Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] World Cup Dalby Forest: preview & junioren ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2010 3:23 pm    Onderwerp: [nieuws] World Cup Dalby Forest: preview & junioren Reageer met quote

Onder haast on-engelse omstandigheden wordt dit weekend de eerste World Cup van seizoen 2010 verreden. De zon schijnt, het parcours is kurkdroog en stoffig... en supertof! Ik doe nu al de brutale uitspraak dat Dalby hoog gaat eindigen op de ranglijst 'Best Event XC 2010' en durf te stellen dat het parcours hier, een van de mooiste van het hele seizoen gaat worden! Met typische britse alto-pop muziek op de achtergrond, wat een verschil met de kermis muziek die we in Nederland te horen krijgen, begint het evenemententerrein langzaam vol te stromen.

Wat sfeerplaatjes:

Big TV screens... yeah!

Op vrijdagavond vond een Sprint Eliminator race plaats... dikke actie!

'Worry Gill': 1 meter vertikaal naar beneden

Holle weg na 'Worry Gill'

'Dual Decender'

'Medusa's Drop' drie keer stuiteren als je de goede lijn rijdt...

'Adderstone Loop'

Inmiddels zijn de juniorenraces verreden en daar was vollop succes voor de lage landen. Na en sterke start vond Michiel van der Heijden het na 2 ronden wel mooi geweest en reed hij een gaatje op de nummers 2 en 3 (Jens Schuermans en Steven James) om dat vervolgens niet meer af te staan. Na 4 ronden vol koers kwam hij moegestreden, maar erg tevreden over de finish. Die eerste overwinning is binnen, Michieltje!

Michiel 'Air' van der Heijden

En dat is 1!

ps. wie geeft de mechanic van team Brentjens een band-oppomp-cursus? Ik zit nog steeds onder de latex en mijn oor doet tuuuut...

Tekst en foto's: Coen de Jongh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2010 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het filmpje van het parcous maakte me al weemoedig.. had er graag bij willen zijn.

En dikke proficiat Michiel! Surprised
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Cheeta

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2010 5:08 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] World Cup Dalby Forest: preview & junioren Reageer met quote

Steelboy schreef:
ps. wie geeft de mechanic van team Brentjens een band-oppomp-cursus? Ik zit nog steeds onder de latex en mijn oor doet tuuuut...

Laughing

Heeft iemand wel de tijd van z'n leven gehad om een parcours te bouwen zo te zien. Shocked
Faxmulder

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2010 5:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik las het verhaal in een van de mountainbike bladen hier.

Tis ong 3 uur bij mij vandaan. Van de zomer maar een weekendje daar plannen.
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Za Apr 24, 2010 6:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

GAVE TRACK!!!

Kiona en Mirre; SUCCES en maak er een feestje van!!!
hubertje

BerichtGeplaatst: Zo Apr 25, 2010 4:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me zowat de beste track ooit.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
k@tze

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2010 10:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Hier mogen de heren "Bonden" eens een voorbeeld aan nemen. Ze schrikken in NL al wanneer er een tak op het parcour ligt en wanneer door de technische paden de vaart er uit gaat. GVD TERUG naar het échte mountainbiken please toen er nog tricky en spectaculaire passages waren!!

Petje af voor de omgeving en de track! (voor wat ik nu op de foto's kan zien)

Laatst aangepast door k@tze op Ma Apr 26, 2010 5:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Combee

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2010 10:48 am    Onderwerp: Reageer met quote

De beer uit drunen slaat weer toe!!
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2010 4:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad een toffe track!

Twee dingen die me wel te binnen schoten:
- blijkbaar worden de verschillen op de technische passages helemaal niet gemaakt: tot heel ver in de wedstrijd reed bij de mannen een kopgroep van zeven rond. Het is alleen maar een noodzakelijke voorwaarde dat je voldoende techniek in huis hebt om die technische passages te overleven, voor de koers maakt het niet zoveel uit. Op zich niet erg, want technische passages + grote groep = extra spektakel!
- het is wel een donker bos, dat maakt de foto's en vooral filmbeelden al snel wat treurig.

Ik ben wel benieuwd hoe team DP dit parcours ervaren heeft: is het echt zoveel beter/moeilijker/technischer etc dan andere WC-parcoursen, zoals de Engelsen ons steeds willen laten geloven?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2010 5:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe team DP dit parcours ervaren heeft: is het echt zoveel beter/moeilijker/technischer etc dan andere WC-parcoursen, zoals de Engelsen ons steeds willen laten geloven?

Hoewel geen rijder, wil ik hier best op antwoorden Smile
Ja en nee... het parcours was niet HEEL technisch, wel leuk technisch en ontzettend leuk om gewoon op te rijden. Of dat nou de combi is tussen vloeiende singletracks, bultjes en technische afdalingen, geen idee. De beleving voor mij was in iedergeval heel goed!

Dat er lang treintje gereden werd... tsja, echte verschillen maak je zomaar niet. Je weet ook hoegroot (klein) de verschillen in DH zijn, zet dat bij elkaar en je krijgt een DH treintje... Alle mannen en vrouwen hebben gewoon een berg techniek in huis, je krijgt pas grote verschillen als bv. de weersomstandigheden zwaarder waren (heel veel modder) of als je er (God verhoedde!) een 20% klim van 10 kilometer in hebt...
Ik denk dat Dalby met dit parcours een blijvertje wordt!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Ma Apr 26, 2010 6:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Voor Nederlandse begrippen is dit wel heel technisch wat ik zo uit de beelden op maak, klopt dat Coen?

Dus willen meer Nederlanders aansluiting vinden met de wereldtop dan moeten onze parcoursen ook technischer. En niet alleen de wedstrijd parcoursen want die worden meestal eenmalig gehouden op een stuk waar normaal niet gebiked mag worden. Er kan dan dus niet op techniek geoefend worden.

Er moet dus bij landeigenaren ook gelobbyd worden voor technischere vaste routes met een aanduidingssysteem zoals bij het skiën (zwarte rode groene piste). Skie je de zwarte piste en blijkt dat je dat dus echt niet kan en je op je snufferd gaat, ga je dan je verhaal halen bij degene die de piste heeft aangelegd?

Katze verwijst naar de KNWU maar is dat terecht? Ik begrijp dat vaak wieler clubs de parcours uitzetten en dat deze daarna door de KNWU gekeurd worden.

O.a. Apeldoorn heeft zijn best gedaan heb ik begrepen e.e.a. technischer te maken dan vorig jaar. Dan kan het dus wel en ligt de bal ook zeker bij de wedstrijdorganisatoren.

In Nieuwegein op de vaste route op de Nedereindse Berg hebben we ene begin gemaakt door de technischere stukken aan te duiden met zwarte peilen en de chicken way met groene peilen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: