Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Mijn nieuwe bike ! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
amigo

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 3:04 pm    Onderwerp: Mijn nieuwe bike ! Reageer met quote

Na jaren lang Specialized rijden nu toch eens iets anders .....

Dit gaat een leuk Project worden met als trefwoorden .
King ,Hope,Thomson,Sram Xo
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
D.anoniem

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 4:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er goed uit! Wanneer meer foto's? Al enig idee waneer die af is?
Sven

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Poehey... Nice!
Erg benieuwd naar de afmontage...
Trekrules

BerichtGeplaatst: Zo Sep 27, 2009 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

erg mooi frame,zal wel een mooi eind resultaat worden Smile
amigo

BerichtGeplaatst: Ma Sep 28, 2009 2:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik wacht nog op een paar onderdelen .
de wielen zijn als het goed is reeds gespaakt
Chris King Naven(zwart ) met Sunn velgen
Onderdelen worden zoveel mogelijk zwart
Remmen zijn zoals eerder vermeld van Hope type Mono 4 met voor 200 mm en achter 180
en een fox talas voor vork
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 7:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n RAW,is dat nou met of zonder blanke lak?
Vette bak gaat het worden,das zeker!
Sven

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 8:30 am    Onderwerp: Reageer met quote

amigo schreef:

Remmen zijn zoals eerder vermeld ...

My Bad: ik had je twee regels tekst onder je afbeelding niet gelezen.
Dan nog, moddervette bak. Ben benieuwd!
amigo

BerichtGeplaatst: Di Sep 29, 2009 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

illuminatastigmata schreef:
Zo'n RAW,is dat nou met of zonder blanke lak?
Vette bak gaat het worden,das zeker!

Zo'n Raw is zonder blanke lak ,maar heeft een electrostatisch bad gehad .Met een of ander goedje om het kale alu te beschermen . Vandaar dat je hier en daar ook druppels ziet .

Ik had vandaag alleen een tegenvaller, ik had mijn Fox Talas laten servicen bij Sabma.
En we komen er nu net achter dat de stuurpen buis te kort is.
Er ligt gelukkig al een nieuwe Talas klaar . Maar nu zit ik wel weer met extra kosten .
Dus : iemand een Talassie kopen ?
Naar boven
amigo

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 6:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

even een kleine update...

Eigenlijk weinig nieuws te zien op de banden na.
Een leuk detail is wel dat de achter demper uit 2 verende elementen bestaat.
Fiets is momenteel op de remmen na afgemonteerd .We wachten nog steeds op een paar onderdelen van Hope.
Dus om te kunnen rijden worden er eerst de oude xtr schijven gemonteerd.
Een ander leuke bijkomstigheid wat ik echt niet verwacht had, is dat ie bijzonder licht gaat worden .
Naar boven
zonoskar

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 9:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bijzonder licht? AFrame weegt toch een slordige 3 Kg meen ik, dus echt licht lijkt het me niet worden Smile Wat bedoel je met 2 verende elementen in de achterdemper? Of is het gewoon de demper met 2 luchtkamers die als 1 grote kamer functioneren?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Vr Okt 02, 2009 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Met bijzonder licht bedoel ik dus vergeleken bij mijn s-works enduro van meer dan 5000 euro die voorzien was van de meest lichte onderdelen

Wat ik met die 2 verende delen bedoel , als je na die foto kijkt van die achterdemper .
Dan zie je het grijze gedeelte wat inveert. Maar dat zwarte gedeelte wat aan het grijze grenst kan ook inveren .
Vraag me alleen niet waarom
.
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 9:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Door in het tweede gedeelte van de slag een tweede luchtkamer mee te laten werken, kan een wat lineairder slag gecreeerd worden.

Rond/Magura heeft dat vijf ofzo jaar geleden ook wel eens geprobeerd en onsuccesvol, maar de eerste berichten over deze Fox zijn dacht ik wel positief! Smile
Naar boven
Drytooler

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 9:38 am    Onderwerp: dubbelen vering Reageer met quote

amigo schreef:
Met bijzonder licht bedoel ik dus vergeleken bij mijn s-works enduro van meer dan 5000 euro die voorzien was van de meest lichte onderdelen

Wat ik met die 2 verende delen bedoel , als je na die foto kijkt van die achterdemper .
Dan zie je het grijze gedeelte wat inveert. Maar dat zwarte gedeelte wat aan het grijze grenst kan ook inveren .
.

De dubbelen veer heeft wel degelijk een goede functie.
Normaal kan je de stroke niet langer maken i.v.m. de inbouw lengte van de demper. Maar met deze demper heb je een langeren veerweg met een kortere inbouw lengte. Dus zonder de geo van de fiets aan te passen kan je dieper veren en heb je een langeren stroke.

Greetz Dennis
Drytooler

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 9:38 am    Onderwerp: dubbelen vering Reageer met quote

amigo schreef:

.

De dubbelen veer heeft wel degelijk een goede functie.
Normaal kan je de stroke niet langer maken i.v.m. de inbouw lengte van de demper. Maar met deze demper heb je een langeren veerweg met een kortere inbouw lengte. Dus zonder de geo van de fiets aan te passen kan je dieper veren en heb je een langeren stroke door de trapsgewijs opgebouwde demper.

Greetz Dennis
zonoskar

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zwarte deel kan volgens mij niet inveren, alleen het grijze deel. Ik heb zo'n zelfde demper (de HV versie, net als jij, alleen geen boostvalve technologie). Laat maar eens alle luch eruit en probeer de demper helemaal in te drukken. Volgens mij beweegt alleen het grijze gedeelte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Caramba

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 12:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit filmpje maakt het duidelijk volgens mij en hieruit blijkt dus dat alleen het grijze gedeelte inveert.
alain

BerichtGeplaatst: Za Okt 03, 2009 1:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het zwarte gedeelte is de luchtkamer, en die bestaat uit 2 cylinders (de dikkere en de dunnere) dewelke je uit mekaar kan halen als je die "veer" verwijdert.
Zo kan je ook wat spelen met de grootte van de luchtkamer en het veerkarakter,
want van die grootste cylinder zijn er 2 modellen (dik en dunner).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2009 8:02 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou het echt niet weten , wat ik er van weet is wat ze mij verteld hebben en wat ik hier gelezen heb

Fiets is trouwens klaar , op de remmen na.
Momenteel is ie eventjes afgemonteerd met de remmen van mijn vorige fiets (xtr disc)
omdat de onderdelen van Hope ,waarschijnlijk door een blinde postduif worden overgevlogen .

Ik ga vandaag mijn eerste rit maken , ik ben erg beniewd . Naar de rij eigenschappen .
Als ik de verhalen mag geloven zal dat heel anders zijn dan ik gewend was.
Komt ook omdat mijn vorige S-works enduro's in de verkeerde maat waren.
Die waren in Large met een setback zadelpen. Wat dus een totaal verkeerde zitpositie opleverde .
ik zal vanmiddag even wat foto's maken . ik had al wat detail foto's gemaakt maar die waren niet zo goed gelukt .
Naar boven
illuminatastigmata

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2009 8:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

amigo schreef:
ik ben erg beniewd . Naar de rij eigenschappen .
Als ik de verhalen mag geloven zal dat heel anders zijn dan ik gewend was.
Komt ook omdat mijn vorige S-works enduro's in de verkeerde maat waren.
Die waren in Large met een setback zadelpen.

Ben ook wel benieuwd hoe een VPP jou gaat bevallen na een FSR......
Mag ik vragen hoe groot je bent en welke maat dit frame is?
Rij zelf ook met een Setback en ben er erg over te spreken.
Al is de zadelterugstand t.o.v.een rechte zadelpen echt minimaal.
Als ik een rechte en een setback pen naast elkaar houdt is het verschil van de kop
echt niet heel groot,ook een meting bevestigd dat.....
Ben zelf aan het denken aan een Spider 2 als eventuele opvolger van mijn Enduro.
Benieuwd naar je bevindingen!
Welke maat pen gebruikt Intense trouwens?

Grtz.
amigo

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 8:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bij deze even de foto's excuses voor de kwaliteit. ik heb ze met mijn telefoon gemaakt Embarassed
en let ook even niet op de achter derailleur ....

Hoe dan ook er werd gevraagd wat ik van de rij eigenschappen van deze fiets zou vinden na een enduro .
Nou zoals ik al verteld had was die enduro eigenlijk te groot voor mij , niet heel veel te groot .Maar nu ik op deze gereden heb , lijkt alles wel op zijn plaats te vallen . En is het net of ik jaren lang achterste voren gefietst heb .Die fiets klopt gewoon helemaal
Fietst gewoon geweldig .Klimt goed . daalt nog beter af
Sweet like chocolate!!

Om nog even terug te komen op het te groot zijn van mijn enduro ,ik heb er ondanks dat jaren lang met veel plezier mee gereden . En het werd me dus pas laatst verteld door de persoon die mijn Intense heeft opgebouwd. Die zag mij namelijk rijden ,en zag dat mijn zit positie op die fiets niet klopte .
En door die verkeerde zitpositie werden de rij eigenschappen dus ook beinvloed .

Nog even wat specs trouwens , Helemaal vergeten
Wielen - Chris King -Sunn Ringle´
Voorvork - Fox Talas RLC 140mm
Balhoofd - 24
Stuur - Easton Monkey lite carbon
Stuurpen - Thomson
Remmen - Momenteel nog Shimano Xtr word vervangen door Hope Mono 4
Zadelpen - Thomson
Crank - Shimano Xtr
Shifters - Sram Xo
Achterderailleur -Sram Xo 20 year anniversary
Voorderailleur -Shimano Xtr
Banden -Intense
Handvaten - Race Face good vs evil
Nu nog op zoek naar een originele topcap voor op het balhoofd .
Suggesties zijn welkom
Naar boven
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 8:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe kun je je balhoofd aanspannen?
Naar boven
amigo

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 8:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja er zit natuurlijk nu wel een topcap op , maar ik reed altijd met king. En daar zit een mooie topcap bij . Nu zit er een 24 op en daar zat geen topcap bij Argue
Naar boven
Mrtnrider

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zitten er wel spacers tussen je stem en je topcap? Kan zijn dat ik het fout zie...
Naar boven
kooz

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 9:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mrtnrider schreef:
Zitten er wel spacers tussen je stem en je topcap? Kan zijn dat ik het fout zie...

plaatje ff vergroten en je ziet dat ze zilver zijn..

kooz
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigo

BerichtGeplaatst: Do Okt 08, 2009 9:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Spacers gaan er ook tussen uit, ik moet nog even bepalen op welke lengte ik de voorvork afkort .
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: