Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] EuroBike 2010 - Dag 1; Out with the new..... ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 9:02 am    Onderwerp: [special] EuroBike 2010 - Dag 1; Out with the new..... Reageer met quote

...in with the old!

Nadat we reeds flink moesten zoeken naar echt nieuws op de demodag, proefden we ons geluk gisteren op de eerste echte beursdag. Er lijkt geen verandering te komen in de stijgende lijn wat het aantal exposanten op de EuroBike. Ook dit jaar is de beurs wederom groter dan de voorgaande editie. Mooi, genoeg te zien dus. Daar moet wel nieuws tussen zitten.

Ik schrijf dit stukje tekst nu zittende in de ivoren toren die hoog boven het beursterrein uit steekt, kijk naar beneden over het terrein en denk terug aan dat wat we nu eigenlijk op de eerste beursdag gezien hebben. Veel, heel veel, maar net als bij de demodag lijkt de nieuwswaarde wat achter te blijven. Nou, leuk... dat wordt een saai en inspiratieloze bijdrage? Tekenend voor deze editie van de EuroBike?

Anderen denken daar ongetwijfeld heel anders over. We zien namelijk een groot aantal als 'nieuw' gepresenteerde ideeën, maar kunnen ons niet aan de mening onttrekken dat we deze reeds 10, 15 of 20 jaar eerder ook al eens zagen. Goed, wat valt er feitelijk ook nog te verbeteren aan de fiets als concept? 'It's in the details', zo ook veel van het 'nieuws' dit jaar. Cassettes met geïntegreerd vrijloopmechanisme die je als één geheel op je naaf 'schroeft', een extra tandwieltje voor de kettingloop/-spanning aan de onderzijde van de chainstay.... allemaal 'nieuw' voor komend seizoen.

Owja, kleuren... dat wordt hier ook als 'nieuws' gezien. Enfin, kleurtjes kijken dan maar?

De trend die doorzet: big wheels!

Is it a downhill bike? Is it a machine gun? Nou... eigenlijk blijkt dit dus gewoon een stadsfiets in 'hippe' vorm te zijn.

De mallemolen van Charge gaat rond... en rond... en onze vrienden van Singletrack staan erbij en kijken ernaar...

Onder de bezielde leiding van Chris King himself en Jay Sycip, probeert CK nu serieus de Cielo frames aan de man te brengen. I'll have one please!

Details bij Cielo: moon and stars.

Smalle stuurtjes van Cinelli, door lepelbuiger Oury Geller.

In virtual reality kan iedereen zich wereldkampioen wanen...

Don Gary: "I tell you Stijn, dont messe with zee familia!"

Formula brakes nu ook in de vorken bizz?

Nu ook grote wielen in gelijknamige frames.

Wat een authentiek geballburnished GT frame lijkt... is in werkelijkheid een over gespoten carbonnen versie. Out with the new, in with the old!

Als er 1 ding in opkomst is, dan is het wel de acceptatie van de single ring op de MTB.

Meer nieuws van Hope: cassette met geintegreerd freewheel... hm, heette dat vroeger niet gewoon opschroefcassette?!

Return of the hero's of the past!

In de serie 'Zum Kotzen': Paduano's nieuwe creatie... van wat eigenlijk?!

Gelukkig liggen er her en der nog wel schoontjes: Pop-Products naven, achterlijk licht!

En natuurlijk zijn er diverse feestjes in de vorm van oude designs op nieuwe fietsen.

Last but not least: een Eurobike gaat voor sommigen niet alleen om de fietsen, maar om het ontmoeten van je helden!

Tekst: Jeroen van den Brand
Foto's: Coen de Jongh, Pieter d'Haens, Dennis Jöris
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Christiaan

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nice, maar waar blijven de carbon v10, yeti en intense pics?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Exar

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die GT is toch wel supervet! Verder moet die vent van Paduano maar niet meer in z'n workshop komen als hij midden in een LSD trip zit...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 9:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooimooimooi! Daarvoor kijk ik hier op DP: niet de standaard nieuwtjes, mooie platen en een duiding van waar het heen gaat met fietsenland.

Als ik een nuancerende opmerking mag plaatsen bij het verhaal over vermeend gebrek aan ontwikkeling: vroegah ging dat volgens mij ook allemaal niet zo snel. Het is meer onze herinnering die ontwikkeling op ontwikkeling stapelt, daarbij voorbijgaande aan de vele jaren die de belangrijke ontwikkelingen uit elkaar liggen en hoeveel tijd er nodig was om ze te verfijnen tot werkelijk goede producten (klikpedalen, verende vorken, schijfremmen, achtervering).

En zie ik Joe daar nu wegrollen met z'n ogen? 'Daar komt Jayron weer zeuren over ons lillijke carbon frame met grote wielen. En ik weet wel dat ie gelijk heeft, maar ja, ik wil er toch wel een paar verkopen.' Very happy
Naar boven
Dennis Katinas

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verhaal Jeroen, so true, enjoy!
Qprs

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oei oei die Paduano Crying or Very sad
Ik vond het al gedurfd dat ze afbeeldingen van die fiets op hun website hadden geplaatst..
Ik heb net nieuwe decals op mijn Paduano geplakt, maar ik misschien dat ik ze er toch maar weer af haal . Hier wil ik niet mee geassocieerd worden Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
MavErik

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 7:34 pm    Onderwerp: Re: [special] EuroBike 2010 - Dag 1; Out with the new..... Reageer met quote

DeKerfs schreef:

Last but not least: een Eurobike gaat voor sommigen niet alleen om de fietsen, maar om het ontmoeten van je helden!

Ik denk idd dat Joe er het hele jaar naar uit heeft gekeken... Smile

Mooi verslagje weer.
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Sep 02, 2010 7:55 pm    Onderwerp: Re: [special] EuroBike 2010 - Dag 1; Out with the new..... Reageer met quote

DeKerfs schreef:
...in with the old!

Nadat we reeds flink moesten zoeken naar echt nieuws op de demodag, proefden we ons geluk gisteren op de eerste echte beursdag.

Dat komt natuurlijk omdat jullie inmiddels tot de "incrowd" behoren en de meeste nieuwtjes al op die website van jullie geklapt hebben.......

Kijk eens een jaar niet op de fietswebsites en ga dan naar Eurobike; er gaar een wereld voor je open Cool

Wat kijkt Mijnheer Breeze trouwens argwanig op die foto..........

dusssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Vr Sep 03, 2010 8:27 am    Onderwerp: Re: [special] EuroBike 2010 - Dag 1; Out with the new..... Reageer met quote

BOSS schreef:

Wat kijkt Mijnheer Breeze trouwens argwanig op die foto..........

dusssssss©

Dat komt omdat ik hem vertel over mijn nieuwe magische bol, waarmee ik de toekomst kan voorspellen.... Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
HOPPAH

BerichtGeplaatst: Zo Sep 05, 2010 7:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

niets met mtb te maken maar na de "opoe" fiets voor cannondale te ontwerpen was de bakfiets aan de ingang (en die een award heeft gewonnen) ook grotendeels van de hand van Wytze op dit forum Smile nice one wytze!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: