Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Ritchey SuperLogic wielsets ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 6:24 pm    Onderwerp: [nieuws] Ritchey SuperLogic wielsets Reageer met quote

In 2008 introduceerde Ritchey een nieuwe high-en componenten groep die boven de WCS componenten werd gepositioneerd. Onder de nieuwe naam SuperLogic werd ruimte gecreëerd om de nieuwste technieken, op veelal het gebied van carbon, toe te passen voor de ultieme lichtgewicht racegeoriënteerde producten. In 2010 wordt het SuperLogic programma aangevuld met twee nieuwe wielsets.

"Probably fastest mountainbike production wheels of the world comes from Ritchey!, aldus Ritchey. Een spreuk die op zijn plaats is, omdat de kersverse Wereld Kampioen Nino Schurter en zijn teamgenoot Florian Vogel de SuperLogic Carbon Tubular wielset met succes naar het podium reden. SuperLogic staat synoniem voor lichtgewicht en de getallen van de nieuwe wielsets bewijzen dit ook. Met 530 gram voor het voorwiel en 660 gram voor het achterwiel zit de hele set voor tubes onder de 1200 gram. De versie voor gewone banden (clincher) weegt nipt 100 gram méér.

Beide wielsets zijn handgemaakt en hebben carbon velgen die volgens het monocoque principe gemaakt zijn met een uni-directionele carbon toplaag. De 28 gaats Center Lock naven komen, net als de spaken, van DT, maar dragen een Ritchey logo. Het voorwiel is leverbaar met een standaard 9 millimeter als ook een 15 millimeter oversized as en adapters voor 6 gaats schijven is eveneens leverbaar.

De nieuwe wielsets zullen in december beschikbaar komen met een iets minder licht prijskaartje. De tubular versie kost € 2099,00. De clincher variant is €20,00 goedkoper.

Meer informatie: www.ritcheylogic.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Za Sep 26, 2009 6:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Roooooooooooobbbbbbbiiiiiiiiiiiiiinnnnnn!!!! Angel...

Maar zonder dollen, zo'n wielsetje is voor de normale man toch niet te doen.
Volgens mij zijn het pittig prijzige velgjes als ik lees dat de naven en spaken van DT zijn.
Ik neem tenminste aan dat dat gewoon standaard DT spul is en niet speciaal voor Ritchey gemaakt is.
Ik ken de prijzen van dat DT spul niet uit m'n hoofd, maar volgens mij komen die velgen op minmaal 1500 euro voor een setje..............

Maar goed, 2 van die setjes op het podium tijdens een WK....dan zullen het toch wel snelle wieltjes zijn.

dusssssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: