Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Kennen jullie deze nog...nog...nog...? ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 4:42 pm    Onderwerp: [nieuws] Kennen jullie deze nog...nog...nog...? Reageer met quote

Cadel Evans, de ex-Mountainbiker die twee maal de World Cup (1998 en 1999), wordt zojuist Wereldkampioen op de weg. Daarmee is hij de eerste Ozzie met een wereldtitel op de weg. Het talent van destijds, dat de overstap maakte voor het grote geld draait al meerdere jaren meer in de top en was meermaals favoriet voor de eindoverwinning in de Tour. In het (nog net) Zwitserse Mendrisio sluipt hij in de laatste halve ronde weg uit de kopgroep en kijkt nooit meer om. Topfavoriet Fabian Cancellara heeft het nakijken. Alle info over het zojuist verreden WK op de site van de UCI.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
wictor

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 6:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Thumbs up!

Nu kan de pers eens wat anders zeggen dan hem een laffe coureur noemen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 9:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Check. Heel erg mooi gedaan. En niet perse omdat ie ook ooit, een jaar of tien geleden, op brede banden hard gereden heeft. Rolling smile

Het is wel een aparte en interessante kerel hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Rinse Appelstroop

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 10:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toeval dat hij op die foto volgens mij met Ryder Hesjedal staat. En dat die persoon nu ook op de weg rijd voor Garmin,

En natuurlijk gefeliciteerd voor Evans!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

Is dat niet Michael 'ik zat in Mexico' Rasmussen?
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 7:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

@sph@ltdude schreef:
Is dat niet Michael 'ik zat in Mexico' Rasmussen?

Zat ik ook al aan te denken, die spillebeentjes!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 7:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

Rasmussen is toch veel kleiner? en die knipt z'n stuurbordje altijd in, dat scheelt weer 0,4 gram.....

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 8:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is Hesjedal...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 9:20 am    Onderwerp: Reageer met quote

Idd overduidelijk.

Daarnaast: logisch dat Evans op de weg is overgestapt. Als je met je mtb cranks met mega-q-factor zo op de pedalen staat, kan je om blessures te voorkomen beter op de weg gaan rijden en dus smallere cranks gebruiken. Very happy

(hoewel dit wrs al een dubbel is...)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 11:41 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Rasmussen is toch veel kleiner? en die knipt z'n stuurbordje altijd in, dat scheelt weer 0,4 gram.....

dusssssssss©

you got a point....blijf erbij dat het maar spillebeentjes zijn.
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 1:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aaah, wat een tijden. Mooie plaat van een hard zwoegende Evans.

Toch heb ik een bitter nasmaakje. Ik vind het nog steeds een laffe renner. Toevallig speelde die gisteren eens geen blufpoker en ging eens op avontuur, maar wat is die man saai. Totaal geen spanning in zijn ritten en ook gisteren maakte hij het niet spannend, door nog eens even lek te rijden ofzo.

Het was sowieso al een saaie rit tot 50 km voor de meet. Twee groepjes weg, het controleren van de voorsprong door het peloton tot de 50 km paal voor eind en vervolgens met z'n alle alles weer bij elkaar brengen om dan met een man of 20 de poen te verdelen. De echte "klasbakken" zoals Cancelara, Cunego, Ballan en Valverde waren weer te druk bezig met stalorders vanuit de commerciële ploegen en gunde elkaar nog geen stuiver. Evans waagt een sprongetje en met grote mazzel springen er twee man mee, dat was direct ook het podium. Het lijkt verdorie wel Formule 1, alleen hebben we geen "crashgate".

Bijna vanzelfsprekend hebben de Nederlanders weer te weinig van zich laten zien, met een zeer positieve uitzondering voor twee niet Rabo-bobo's Hoogerland en Kroon. Hoogerland heeft pas echt bergen verzet, Johnny for president! Kroon was ook nog in de laatste groep te vinden, maar had geen reserves meer om mee te knikkeren voor de poen. Boom, Gesink en de andere Moerenhout en Langeveld in het peloton uit te fietsen van een zware 3 weekse training die ze in Spanje hadden gehad. Als je het mij vraagt, wat je niet doet, maar ik bij deze toch maar aan je opdring: Gesink had uit de Vuelta moeten stappen afgelopen vrijdag. Dan maar geen ereplaats in de top tien, maar meer rust voor het WK. Gelukkig reed hij wel nog goed voor de val en laat hij zien dat hij een echte ronderenner is. Wie weet wat dat nog gaat geven.

Volgend jaar geen oortjes, gaan ze dan weer eens fietsen?

mzzl
Gène
sherlock

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 1:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het had Cancellara moeten zijn. Ik heb 'm zeker 3 keer met een geirriteerd handje zien zwaaien, zo van: "gaan we nog meefietsen of blijven jullie heel de tijd alleen maar aan mijn reet plakken"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dader

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 3:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij gaat het erom wie er als eerste over de streep is dus al dat geneuzel over wie het eigenlijk had moeten zijn of hij is zo saai... gaaaaap.
Cadel was gisteren de echte klasbak.
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 3:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo Gène, tikkie zure reactie wel... Volgens mij onterecht. Wink

- Evans reageerde bewust en terecht op de eerste harde aanval vanuit het Spaanse blok. Goede zet, zo blijkt.
- Controleren, controleren. Alle renners die lekker rustig in dat peloton gezeten hadden betuigden naderhand hoe bizar zwaar de koers en het parcours was.
- Evans een laffe renner. Tsja, dat kan ook aan zijn fysieke vermogens liggen, he. Net als een Leipheimer. Die jongens kunnen ongelooflijk goed ongelooflijk lang knetterhard (een berg op) aan hun max fietsen, maar missen gewoon net die punch om weg te komen en weten misschien van zichzelf dat er niets van ze overblijft als ze het toch proberen. Dan is het lastig aanvallen. Behalve blijkbaar als het zo bizar zwaar geweest is dat iedereen 'ondersteboven, achterstevoren' op zijn fiets zit en jij nog iets langer knetterhard aan je max kan rijden.
- Evans saai? Hij is juist superinteressant! Toch op punten een behoorlijke mafketel met echt hele rare en ook minder sympathieke trekjes... Zo onbegrepen als hij rijden er weinig rond. Daar valt echt wel wat over te vertellen.
Naar boven
Dick Pony

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:

- Evans een laffe renner. Tsja, dat kan ook aan zijn fysieke vermogens liggen, he. Net als een Leipheimer. Die jongens kunnen ongelooflijk goed ongelooflijk lang knetterhard (een berg op) aan hun max fietsen, maar missen gewoon net die punch om weg te komen en weten misschien van zichzelf dat er niets van ze overblijft als ze het toch proberen. Dan is het lastig aanvallen. Behalve blijkbaar als het zo bizar zwaar geweest is dat iedereen 'ondersteboven, achterstevoren' op zijn fiets zit en jij nog iets langer knetterhard aan je max kan rijden.

Precies, en als hij dan eens aanvalt in de TDF, ook al was het niet slim, krijgt hij de hele wereld over zich heen.

Eerlijk en verdiend gewonnen. Prachtige finale.
Naar boven
JeroenK

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 7:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een nieuws zo kort op elkaar. Cadel wint het WK en Gène heeft zojuist een niet te overbruggen voorsprong opgebouwd in het DP zuurpruimklassement!
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 8:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Geef mij maar de Dirty-Pages zuurpruimaward 2009, ik neem hem bij deze graag in ontvangst!

Neemt niet weg dat ik alleen maar mijn mening geef. Uiteraard heeft hij gewonnen, daar kan niemand meer omheen. Ik vind alleen de manier waarop niet spannend, ik kijk liever naar een renner die zich al 100 km het snot voor ogen rijd en al drie keer wegspringt om vervolgens in zijn laatste jump te winnen. Helaas kan ik niet alles hebben en heeft misschien wel de slimste gewonnen, alleen maakt dat het wel minder leuk om naar te kijken en dus, jawel, saai!

Maar in ieder geval bedankt voor de Award! Ik zal hem koesteren.

mzzl
Gène
JeroenK

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Graag gedaan Wink.

Gène schreef:
Ik vind alleen de manier waarop niet spannend, ik kijk liever naar een renner die zich al 100 km het snot voor ogen rijd en al drie keer wegspringt om vervolgens in zijn laatste jump te winnen.

Tsja, zo werkt het gewoon niet bij een WK, alhoewel Johnny Hoogerland een goede poging deed, door vroeg aan de finale te beginnen en toch hoog te eindigen.
Naar boven
@sph@ltdude

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 11:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind hem niet saai, en in 2008 en 2009 heeft hij in de Tour wel degelijk aangevallen.
tank24

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 12:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

die foto (1998-1999)? waren er toen al lefty's
Naar boven
wictor

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 6:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

@tank24: Jazeker! (1e jaar dat ze op de markt waren, geloof ik)

@All m.b.t. Cadel:

Apart: als je de 'reacties bij het nieuws' leest is er een grote tweedeling: Nederlanders en Amerikanen zijn grotendeels negatief ("wat een laffe renner van niks", "what a whining pussy"....), terwijl alles Commonwealth de vent prijst voor z'n tactiek en timing.

Uiteindelijk komt het daar op neer: tactiek. Cadel mist de macht van iemand als Contador, of de brute kracht van een man als Cancellara. En wat zijn de aanvallers in de grote rondes? Juist de mannen met brute kracht, of een handje vol U23's die bij voorbaat kansloos zijn in het klassemenet, en waarvoor de topploegen het altijd tot het naadje laten gaan m.b.t. terug pakken.

Cancellara is iemand die de macht heel duidelijk wel heeft (op Cyclingnews: "The sledgehammer approach"), maar zijn hand werd nogal geforceerd, rijdend in de favorietenrol. Uiteindelijk heeft dat 'm een overwinning gekost.

Cadel kan niet anders dan met z'n hoofd rijden. Maar afijn: denkers worden nooit geprezen, ook in de rest van de maatschappij Wink
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Winnaars hebben altijd gelijk....

dussssssssss©
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: