Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

27/05 en/of 28/05 Buffelen Zie Pag 9. ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Meetings Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 3:12 pm    Onderwerp: 27/05 en/of 28/05 Buffelen Zie Pag 9. Reageer met quote

Zwerven door Nederlandse bossen, geen rondjes die we kennen, maar van A naar B. Wel wat langer dan normaal, genieten van Neerlands landschap zolang het nog kan.

Concept:
- Volledig GPS gestuurd, nieuwe wegen en paden ontdekken.
- Organisator maakt GPS track en leidt tempo
- Van NS Station naar NS Station
- Vertrek vanuit "A" 5min na aankomst eerste trein uit aankomstpunt "B".
- Boterhammen mee, wel stops bij tankstations e.d. voor koffie/chocomel
- Geen race, wel doorbuffelen, foto-stops mogen.

Mogelijke routes:
- Arnhem > Amersfoort via NO route (Veluwe) of ZO Route (Heuvelrug)
- Enschede > Amersfoort Ik heb de route bijna af...
- Zwolle > Arnhem: TransVeluwe (Mag weer na 1-1-2010)
- Beverwijk > Den Helder via BOSS zijn NH Marathon en het strand ?
- Eindhoven > Breda Mogelijkheden te over (Nard ??)
- Nijmegen > Venlo Wie?
- Verzin er zelf 1.

Topic Starter begint:
Naam: Buffeltocht #1
Wanneer: 15/11
Vertrektijd: 09h07
Van: Arnhem centraal
Naar: Amersfoort centraal
Route: Arnhem, Veluwezoom, Deelerwoud, Hoenderloo, Kootwijk, Garderen, Zwartbroek, Amersfoort
Tempo:Dieselen, buffelen.

Laatst aangepast door willem12 op Di Mei 22, 2012 10:40 am, in totaal 6 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Nov 09, 2009 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

[nerd-modus aan]
Buffel? Met de trein heen? Aha, je bedoelt de Class 3400, ook bekend als DM90 en met als bijnaam 'De Buffel' Smile

[/nerd modus off]

Leuk, eerst maar eens zien te herstellen van een of andere mexicaan...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 8:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben voor!!!
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 10:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja ik ook, maar niet zondag. Morgen Hoenderloo en twee dagen in het weekend weg vind ik te veel.

Jaap en ik hebben de Arnhem - Amersfoort uitvoering over de weg via Harderwijk een keer gedaan een aantal jaar geleden, en ik vind het nog steeds een tof concept. Het geeft iets extra om met de trein ergns heen te rijden en dan je huisje weer op te zoeken met je fiets en een rugzakje met Proviant. Als het dan ook nog op de MTB kan is het helemaal mooi. Zo hebben we in Berlijn een keer zo een tocht gemaakt voor onze eerste internationale singlespeed treffen. Met de Metro de stad uit naar het voormalige Oost Duitsland, en toen onder leiding van een ex-oostduitse OberstSturmFuhrer (zoiets als Wilem12 in zijn jonge jaren, vermoed ik) via de omringende bossen terug naar naar de stad. Super tof.

JJ
Rinse Appelstroop

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 11:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

Klinkt als een toffe manier om de winter door te komen, zondag is mij ook wat te kort dag. Wellicht ook in bijv. Januari tochtje plannen, december is in de weekenden meestal druk met koopzondagen en andere festiviteiten!
Nog een paar ideeën:

Eindhoven - richting België
Groningen - Gieten (kan bijna helemaal door het bos!) (enkel bij Gieten rijdt geen trein..)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 3:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zojuist de griepprik gehad en voel me niet 100%, daarvoor ook al niet Sad
Deze gaat niet door, maar het concept staat, ik zal verder vooruit gaan plannen.

@Dida,
Jij ook een traject ?
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 4:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rinse Appelstroop schreef:
Groningen - Gieten (kan bijna helemaal door het bos!) (enkel bij Gieten rijdt geen trein..)

Gewoon doortrekken naar Emmen (wel NS-station), en dan beter even omdraaien en finishen in Groningen!!! Dan heb je zo een mooie rit van een 100km.
Rinse Appelstroop

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote

sneeuwpop schreef:
Rinse Appelstroop schreef:

Gewoon doortrekken naar Emmen (wel NS-station), en dan beter even omdraaien en finishen in Groningen!!! Dan heb je zo een mooie rit van een 100km.

Is wel een idee, als er animo voor deze rit kan ik die denk ik samen met Sneeuwpop wel voor de route zorgen. (ben niet zoo vaak meer in Groningen..)

Eindhoven - Breda laat ik graag aan anderen over Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 5:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Heb zojuist de griepprik gehad en voel me niet 100%, daarvoor ook al niet Sad

Join the club!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 5:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Beterschap heren! Frozen

Als fervent treinreiziger, mtber en treinreiziger-met-mtb klinkt het concept me als muziek in de oren. Vooral zo'n Transveluwe moet mooi zijn...

Voorkeur voor zondagen ivm wedstrijdjes meestal op zaterdag. Je moet natuurlijk niet met een hele grote groep zijn ivm beschikbare fietsplaatsen in treinen en geintimideerde conducteurs. Wink Intercity's ouwe type zijn het beste (meestal op Arnhem-Zwolle, toch?).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Vr Nov 13, 2009 5:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt vet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
kajhpc

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 9:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier nog een treinfietser. Surprised

Tijdje terug in zo'n buffel gezeten, met de fiets dus. Geen toiletten aan boord, en ik moest dus een bidon met mijn o zo kostbare isotonen opofferen. Ik slaap er nog steeds slecht van.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
didadunlop

BerichtGeplaatst: Za Nov 14, 2009 10:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nog wel een paar ideeen denk ik. Ik zal eens kijken.

Maar volgens mij is transveluwe het mooiste wat er in NL te halen is. Of Nijmegen/DLD/Cuijk-Boxmeer moet een optie zijn.

Morgen voor mij toertocht Zeeland. Vandaag en gisteren wat slapjes dus eens zien hoe het morgen gaat.
bert

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2009 12:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

IS er al een datum voor deze buffeltocht? Ergens tussen K en O&N moet kunnen? Als Arnhem - Amersfoort tever is, bied ik paar alternatieven aan:

Arnhem - Wolfheze - Ede - Veenendaal

Veenendaal - Overberg - Woudenberg - Leusden - Amersfoort - Soest - LV - Baarn - Hilvesum - Naarden/Bussum

Veenendaal - Overberg - Woudenberg - Leusden - Maarn - Maarsbergen - Doorn - Leersum - Amerongen - Veenendaal - Rhenen - Veenendaal
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Dec 22, 2009 3:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Realiseer je wel dat je voor de NW9 marathon optie wel voor 10:30 in Bergen moet zijn.
Als je hem in 1 keer doortrek vanaf Beverwijk red je dat wel maar als je de track van de marathon volgt gaat dat niet lukken in deze tijd van het jaar, als de zon pas om 9 uur opkomt. De duinen zijn pas toegankelijk vanaf zonsopkomst.

Als je voor die optie zou kiezen weet ik nog wel wat paden die je tot de kernreactor in Petten grotendeels onverhard voeren.
Daarna word het zeuren en tijd om het strand op te gaan. Alhoewel ik er ruim voor Den Helder weer af zou gaan om toch verhard het mooiste fietspad van Nederland te nemen.

De Die Hards steken daar natuurlijk even over voor een rondje Texel....

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
bert

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 9:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Die Buffeltocht moet toch maar een keertje plaatsvinden. Wat mij betreft tegen de tijd dat de krokusjes weer boven de grond staan.
In de laatste week van februari is het hier vakantie. Zij er die hards die er dan een dagje op uit willen trekken.
Datum tussen 21 en 28 februari.
Rubenio

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 11:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

kajhpc schreef:

Tijdje terug in zo'n buffel gezeten, met de fiets dus. Geen toiletten aan boord, en ik moest dus een bidon met mijn o zo kostbare isotonen opofferen. Ik slaap er nog steeds slecht van.

Ik moet er nog steeds om lachen Laughing Hopelijk ontwikkelt de medische wereld snel een blaasvergroting voor jou Wink
Jammer dat ik momenteel zonder mtb zit Sad , want dit zijn echt hele toffe initiatieven!
Naar boven
bert

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Rubenio schreef:
kajhpc schreef:

Ik moet er nog steeds om lachen Laughing Hopelijk ontwikkelt de medische wereld snel een blaasvergroting voor jou Wink
Jammer dat ik momenteel zonder mtb zit Sad , want dit zijn echt hele toffe initiatieven!
Zo'n buffel biedt toch andere mogelijkheden tot plassen als er geen toiletten zijn. (Ik zal maar niet vertellen wat wij ooit als Ranzige Studenten allemaal uitgevreten hebben).
dader

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

O'nee toch niet opgedronken?? Smile

Ik ga mee met de Buffel tocht, ik hou wel van Buffelen.
Naar boven
didadunlop

BerichtGeplaatst: Vr Jan 15, 2010 7:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hou ook wel van buffelen.

Tevens kan ik nog aan een mooie GPS track komen van Nijmegen naar Venlo (80 KM) offroad.
ott

BerichtGeplaatst: Vr Jan 22, 2010 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi concept. Doe zoiets (en als het echt ver van huis gaat ook even camperen) al een tijdje zelf maar dit is een leuke manier om eens ergens anders en met andere te rijden

Zie het als een manier om de basis te trainen, dus voor mij in het voorseizoen en niet te hard, tegen echt buffelen aan Very happy Hoe lang (in uren) wordt een ritje?

Heb alleen geen GPS, is het ook toegestaan om achter elkaar aan te fietsen?
Ik heb diverse ritten maar geen tracks.
Mooiste en over onbekende paden die ik heb is Oosterbeek, Dieren, Doetinchem, Elten (D), Didam
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Okt 29, 2010 7:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

31 Oktober
Begin: Station 't Harde
Eind: Amersfoort
Wanneer: Zondag 9h
Route:
- "Langste singletrack van Nederland" zie mtb.nl
- Stukken van Toertocht Ermelo
- Slingeren langs Zwartbroek
dader

BerichtGeplaatst: Vr Okt 29, 2010 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cool, ik heb er zin in.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Okt 29, 2010 8:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van Station A'foort 8:13 vertrek 8,50E + 6E dagkaart fiets
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Vr Okt 29, 2010 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dader schreef:
Cool, ik heb er zin in.

Ik ook, probeer er bij te zijn. Hoe lang zijn we onderweg?

JJ
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Meetings Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Pagina 1 van 9

Ga naar: