Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[special] EK Mountainbike Zoetermeer ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2009 9:38 pm    Onderwerp: [special] EK Mountainbike Zoetermeer Reageer met quote

Barre omstandigheden maakten afgelopen weekend de Europese Kampioenschappen rond het Zoetermeerse Snowworld tot een ware slijtageslag voor man en paard... euh, fiets! Waar het op zaterdag tijdens de U23 races voor mannen en vrouwen nog stralend zomerweer was, sloeg het weer in de nacht van zaterdag op zondag volldig om en regende het op zondag min of meer non-stop tot de prijsuitreiking 's middags. Alleen in de Alpen heb ik het weer in zo korte tijd zo snel om zien slaan. Daarom alleen al, was de de wedstrijd een Europees Kampioenschap waardig!

Open Zwitsers Kampioenschap?
Op zaterdag reden de U23 dames en heren. Bij de dames waren uit de lage landen alleen de Belgische Sanne Cant en de Nederlandsen Sanne van Paassen en Karen Brouwer vertegenwoordigd. De snelste dame kwam echter niet uit de lage landen maar uit Polen, Aleksandra Dawidowicz. De Sanne's en Karen eindigden respectievelijk op een 12e, 15e en 27e plaats. Lichtpuntje: Anne Terpstra werd op vrijdag bij de junior dames derde... let op haar als ze bij de elites gaat rijden!

Bij de U23 heren was de lage landen afvaardiging wat groter. De ogen waren vanuit Nederland met name gericht op Irjan Luttenberg. Gewapend met een fully, was hij in ieder geval klaar voor het hobbelige parcours in Zoetermeer. Een val dwong hem echter uiteindelijk de race te staken, waardoor Marco Minnaard uiteindelijk de snelste Nederlander werd.
Opvallend bij deze U23 race was de dominantie van de Zwitsers. Het volledige podium was Zwitsers en met op plaats 6 en 9 nog 2 Zwitsers had dit land maar liefst 5 rijders in de top 10.

Modderworstelen
Op zondag mochten de Elite dames als eerste van het 'vers beregende' parcours proeven. En ook in de modder schijnen Poolse dames hard te kunnen rijden. Ditmaal was Maja Wloszczowska de concurrentie te snel af en liet daarmee onder andere Irina Kalentieva (2e) en Sabine Spitz (3e) achter zich. Laura Turpijn was snelste Nederlandse met een 13e stek.

De heren wedstrijd was vervolgens een machtsvertoon van de grote namen uit het World Cup circus. Met alleen Julien Absalon niet aan de start (die vond de voorbereiding op de World Cups in Canada belangrijker), was het wederom aan de Zwitsers om de koers te maken. Wereldkampioen Christoph Sauser draaide keurig zijn rondjes af, maar kon zich blijkbaar niet echt motiveren om hard te gaan. Vanaf de start was het de Italiaan Marco Fontana die het nodig vond om er hard aan te trekken. Toen zijn jus eenmaal opwas, nam de Zwitser Ralph Naef het stokje met plezier over om daarna vaker de cameramotor van de NOS te zien, dan zijn directe belagers. Met ruim anderhalve minuut voorsprong eindigde hij uiteindelijk voor zijn (Merida) teamgenoot Jose Antonio Hermida die op zijn beurt Sven Nijs achter zich hield. Beste Nederlander was Rudi van Houts, die liet zien ook zijn zinnen op een stoemp-rondje te kunnen zetten.

Uitslagen:

Elite woman:
1 Maja Wloszczowska
2 Irina Kalentieva
3 Sabine Spitz

13 Laura Turpijn
24 Monique Zeldenrust
31 Nicoletta de Jager
33 Karin Groen
35 Arielle Boek-Van Meurs

Elite men
1 Ralph Naef
2 Jose Antonio Hermida
3 Sven Nijs

15 Rudi van Houts
19 Jelmer Pietersma
25 Gerben de Knegt
34 Thijs Al
59 Frank Schotman
66 Ramses Bekkenk
DNF Bas Peters

En de foto's die over zijn omdat het verhaal te kort is:

Nino Schurter, als je bril maar schoon is!

Oli Beckingsale, als je bril niet schoon is, kun je em altijd nog leesbril style opzetten.

Het parcours hing vol met waarschuwingen voor gevaarlijke kinderen... ofzo...

Irina Kalentieva kan na de finish nog lachen!

Arielle vol adrenaline na een valpartij...

Snelle vrouwen uit Oost-Europa: Maja Wloszczowska / Anna Szafraniec / Irina Kalentieva

Powersliding down the mountain

Irjan Luttenberg verbijt de pijn van een eerdere val, maar moet later toch opgeven.

Swiss-power: Lukas Kaufmann / Matthias Fluckiger

Op zaterdag werd tevens een Open licentie wedstrijd verreden. Liwald Doornbos liet zien wie de bondscoach volgend jaar zeker mee moet nemen!

Naast het EK cross-country was er tevens het EK Trial. Jammergenoeg waren beide disciplines alleen bezig met hun eigen ding.

Beste Nederlandse trialer, Rick Koekoek

Tekst en foto's: Coen de Jongh
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2009 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ben blij dat jij de foto's hebt gemaakt daardoor kon ik heerlijk genieten van een dag glijdende en strijdende mountainbikers/ sters.

De Zwisterse dames hadden het goed voor elkaar na het passeren van de finish. Een helper met een schone handdoek voor een schoner gezicht en een jack om warm te blijven. Daar kunnen andere van leren.

Zoals Sven Nijs zijn race had ingedeeld. Startend op plek 41 en 3de worden! Gestaag heeft ie zich, mede dankzij Roel Paulissen, naar voren geworsteld. Die kent zijn lichaam erg goed, hij wist dat ie niet als een gek hoefde te starten, petje af.

Rudi Van Houts startte als 24 en reed daarna vrij constant rond plek 15.
Voor mij als toeschouwer werd ie man of the match. Hij liet elke keer bij aanmoedigingen zien dat ie dat waardeerde. Daar had ie dus ook nog energie voor. Top! (ik zeg opnemen in het DP team, die doen dat ook!)

Gezien bij de dames, lopend naar beneden was sneller dan fietsend, op die slinger afdaling aan de overkant van het panoramapunt.

Sabine Spitz die op haar 38ste 3de wordt bij het EK. Nog niks te oud dus.

Prachtig om het allemaal gezien te hebben en de regen gaf het geheel een extra dementie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Jul 13, 2009 11:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gewapend met Dirty-Pages EK Accreditatie reisde ik zondag met Coen en Kiona af naar Zoetermeer. Parkeerkaart, geel hesje, regenjack en paraplu. De backup-fotograaf, klaar voor het EK...dacht ik. Niet alleen de renners hadden het moeilijk, maar ook mij viel het zwaar, constant verkeerde keuzes, verkeerde plekken, verkeerde camerainstellingen gewoon goed fout bezig. Vechten dus en aanpassen.

Dames Toppers
Formule-1 toestanden, alleen bandenwarmers ontbreken. Irina Kalentieva ingepakt voor de start.

De wedstrijd win je niet in de eerste bocht. Maar de dames die hier "verkeerd" kijken zagen we niet meer terug in de top.
Perfecte bochtentechniek van de zwitserse Katrin Leumann

Top van het veld in tweede ronde, Sabine Spitz heeft net achter aangesloten.

Winnares, moe. Let op bandenspanning achterwiel.

Zoals al eerder gezegd; de Zwitsers hadden een goed EK.

Nederlandse Dames
Niet alles ging even goed.

Monique Zeldenrust

Er kon zelfs nog een lachje af !

Nicoletta de Jager.

Dames Flop..
Kom je op je 29" met veldrijwielen eronder, krijg je "en plein public" van je vader op je donder, ben je in de regen en modder al je grip kwijt en je dag is weer perfect....Joyce Vanderbeken in de problemen.

Laatst aangepast door willem12 op Di Jul 14, 2009 8:33 am, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 7:18 am    Onderwerp: Reageer met quote

as weekend beloofd niet veel beters qua weer, bijkomend voordeel; het gehele podium zal bestaan uit Nederlanders..........

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 8:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
as weekend beloofd niet veel beters qua weer, bijkomend voordeel; het gehele podium zal bestaan uit Nederlanders..........

dusssssssss©

oh? Ik dacht dat de voorspellingen alweer beter waren.
Ik ben in ieder geval het hele weekend in Limburg, zaterdag eerst even zelf de Gulpenroute rijden en zondag foto's maken.

ook aanwezig Boss?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Heren Elite
Wedstrijd was snel voorbij, Ralf Naef wilde het gewoon meer dan de anderen.

Hermida

Belgische veldrijders moesten van ver komen

Nederlanders
Gerben de Knegt

Eerste bidon voor de rijder, tweede voor de fiets.

Actieve coaching

BOSS

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 8:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

Arnetteman schreef:
BOSS schreef:

dusssssssss©

Ik ben in ieder geval het hele weekend in Limburg, zaterdag eerst even zelf de Gulpenroute rijden en zondag foto's maken.

ook aanwezig Boss?

KNMI zegt 90% en 80% kans op neeslag voor zaterdag en zondag.
Ik ben er ook het gehele weekend denk, zoek nog een slaapplek in de buurt van Noorbeek; liefst niet in een tent..

dusssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Arnetteman

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 9:00 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Arnetteman schreef:
BOSS schreef:

dusssssssss©

ook aanwezig Boss?

KNMI zegt 90% en 80% kans op neeslag voor zaterdag en zondag.
Ik ben er ook het gehele weekend denk, zoek nog een slaapplek in de buurt van Noorbeek; liefst niet in een tent..

dusssssssss©

Benieuwd of we elkaar treffen dan...vast wel (Nikon gear en Lowepro tas Wink )
Of we slapen in een hotelletje in M'stricht of in de truck van Bart Brentjens team. Die keuze moeten we nog even maken.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Helden
Ik ben de afgelopen jaren Ramses Bekkenk vaak tegengekomen bij de marathons, dat wil zeggen, in de 3e ronde haalde hij mij vaak in. Embarassed De ongekroonde Koning van de RWP Marathoncup. Ik was dus enigzins verbaasd hem hier aan de start te zien bij de elite XC.

Geen UCI punten dus achteraan starten

Na twee rondes al fors wat plaatsen opgeschoven

Dit is het laatste wat ik van Ramses gezien heb. Het mooie is wel vanaf. Uitgevallen. Jammer.

Christoph Sauser was mijn tweede held gisteren. Eindelijk wereldkampioen na jaren in top5 te fietsen. Tikkie arrogant, materiaalfreak 1e klasse, dat kan ik wel waarderen. Maar helaas, ook deze held ging kopje onder.

Nieuwe witte Specialized schoenen, Wereldkampioen strepen op de Roval naven en de voorvork ...wat kan je nog gebeuren ??

Alles zat tegen

Weing positieve ernergie

Fietsmiljonair of niet, als je buiten de Top3 finished mag je zelf je fiets afspuiten..
Ik vroeg hem nog of hij dat altijd deed, maar nee, "Mein mechaniker ist nicht dabei".

Bedankt Coen !! Kijk hem rustig zitten tussen creme de la creme van de Europese XC fotograven (o.a. Dirty-Pages, Bike-Magazin, Armin K., Boemmie, Moutainbike.Nl, Moutainbike.Be etc. etc.)

Arnetteman

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 9:14 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

Bedankt Coen !! Kijk hem rustig zitten tussen creme de la creme van de Europese XC fotograven (o.a. Dirty-Pages, Bike-Magazin, Armin K., Boemmie, Moutainbike.Nl, Moutainbike.Be etc. etc.)

en ik zie de adrenalin media crew en nog meer bekende gezichten (ken ze niet van naam)

Edit: ligt armin daar te pitten ofzo? moet ie niet doen, heeft ie ineens 3 kinnen extra Wink

Laatst aangepast door Arnetteman op Di Jul 14, 2009 1:30 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat vond ik inderdaad ook opvallend dat de rijders zelf hun fiets gingen afspuiten. Zelfs de wereldkampioen dus. Hij is dus ook echt gewoon een mens. Nu kan ik dus waardig weer zelf mijn fiets afspuiten. Laughing

Ook gezien Continental Race King banden met deze drek en schijfjes zo klein. (Sauser reed volgens mij met 120 en 100mm Cool )
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Irmo

BerichtGeplaatst: Di Jul 14, 2009 1:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

PRACHTIG die gele fluor shirts. SPUUG.

Anyway, het weer vond ik wel leuk voor de afwisseling. Zal straks nog wat fotos hierbij vrotten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Repack Road

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

[verouderde links verwijderd]

Laatst aangepast door Repack Road op Vr Feb 25, 2011 7:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
sneeuwpop

BerichtGeplaatst: Zo Jul 19, 2009 10:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

@ Repack Road: mooie foto's, maar liever geen sluikreclame Wink
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: