Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[spotlight] Shimano S70X - modeleerbare bril ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Okt 14, 2009 4:59 pm    Onderwerp: [spotlight] Shimano S70X - modeleerbare bril Reageer met quote

Geen twee hoofden zijn hetzelfde. En voor sommigen is de zoektocht naar een fietsbril die niet te strak zit, niet afzakt en zeker niet tegen je wenkbrauwen aan komt erg lang. Maar al te vaak moeten fietsers genoegen nemen met een compromis tussen dergelijke factoren en meestal is de keuze uit min of meer passende modellen beperkt.

Shimano presenteert voor 2010 een nieuw concept in hun Eyewear programma dat af moet rekenen met deze problemen: Metal Fit Design. Dit ontwerp vinden we terug bij de twee topmodellen, de S70R en de hier afgebeelde S70X. Het frame bestaat niet alleen uit Grilamid TR90 kunststof, maar is daarnaast voorzien van 1,5 millimeter dikke/dunne titanium stangetjes. Dit lichtgewicht metaal is naast sterk ook buigzaam waardoor je de pasvorm van de bril volledig kunt optimaliseren voor de ronding van je hoofd. Door het gebruik van titanium is daarbij de spanning waarmee de bril op je hoofd klemt ook perfect te regelen voor zowel smalle als bredere hoofden. De scharnierpunten van de pootjes zijn verder voorzien van 'lens angle adjusters'. Met deze verstelling kun je de hoek van de lenzen in verticale richting kantelen tussen +8 en -8 graden en kun je daarmee voldoende vrijheid rond het voorhoofd en de wenkbrauwen creëren. Het beslaan van de glazen wordt hierdoor eveneens aanzienlijk verminderd.

De wisselbare lenzen van de S70X zijn vervaardigd uit krasbestendig Lexan kunststof en geven geen vertekening van het beeld. Voor €139,95 wordt de S70X standaard geleverd met drie lenzen: de 'Revo Blue', geheel helder en een set lenzen met geel tint voor het versterken van contrasten. Optioneel is de S70X-PH voor €159,95 verkrijgbaar, voorzien van fotochromatische lenzen, waarvan de lichtdoorlating zich aanpast aan de lichtsterkte. Het montuur van beide modellen is verkrijgbaar in wit, zwart en 'smoke brown'. En voor zij die meeschrijven, de bril weegt in totaal 32 gram. Eveneens is voor beide modellen de RX clip leverbaar, waarmee een extra set lenzen op sterkte achter de bril geplaatst kan worden.

De 2010 modellen uit het Eyewear programma van Shimano zijn vanaf eind november verkrijgbaar bij de speciaalzaken.

Voor meer informatie: www.shimano-eyewear.com

Tekst & foto's: Jeroen van den Brand
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Okt 14, 2009 5:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Sjieke bril, eigenlijk nooit geweten dat Shimano ook mooie brillen maakt.....

dussssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf nog steeds bij M Frames. Cool
Gène

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Misschien wordt het eens tijd om van bril te wisselen. Ziet er goed uit die bril. Hopelijk ziet hij er in het echt ook goed uit.

mzzl
Gène
amigo

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan maar een ding zeggen Oakley!!
Die hoef je niet naar je hoofd te modeleren , die zit gewoon goed .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Trekrules

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

amigo schreef:

En ze kosten je een vermogen Laughing
Pieter en zijn V10

BerichtGeplaatst: Ma Okt 19, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trekrules schreef:
amigo schreef:

deze ook
JJ
Forumbeheerder

BerichtGeplaatst: Di Okt 20, 2009 7:10 am    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad sjieke bril, wil hem wel eens in het echt zien, Bikemotion!

JJ
amigo

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 12:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Trekrules schreef:
amigo schreef:

Die Shimano Brillen zijn ook niet de goedkoopste, en dan heb je nog steeds maar een Shimano bril op je snavel.
Ik ben ook benieuwd , wanneer deze bril stuk gaat door wat voor reden dan ook. of je dan ook een nieuwe krijgt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 4:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

amigo schreef:
Trekrules schreef:
amigo schreef:

Die Shimano Brillen zijn ook niet de goedkoopste, en dan heb je nog steeds maar een Shimano bril op je snavel.
Ik ben ook benieuwd , wanneer deze bril stuk gaat door wat voor reden dan ook. of je dan ook een nieuwe krijgt

Krijg je dat bij Oakley wel dan? Naar mijn weten niet, de coating van mijn Oakley glazen (van 1,5 jaar oud) laat los. Ik ermee terug naar de winkel, kreeg ik daar te horen dat er maar een jaar garantie op zit. Daarnaast gaf de verkoopster te kennen dat er wel erg veel kleine krasjes opzitten, dus de kans dat de glazen alsnog onder garantie vernieuwd krijg erg klein is. De coating laat los, dat is duidelijk te zien en heeft niets te maken met krasjes. Dus je mag van Oalkey wel kopen, maar niet gebruiken? Of ligt het aan het verkoopbeleid van die opticien, die overigens een naam heeft in de regio?

Oakley maakt fijne brillen, maar met die instelling kan ik niets. Dus naar maar eens naar een merk wat het niet zo hoog in de bol heeft.

mzzl
Gène
BLRacing

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 8:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tja als je Oakley koopt dan betaal je voor de naam. En kennelijk moet dat veel zijn voor een stuk spuitgietplastic wat qua kwaliteit echt niet onder doet voor een brilletje van 60 euro. Ik draag al jaren een simpel no bullshit BBB brilletje. Niet kapot te krijgen en het zit beter dan de Oakley's die ik in het verleden had. En dan krijg ik er nog 2 paar extra glazen bij. Ik heb wel afgelopen zomer zo'n Oakley Radar gepast en dat zit zeker niet verkeerd maar die begint pas bij 150+ en dan wil je ook nog een andere lens erbij Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 8:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een Oakley montuur breekt , krijg je een nieuwe bril van Oakley
Ongeacht de hoe hij breekt
Naar boven
TheBigLjeweetwel

BerichtGeplaatst: Wo Nov 04, 2009 11:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb 12 jaar met Oakleys gereden ,... altijds erg tevreden over geweest Cool Smile

maar dei hadden maar weinig problemen ..die jij beij andere merken ook wel tegen kan komen maarre.. was de laatste FIVE ergens kwijtgeraakt, jammer maar helaas, kostde ook maar 85 euro, Vrij goedkoop voor een Oakley maar ja je kan er je ogen wel aan toevertrouwen en de stijlvolle vormgeving staat altijd leuk op je neus.

maar ik ben nou om en draag aleen nog maar Ray ban Orbs 2080 met titanium frame. ook meesterlijk goed moet ik zeggen. En heb ook nog een bril gehad van Calvin Klein maar die mocht het niet langer dan een seizoen overleven. Neutral En heb er nog een van Usa eyewear van bij de bever zwerfsport ook wel erg ok briletje voor 30 eurootjes.

Maar ja deze shimano is wel een hele sjieke moet ik zeggen. en van een afstandje zou je hem wel voor een Oakley Monsterdog aan zien.

Maar ik keek laatst nog naar een correctie model vn Oakley met sunglass montuur en die was compleet met glazen toch al weer 430 eurootjes ... toch een aardige hap geld. Als het ook goedkoper kan en net zo goed. Cool Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: