Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Veltec exclusief distributeur van Edge Composites ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 8:20 am    Onderwerp: [nieuws] Veltec exclusief distributeur van Edge Composites Reageer met quote

Het Amerikaanse onderdelenmerk Edge Composites timmert in zijn nog prille bestaan hard aan de weg met carbon onderdelen voor de racefiets en mountainbike. Op de thuismarkt kende Edge al een explosieve groei en het vuur dat daar ontstaan is, heeft inmiddels de oversteek over de oceaan gemaakt. Vanaf nu zijn de onderdelen van het Amerikaanse merk ook leverbaar via Veltec Benelux.

Edge Composites heeft in korte tijd een respectabele naam opgebouwd. Met name door zijn stijve velgen die ook geschikt zijn voor het ruigere werk. All Mountain-rijders kregen daarmee ook de mogelijkheid om over een lichtgewicht wielset met carbon velgen te beschikken. De oprichters van het merk kunnen trouwens putten uit een schat aan ervaring die zij opdeden met het werken met carbon bij diverse andere bedrijven in de fietsenbranche. Naast carbon velgen maakt Edge vorken, sturen en inmiddels ook complete wielsets.

Racing the Edge...
Om het high-end karakter van het merk verder te onderstrepen sponsort Edge in 2010 het Santa Cruz Syndicate team van onder meer de good-old-but-not-too-old-to-become-World-Champ Steve Peat en Greg Minnaar. Daarnaast zal ook Brian Lopes met Edge producten op pad gaan. Hoewel hij niet meer actief is in de Wereldbeker 4-Cross zal hij toch nog de nodige wedstrijden rijden. Bovendien zal hij het ontwerpteam van Edge bijstaan bij de ontwikkeling en verdere verfijning van de onderdelen.

Bron: www.veltec.com

Meer informatie: www.edgecomposites.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 8:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Tuurlijk, nog een high end merk erbij, weer iets om niet op voorraad te hebben...

JJ
Ninko

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 9:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

JJ schreef:
Tuurlijk, nog een high end merk erbij, weer iets om niet op voorraad te hebben...

JJ

Ach joh Rolling smile Staat toch leuk in de Veltec folder Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 12:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja en als je het dan nodig hebt en uit voorraad buiten de benelux zo kan krijgen mag dat weer niet. Lekkere handel...

Maar de folder is inderdaad schitterend. Kijken, kijken, niet (kunnen) kopen Argue

JJ
willem12

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 2:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@JJ,
Bedoel je nu op een heel ingewikkelde manier te zeggen dat Veltec zelf geen voorraad heeft en alles bij fabriek besteld en dat je dan vaak voor vervelende verassingen komt te staan als je iets snel nodig hebt ?

Beetje de tacktiek van sommige webshops, wel aanbieden en verkopen , maar niets op voorraad hebben.

Laatst aangepast door willem12 op Di Mrt 02, 2010 7:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
hubertje

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 5:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

niks webshop. Een importeur die het onderdeel 'importeert', maar op't moment dat je't besteld zegt:
a) 3 maand levergtermijn (in praktijk dan vaak 6 of 8 maand)
b) uitverkocht
c) we ondersteunen dat toch eigenlijk niet.

Maar 't staat wel mooi in de catalogus idd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
bartje325i

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 7:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En de dingen die ze wel hebben liggen bij vos.
Dat veltec überhaupt nog bestaat Thumbs down
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 7:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Nou, die kan Dekerf's dan in z'n zak steken...... Crying or Very sad Embarassed Crying or Very sad
JeroenK

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Nou, die kan Dekerf's dan in z'n zak steken...... Crying or Very sad Embarassed Crying or Very sad

Gezien de commotie was het onderwerp hartstikke nieuwswaardig en dat kan ie inderdaad in zijn zak steken, maar dan op een positieve manier! Je suggereert toch niet dat DeKerfs zich persoonlijk verbonden voelt met dit onderwerp?
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 8:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@JeroenK
De titel was "Merknaam...Exclusief ...Veltec" en niet "Merknaam...leverproblemen..kansloos voor Nederlandse Markt". Misschien niet persoonlijk verbonden, maar duidelijk wel de verkeerde emotie.
bartje325i

BerichtGeplaatst: Di Mrt 02, 2010 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DeKerfs test het materiaal of geeft in een leuk artikel aan dat er iets nieuws op de markt is. Dat sommige materialen/produkten via leveranciers/importeurs van onkunde worden geleverd kan hij helaas ook niks aan doen Wink
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 12:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

De titel was "Merknaam...Exclusief ...Veltec"

Exact. En waarom zou je dat 'exclusief' perse een positieve connotatie meegeven? Die is nergens te lezen.

Over Veltec: die jongens hebben nu inderdaad wel een enorm assortiment merken die niet interessant zijn om op voorraad te houden voor de Nederlandse markt. De vraag in hoeverre de Nederlandse klant daarmee geholpen is hangt af van de reikwijdte van dit statement:
JJ schreef:
Ja en als je het dan nodig hebt en uit voorraad buiten de benelux zo kan krijgen mag dat weer niet.

De gewone consument heeft daar niet zoveel mee te maken, natuurlijk. Veltec heeft geen mannetjes bij de grens die elk pakketje uit Amerika doorzoeken op Edge onderdelen. Wat Veltec de consument wel te bieden heeft met het importeurschap van Edge weet ik ook niet zo goed, maar last heeft bijna niemand ervan, met uitzondering misschien van een zekere singlespeedfreak die we al gehoord hebben en zijn schare volgelingen/klanten (waar ik me overigens ook met liefde toe beken). Die is weliswaar lean & mean en daarom een factor vijfhonderd fijner om mee te werken dan Veltec, maar mijn aanname is dat hij ook geen Edge spullen op voorraad heeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 8:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
Wat Veltec de consument wel te bieden heeft met het importeurschap van Edge weet ik ook niet zo goed, maar last heeft bijna niemand ervan, met uitzondering misschien van een zekere singlespeedfreak die we al gehoord hebben en zijn schare volgelingen/klanten (waar ik me overigens ook met liefde toe beken). Die is weliswaar lean & mean en daarom een factor vijfhonderd fijner om mee te werken dan Veltec, maar mijn aanname is dat hij ook geen Edge spullen op voorraad heeft.

Maar voor de consument maakt het wel uit. Als je een importeur hebt die uit strategisch oogpunt een merk inlijft (dan hebben we daar geen last meer van) en die om de vorm op te houden een keer een container met zeepost laat komen zal de levertijd langer zijn als wanneer een kleine importeur wat over laat vliegen. Bovendien als een product in NL niet vertegenwoordigd is zijn andere europese importeurs een stuk makkelijkere met het leveren van spullen
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 8:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

marten schreef:
mateis schreef:
Wat Veltec de consument wel te bieden heeft met het importeurschap van Edge weet ik ook niet zo goed, maar last heeft bijna niemand ervan, met uitzondering misschien van een zekere singlespeedfreak die we al gehoord hebben en zijn schare volgelingen/klanten (waar ik me overigens ook met liefde toe beken). Die is weliswaar lean & mean en daarom een factor vijfhonderd fijner om mee te werken dan Veltec, maar mijn aanname is dat hij ook geen Edge spullen op voorraad heeft.

Maar voor de consument maakt het wel uit. Als je een importeur hebt die uit strategisch oogpunt een merk inlijft (dan hebben we daar geen last meer van) en die om de vorm op te houden een keer een container met zeepost laat komen zal de levertijd langer zijn als wanneer een kleine importeur wat over laat vliegen. Bovendien als een product in NL niet vertegenwoordigd is zijn andere europese importeurs een stuk makkelijkere met het leveren van spullen

Dat is mijn punt, bedankt voor het verwoorden Marten Smile

Tuurlijk zullen er geen grote aantallen worden verkocht, maar op het moment dat je een setje nodig hebt wil je wel dat het er met een week of twee is, en ik weet uit ervaring dat een grote club minder moeite doet dan een kleine zelfstandige...
(afgezien van de voorraad/levertijd bij de leverancier zelf natuurlijk)
JJ
mateis

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Maar laten we wel wezen: een zeecontainer Edge wordt in NL in vijf jaar nog niet verkocht. Daar kan die importeur dus hoe dan ook ook niet op wachten en hij zal dus altijd apart dingen moeten gaan bestellen. Daarnaast: 'dan hebben we daar geen last meer van'? Wie kan er nu last hebben van een merk als Edge? Die tien velgen die je op jaarbasis slijt? Bij dat lastiger-geleverd-krijgen argument hebben jullie helaas gelijk. Maar zou de consument die zo goed geinformeerd is dat hij jullie kent en zoveel haast dat hij niet op Veltec kan wachten niet ook in staat zijn een leuke Amerikaanse shop uit te zoeken die de spullen op voorraad heeft?

Ik heb ook liever een kleine man die het doet, zolang die dedicated en serieus is (twee voorbeelden roerden zich hier reeds, maar heb je wel eens Syntace proberen te bestellen in NL?). Voordeel van Veltec is uiteraard wel dat Edge veeel meer mensen bereikt. Veel consumenten wisten misschien nog wel helemaal niet dat ze eigenlijk Edge spulletjes wilden hebben. Rolling smile Dat is ook het interessante voor Edge zelf, natuurlijk.
Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 03, 2010 10:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, en als echte nederlanders beginnen we al weer te schreeuwen voor er ueberhaupt een wiel verkocht (en besteld!) is..

Ons punt is gemaakt denk ik Smile

En nu een set velgen bestellen Smile

JJ
Luc

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 9:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

De problemen met de Benelux distributeurs ... we kennen ze allemaal. Het maakt het werk van de LBS er niet makkelijker op met erbovenop nog de concurrentie van de internetshops. Blijkbaar slagen die erin om veel dingen te verkopen aan een prijs dat de LBS ze nog niet eens kan aankopen. Ik vraag me dan af wat een LBS dan tegenhoudt om de distributeur te laten voor wat hij is en zelf z'n spullen bij die internetshop te halen? Zelfs als je dan nog een beetje marge moet laten vallen om je winkelprijs niet te zeer de hoogte in te jagen, dan heb je tenminste je klant beter en sneller geholpen dan via de reguliere weg mogelijk is.
Luc

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 9:32 am    Onderwerp: Reageer met quote

Artikelnummer:EDRIM000332
Beschikbaar per: Onbekend
Adviesprijs:849.00 EUR
Omschrijving:Edge AM 26mtb velg draad carbon 32g

Da 's mooi voor een nieuw produkt in je catalogus, dat geeft de klant meteen zin om te bestellen ...
wictor

BerichtGeplaatst: Zo Mrt 07, 2010 10:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit komt (mij) net zo over als de NOS die de rechten voor topcompetitie MTB beelden koopt. 't Zijn exclusieve rechten (ergo de locale omroep / kleine distributeur) is uitgeschakeld, maar omdat de verwachte afzetmarkt nogal klein is wordt er vervolgens niks mee gedaan. Als het zo loopt is dat gewoon een rotstreek - zeker gezien je er als bedrijf weinig mee op schiet.

En dit terwijl ik dat te denken aan twee Edge 700 mm flatbars.....................
Naar boven
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 9:59 am    Onderwerp: Reageer met quote

Luc schreef:
De problemen met de Benelux distributeurs ... we kennen ze allemaal. Het maakt het werk van de LBS er niet makkelijker op met erbovenop nog de concurrentie van de internetshops. Blijkbaar slagen die erin om veel dingen te verkopen aan een prijs dat de LBS ze nog niet eens kan aankopen. Ik vraag me dan af wat een LBS dan tegenhoudt om de distributeur te laten voor wat hij is en zelf z'n spullen bij die internetshop te halen? Zelfs als je dan nog een beetje marge moet laten vallen om je winkelprijs niet te zeer de hoogte in te jagen, dan heb je tenminste je klant beter en sneller geholpen dan via de reguliere weg mogelijk is.

yep .. bestellen bij CRC en dan met verzendkosten erbij .. nog steed goedkoper dan waar dan ook anders in NL en je kan je klanten altijd van dienst zijn Smile

maar een winkle moet een contract tekenen dacht ik (met de duivel) waar je je spullen besteld, of is dat niet meer zo ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Luc

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet wel het onderscheid maken tussen wat jij als klant betaalt en de inkoopprijs voor de winkel. Maar sommige spullen zijn op internet blijkbaar zelfs nog goedkoper dan de inkoopprijs van de winkel.

Het is voor zover ik weet wel zo dat bepaalde distributeurs je verplichten bepaalde aantallen af te nemen als je met hen in zee wil gaan, maar niemand die je op zich verplicht van met die distributeur in zee te gaan.
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

nee zo bedoel ik het niet..

meer in de zin dat als je je aansluit als winkel.. dat je niet bij de concurent mag winkelen maar dit gaat missch alleen op als keten niet als zelfstandige winkelier..

ik kan het ff niet duidelijker uitleggen.. Arms wide open

maandag weetjewel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Christiaan

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Luc schreef:

Da 's mooi voor een nieuw produkt in je catalogus, dat geeft de klant meteen zin om te bestellen ...

EUR 849? Voor een velg, dat kosten ze in Duitsland bij Florian(Intense importeur) niet en in de VS ook lang niet volgens mij
Naar boven
marten

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Christiaan schreef:
Luc schreef:

EUR 849? Voor een velg, dat kosten ze in Duitsland bij Florian(Intense importeur) niet en in de VS ook lang niet volgens mij

Uiteraard worden ze in de VS goedkoper verhandeld, geen verzendkosten, geen 6 % invoerrechten en geen 19% BTW er overheen
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Mrt 08, 2010 11:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Christiaan schreef:
Luc schreef:

Bij Shocker zijn ze 795, en in de US is de prijs na alle rompslomp ook ongeveer zoiets, dus de prijs is niet gek (zeg ik zonder met mijn ogen te knipperen..)

JJ
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: