Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Birzman - Natuur als inspiratie voor design ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2010 8:20 pm    Onderwerp: [nieuws] Birzman - Natuur als inspiratie voor design Reageer met quote

De Nederlandse fietswereld maakte op de afgelopen BikeMotion voor het eerst kennis met accessoirefabrikant Birzman en inmiddels zijn de producten leverbaar in de gehele Benelux. Als nieuwkomer op het gebied van reparatie- en onderhoudsgereedschappen voor de fiets doet Birzman aan 'bio-design' om zich te onderscheiden van de concurrentie. Alle producten in het uitgebreide programma hebben als oogmerk in de eerste plaats functie en daarnaast eenvoud en een laag gewicht te combineren. Die eisen worden omgezet in een elegant ontwerp, gebaseerd op natuurlijke elementen.

Birzman verkoopt haar producten rechtstreeks aan de consumenten via zijn webshop. Door deze directe verkoop blijven de prijzen scherp, is het idee. Het complete gamma is onderverdeeld in drie categorieën met producten voor reparatie, schoonmaak en onderhoud van de gehele fiets. Een greep uit de collectie:

StudioCycle
Deze serie producten is geschikt om je fiets te onderhouden of te repareren in je werkplaats. De hieronder afgebeelde draagbare lichtgewicht gereedschapskist kost €149,95 en is gemaakt van lichtgewicht maar sterk staal en is ontworpen met het gemak in gedachten. De kist is voorzien van drie gelagerde laden met vele opbergcompartimenten en een bovenvak onder het deksel.

RoadSpirit Series
Deze serie omvat alles wat je onderweg nodig zou kunnen hebben voor onderhoud en/of reparatie. De gereedschappen zijn licht en gemakkelijk in de auto mee te nemen. Hier vinden we deze kettingpons, waarbij de vormgeving geïnspireerd werd door de libelle. Met dit ontwerp ontving Birzman de IF Product Design Award 2009 op EuroBike. De kettingpons is solide en lichtgewicht uitgevoerd en kan snel worden aangepast voor 9, 10 en 11 speed kettingen. De prijs: € 79,95

PocketRide Series
Gereedschappen en accessoires voor onderweg, zoals CO2 patronen, handzame mini-kettingponsen en een serie mini-tooltjes vinden we in de PocketRide Series. De hieronder afgebeelde Feexman carbon minitool met een prijs van € 49,95 bezit 10 gereedschappen, zoals diverse inbussleutels, een Torxsleutel voor je schijfremmen, een kruiskopschroevendraaier en een kettingpons.

Meer informatie: www.birzman.eu

Bron: Persbericht Birzman

Laatst aangepast door DeKerfs op Di Jan 05, 2010 1:26 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
JS

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2010 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sorry, maar ik krijg toch even de kriebels van zo'n tekst: "Natuur als inspiratie voor design". Ik kan me niet niet herinneren wanneer ik voor het laatst een deurklink in de natuur tegen kwam, die vervolgens als kettingpons kan dienen.
En dat "biodesign": die popiejopie kreet komt uit de medische technologie, terwijl we het hier toch over fietsgereedschap hebben. Het woord ergonomisch heeft denk ik z'n beste tijd gehad...?

Evenzogoed, het spullie ziet er wel mooi uit, natuurlijk Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2010 9:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Natuur: Een kettingpons van 80E die er uit ziet als een deurknop?

Toch verkeerde beroep gekozen.... Cool
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Jan 04, 2010 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JS schreef:
sorry, maar ik krijg toch even de kriebels van zo'n tekst: "Natuur als inspiratie voor design".

Lentekriebels?

Marketing is een mooi en creatief beroep hè? Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jeuh, een Lezyne-in-het-kwadraat... Frusty
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 2:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geinspireerd op een libelle........laten we er eens een groen thema aan geven....pfffff

lange leve de marketingafdeling, wat roken die gasten daar trouwens?

dusssssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 2:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Geinspireerd op een libelle........laten we er eens een groen thema aan geven....pfffff

lange leve de marketingafdeling, wat roken die gasten daar trouwens?

dusssssssssss©

En om Jeremy Clarkson te quoten: "Is it green, I hear you ask..?.... Yes!"
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 3:32 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] Birzman - Natuur als inspiratie voor design Reageer met quote

DeKerfs schreef:
Door deze directe verkoop blijven de prijzen scherp, is het idee.

Het is maar wat je scherp noemt. Ik vind €80,- voor een pons aan de prijzige kant, al is de Park Tool variant niet veel goedkoper. Mhja, misschien vinden we (of ik alleen) €1000,- voor een crank de normaalste zaak van de wereld, maar €50 aan gereedschap wordt al teveel.

Het koffertje is wel nice!

mzzl
Gène
daveneef

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 8:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tjonge wat een dure meuk.
849 eurie voor een gereedschaps opberg systeem, dan is die nog niet eens gevuld.
Geef mij Pedro's dan maar, en die vond ik al niet goedkoop.
TomG

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
Jeuh, een Lezyne-in-het-kwadraat... Frusty

Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Di Jan 05, 2010 11:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn eerste reactie was: "Lezeyne meets Ergon". Dat groene kleurtje is precies dat kleurtje van Ergon. Het ziet er wel aardig uit maar ik dacht ook meteen aan de macht van de marketing. Oftewel veel geblaat etc.

TBB
Naar boven
voodoo

BerichtGeplaatst: Wo Jan 06, 2010 10:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de Duitse Bike is de metaal kwaliteit van de tool te zacht en is dus niet zo duurzaam als bv topeak.
VooDoo Evil
Naar boven
BLRacing

BerichtGeplaatst: Za Jan 09, 2010 5:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Form follows function geldt nog steeds. Helaas is dit weer een mooi voorbeeld van hoe het niet moet volgens mij. Een kettingpons van 80 euro is bij de beesten af. Die heb je al voor 2 euro, een iets economischer model iets meer en gaat waarschijnlijk langer mee als ik de laatste reactie mag geloven. "Maar dan heb je wel een minder mooie"! Kan mij werkelijk niks schelen Very happy , gereedschap moet werken en heel blijven.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: