuzes is voor jouw wel een heel nieuw concept hé?

Dat is het leuke van fietsen. Afhankelijke van persoonlijke voorkeuren is het voor iedereen net even anders, dus kunnen we er eindeloos over blijven ouwehoeren!

Argue Very happy Shocked Confused Cool
turbomugge

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

hey mannen,mijn reactie was niet negatief bedoeld he!!! Cool
maar ik heb idd andere banden afgewogen tegen elkaar maar de raven leek mij het beste geschikt...
nog beter had een geax tattoo light 29er geweest maar die is nog niet op de markt dus ja...
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Okt 12, 2010 7:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

turbomugge schreef:
nog beter had een geax tattoo light 29er geweest maar die is nog niet op de markt dus ja...

Komt ie wel?

JJ
turbomugge

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2010 7:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

veel kans van wel...
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2010 9:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

In mijn simpele visie is het heel simpel;
-alles met een nop(je) werkt tegen je op het strand.(kijk maar eens naar de sporen in het zand die je achterlaat, dan weet je genoeg)
-brede velgen zijn niet voor niets gemaakt voor brede banden, anders reden alle MTBers, weightfuckers as they are, wel met smalle en dus lichtere velgen.
-als je echt om het gewicht van je banden geeft kies je geen 29er.

dusssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Erikje

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2010 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wel tof dat er tóch een al frame bestaat met V-brake nokken.... en niet écht duur. 550 Euro of zo?
Naar boven
turbomugge

BerichtGeplaatst: Wo Okt 13, 2010 1:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

frametje kost 466 eurotjes en weegt 1725 gram
en idd van die banden,wat je zegt is waar,alles met noppen heeft een "gravende" werking op het strand...maar de ravens hebben een nopje van mss 1mm of zo...en ze wegen een heeeel pak minder dan bv een super moto,nl 520 gr...dat zou zelfs voor een 26 " band een redelijk mooi gewicht zijn...
maar alle meningen en gedachten zijn en blijven welkom hoor Wink
Cloxxki

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 5:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
In mijn simpele visie is het heel simpel;
-alles met een nop(je) werkt tegen je op het strand.(kijk maar eens naar de sporen in het zand die je achterlaat, dan weet je genoeg)
-brede velgen zijn niet voor niets gemaakt voor brede banden, anders reden alle MTBers, weightfuckers as they are, wel met smalle en dus lichtere velgen.
-als je echt om het gewicht van je banden geeft kies je geen 29er.

dusssssss©

Mooie foto!

Mijn beste resultaat (2e, Amateurs) was met Fast Freds, op een dag met veel los zand, wisselende omstandigheden. De souplesse en extra tractie leken me een voordeeltje te geven, althans voor iemand van mijn gewicht en lengte. Andere keren, met nat of zuigend strand, waren het ankers. Groot voordeel van FF's was hoe makkelijk je er mee strand op- en af reed, zonder afstappen. Later kreeg 29" + Big Apples diezelfde rol, zij het minder qua strand-af fietsen. Heerlijk: ondanks de onhandigste lichaamsbouw (zwaar en hoog zwaartepunt), toch als enige het strand in het zadel bereiken. Als 80e het strand op, 20e aansluiten bij vloedlijn, en in no-time 4e liggen door daarbij een veel kortere inspanning te hebben geleverd, en geen tijdverlies met opstappen. Goede materiaalkeuze kan zoveel uitmaken, andere opties, worden ineens opties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenK

BerichtGeplaatst: Ma Okt 18, 2010 7:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

turbomugge schreef:
maar de ravens hebben een nopje van mss 1mm of zo...

Mijn Ravens overleefden Hoek van Holland - Den Helder (wat niet gezegd kon worden van mijn benen). Dat is een prima band voor op het strand. Lekker soepel, maar niet zo safe als een Super Moto.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Fatbikes Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: