Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] VAUDE Wintry softshell jack ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2009 7:17 pm    Onderwerp: [nieuws] VAUDE Wintry softshell jack Reageer met quote

Voor echte mountainbiker houdt het seizoen natuurlijk niet op, zodra de wintertijd ingaat. Goed aankleden en rijden maar... Tegen kou kun je je kleden, regen wordt echter al moeilijker. En nog meer dan in de zomer wil je in de winter wind en water buiten houden, terwijl je zweet afgevoerd moet worden. VAUDE heeft nu een nieuw softshell jack, wat 100% winddicht is en geschikt voor one-for all use: biken, skien, wandelen, het kan allemaal met dit jack!

De VAUDE Wintry is gemaakt van softshell stof, waardoor het jack winddicht is, maar in tegenstelling tot de Gore-Tex en eVent technologieen slechts waterafstotend en niet waterdicht. Hierdoor ventileert het jack echter veel beter dan de waterdichte stoffen. Het jack is aan de binnenkant gevoerd met fleece, om er een warm jack van te maken. De mouwen zijn voorgevormd en het jack is uiteraard voorzien van reflecterende elementen. Het herenjack biedt de keuze uit de kleuren zwart, blauw, rood en 'coffee' (bruin), dames kunnen kiezen uit zwart, rood, 'coffee' en 'apple' (groen).

De adviesverkoopprijs bedraagt € 105,-.

www.vaude.nl

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Do Dec 10, 2009 7:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Net wat ik zoek!!

JJ
goofy2

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 10:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wordt het jack niet te warm bij inspanning? Bij welke temperatuur ongeveer te gebruiken? Hoe snel is de jas nat? Hoe snel dringt het water door bij een flinke bui?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Dec 11, 2009 11:24 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zoek een jas voor echt koud weer bij lichte inspanning. Maar deze is denk ik toch te warm door de toevoeging van Fleece aan de binnenkant, voor iets met inspanning is dat voor mij funnest, ook bij -5.

Ik denk dus dat je gelijk hebt wat betreft 'te warm' bij inspanning.

JJ
Djee-Djee

BerichtGeplaatst: Vr Dec 18, 2009 5:35 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat is de waterkolom inderdaad?

enne bij goretex jasjes is het probleem dat als je er vaak mee fietst en er dus vuil op komt de porieen verstopt raken en dus zijn functie kwijt raakt dit kun je natuurlijk wel herstellen maar dan is het onderhoud niet alleen meer aan je fiets maar ook je kleding...erg moeilijk dus een goed jasje te vinden die waterdicht BLIJFT..

ik gebruik op het moment trouwens een paclite goretex jasje van acronym..daaronder een korte of lange mouwen craft shirt..doet het perfect tot een graadje -5..als het kouder wordt gaat er nog een fleece over..niet te warm en niet koud.
didadunlop

BerichtGeplaatst: Za Dec 19, 2009 1:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb een vergelijkbare softshell van TNF. Deze is waterdicht tot en met lichte miezerregen. Daarna is het snel afgelopen. Wel lekker warm. Met dit droge en koude weer is het wsl wel lekker maar met iedere vorm van natheid is het denk ik snel afgelopen met de waterdichtheid. Ook omdat ie natuurlijk smerig wordt in het bos en waterwerende coatings kunnen niet zo goed tegen smerigheid (wordt hierboven ook al aangegeven). Ze blijven wel waterdicht maar het mooie parelende effect is weg.

En ademend geloof ik al helemaal niet in. Ik zweet overal in en iedere jas die ik uitdoe na fietsen of een flink eind wandelen heeft condens aan de binnenkant. Dat is ook erg logisch aangezien de buitenste helft van een outer layer koud is. En wat doet water(zweet)damp als het een koud oppervlak tegenkomt? (hint, doe voor de gein eens ademen tegen een ruit s'morgens vroeg)

Mijn oplossing tegenwoordig: Dunne ondershirts en daaroverheen een wind/waterdichte laag. Vandaag een mooie icebreaker wollen onderlaag gehaald..Very happy

Donderdag wezen nightbiken (zie de foto's onder het sneeuw topic). Daar had ik een heavyweight wollen onderlaag met daaroverheen een waterdichte shell. Op het eind nog steeds zweten als een otter terwijl het toch echt -6 ofzo was. Volgende keer nog een dunnere laag aandoen. Nadeel daarvan is alleen dat het snel koud wordt als je stil staat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: