Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] OWMTBC: The First Old World MTB Championships ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 8:49 pm    Onderwerp: [nieuws] OWMTBC: The First Old World MTB Championships Reageer met quote

Dit jaar werd voor het eerst het First Old World MTB Championship gehouden in het Noord-Hollandse Schoorl, waar vorige week nog een enorme bosbrand woedde maar gelukkig bleef het parcours bespaard. Het programma zag er veelbelovend uit, een 'Run to the Sun' gevolgd door een Concours d'Elegance en een Retro Fashion Show stonden gepland voor de vrijdagavond in Bergen aan Zee. Helaas gooide pluvius roet in het eten en werden de bikers met hun volbloed fietsen getrakteerd op Zuid-West 8, slagregens en een gratis zandstraling van de fiets.........geen succes dus!

Zaterdag's stonden de Dutch pair trials en de XC challenge op het programma. Gelukkig waren de weergoden zaterdags beter gestemd en toen ik zaterdagochtend om 10 uur de camping opdraaide met mijn non-retro fiets (Mijn Giant Super Sierra uit '88 durfde ik na het regengeweld van vrijdagavond niet mee naar buiten te nemen.....) brak de zon door, maar nog voordat ik de eerste oude MTB zag werd mijn reukorgaan getrakteerd op de zoete lucht van een versgedraaide kruidensigaret.......de toon was gezet!

Uiteraard stonden her en der prachtige fietsen uitgestald en werd er begerig naar fietsen gekeken en veel, heel veel over fietsen geluld, uit mijn ooghoeken spotte ik een Ritchey P21, diverse Slingshots, een S-Bike, een Fat Chance, een aantal Cannondale's, een Stumpjumper, een Orange Clockwork, Scott's, een TI Boulder, een Corratec Teambow en een Hollandse bakfiets...?!
Het werd al snel duidelijk wat de bedoeling van de bakfiets was....de Dutch pair trials. Door loting werd je gekoppeld aan een teammaat, 1 in de bak en 1 op de trappers. Een hindernisparcours van een kleine 100 meter moest worden afgelegd. De hindernissen werden gevormd door de speeltoestellen van de speeltuin van de camping en het tuinmeubilair behorende bij de bungalows. De bedoeling was uiteraard om zo min mogelijk obstakels te raken en geen voetjes aan de vloer te hebben. Onderweg moest de bakkenist een biba oppompen voordat hij een skippybal moest pakken die hij weer moest omwisselen voor een toeter...je begrijpt het al... grote hilariteit en meedoen was belangrijker dan winnen. Zo dachten ook onze deelenemende oosterburen die alles rustig bekeken vanuit hun comfortabele bungalow met een halve liter Grolsch binnen handbereik aangezien de tray Jim Beam/cola al leeg was...deze hadden ze gisteravond blijkbaar al soldaat gemaakt met z'n 3en.
De 2 overige, niet retro-fietsende, campinggasten uit Friesland keken het met argusogen aan maar bleken het bij navraag prachtig te vinden; "Als ze maar plezier hebben die jongens eeeeehhh... grote kerels".

Uiteraard werd er na de Dutch pair trials weer druk naar fietsen gekeken en over fietsen geluld... je zou bijna denken dat het een DP meeting was.
Ware het niet dat de deelnemers aan deze meeting uit alle uithoeken van Europa kwamen; Zuid Frankrijk, Polen, Duitsland, Engeland en uiteraard Nederland!

Om een uur of twee, give or take an hour, zou de XC challenge beginnen dus om half 3 werd er in kolonne vertrokken vanaf de camping in Schoorl naar De Bokkenweide naast het parcours van Schoorl. Voor sommige deelnemers bleek deze 5km over asfalt al een hele opgave, of dit te maken had met het gewicht van de fietsen is ons niet bekend.
Daar aangekomen werd er uiteraard weer naar fietsen gekeken en over fietsen geluld. Ook werd de retrokleding aangetrokken, het was een bonte boel.
Mijn oog viel op een Buckler shirt, het merk wat Youp van 't Hek al jaren geleden om zeep geholpen heeft; de Bucklerlul!!! De Duitse drager wist idd dat het een biermerk betrof......ik heb het maar zo gelaten.
Voor de XC Challenge werden de fietsen aan een grondige retro-keuring onderworpen met punten als; Canti? Suspension? Skinwall? Etcetera! Ook de kledij was een puntje van aandacht en kon je zowel plus- als minpunten opleveren.
De bedoeling van de XC challenge was om 2 rondes te rijden op het 15km lange parcours, er werd gestart in 2-tallen, dames (2 stuks) en heren door elkaar. Diegene die de 2 rondes het snelst fietst wint dit onderdeel, simpeler kan niet. Zo simpel bleek het niet, van de ongeveer 25 deelnemers bleek dat het Schoorsle zand ervoor zorgde dat al na 1 rond het nekkie eraf was.
Na het fietsen werd er bier gezopen, een kruidensigaretje gerookt en uiteraard weer naar fietsen gekeken en over fietsen geluld.
Ook werden de nodige kiekjes gemaakt voor het familiealbum, waarna de terugreis naar de camping weer begon. Ik ben toen afgetaaid maar ik weet zeker dat er onderweg naar de camping weer naar fietsen gekeken is en over fietsen geluld is....

Tekst en foto's: Erik Boschman
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker verhaal en strakke foto's BOSS!
Toch handig dt die retro kleuren zo lekker fel zijn, geeft een lekker sfeertje.
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Lekker verhaal en strakke foto's BOSS!
Toch handig dt die retro kleuren zo lekker fel zijn, geeft een lekker sfeertje.

Op de EuroBike viel de trend van het wederkeren van ano kleuren op de fiets en onderdelen zeker op... Dezelfde trend maar doorvoeren in de kledij...?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dikke grijns Very happy Very happy Very happy Very happy Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Was die gozer met dat Buckershit niet een van de organisatoren van het SSEC2009?

Heb je nog wat foto's van de fietsen?
Het lijkt niet erg druk bezocht?
Bernard

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

he, zijn die foto's soms gemaakt door Erik Boschman?
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bernard schreef:
Hey, give the man some credit, will ya!? Wink Wink Wink Wink Wink Very happy Very happy Very happy Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Di Sep 08, 2009 9:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Het TUIG schreef:
Was die gozer met dat Buckershit niet een van de organisatoren van het SSEC2009?

Klopt, samen met nog een paar SS-ers uit Dresden Cool

Het TUIG schreef:
Het lijkt niet erg druk bezocht?

Toen ik zaterdagochtend aankwam waren er maar 15 man aanwezig, maar uiteindelijk reden we met een groep van 40-50 retro-bikers richting XC-parcours. Valt mee dus, niet massaal maar mooi aantal.
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 5:22 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bernard schreef:

Toegegeven, nu ik het zo zie, het had wel enigzins subtieler gekund............

dussssssssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 9:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Bernard schreef:

dussssssssssssss©

Een West Fries die iets toegeeft, iemand de krant al gebeld Arms wide open
Naar boven
Elevation12,000

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 9:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk verhaal en prachtige foto's

Een paar nuanceringen: De vrijdagavond spoelde idd het programma met de regen weg in het putje ...maar d'r was Patrick Smit die een fenomenale trialshow gaf! Eenieder was verzopen toen hij/zij in Bergen aan Zee arriveerde, maar de natuurlijk meer dan competente Patrick redde het treffen aldaar in zijn eentje. Naderhand is er, nadat iedereen weer opgefrist was na een warme douche, goed gepilsd op de camping, Jamarco te Schoorl. Daar is zonder enige twijfel 'geluld', maar we hebben daar en eigenlijk gedurende het gehele weekend ook gewoon 'interessante gesprekken' gehad Smile en vaak niet eens over bikes of alles wat fietsgerelateerd is. De spirit was immer relaxed. Niet overtrokken hip, gewoon volwassen mensen uit alle windstreken met interessante verhalen.

Op de zondag hadden we het officieele programma gehad. Voor met name de Engelse fractie van de organisatie was dit wel prettig, want zij hadden eigenlijk al een week druk op de ketel en sinds dagen consequent in hun cabin mensen over de vloer met vragen, verhalen, alcohol en andere niet nader te definiëren genotsmiddelen ...en dat tot in de hele kleine uurtjes. Spijtig dat meesterbrein Neil op de zondag zijn knie uit de kom reed bij een spoorslags geimproviseerde trackcompetitie op het strand. Ik denk...

Laatst aangepast door Elevation12,000 op Wo Sep 09, 2009 9:52 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Elevation12,000

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 9:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

vervolg

..dat Neil daardoor de enige van de hele club mensen is die nog nooit de gelegenheid heeft gehad het Schoorlsche parcours in zijn geheel, in 1x te rijden, te rijden ...ook niet tijdens de diverse malen dat hij over was ter voorbereidingen van het evenement. Dat was balen voor hem, want hij had beter verdient met het fantastsche werk wat hij heeft geleverd. Wat hij ook heeft verdient zijn 'de bloemen'. Zijn knie heeft niet kunnen verhinderen dat hij deze wel heeft gekregen. Respect voor Neil en ook Ed, mijn Engelse compagnons, en ook Roy die mij hier in 't Nederlandse heeft geholpen.

Oh ...en natuurlijk was eer ook nog een winnaar. Het werd Frieder uit Dresden, Duitsland. Ook 1 vd SingleSpeed EK organisatoren. Er waren ook nog enkele andere prijzen te vergeven (een stuk of 10 Smile ), waaronder die van 'Happiest Rider'. Deze ging naar Pierre uit Frankrijk op zijn Grove painted 86'er Cannondale, te zien in 1 vd foto's hierboven (blauw shirt, big smile... Wink )
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 4:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jurriaan schreef:
BOSS schreef:
Bernard schreef:

dussssssssssssss©

Een West Fries die iets toegeeft, iemand de krant al gebeld Arms wide open

HELP!!!! Iemand heeft mij DP account gehacked!!!!

dussssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 6:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Waar werd dit evenement aangekondigd? Ik zag het een week van te voren op DP, maar jullie moeten er al iets langer mee bezig zijn geweest....
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 6:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En de rest van de foto's staan op .....???

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 7:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

TBB

BOSS' laptop en waarschijnlijk blijven ze daar Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Waar werd dit evenement aangekondigd? Ik zag het een week van te voren op DP, maar jullie moeten er al iets langer mee bezig zijn geweest....

20-07-2009 19:37

Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 8:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steelboy schreef:
Tall Boy Bram schreef:

TBB

BOSS' laptop en waarschijnlijk blijven ze daar Laughing

Hij had het over een flick account...

TBB
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Elevation12,000

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 8:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

en een chatroom

Komt eraan Bram. Wordt nu hard aan gewerkt.

Je kan ook alvast een voorschotje nemen op Retrobike.
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 8:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tall Boy Bram schreef:

TBB

Het WWW

dusssssss©
Tall Boy Bram

BerichtGeplaatst: Wo Sep 09, 2009 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Elevation12,000 schreef:
en een chatroom

Komt eraan Bram. Wordt nu hard aan gewerkt.

Je kan ook alvast een voorschotje nemen op Retrobike.

Retrobike lag er een uur geleden uit...

TBB
Naar boven
Giesbro

BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2009 1:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

En, waren er ook mensen die met suntour reden?
Vroeger vond ik dat namelijk helemaal te gek!!!
Totdat bij mij de cassette tandjes begon te spugen, had je ineen geen 16 meer maar een 11, en ik had nog wel de duurste (xc pro) groep.
Naar boven
Elevation12,000

BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2009 8:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, Suntour ook goed vertegenwoordigd. Zie bv Pierre's C'dale met Rollercams >>

Campa was ook daar ....en natuurlijk vanalles geanodiseerd, machined en fancy
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2009 7:36 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elevation12,000 schreef:

En die deel was een 46er, dat schijnt de nieuwste hype te zijn in Frankrijk.....volgend jaar ook bij uw LBS!

dusssssss©
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Sep 11, 2009 7:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Elevation12,000 schreef:

En die deel was een 46er, dat schijnt de nieuwste hype te zijn in Frankrijk.....volgend jaar ook bij uw LBS!

dusssssss©
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: