Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

XC: Bart Brentjens Challenge 2010 ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Toertochten Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 8:12 am    Onderwerp: XC: Bart Brentjens Challenge 2010 Reageer met quote

http://www.bartbrentjenschallenge.com/, Wie rijdt hem?

Quote:
Op zondag 10 oktober zal de Bart Brentjens Challenge voor de 6e keer worden verreden. In het mooiste natuurgebied van Nederland krijgt iedereen wederom de kans om net als mezelf de uitdaging aan te gaan. De start en finish zijn wederom in Eijsden. Vervolgens wordt eerst de Belgische Voerstreek aangedaan. Vergis je niet, geen meter is hier vlak. Ik kan het weten, want ik heb er vaak genoeg getraind. Daarna wordt er het Limburgse heuvellandschap ingetrokken. Nadat de nodige heuvels zijn bedwongen gaat de 100 kilometertocht haar finale in. Deze ongetwijfeld boeiende finale loopt via Eckelrade en Sint Geertruid weer terug naar Eijsden en is gescheiden van de overige tochten, waardoor er een zuivere finale gereden kan worden.

De ingrediënten zijn er: fantastisch en uitdagende trajecten en een goede organisatie. We hopen jullie dan ook allemaal met jullie mountainbike op zondag 10 oktober in Eijsden te begroeten.

"Ga de uitdaging aan, zou ik zeggen", Bart Brentjens

Datum:
Zondag 10 oktober 2010

Start- en finishplaats:
Vroenhof te Eijsden (Limburg)

Kenmerken:
• Grootste marathon van de Benelux
• Door Limburgs mooiste natuurgebieden en de Belgische Voerstreek
• Uitdagend en gevarieerd parcours
• Duidelijk gepijlde routes
• Verzorging (voeding, drank, medisch en technisch)
• Tijdregistratie en sms-service naar je vrienden/familie
• Foto service onderweg
• Eigen persoonlijke pagina op de website
• Diverse camerapunten onderweg waardoor jouw doorkomst achteraf te zien zijn op de website www.bartbrentjenschallenge.com

Programma
10.00 Start Wedstrijd deelnemers
10.10 tot 10.30 uur Start 100 km
10.30 tot 11.00 uur Start 75 km
10.45 tot 11.00 uur Start 55 km
13.30 uur Verwachte finish 100km Wedstrijd
13.30 tot 18.00 uur Inleveren Bike Chip en stuurbord, ontvangst herinnering en €5,- borg retour
18.00 uur Finish gesloten

Ophalen start bescheiden ( en last minute inschrijvingen op zaterdag) :
Cultureel Centrum, Breusterstraat te Eijsden

9 oktober van 16.00 tot 19.00 uur
10 oktober van 07.30 tot 09.30 uur

Douchegelegenheid
Er is douchegelegenheid aanwezig bij het zwembad De Treffer in Eijsden (Marathon 6). De route naar de douches zijn uitgepijld.

Inschrijfgeld:
Het inschrijfgeld voor alle afstanden bedraagt € 23,50. Daarnaast betaal je nog € 5,- borg. Deze borg krijg je na afloop terug wanneer je het stuurbordje inlevert. Borg wordt uitsluitend uitgekeerd op zondag 10 oktober direct na afloop.

Betalen:
Betaling van deelname aan de Bart Brentjens Challenge vindt plaats via automatische incasso of iDEAL. Deelnemers, niet- woonachtig in Nederland niet in het bezit van een Nederlands rekeningnummer moeten hun deelnamegeld zelf binnen 2 weken over maken met vermelding van hun achternaam.

Bankrekeningnummer:
11.21.70.072 ten name van de Bart Brentjens Challenge te St. Geertruid.

Iban of Swift: NL 92 RABO 0112 1700 72
Bic : RABONL2U

Annuleren van inschrijving:
Zodra het inschrijfgeld is voldaan / rugnummers zijn toegekend is annuleren niet meer mogelijk. Zie ook reglement.

Bereikbaarheid:
via A2 vanuit Maastricht, afslag 57. Volg vanaf daar de borden.

Parkeren:
volg borden naar de parkeerplaats aan de Emmastraat.
willem12

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 8:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee,
1 keer gedaan en nooit weer. 3h in de rij staan omdat iemand een 22cm drop te eng vindt....hij is wel gezellig als toertocht met de maten, veel stops en wandelpassages, beetje fiets-wandelen door mooi landschap. Heeft, afgezien van de eerste 50 starters, met mountainbiken weinig te maken.

Lees maar eens goed:
Bart- lekke band -Brentjens schreef:
Programma

100km hoogwaardig mountainbiken en na 3 uurtjes weer bij moeder thuis aan de thee?
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 10:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Prima, ik heb hem nog niet gereden en had (buiten de inschrijfkosten) al mijn vraagtekens staan.

Ik ga zelf wel lekker spelen in de achtertuin Wink
rcoenders

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 12:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Nee,
1 keer gedaan en nooit weer. 3h in de rij staan omdat iemand een 22cm drop te eng vindt....hij is wel gezellig als toertocht met de maten, veel stops en wandelpassages, beetje fiets-wandelen door mooi landschap. Heeft, afgezien van de eerste 50 starters, met mountainbiken weinig te maken.

Lees maar eens goed:
Bart- lekke band -Brentjens schreef:
Programma

100km hoogwaardig mountainbiken en na 3 uurtjes weer bij moeder thuis aan de thee?

Buiten het feit dat ik naar Roc 'd Azur ga, is ook dit niets voor mij. Ik heb een van de eerdere edities gereden en het gebruikte parcours leent zich niet voor zo'n massaal evenement. Ik ben geen wedstrijd rijder maar langer tijd in de rij staan omdat er een paar honderd man ergens een singletrail op moet of omdat iemand de helling niet kan fietsen is niet mijn ding.

Deze tocht ook voor mij niet interessant

Gr Rob

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 12:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat negatief. Met slim (hard) starten en een beetje doorrijden vallen de opstoppingen toch wel mee? Ik moet wel toegeven dat het inmiddels 5jr geleden is dat ik aan de start stond...

Dat het verder erg op een wegkoers kan ik alleen maar beamen. Je Turner is sowieso dikke overkill.

Het blijft al met al een compromis tussen mtb, massa, vergunningen en een commerciele organisatie. Daarin kan het stukje mtb wat ondergesneeuwd raken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
epic-marco

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij dit soort grote evenementen moet je gewoon weg blijven wanneer je niet van drukte houd.
Ook bij de houffamarathon en andere grote evenementen sta je in het begin vaak in de file en daar hoor je nooit wat over.
Zelf al vier keer meegedaan en inderdaad wel eens in de file gestaan voor meestal niks , maar meestal kan je gewoon doorfietsen nadat je de eerste 5 km gehad hebt.
Bij een groot evenement komen nu eenmaal veel bikers die niet meer dan een stoeprand hoogte verschil gewend zijn, jammer dan.
Ik zou zeggen , doe de 100 dan heb je nog 95 km's over om lekker te biken door toch een mooi en zeker uitdagend parcours in een toch klein stukje Nederland (en Belgie) waar veel hoogteverschillen te vinden zijn.
En of je nu met een dikke all-mountain bak of met een lichtgewicht carbon racertje komt maakt dan verder niks uit.
Gewoon genieten van een goed georganiseerd evenement.

je kan beter over fietsen lullen dan over je lul fietsen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 28, 2010 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@epic-marco thanks.. ik vind daarintegen de inschrijfprijs van 23 euri erg hoog om dan 100km te rijden. Ik ga dan liever iets anders doen...

@mateis, thanks voor de richtlijn, daar heb ik iets aan..
epic-marco

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 4:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Over inschrijfgeld valt te twisten.
Maar de organisatie is al jaren top, de route is goed uitgezet, goede bevoorrading en
een goede en correcte tijdsregistratie.
Ik ken een ander evenement in het zuiden des lands dat ook genoeg inschrijfgeld vraagt
maar waar de organisatie keer op keer grote fouten maakt.
Een groot opgezet evenement kost nou eenmaal geld en kwaliteit ook.
Ik heb voor marathons in andere landen wel eens 75 euro moeten betalen en daarvoor kreeg je niet meer dan tijdens de bbc. (behalve iets meer hoogtemeters).
Kortom , degene die niet bang is voor een startfile en een mooie marathon wil rijden, doe mee.
Voor de rest , met een download van de route in je gps kan je de bbc een andere keer rijden.
Arms wide open Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 4:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben d'r bij.

Voor mij is het de eerste keer dat ik mee doe aan zo'n groot evenement. Ik heb een hoop gehoord over de BBC nu zelf maar eens mee doen.

Ik heb er zin in Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 5:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[HEAD]MarxNL schreef:
Ik ben d'r bij.

Voor mij is het de eerste keer dat ik mee doe aan zo'n groot evenement. Ik heb een hoop gehoord over de BBC nu zelf maar eens mee doen.

Ik heb er zin in Smile

En twijfel.. en twijfel...

A.s. vrijdag hak ik de knoop door!
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Wo Sep 29, 2010 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

doen!
Arms wide open

Ja kan er pas over mee praten als je 'm een keer gedaan hebt, toch?

Al heel lang doe ik mee aan kleine tochtjes 40/45km max. Al heel lang wilde ik mee doen aan een "grote tocht". Het laatste half jaar heb ik een hoop kilometers gemaakt met veel plezier, en ik ga het steeds leuker vinden. (ookal zit ik al een jaar of 14 op de MTB)
Naar boven
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 6:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

epic-marco schreef:

Maar de organisatie is al jaren top,

Ook hierover valt te twisten.....die was de eerste keer dat ik meedeed(editie 1)nog re-de-lijk onder controle.
Maar sinds de massa is toegenomen is de organisatie de controle behoorlijk kwijt i.m.h.o........(en niet alleen de 1e 5km's....)Ik zal mijn gal hier niet spauwen,want op diverse fora is er meer dan genoeg over terug te vinden.
Ga de Vijlenroute gewoon de week ervoor/erna rijden(in tegengestelde richting),bespaar je een hoop geld , ergernis en file wandelen uit..............
mateis

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 10:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo kan je het parcours van de Rotterdam-marathon ook een week voor het evenement gaan lopen...

Beetje volk is natuurlijk niet perse vervelend, je moet je er alleen wel even op instellen. Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Do Sep 30, 2010 7:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
je moet je er alleen wel even op instellen. Wink

Als ''ergens op instellen'' betekend....in de file staan (3 kwartier)bij de eerste de beste klim met daarachter een leuke afdaling pas ik........

Maar voor de wandelaars op SPD-schoentjes....Veel plezier!
Sven

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, ik heb 'm nog nooit gereden, net als Headmarx, dus ik heb me zojuist ingeschreven. Kan ik in ieder geval achteraf meezeuren Wink

Quote:
Inschrijven

Hartelijk dank voor je inschrijving. Een e-mail is naar het door jou opgegeven e-mailadres verstuurd.

Deze bevestigingsmail geldt als bevestiging van jouw inschrijving, controleer je persoonlijke gegevens en bewaar deze e-mail goed.

Let op! Het kan enige minuten duren voordat je de e-mail zult ontvangen.

[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 11:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

TOF!

Op welke afstand heb je jezelf ingeschreven?
Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 1:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

75, dus vertrek om 10.30u / 11.00u.

What about you?

Quote:
10.00 Start Wedstrijd deelnemers
10.30 tot 11.00 uur Start 75 km
10.45 tot 11.00 uur Start 55 km
13.30 tot 18.00 uur Inleveren Bike Chip en stuurbord, ontvangst herinnering en €5,- borg retour
18.00 uur Finish gesloten

[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Vr Okt 01, 2010 7:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ook de 75km Smile

Het zou dus zomaar kunnen dat we elkaar ontmoeten in de "file". Laughing
Naar boven
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2010 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

http://meteomaastricht.nl/

halverwege de week even kijken of het nou koud wordt of niet. Het ziet er naar uit dat het droog blijft.
Naar boven
faxe

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2010 6:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb me als één van de eersten ingeschreven en sta zondag dan ook met startnummer 4 in het startvak om de 100 km te gaan fietsen Smile

Het is niet de meest spannende marathon maar vind het toch wel wat hebben. Als het weertje nog een beetje meewerkt is het helemaal top.
Naar boven
scalpel 1

BerichtGeplaatst: Ma Okt 04, 2010 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik ben de gelukkige die de route weer mag uit pijlen dus rijd hem een keer of 3 in het weekend.

over sommige commentaren wil ik wel wat uitleg geven.

rijdbaar binnen 3 uur te doen bij droog weer als je prof bent, toerrijders gem 4,5 a 5 uur.
met de regen van deze week ligt het er goed modderig bij, en modder in de voerstreek betekend ware tocht.
opstoppingen komen nu eenmaal voor dit was afgelopen jaar was dit te wijten aan
een dode koe op het pacours en een overmoedige rijder met 1 arm en een heup gebroken. daar kan de organisatie niets aan doen.een ambulanse in het bos is niet gemakkelijk
voor dit jaar staren de afstanden achter elkaar dus eerst 100 wedstrijd dan 100 toer
75 toer en 55 toer.

kom aub niet met die ultra lichte banden naar hier want de wordt platte banden festijn
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
[HEAD]MarxNL

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sven,

Mag ik je bedanken voor deze prachtige dag die we met elkaar opgetrokken zijn?!
Man wat een tocht!

Volgend jaar weer, maar dan de 100. (die laatste paar kilometertjes kunnen dan ook wel)
Naar boven
scalpel 1

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 8:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

vandaag bij super weergereden. toch 2 opstoppingen toch veel valpartijen.
door te zachte banden (2 bar is echt te weinig voor de voerstgreek)

jammer genoeg 1 maal de trauma helikopter ingezet.

verder de eerste reacties waren ok.
volgende editie wordt weer het nk marathon 2011

reacties verbeterpunten suggesties graag plaatsen aub

gr scalpel 1 (pijlteam bbc)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
epic-marco

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fantastisch weer, 1 opstopping en eerste hulp verleend aan de meneer waarvoor de trauma-heli moest komen.
Is er erg aan toe en ligt momenteel op de intensif care, Sterkte en beterschap.
Toch goed kunnen doorrijden en voor mijn doen een super gemiddelde gereden.
Wel heb mij erg gestoord aan het feit dat er ontzettend veel binnenbanden lagen naast het pad.
Je neemt die dingen toch ook mee vanaf de start dus wat is er dan moeilijk aan om ze weer op te rollen en ze in een rugzak of iets dergelijks te stoppen.
Ps. ik denk dat het niks met bandendruk maar meer met bandenkeuze te maken heeft.
Weeg zelf 80 kg en rijd met 1.8 bar.
Goede grip en niet lek gereden.
Wel snake-skin en 2.25 en geen FF en ander spul dat leuk is om mee door een gem. Nederlands bos te raggen maar toch wat te zwak is voor zuid limburg/ voerstreek.
En een verbeterpunt: die verschrikkelijk gore energie drankjes! Nog niet zo vies als die van de houffa marathon dit jaar maar het lijkt wel of er geen enkel normaal smakend drankje te krijgen is. Ik ben bang dat ik een week lang fluoriserende pis heb.
Kan daar niet gewoon een lekker aanleng drankje voor in de plaats komen?
Verder top !

Laatst aangepast door epic-marco op Zo Okt 10, 2010 9:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
scalpel 1

BerichtGeplaatst: Zo Okt 10, 2010 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

oh ja nog vergeten op de eerste 55 km

29 verloren bidons n 54 achtergelaten biba`s en co2 patronen.

pacours direct schoon gemaakt van afval linten pijlen enz.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Toertochten Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: