Gary'sGirl

|
Geplaatst: Di Mei 25, 2010 11:24 am Onderwerp: 2010 UCI World Cup #3 - Offenburg (D) |
|
|
Tijd voor de 3e wereldbeker van het seizoen in Offenburg-Rammersweier, de 'Poort naar het Zwarte Woud'. Samen met Coen vertrok ik donderdagochtend vroeg naar Duitsland, om na een lange autorit in het natte Offenburg te arriveren. Ik had zin in deze wereldbeker! Het werd voor mij eens tijd voor een leuke race en Offenburg beloofde een mooie, technische ronde. Ideaal voor veel plezier, toch?
Donderdagmiddag aangekomen, het was inmiddels droog, meteen wandelschoenen aan en geheel volgens onze nieuwe 'traditie': coursewalk. De ronde bleek inderdaad mooi, maar de regen van de afgelopen dagen had z'n sporen nagelaten... Om materiaal en mens te sparen, ging ik alleen een uurtje losrijden en op de fiets naar onze Ferienwohnung in Durbach. Via een leuk klimmetje over een smal, kronkelig, doodlopend weggetje, kwam ik bij - volgens mij - het meest idyllische valleitje van het Zwarte Woud!
Volgens het programma kon er vrijdag de hele dag vrij op het parcours getraind worden. 's Nachts was er nog een buitje gevallen en dat was goed te merken. Het was, zo mogelijk, nog modderiger dan de dag ervoor! Maar ondanks het glibberen, reden we eigenlijk alles meteen af. Op zich viel het ook wel mee: je gleed, als het ware, het juiste spoor in... Na 2 rondjes vonden we onze fietsen zwaar genoeg met al die extra klei en hielden we het voor gezien. Fietsen afspuiten en naar 'huis'...
Zaterdagochtend was er tijd voor nog wat training op het parcours. De zon scheen fel, het werd al lekker warm en dat had z'n effect: de ronde lag er zo goed als droog bij, alles was nu zeker prima te rijden. De afdalingen gingen vlekkeloos en ik zat lekker op de fiets. Tot ik aankwam bij de 'Wolfsdrop'. De eerste poging mislukte doordat Coen onderaan in de strobalen terecht was gekomen en ik in een reflex bijstuurde, gezellig met z'n tweeën in de strobalen... Wat er bij de 2e poging precies gebeurde weet ik niet; voor ik het wist lag ik wederom onderaan, maar helaas niet voordat mijn enkel weer eens *krak* deed... Ik vreesde het ergste en de EHBOers lieten ook niets aan het toeval over: ik werd meteen naar het ziekenhuis gebracht.
Gelukkig bleek daar dat er niets gebroken was. Van mijn enkelbanden was, echter, niet veel meer over... Zo weinig dat mijn botten in mijn enkel te ver uit elkaar staan. Na wat onderzoek mocht ik, 2 röntgenfoto's, een paar krukken en een halve apotheek aan pijnstillers rijker, het ziekenhuis weer verlaten. Volgens de arts kon ik zelf het best bepalen of ik zondag zou kunnen starten...
Nou, dat deed ik dus... Met een bizarre hoeveelheid medicijnen in mijn lichaam stond ik zondagochtend om 10.45u precies aan de start. Samen met ruim 100 andere dames... Ik voelde me sloom en ontspannen, en vond ook alles grappig. De medicijnen deden hun werk! Hihi...
Zoals te verwachten was, ging de race zelf niet goed: door de medicijnen kon ik niet diep gaan en trok alles een beetje in een waas voorbij. Al in de eerste ronde voelde ik af en toe mijn enkel, dwars door alle pijnstillers heen. Ik voelde in mijn kuit het bot af en toe verschuiven: Geen fijn gevoel! Rustig aan doen en vooral ook géén risico's nemen! De lastigste afdalingen liep ik dus, ook niet bepaald een pretje, maargoed... Na 2 volle ronden 'toeren', werd ik volgens de 80% regeling al uit de race gehaald. Ik was klaar, en dat was maar goed ook!
De langste klim in het parcours, naar de 2e lastige afdaling 'North Shore', diep gaan zat er niet in vandaag... Dan maar babbelen met de fotografen langs het parcours: 'Hey Irmo!'
De 'Wolfsdrop', daar waar het mis ging tijdens de training, zaterdag. Zondag tijdens de race 'liep' ik 'm maar...

Laatst aangepast door Gary'sGirl op Wo Mei 26, 2010 9:39 am, in totaal 3 keer bewerkt |
|