Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Joost Wichman wint zijn 3e World Cup! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 8:39 am    Onderwerp: [nieuws] Joost Wichman wint zijn 3e World Cup! Reageer met quote

Joost Wichman is geen onbekende op deze site. De historie gaat terug naar het WK in Livigno 2005, alwaar hij toen met Jurg Meijer en Ivo van der Putten uit het niets aan de start stond. Sindsdien is de naam Wichman niet meer uit de bikewereld weg te denken. Na enkele jaren, waarbij het resultaat er maar niet uit leek te willen komen, laat Joost dit jaar zien consistent te kunnen zijn en wint in Bromont afgelopen weekend alweer zijn derde Wereldbeker wedstrijd van het seizoen. Dirty Pages stuurde een postduif naar Canada, om de ins- en outs te horen.

Dit is wat Joost te zeggen had:
"Vorige week de wereldbeker in Mont Sainte Anne gereden, dat ging op zich wel redelijk. Ik zat daar niet zo lekker in mijn vel als deze week in Bromont. In de halve finale liep het daar dan ook niet zoals ik verwacht had. Atherton gaf me een duw in de eerste bocht waardoor ik uit balans kwam en veel snelheid verloor. Rafa haalde me vervolgens in, maar toen ik hem probeerde terug te pakken, verschakelde ik me en ging ik bij de Pro-lijn op mijn plaat. In de kleine finale lag ik dik eerste, maar kreeg een klapband in de rockgarden. Uiteindelijk toch nog 6e.. niet slecht!

In Bromont voelde ik me lekker. Samen met R.S.P. teamgenoot Slavik donderdag de eerste training op het parcours gedaan, dat liep meteen lekker. Niet dat het parcours nu zo fijn was, maar ik had gewoon een goed gevoel met de fiets en alles wat ik probeerde lukte eigenlijk. Vrijdag tijdens de kwali had ik een goede run, helaas drifte ik te ver door in de bocht voor de Pro-lijn. Mijn achterwiel haalde me bijna in, lijkt me niet helemaal de bedoeling! Hierdoor haalde ik de laatste grote sprong niet lekker en verloor wat tijd. Een 7e plek in de kwali is niet bijzonder slecht.

De race dan op zaterdagavond. Zoals verwacht zou de baan veel problemen geven. De leider in iedere race nam op het eerste stuk de verdedigende binnenlijn, de buitenlijn was echter sneller waardoor er veel rare situaties ontstonden, veel crashes en zo. De eerste bocht was echt een zelfmoord bocht! Iedere race gingen er hier ook de nodige mensen plat.
Mijn eerste heat zat ik bij Fischi. Meteen na de start schoot ik uit mijn clicks.. kwam als 4e in de eerste bocht, ik kreeg het wel effe benauwd, maar wist toch redelijk makkelijk 2 mensen te passeren. Graves ging in de eerste ronde er al uit door een eigen fout. In de 2e heat zat ik weer bij Fischi en 2 gevaarlijke downhillers (Derbier kwali 2e en JD). Ik wist dat ik in de eerste bocht een goede lijn moest rijden om de anderen van me af te houden. Uit het hek lag ik voorop, ik hield daarna een beetje in om niet te ver weg te lopen voor de eerste bocht om zo de anderen niet de kans te geven mij te high-lowen. Dit werkte goed en ik kon makkelijk als 1e naar de streep rijden. In de andere kwart vlogen Roger en Saladini eruit. Dit betekende dat ik goede zaken kon doen voor de tussenstand. Daaraan denkende gaf ik mezelf natuurlijk wel meer onnodige druk, sukkel die ik ben!

In de halve finale zat ik bij R.S.P. mate Slavik. We hadden afgesproken dat ik op 1 ging staan en hij op 4, om zo het hele veld in te sluiten op het 1e stuk. Zo gezegd, zo gedaan. Wij samen als 1 en 2 de eerste bocht uit. Helaas maakte Slavik een fout in de rockgarden waardoor hij op zijn plaat ging.
In de finale kwam ik Prokop en Atherton tegen en een amerikaan (Ropelato, red.) die door vies rijden in de finale is gekomen. Die gast had al 2X een rode kaart moeten hebben, onbegrijpelijk dat de UCI niet ingrijpt! Ik stond op baan 2, ik wist dat als ik wilde winnen ik moest zorgen dat ik uit het gedrang bleef in de 1e bocht. Na dat de gate gevallen was, kon ik Prokop afsnijden en als 1e de bocht in- en uitduiken. Achter mij duikten ze er ook in, alleen wel allemaal over elkaar, hahaha! Ik had dit niet door dus ging volle bak door en crashte nog bijna in mijn uppie 50 meter voor de rest. Toen zag ik de voorsprong die ik had en wereldbeker nummer 3 was in de pocket!
Nu is het voorbereiden op de WK in Australie en de wereldbeker finale in Schladming."

Joost zijn verdere voorbereidingen kun je volgen via JoostWichman.com en via Twutter.

Laatst aangepast door Steelboy op Ma Aug 03, 2009 9:16 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 10:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

quoute van zondag 26 juli 2009:
Steelboy schreef:
Wiggy, Saladini, Rinderknecht, ze kunnen allemaal onzettend hard rijden, maar missen 1 klein dingetje ten opzichte van Graves: consistency!

quote van nog geen anderhalve week later:
Steelboy schreef:
Na enkele jaren, waarbij het resultaat er maar niet uit leek te willen komen, laat Joost dit jaar zien consistent te kunnen zijn en wint in Bromont afgelopen weekend alweer zijn derde Wereldbeker wedstrijd van het seizoen

Confused

Volgens mij mis je zelf een beetje consistentie Coen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 10:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet het niet uit zn verband rukken:

Graves is de enige dit jaar die echt heeft laten zien alle races te kunnen winnen met zijn 'stay out of trouble' tactiek, Joost heeft 2 13e plaatsen tegenover zijn overwinningen staan...

Ten opzichte van voorgaande races, liet Joost in Bromont zien deze tactiek van Graves ook in praktijk te kunnen brengen. De eerste keer dat ik hem op wereldniveau echt zo strak heb zien rijden, dat bedoel ik!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
LSmtb

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 11:51 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij 4x moet je ook geluk hebben en daarin is Gravis dit jaar absoluut consistenter.

Steelboy schreef:
Graves is de enige dit jaar die echt heeft laten zien alle races te kunnen winnen met zijn 'stay out of trouble' tactiek, Joost heeft 2 13e plaatsen tegenover zijn overwinningen staan...

Remember Maribor? Daar is Graves 3x verslagen door Joost, dus om nu te zeggen dat Graves alles kan winnen is wel erg kort door de bocht... Whistle
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pikey

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 12:37 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] Joost Wichman wint zijn 3e World Cup! Reageer met quote

Steelboy schreef:
"... een amerikaan (Ropelato, red.) die door vies rijden in de finale is gekomen. Die gast had al 2X een rode kaart moeten hebben, onbegrijpelijk dat de UCI niet ingrijpt! "

Gisterenmiddag heerlijk een uurtje 4-cross zitten kijken op EuroSport 2 (geluk dat ik er langs zapte) en alle voorrondes en finale kunnen kijken. Die Amerikaan was echt een Kamikaze piloot en je kon aan de reacties van de andere rijders zien dat ie zich niet echt populair maakte...

In ieder geval gefeliciteerd! (en natuurlijk Anneke met haar tweede plaats, opeens was m'n dochter ook geinteresseerd in mountainbiken Very happy )
Naar boven
raggertje

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 4:31 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] Joost Wichman wint zijn 3e World Cup! Reageer met quote

Steelboy schreef:
en een amerikaan (Ropelato, red.) die door vies rijden in de finale is gekomen. Die gast had al 2X een rode kaart moeten hebben, onbegrijpelijk dat de UCI niet ingrijpt!

Netjes reed dat gastje idd niet, corneren kan ie wel moet ik zeggen...

Gefliciteerd Joost!!! Flowers
Trekrules

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 5:07 pm    Onderwerp: Re: [nieuws] Joost Wichman wint zijn 3e World Cup! Reageer met quote

Pikey schreef:
Steelboy schreef:
"... een amerikaan (Ropelato, red.) die door vies rijden in de finale is gekomen. Die gast had al 2X een rode kaart moeten hebben, onbegrijpelijk dat de UCI niet ingrijpt! "

Gisterenmiddag heerlijk een uurtje 4-cross zitten kijken op EuroSport 2 (geluk dat ik er langs zapte) en alle voorrondes en finale kunnen kijken. Die Amerikaan was echt een Kamikaze piloot en je kon aan de reacties van de andere rijders zien dat ie zich niet echt populair maakte...

Op freecaster in de commentaar box vondt de Syndicate team enz het geweldig hoe die amerikaan over de baan knalde Laughing ,dikke entertainment gewoon
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 9:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende maand Joost en Anneke samen op de hoogste trede Arms wide open

(2 wereldkampioenen met 1 4x baan in het hele land....) Waar trainen ze dan 4x? Elk weekend in het buitenland?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Ma Aug 03, 2009 10:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Jurriaan schreef:
Volgende maand Joost en Anneke samen op de hoogste trede Arms wide open

(2 wereldkampioenen met 1 4x baan in het hele land....) Waar trainen ze dan 4x? Elk weekend in het buitenland?

Als Joost in den lande is wordt hij regelmatig in Groningen gespot hoor. Maar wellicht is dat ook omdat hij Bikepark Groningen advies heeft gegeven.
Verder zal het bij 4X vooral ook heel erg veel krachttraining en conditietraining zijn en veel rondjes op de plaatselijke BMX baan wellicht?
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Wo Aug 05, 2009 7:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Antwoord op mijn vraag: Veel op de bmx baan, s'winters o.a. in Zuid-Frankrijk en dan zowel 4x als downhill.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
bart-fmx

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2009 7:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

Afgelopen zaterdag nog in Lichtenvoorde op de crossbaan gespot. En jawel op een heuse makita rockstar pitbike. Was geen stoppen aan denk dat die van 2 tot kwart voor 5 non stop heeft gereden Cool
smstrijker

BerichtGeplaatst: Ma Aug 10, 2009 10:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote

yep rockstar pitbike check http://www.joostwichman.com/index.php/Home/Rockstar-150cc-pitbike.html
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: