Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bergrace #3: Arnhem ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Reacties team weblog
Auteur Bericht
Mirre

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 4:19 pm    Onderwerp: Bergrace #3: Arnhem Reageer met quote

Afgelopen zondag was het raak! Het podium van de 3e Bergrace stond vol met DP. Iedereen van het team was afgereisd om te racen over het mooie parcours in Arnhem.

Klara:
De wekker! Eerst een tijdje hoesten en proesten en nog maar eens omdraaien. Mijn keel deed nog steeds pijn. “Het is denk ik beter om vandaag niet gaan rijden”. Zo begon mijn zondagochtend. Na even nadenken leek het me verstandig maar wel gewoon te gaan en in Arnhem maar eens te kijken hoe het ging. Gewoon eerst een rondje rijden en dan pas beslissen.

Dat rondje viel dus niet mee. Ik voelde me niet zo lekker bij het inspannen, maar dit kon net zo goed de warmte zijn. Het was alweer even geleden dat we met deze temperaturen een wedstrijd moesten fietsen. Toen ik eenmaal inzag dat toch nog wel kans maakte op een mooie plaats in het eindklassement besloot ik om toch maar mee te gaan doen. Anders deed ik tenslotte weer een dag ‘niks’. Ik zou wel zien hoe het ging. Stoppen kon altijd nog.

We startten. Ik lag 3e. Bocht. Dan een lang stuk asfalt. Ik lag 4e, toen 5e en zakte nog verder af. Geen goed begin. Maar ik moest echt mijn eigen tempo houden, anders trok ik het helemaal niet meer. Halverwege begon kon ik weer iemand inhalen, en later weer eentje. Dat ging wel lekker zo. Ik deed gewoon mijn eigen ding en kon daardoor toch steeds weer wat naar voren rijden. Aan het einde van ronde 2 kon ik aansluiten bij nr 4 (dacht ik). Er was inmiddels iemand van voren uitgevallen, dus nu reden we samen om plaats 3 en 4. Dat was een leuke verrassing! Zelfs nr 2 kwam nog even in zicht. We reden prima samen. Eigenlijk deed ik gewoon mijn eigen ding en blijkbaar lag haar tempo ongeveer hetzelfde. Ze ademde zwaar dus ik verwachtte dat ze het nog wel zou moeten opgeven. Het tegendeel bleek waar. In de laatste deed ze er nog een schepje bovenop en er ontstond een gat. Vandaag was het geen goede dag om heel diep te gaan, dus ik liet haar gaan. In de laatste klim maakte ik nog behoorlijk wat goed, maar uiteindelijk zag ik haar 18 seconden voor me finishen en werd ik 4e.

Tevreden? Zeker weten! Ik had puur op mijn basistempo gereden, omdat mijn lichaam weinig extra’s te geven had. Blijkbaar ligt dat tempo steeds hoger en train ik dus op de juiste manier. Dat geeft veel voldoening en motivatie. Zeker na vorig jaar.
Naast het feit dat ik nu ook een keertje mee naar het podium mocht, sta ik nu 3e in het klassement met 4 seconden (!) achterstand op nummer 2. Je snapt wel: ik ga nu voor die 2e plek in het klassement en dat plaatsje op het podium naast Mirre veroveren!

Kiona:
Aangezien ik de 2e bergrace al gemist had (sorry, maar ik vond de mini DH in Groningen leuker!) en ik toch niet meer voor het klassement reed, koos ik in Arnhem eens voor een andere tijdsduur. Ik ging de 105 minuten race rijden. De langere duur zou een goede training voor mij zijn, en bovendien kon ik eens testen of mijn enkel het al een beetje vol kon houden een lange intensieve inspanning te leveren.

Als enige dame stond ik tussen de mannen. Maar dat mocht de pret niet drukken: De heren waren heel aardig voor me! Geen geduw en gescheld (doen de dames ook niet hoor, maar ik heb bij mannen weleens anders meegemaakt), en genoeg wieltjes om bij aan te haken. De start was rustig, in één groep reden we over het asfalt en kwamen we zonder opstoppingen in het bosgedeelte. Ik reed nog lekker tussen de mannen, halverwege het veld, beheerst en gemakkelijk.

De eerste 3 rondjes gingen best goed, ik kon mijn plekje vasthouden, heel af en toe iemand inhalend. Ik had lol met wat mensen langs het parcours en was af en toe een beetje ontspannen aan het 'spelen' op kleine bultjes en worteltjes, maar in de klimmen deed ik wel mijn best zo hard mogelijk te rijden... Inmiddels had ik iets meer dan een uur op de klok staan, in de verzorgingszone wilde ik wel een gelletje. Jeroen (vd Brand) stond klaar met 2 bidons... maar geen gelletje. Dus ik stopte maar even, nam een gelletje, spoelde 'm weg met een halve bidon water en wisselde rustig mijn andere bidon in de bidonhouder. Echt haast had ik toch niet, haha.

De 4e en 5e ronde deed ik het bewust een stuk rustiger aan. Ik werd inmiddels wat moe (lange tijd niet meer zo'n inspanning gehad) en daarbovenop begon mijn enkel ook wat te protesteren (lopen op het mulle zand tussen de trapjes die we op moesten: niet fijn!). Bovendien krijg je van Burgersdijk altijd véél rondjes voor je geld, dus ik hield rekening met een 6e ronde, ondanks dat de top 5 inmiddels voorbij was.

Gelukkig mocht ik na 5 rondjes stoppen, dat was ook wel mooi geweest! Met nog even een manual over de finish (voor de foto, maar waar was Coen??), ik was uitgespeeld en had een goede training gehad! Leuk om eens tussen al die mannen te rijden, het is me best bevallen. En ik mocht ook nog eventjes op het podium komen als eerste (en enige) dame. Ja... Ik denk dat ik in Oosterbeek ook maar weer de 105 ga rijden.

Mirre:
Wat mij betreft was bergrace nummer drie weer geslaagd. De zon scheen en mijn fiets glom. De paden lagen er mooi bij en het publiek was enthousiast. Ik won de race en deelde het podium met de rest van het team. Wat valt er nog meer te zeggen? Ik begrijp niet dat er niet meer dames zijn die meedoen met de Holland MTB cup...

Voor de lezers die van meer details houden: de start ging niet goed. Ik had mijn fiets niet in een handige versnelling waardoor ik als laatste wegreed na het startschot. Maar binnen een paar minuten reed ik voorop. Mijn voorsprong op de rest nam iedere ronde toe. Ik fietste dan ook hard. Want, hoe harder ik ga, hoe eerder ik klaar ben, dacht ik. En inderdaad. Nog eerder dan ik dacht zelfs, want een bel voor de laatste ronde heb ik nooit gehoord. Het enige minpuntje van de dag was dat ik mijn velg kapot reed op de trap. Dat was balen, maar had geen gevolgen voor de race. Die finishte ik ruim voor nummer twee en mijn 1e plek in het klassement was nog steeds veilig.

Bas:
Bas is op vakantie, dus geen verslag van hem helaas. Wel extra foto's, omdat ie zo vlak voor zijn vakantie nog even tweede werd, ondanks of dankzij een feestje de nacht ervoor!

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wictor

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 5:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Clapping

Een podium vol DP is natuurlijk een prachtige plaat, maar 't is vooral mooi om te zien dat iedereen nu wat meer in zijn/haar ritme begint te komen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
doubleK

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 5:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een volledig DP podium is wat we graag zien, goed gedaan team DP!!!

Eindelijk eens een race waarbij niemand technische problemen heeft, of crasht. Als het de rest van het seisoen nou zo kan blijven, verwacht ik nog vele goede resultaten.

Goed om te horen dat Kiona al weer op de bike zit, en het de goede kant opgaat met haar enkel blessure.
zonoskar

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 6:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bas begint een beetje op Kabush te lijken, LOL. Mooi zo'n geheel oranje podium, goed gedaan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger
Sven
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 6:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nice!! Geweldig podium.

Alleen 1 klein vraagje: wat zijn dat voor halve broekspijpen die Bas over zijn kuiten draagt? Speciaal doel?
Steelboy
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 7:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sven schreef:
wat zijn dat voor halve broekspijpen die Bas over zijn kuiten draagt? Speciaal doel?

Halve zolen! Dat zijn nou placebo-socks... daardoor denk je dat je harder kunt rijden, dus doe je dat ook Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mateis

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 9:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Velg kapot? Ik dacht dat je alleen in beklimmingen echt gewelddadig was, Mirre? Shocked
En de goeroe mocht ook op het podium plaats nemen, mooi hoor!

Nicenicenice! Clapping
Naar boven
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Jun 08, 2010 10:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ligt het nou aan mij of lijkt Bas op het podium een setje turbodijen te hebben? Compleet met slanke taille lijkt het wel een vrouw! Beetje teveel epo?

TBB
Naar boven
JeroenK

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 7:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:
Ligt het nou aan mij of lijkt Bas op het podium een setje turbodijen te hebben? Compleet met slanke taille lijkt het wel een vrouw! Beetje teveel epo?

TBB

Hahahaha, leuk leuk leuk

Neehoor.
Naar boven
JJ

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 7:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Vet, ga je van EPO op een vrouw lijken?

JJ
bartje325i

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 7:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Begin je je nu zorgen te maken, Jelle? Laughing

Mooie prestaties dames en heren. Keep up the good work.

Laatst aangepast door bartje325i op Wo Jun 09, 2010 7:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Vet, ga je van EPO op een vrouw lijken?

JJ
Laughing Die is echt leuk, moet er nog om lachen.

En wat heeft Kiona dan geslikt om in eens in man te veranderen? Of is opa Nard stand-in Wink

Klara is wat mij betreft de heldin van Arnhem. (weet Mirre dat Klara er aan komt....ssst niet vertellen)
MavErik

BerichtGeplaatst: Wo Jun 09, 2010 6:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jurriaan schreef:

En wat heeft Kiona dan geslikt om in eens in man te veranderen? Of is opa Nard stand-in Wink

Confused Confused
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger
Exar

BerichtGeplaatst: Za Jun 12, 2010 10:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zoveel jaloezie om mijn taille-bovenbeenverhouding! Nergens voor nodig, kwestie van de juiste danwel de verkeerde aanleg hebben...

Die sokken zijn compressiekousen, de next big thing in placeboware. Zoals Coen al zei: zolang je maar gelooft dat ze werken, werken ze, en ze kleuren als een gek bij de rest van de outfit (er zitten oranje stikseltjes aan de achterkant).
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Reacties team weblog
Pagina 1 van 1

Ga naar: