Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Roel Paulissen stopt na poditieve doping tests ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 8:04 am    Onderwerp: [nieuws] Roel Paulissen stopt na poditieve doping tests Reageer met quote

Ieder verhaal heeft twee kanten. Zo ontvingen we eergisteren van Cannondale het persbericht met daarin de tekst "We are very disappointed that Paulissen violated Cannondale Factory Racing’s anti-doping policies". De lezing van Roel's broer Maarten, was echter iets genuanceerder: op 6 juni tijdens een wedstrijd in Verviers en op 19 juni tijdens een out-of-competition controle zijn bij Roel sporen van clomifeen aangetroffen. Ook een contra-expertise bevestigde deze testresultaten.

Roel Paulissen zelf zegt "ik ben geschokt en kan ik niet begrijpen hoe dit mogelijk is". Dr. Douwe de Boer, die de contra-expertise bijgewoond heeft, is inmiddels gestart met een onderzoek naar de mogelijke oorzaak van de stof in Roel's lichaam. Met name de lage aangetroffen hoeveelheid en het feit dat het middel geen duidelijk prestatiebevorderend effect heeft, doen hem vermoeden dat er wellicht sprake is van onbewust ingenomen verontreinigingen. “Het is niet voor de hand liggend dat mannelijke sporters bewust clomifeen gebruiken, omdat het wetenschappelijk bewijs dat het medisch werkzaam is niet stevig genoeg is, laat staan dat bewezen is dat het voordelen heeft voor de sportbeoefening. De WADA database van positieve uitslagen bevestigt dit ook min of meer. Het is wel voor de hand liggend dat mannelijke sporters middels met clomifeen verontreinigde supplementen onbedoeld en onwetend clomifeen tot zich kunnen nemen.” aldus De Boer.

Roel Paulissen neemt in de tussentijd de volledige verantwoordelijkheid en zal alle mogelijke consequenties en sancties aanvaarden. Mede daarom heeft hij per direct zijn professionele moutainbike carriere gestopt.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met andere woorden: weer een carriere die kapot gemaakt wordt door verontreinigde supplementen (als je Roel mag geloven). Waarom staan dit soort middelen waarvan de positieve invloeden op sporters niet aangetoond zijn eigenlijk op de doping lijst?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen expert, maar schijnbaar komt dat bewuste middel eigenlijk niet voor in supplementen, noch komt het in de buurt van supplementen dat het ooit een verontreiniging zou kunnen zijn. Goed; als gezegd.. ik ben geen expert daarin dus deze mening voegt weinig toe.

Wat ik echter wel, op zn zachtst gezegd, apart vind is dat hij bij voorbaat de steker er zelf al uit trekt terwijl hijzelf zegt "ik ben geschokt en kan ik niet begrijpen hoe dit mogelijk is". Lijkt me logisch dat je in eerste instantie alles in het mogelijke probeert te doen om de laatste steen boven te krijgen. Het gaat immers over je carrière, je baan, je leven. Direct de strijdbijl neerleggen geeft ergens een rare schijn aan t geheel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 9:26 am    Onderwerp: Reageer met quote

DeKerfs schreef:
Lijkt me logisch dat je in eerste instantie alles in het mogelijke probeert te doen om de laatste steen boven te krijgen.

Je bedoelt zoals Floyd Landis het aan heeft gepakt? Ook dat vond men verdacht... linksom of rechtsom, je kunt volgens mij weinig goeds doen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
TF

BerichtGeplaatst: Ma Jul 19, 2010 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Roel kreeg gewoon tieten Smile

Zou wel balen zijn voor hem als zn eigen testosteron productie niet meer op gang komt, of zn verdiende loon.

Ieder verhaal heeft twee kanten.
EL PERRO

BerichtGeplaatst: Di Jul 20, 2010 5:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nu Sven Nys nog tegen de lamp! Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Jul 21, 2010 6:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Er wordt van genoemd middel ook wel gezegd dat het een middel is wat het gebruik van bijvoorbeeld epo kan maskeren.

Ik neem dat als je prof mtb'er bent en je slikt supplementen dat je dan wel eerst achterhaalt of de supplementen geen verontreinigen bevat..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
EL PERRO

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 5:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Google "pot Belge" maar eens, wat bij jullie kaas is, is bij ons doping.
Wij zijn vroeger allemaal in de ketel toverdrank gevallen.
Wij zijn helemaal niet de dapperste Galliers, maar wel de snelste renners.....met reden. Laughing
Naar boven
TF

BerichtGeplaatst: Do Jul 22, 2010 7:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nee joh.. je kant beter googlen op clomid + doping. Als je dan klaar bent met lezen op bodybuilders sites over wat wat allemaal is en precies doet met je hormoonhuishouding, ook even kijken wie Dr. de Boer nou eigenlijk is... Welke zaken ie allemaal links en rechts bij betrokken is en wat voor baantjes hij nog meer heeft gehad.

Bijv. het feit dat hij door Floyd Landis was ingehuurd om ook zijn onschuld aan te tonen vind ik niet aan de geloofwaardigheid van RP bijdragen.En dat terwijl notabene deze maand de hele strontkar opengetrokken is omtrent Landis. Staat lekker als je dat als wetenschapper en doping expert te horen krijgt, maar volgens mij boeit zon figuur dat helemaal niet en denkt ie maar aan een ding, zakken vullen.

Ik ben dan nu ook wel een beetje nieuwsgierig aan het worden wat die contra expertises opleveren voor Dr Douwe en of de Univ. van Maastricht daar nog een graantje van meepikt??

Jullie ook zo genoten van de etappe vanmiddag Smile
EL PERRO

BerichtGeplaatst: Vr Jul 23, 2010 8:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf gewoon naar het You Tube filmpje kijken waar Mcewen op zijn achterwheel de etappe beeindigt!!!!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: