Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Saalbach-Hinterglemm ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Bikeparks Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Whouz

BerichtGeplaatst: Za Jul 17, 2010 11:18 pm    Onderwerp: Saalbach-Hinterglemm Reageer met quote

Hallo,

Aanstaande maandag gaan wij op een "kleine" roadtrip voor wat downhill spots.. Nu komen hebben wij ook gepland langs te gaan bij mijn ouders in oostenrijk vlakbij saalbach-hinterglemm, van daaruit willen we dan wat plekken aanrijden. Leogang gaan we waarschijnlijk ook al heen voor een dagje. Maar nu snap ik heel saalbach en hiterglemm niet echt. Als je zoek krijg je steeds wat over de big 5 of zo iets dergelijks?

Wat zijn vette lijnen hier? En welke lift heb je daarvoor nodig? Andere tips dicht in de buurt van leogang e.d. zijn ook welkom. (het liefst iets waar het zo rustig mogelijk zal zijn)

Thnx alvast (:
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Timmos

BerichtGeplaatst: Za Jul 17, 2010 11:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

saalbach heb je in principe 3 plekken om te rijden.

saalbach

xline

hinterglemm

pro line
adidas trail line (als ik het goed zeg)

Verder kan je met 1 liftkaart verschillende liften pakken. Ook die van leogang.
Scheelt je wat kosten als je bijv 5 dagen gaat rijden. koop dan 1 kaart.

http://www.bikepark-leogang.com/

http://www.bike-circus.at/

staat het ook allemaal duidelijk op...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Di Jun 11, 2013 9:45 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er toevallig nog mensen vanaf de 14e tm de 23e in saalbach-hinterglemm of leogang die zin hebben om samen de trails en parken te bezoeken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 10:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben in de buurt (nou ja, een uurtje rijden dan Wink ) tussen 24Juni en 5Juli. Dussss.........

http://wittereus.pinkbike.com/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Wo Jun 12, 2013 11:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mm das net jammer! Dan kunnen we naar elkaar zwaaien op de Duitse autobahn. Bye
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Ma Jun 17, 2013 9:57 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, inderdaad Bye

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
winnfield

BerichtGeplaatst: Di Jun 18, 2013 5:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas! Ik ben er momenteel en het ligt er goed bij! Zeker de moeite om aan te doen als je in de buurt komt! Het is ook nog super rustig op de tracks! Nergens wachten!
Naar boven
divere rules

BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2013 6:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

welke hotel zaten jullie ??
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Jun 19, 2013 8:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

winnfield schreef:
Helaas! Ik ben er momenteel en het ligt er goed bij! Zeker de moeite om aan te doen als je in de buurt komt! Het is ook nog super rustig op de tracks! Nergens wachten!

Foto's en video; or it didn't happen Laughing

Naar boven
winnfield

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2013 7:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

divere rules schreef:
welke hotel zaten jullie ??

Appartement furstauer! Een aanrader! Vriendelijke mensen en In het centrum van saalbach vlakbij 2 liften.
Supermarkt op loopafstand. Bikestalling en afpoelplaats!
Je krijgt er een gratis jokercard bij. Die geeft gratis toegang tot alle draaiende liften en het zwembad gedurende je verblijf! Verder veel kortingen!

En @ witte reus: als ik thuis ben komt er eea op pinkbike na het bewerken!
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2013 10:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan niet wachten Laughing

Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2013 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er nog handige Downhill bike vriendelijke overgang routes van Leogang van Saalbach en andersom? Heb het al eens gedaan met een enduro bike om de big 5 te doen, maar daar zaten wel wat klimstukje tussen. Wil nu weleens met een downhiller de route doen. Misschien route/lift tips om de bergrug over te komen met zo min mogelijk klimwerk.
Naar boven
pieterr

BerichtGeplaatst: Do Jun 20, 2013 10:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Via Saalbach de lift nemen kohlmais denk ik (die met 5 bakjes tegen elkaar), tot heel boven, en dan kan je via singletrails naar leogang fietsen bijna allemaal goed te fietsen, zelfs met downhill want ge blijft boven op de berg en is niet zo moeilijk te vinden zeker als je een kaart hebt Wink denk dat ge er een goed anderhalf uur overdoet met lift en op het gemak (ruw geschat)
Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2013 12:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi ga ik dan eindelijk deze week proberen. Als iemand nog mee wil, ik vertrek morgen en zondag weer terugrijden, dus ff op een heen en weer.
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2013 2:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Die route is echt klote met een downhiller; met mijn 9speed 11-34 krans was het al afzien (het was wel regenachtig toen)

Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Wo Sep 11, 2013 4:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn er handigere alternatieven qua doorsteek? Zit overigens nog vanwege weersvoorspelling te twijfelen of ik niet beter naar Zauberberg kan gaan.
Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Do Mei 22, 2014 9:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja uiteindelijk was ik toen (2013) naar Zauberberg gegaan. Leuk park en toen mooi weer gehad. Maar nu is er weer een "lang weekend" in zicht , zit te overdenken pinksterweekend op een "heen en weer" te gaan (vrijdag avond heen, za en zo biken en de maandag op het gemakkie met de auto weer terug), in dit geval dus weer Saalbach/Leogang combi. Als iemand een "uplift" vanaf NL en terug een "downlift naar NL wil, met beetje dieselkosten delen kan dat.
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Di Aug 19, 2014 10:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wanneer precies wil je gaan? Of ben je alweer terug? Wink

Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 8:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weekend is al weer een tijdje terug. Heb toen Leogang gecheckt (was me ff te oveerigens), Saalbach een paar eenvoudige DH's gedaan en dagje daarvoor Hackelbergtrail (is nu leuker geworden) met de trailbike (lift was toen ook nog uit). Wordt denk ik pas volgend jaar weer als ik een weekend die kant uit ga. Zou anders dit jaar pas weer in oktober kunnen op zijn vroegst en dan is waarschijnlijk de boel alweer dicht daar.
Naar boven
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 11:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat is jammer. Maar hoezo zijn de tracks bij leogang 'ff te'?

Naar boven
GTrider

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 12:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

twee dingen over Leogang toen:
- ik rij slechts incidenteel en recreatief met de DH mtb
- DH track was in dat weekend vlak voor World Cup net gereed gemaakt parcours (waren dan ook veel wedstrijdrijders aan het trainen/oefenen aldaar toen), bovenste gedeelte lag nog sneeuw en het was nat (bovenste stuk was ook nog maar net open). Wat me vooral stoorde was dat je op onderste stuk onoverzichtelijke kruizingen had tussen de verschillende tracks/trails. Het was duidelijk ingericht voor de meer ervaren rijder die de gang erin weet te houden en niet bang is bij een kruizing tegen een ander liefhebber op een andere track/trail aan te klappen.

Ik zag dat tijdens de daadwerkelijke World cup al e.e.a. was aangepast, zal me niet verbazen dat er nu meer verbeterd is. Maar mjjn liftkaart was ook geldig in Saalbach, dus daar op de wat makkelijkere stukken DH parcours gedaan. Mocht ik wel ineens in september in de gelegenheid zijn stuur ik je wel een PB.
Naar boven
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 5:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan me bij die kruisingen niks voorstellen ik vond het juist n heel overzichtelijk park met voor elk wat wils van Freeride tot full dh veel mogelijkheden om om de tricky dingen heen te rijden indien gewenst.
ik vind het een van de beste parkenn in europa.
Flip van Veen

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 5:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dubbel
WitteReus

BerichtGeplaatst: Wo Aug 20, 2014 9:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Eens met flip.
En ik houdt me aanbevolen GTrider Arms wide open

Naar boven
DESL

BerichtGeplaatst: Ma Aug 25, 2014 9:50 am    Onderwerp: Reageer met quote

Flip van Veen schreef:
Kan me bij die kruisingen niks voorstellen ik vond het juist n heel overzichtelijk park met voor elk wat wils van Freeride tot full dh veel mogelijkheden om om de tricky dingen heen te rijden indien gewenst.
ik vind het een van de beste parkenn in europa.

Denk dat GTrider de kruising in het laatste bosstukje van de Flying Gangster bedoelt (net voor de triple drop).
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Bikeparks Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: