Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] WK Mont-Sainte-Anne; de Hollanders ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Sep 06, 2010 12:47 pm    Onderwerp: [nieuws] WK Mont-Sainte-Anne; de Hollanders Reageer met quote

Met al het Eurobike-nieuws zouden we bijna vergeten waar het om gaat: fietsen is natuurlijk eerst en vooral een werkwoord en daarna pas een zelfstandig naamwoord in meervoudsvorm. 'Ondertussen' was er dus gewoon een WK aan de gang in Mont St. Anne, Canada...

Aldaar heeft Michiel van der Heijden de regenboogtrui veroverd bij de junioren cross country! Het goud verdiende hij met een dominant gereden race en een voorsprong van 1.48 minuut. Tijdens de startronde keek Van der Heijden nog een beetje de kat uit de boom, maar in de eerste volle ronde op het technische (maar droge) circuit kon hij al wegrijden bij de concurrentie. Hij zou de leiding niet meer uit handen geven en zijn voorsprong langzaam maar zeker uitbreiden met een superconstant gereden race. Wat een beloning op een hiervoor al uitstekend seizoen! Go Michiel!

Na een 7e plaats bij de team-relay, een 34e plaats voor Anne Terpstra bij de U23 dames en een 9e, 12e en 15e plaats voor respectievelijk Henk Jaap Moorlag, Niels Wubben en Marco Minaard bij de U23 heren, betekent dit de eerste (en naar verwachting enige) medaille voor Nederland bij dit WK.

Fourcross
Helaas konden de fourcrossers geen potten breken in Canada: Anneke Beerten werd na een 12e kwalificatietijd uitgeschakeld in de kwartfinales. Jurg Meijer restte hetzelfde lot bij de heren, terwijl Joost Wichman met een derde kwalificatietijd uiteindelijk sneuvelde in de halve finale. De troostfinale wist hij nog wel te winnen; een 5e plaats voor hem dus.

We troffen Michiel van der Heijden (links) (en Rudi van Houts, rechts) begin dit jaar op Mallorca, alwaar Michiel al sprak van zijn ambities. Mooi om te zien dat hij die in weet te lossen! Proficiat Michiel!!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Sep 06, 2010 5:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Go, Michiel, go!

Bij de team relay was zijn tijd al scherper dan die van Rudi (helaas een dnf in de elite race Sad ) en een heel groot deel van de andere elite mannen. Die kerel vliegt!

Weinig bezield stukje trouwens verder. Pizza!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
kooz

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 9:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Anne Terpstra lag op een 14e plaats toen ze last kreeg van een losgelopen crank.. Daardoor was een goede uitslag voor haar helaas niet mogelijk..
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 11:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

kooz schreef:
Anne Terpstra lag op een 14e plaats toen ze last kreeg van een losgelopen crank.. Daardoor was een goede uitslag voor haar helaas niet mogelijk..

Damn... dat is zuur...! Het had een mooie kroon op een mooi seizoen kunnen zijn. Volgend jaar in de herkansing Anne!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 11:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht ook al: beetje beneden haar stand. Idd superjammer!

Rudi van Houts werd trouwens ook geplaagd door materiaalpech, alleen dan self-induced:
Quote:
Ik reed aan de binnenkant en ze kwamen langs buitenom. Ik moest de bocht te kort nemen en hierdoor had ik te weinig grip. Ik ging spijtig genoeg onderuit. Ook zat mij ketting getorst, einde koers
(http://www.rudivanhouts.nl/index.php?p=nieuws&id=264, 'kettingbreuk nekt Rudi')

Zonde, hij heeft al zo veel pech gehad dit jaar... Misschien ook omdat hij soms toch wat moet forceren op technisch vlak?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Irmo

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 2:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

...en vergeet Rick Koekoek zijn bronzen medaille bij de trial 20" niet...

@mateis - dat stuk was niet technisch
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Sep 07, 2010 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Irmo schreef:
@mateis - dat stuk was niet technisch

Als je doelt op het stuk waar Rudi onderuit geschoven is: tsja, uitvallen op een wk is natuurlijk sowieso superlullig. Des te meer als je een heel erg goede race rijdt (o.a. 7e positie). Hij heeft in de topwedstrijden zijn portie pech meer dan ruimschoots gehad, volgens mij. En ik vraag me dan af op welk moment je 'pech' niet meer als pech moet omschrijven, maar als 'er is meer aan de hand' (denk aan Bartman en lekke banden).

En dat bedoel ik niet echt kritisch tov Van Houts, want hij heeft volgens mij echt een paar stappen gezet dit jaar en rijdt rond de posities waar het kleinste foutje je posities kost. En hij heeft echt wel een paar goede klasseringen gereden. Een ketting is echter zo sterk als de zwakste schakel (dat bedoel ik in dit geval figuurlijk Wink). In extremis: als een Wolfram Kurschat wel zou kunnen dalen, dan zou hij bijna unstoppable zijn (aldus Florian Vogel). Ik vermoed dat een van de trainingsdoelen van Van Houts voor volgend jaar wordt: comfortabel cruisen op top-worldcup-snelheid, gepaard aan een wedstrijddoel: materiaal heel houden. En natuurlijk kwalificeren voor de OS, als enige NL-er! Arms wide open

aanvulling: mooi interview met Michiel van der Heijden @ http://www.cyclingnews.com/news/van-der-heijden-overcomes-mid-season-slump-to-win-worlds-title. Hij rijdt per volgend jaar dus voor Rabo, zoals ook wel te verwachten viel. Smile
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Zo Sep 12, 2010 7:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nog een hele mooie afsluiter van de Worlds: de "I am a legend"-race

Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: