Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] WTB Kodiak 29er DH band ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 7:15 pm    Onderwerp: [nieuws] WTB Kodiak 29er DH band Reageer met quote

Dat 29" wielen niet slechts voorbehouden zijn aan cross country hardtails moge duidelijk zijn. Al jaren pionieren diverse merken met full suspension frames, niet alleen voor cross country, maar ook voor all mountain en zelfs freeride toepassingen. Sommigen gaan nog verder en doen verwoede pogingen om volwaardige downhillfietsen met 29" wielen te bouwen.

Zo presenteerde Intense' Jeff Streber onlangs nog zijn 29" versie van de 951 downhillracer. "I did it because I could", aldus Jeff. De bottleneck zat hem lange tijd in de beschikbaarheid van banden voor deze discipline. Op Strebers prototype 2951 zijn prototype WTB Dissent banden met een breedte van 2.5" terug te vinden. Dat WTB duidelijk iets ziet in de groots geschoeide downhillers wordt verder bewezen door de komst van de nieuwe Kodiak 29er band.

Tezamen met Chris Sugai van Niner Bikes werd de 2.5" brede Kodiak ontwikkeld om de vraag naar aggressieve, volumineuze banden voor stevig freeride en downhill gebruik te beantwoorden. De band is gemaakt van WTB's High Grip DNA™ op een carcas met versterkte zijkanten voor een betere bescherming tegen doorstootlekrijden. Met 1400 gram is het geen lichtgewicht, maar ligt de focus dus vooral op grip en sterkte voor het ruigere werk.

De band is voorlopig exclusief verkrijgbaar via de webwinkel Niner Bikes. Niner's full suspension programma omvat momenteel naast de R.I.P. 9 enduro fully met 114 millimeter veerweg ook de met 140 millimeter veerweg uitgeruste W.F.O. 9. voor het all mountain segment. Met de nieuwe, voorlopig exclusief door het merk gevoerde WTB Kodiak band geeft Niner ons reeds te denken dat we spoedig een 29" downhillfiets van ze kunnen verwachten...

Laatst aangepast door DeKerfs op Di Nov 10, 2009 6:52 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dan gaat m'n achterste nog meer tegen de band slepen. Hier ben ik veels te klein voor.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 10:20 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] WTB Kodiak 29er DH band Reageer met quote

DeKerfs schreef:
De band is voorlopig exclusief verkrijgbaar via de webwinkel Niner Bikes.

Ow? Met een week of twee ook gewoon in NL te krijgen hoor!

Die band is echt te dik voor op de veluwe denk ik Smile

JJ
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2009 6:47 am    Onderwerp: Re: [nieuws] WTB Kodiak 29er DH band Reageer met quote

JJ schreef:
DeKerfs schreef:
De band is voorlopig exclusief verkrijgbaar via de webwinkel Niner Bikes.

Ow? Met een week of twee ook gewoon in NL te krijgen hoor!

So says the press release van Niner. Ik heb er nog geen van de Nederlandse importeur mogen ontvangen waar iets anders in zou staan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2009 7:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wat is nou het voordeel van een dh bike met 29 inch wielen??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
fucalot

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2009 8:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom hebben 4x4's grotere banden?
Vroeger was 35 inch een joekel van een band, in de States is een 44 inch nu bijna standaard, bij de extreme offraders natuurlijk.
Naar boven
JeroenK

BerichtGeplaatst: Di Nov 10, 2009 9:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

amigo schreef:
wat is nou het voordeel van een dh bike met 29 inch wielen??

Weet op worldcup niveau niemand nog precies. Daarom gaan (o.a.) Intense en WTB er mee experimenteren.

Het is wel te verwachten dat grotere wielen veel makkelijker over obstakels heenrollen, maar de vraag is hoeveel voordeel dat oplevert en hoeveel nadeel een 29er oplevert in het snellere manouvreerwerk, zowel van links naar rechts als naar boven en beneden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 7:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

fucalot schreef:
Waarom hebben 4x4's grotere banden?
Vroeger was 35 inch een joekel van een band, in de States is een 44 inch nu bijna standaard, bij de extreme offraders natuurlijk.

Maar dat komt omdat de velgen steeds groter worden Wink
Naar boven
dmx

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 10:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik mij niet vergis zijn ze bij Niner al een tijdje in de weer met een 29er DH prototype. Ik heb daar eens iets van op mtbr gezien maar ben niet 100 % zeker. Lenz is ook al vlijtig aan het testen met hun PBJ.
Naar boven
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Nov 11, 2009 11:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

dmx schreef:
Als ik mij niet vergis zijn ze bij Niner al een tijdje in de weer met een 29er DH prototype. Ik heb daar eens iets van op mtbr gezien maar ben niet 100 % zeker. Lenz is ook al vlijtig aan het testen met hun PBJ.

Ik weet dat de co-founder van Niner, Steve Domahidy, een W.F.O. in en DH setup in gebruik heeft. Een voorzien van onder andere een customized Dorado vork.

Naar boven
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 7:58 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ze zijn er wel druk mee:

http://twentynineinches.com/2009/11/12/why-29er-dh-is-good-for-29ers-an-editorial/

Jammer dat het in ons land zo lastig downhillen is, aan de andere kant goed want volgens mij (als DH no-no) is het een nog kostbaarder spelletjes dan rondjes rijden in het bos Smile

JJ
dader

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 9:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Met grote wielen heb je eigenlijk geen aandrijving meer nodig op een DH bak!
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 9:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

He - als dat zo is, kan je je auto misschien ook de deur uit doen. Dan is het ook weer kostenefficient.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: