Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Het is een racer....of nee toch niet! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Racefietsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 12:37 pm    Onderwerp: Het is een racer....of nee toch niet! Reageer met quote

Omdat ik niet gewend raak aan de racebocht op mijn Isaac heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken en er wat rechts, met enigzins backsweep opgezet.

Fietst veel beter en ziet er imho veel beter uit ook.

Voor:(ja, het is een ander frame....deze brak)

Na:

dussssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Erikje

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 2:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verstandig!

Zo stond in de Fiets een paar maanden geleden een stuurbocht test..... élke (!) foto in de Fiets met hierop een fietser had zijn handen bovenop.... makes sense Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 4:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Erikje schreef:
Verstandig!

Zo stond in de Fiets een paar maanden geleden een stuurbocht test..... élke (!) foto in de Fiets met hierop een fietser had zijn handen bovenop.... makes sense Smile

Die testpersonen waren waarschijnlijk "eigenlijk mountainbikers".....

dusssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie hier in deze regio eigenlijk alleen maar ouwe mannen met dergelijke setup rijden. Vaak terwijl ze nog verwoede pogingen doen om de tripgroep bij te blijven... Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Erikje schreef:
Verstandig!

Omdat de meesten het stuur te diep en te ver weg hebben zitten.
Een racestuur biedt heel veel mogelijkheden, maar je moet ze wel realiseerbaar maken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Aug 08, 2010 8:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DeKerfs schreef:
Ik zie hier in deze regio eigenlijk alleen maar ouwe mannen met dergelijke setup rijden. Vaak terwijl ze nog verwoede pogingen doen om de tripgroep bij te blijven... Arms wide open

Kijk naar jezelf met je ganzennek Rolling smile Wink

Een racestuur bied idd veel mogelijkheden, maar geen van die mogelijkheden rijdt prettig voor mij over een langere periode.....vandaar deze setup.

dussssssssss©
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Brak de eerste bij het balhoofd? Het nieuwe frame heeft daar in ieder geval genoeg plastic zitten...

Goed gedaan dat stuur, goed dat je schijt heb aan het traditionele idee van de looks van een bike. Je mist nu inderdaad wel de vele mogelijkheden van een race stuur, maar als dat voor jou geen mogelijkheden bood is daaraan dus niks verloren.

Ik denk dat 90% van de (tour/vrijetijds) race fiets berijders het drop gedeelte van hun stuur 98% van de tijd niet gebruikt, dus voor veel mensen is het drop gedeelte volkomen overbodig.

JJ
BOSS

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 9:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Brak de eerste bij het balhoofd? Het nieuwe frame heeft daar in ieder geval genoeg plastic zitten...

Goed gedaan dat stuur, goed dat je schijt heb aan het traditionele idee van de looks van een bike. Je mist nu inderdaad wel de vele mogelijkheden van een race stuur, maar als dat voor jou geen mogelijkheden bood is daaraan dus niks verloren.

Ik denk dat 90% van de (tour/vrijetijds) race fiets berijders het drop gedeelte van hun stuur 98% van de tijd niet gebruikt, dus voor veel mensen is het drop gedeelte volkomen overbodig.

JJ

nee, daar zit idd genoeg CARBON, de oude brak op de staande achtervork zo'n 6cm boven de achterrem.

Moet zeggen dat het oude frame er wel beter uitzag qua lompheid en decalls.....maar die was niet meer leverbaar na de breuk.

Fietst erg lekker, gisteren weer zo'n 60km getrapt en geen centje pijn. Er werd af en toe wel enigzins verbaasd gekeken als ik collega racers inhaalde.....of zij mij. Maar of het stuur daar de oorzaak van was......zou ook kunnen komen door de Camelbak, SPD's, baggy shirt of het vizier en de prut op de helm ...............

Ik heb het 66cm brede stuur wel "een beetje" ingekort.

dusssssss©
Pieter!

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 12:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie keuze hoor Clapping

Over 'schijt hebben aan looks' gesproken: als je echt lef hebt monteer je ook nog een paar spatbordjes op de racefiets. Een setje als deze SKS weegt 297 gram.

Ik verbaas me altijd enorm dat paktisch geen enkele racefietser in Nederland een spatbordje op heeft, terwijl Nederland hét land is daarvoor:
- het regent bij ons heel vaak, de weg is vaak nat
- ons land is volkomen vlak, dus die 297 gram voel je totáál niet

Op een ABT is het anders, daarmee ga je sowieso de modder in, maar op een racefiets is het toch fijn als je droog kunt blijven? Zo'n "streep" van bilnaad tot kruin is niet echt lekker......

Zelfde is een beetje met een dragerje/ tasje. Als je ver gaat fietsen, is een tasje met eten, regenjas enz. handig. Als je gaat kamperen heb je helemaal veel spul bij je. Ik begrijp niet waarom ik dan mensen met een rugzak zie fietsen (zweterig, instabiel, hoog zwaartepunt) terwijl je heel mooie kleine dragers hebt, zoals deze?

Maar goed, ik bouw nu een fiets op (geholpen door M-Gineering: wielen e.d.) waar ik m'n ideeën dingen in kwijt kan.....
Naar boven
Pino

BerichtGeplaatst: Ma Aug 09, 2010 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pieter! schreef:
Zelfde is een beetje met een dragerje/ tasje. Als je ver gaat fietsen, is een tasje met eten, regenjas enz. handig. Als je gaat kamperen heb je helemaal veel spul bij je. Ik begrijp niet waarom ik dan mensen met een rugzak zie fietsen (zweterig, instabiel, hoog zwaartepunt) terwijl je heel mooie kleine dragers hebt, zoals deze?

Ook een beetje afhankelijk van je manier van fietsen. Een rekje met wat bepakking voel je flink als je uit het zadel gaat.

Daarom zijn er ook zo veel verschillende fietsen en fietsers. En dat maakt het leuk.
Naar boven
ott

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 7:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:
Erikje schreef:
Verstandig!

Omdat de meesten het stuur te diep en te ver weg hebben zitten.
Een racestuur biedt heel veel mogelijkheden, maar je moet ze wel realiseerbaar maken.

Bah, had eerst een compact stuur geprobeert. Het is even wennen, zeker als je atb gewend bent, maar een dropbar geeft een hoop grip opties. En onderin de beugel is ideaal voor wind tegen/sprints.
Maar ja, laten we realistisch zijn ook over bovenstaande zaken; wie rijdt er nou als het regent, welke racer rijdt er zo lang dat ie spulletjes nodig heeft en wie neemt er de tijd om in de beugel te leren rijden?
mateis

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Boss: wat ik me wel afvraag: hoe stuurt het?

Dat moet totaal anders zijn... Minder gewicht op voorwiel dan wanneer je gewoon op de grepen rijdt of onderin in de beugel. En een veel breder stuur. Moet je niet enorm oppassen dat je gaat glijden op het voorwiel?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Oh, en nog een vraag: zo'n fijn breed stuur nodigt een mtber natuurlijk ook uit tot spelen. Hoe voorkom je dat je elke put gaat bunnyhoppen, powerslides maakt in elke bocht waar wat dirt ligt, etc? Of is dit waar je eerste framebreuk ontstond?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
sherlock

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

At the end of the day blijft het een persoonlijke kwestie. Ik rij eigenlijk bijna altijd met mijn handen op de remhendels. Ik kan me voorstellen dat als je liever niet gestrekt zit je liever zo'n stuur erop zet. Persoonlijk doet het me nu een beetje te veel denken aan het lager dan lage segment racefietsen die dit ook hebben. No offence!!!
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

sherlock schreef:
Persoonlijk doet het me nu een beetje te veel denken aan het lager dan lage segment racefietsen die dit ook hebben. No offence!!!

Volgens mij weet je dan niet precies wat er te krijgen is. Er zijn een aantal hele nette flatbar racers te koop (voor zover ik wel op de hoogte ben Wink ) met een goede afmontage. Dit heeft niks met budget te maken maar meer met de fietshouding. Veel mensen komen met een race stuur en bijpassende houding niet weg, dus dan is een flarbar racer in sommige gevallen de uitkomst. Of het mooi is is een ander verhaal, maar daar gaat het niet om hier.

JJ
sherlock

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet dat Ritchey een stuur heeft met wat meer buiging. Is dat geen optie?
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 8:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ mateis, jij slaat de spijker op z'n kop...2 maal zelfs......Bij staand fietsen is de fiets erg nerveus idd en voelt wat onstabiel......maar ook dan weer...hoe veel van de tijd sta je nou....? Ik rij louter recreatief, niet veel en alleen voor de afwisseling op MTB.
Punt 2.....daar betrapte ik mijzelf ook op tijdens de eerste rit....ook omdat hij nagenoeg hetzelfde rijdt als mijn Surly flatbar crosser..........stoepje op en af, bochtje afsnijden door de berm etc. Dat word serieus oppassen!

@Sherlock, je bedoelt zo'n stuur met 10 graden backsweep?

Ik wilde de racer eerst verkopen en iets als onderstaand terugkopen, hieruit is het idee eigenlijk ontstaan en dit was de voordeligste optie.

http://www.roseversand.de/output/thumb2.aspx?filename=importbilder/artikel/1/4/5/1459221_1.jpg&maxwidth=500&maxheight=500

dusssssss©
sherlock

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 9:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Pro Biomax

•6 degree swept-back tops, 3 degree flare,Ergo bump and super shallow (130mm) drop for more a comfortable riding position

•R50 bend for more hand room

•Deep groove hides cables

Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Laat ik dan "tegen"zijn Smile

Drie voorbeelden:
- 95% van de tijd fiets ik in de trimgroep met handen op stuur, maar als ik op kop zit dan moet (!!) ik met tegenwind onderin vaspakken anders ga ik het niet redden.
- Als ik mijn racefiets gebruik in de Dordogne en Pyreneen dan sta ik zeer regelmatig op de pedalen.
- Ik heb een verende voorvork op mijn 29"MTB, niet vanwege de gevaren op de heuvelrug maar voor in de Ardennen waar ik over de kop sla zonder goede vork.

Moraal:
Je richt je fiets in op de extremen die je tegenkomt, niet het gemiddelde.

Mocht je nooit in een groep, alleen in NH, met minder dan 35km/h willen fietsen, ja dan is een flatbar een reele keuze....maar donder die hele racefiets dan overboord en koop een comfortabele toerfiets met kurken Ergon grips Smile
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 12:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja willem, dat geldt voor jou.. Maar het schijnt te werken voor Bossssssssss, dus hoe kun je daar nou 'tegen' zijn?

JJ
sherlock

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 1:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hij is ook niet tegen, maar "tegen"
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 1:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bosssss zegt in zijn eerste post dat hij blij is met de huidige setup, en een aantal mensen hier willen hem weer een andere setup of fiets aanpraten. Dat snap ik gewoon niet.

Ik ben mijn fiets ook niet waard en veel mensen vinden hem lelijk, maar ik ben er blij mee en ik vind hem lekker rijden, das mijn punt.

Ik ben niet boos ofzo.

JJ
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 3:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Laat ik dan "tegen"zijn Smile

Moraal:
Je richt je fiets in op de extremen die je tegenkomt, niet het gemiddelde.

Dit snap ik niet, jij fietst dus liever 99% van de tijd met overbodige onzin omdat je anders op je kop krijgt van je trimgroepje of een stukje moet lopen???

Ik zou als ik jou was dan geen Transalp oid gaan rijden, ik vrees dat je dan aan een DH bak toe bent.......

Bottomline; ik ben er blij mee en ik moet er op fietsen, hoezee!

En ook ik ben niet boos hoor, al vind ik je wel een beetje rebels de laatste tijd

Rolling smile Wink

dusssssssss©
Pino

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 4:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
[

En ook ik ben niet boos hoor, al vind ik je wel een beetje rebels de laatste tijd

dusssssssss©

Midlife crisis? De 50 voorbij?

Boss, zolang jij maar mooie plaatjes blijft maken
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Di Aug 10, 2010 4:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:
Boss, zolang jij maar mooie plaatjes blijft maken

... En ik hoop toch vooral ook dat je ook lekker blijft fietsen op die Isaac, als je in snelle bochten maar voldoende naar voren leunt. Smile

Serieuzer: issues met handling zijn mijn grote bezwaar tegen veel flatbarracers. Zoals JJ hierboven al aangaf: er zijn echt heel goed uitgeruste fietsen. Slechts weinigen hebben een goede geo en velen zijn domweg opgebouwd rond een standaard raceframe. Dan nog een 60cm+ breed stuur en 23mm bandjes en het wordt spannend...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Racefietsen Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: