Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

gripshifters ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
L'ESPRIT

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2009 8:00 pm    Onderwerp: gripshifters Reageer met quote

Ik heb een mountainbike van tussen de 10 en 15 jaar oud, waar zeker tussen de 9 en 14 jaar niet meer op gefietst is. Hij staat alleen maar in de weg dus ik wil hem weg doen, maar nou zijn de versnellingen kapot, dwz de verstellers aan het stuur die de achterderailleur bedienen doen het niet meer. Die wil ik natuurlijk graag vervangen voordat hij de verkoop in gaat. Er zitten nu verstellers op die je met je duim bedient, 2 hendeltjes onder elkaar. Ik zou ze kunnen vervangen door gripshifts, is dat wat? Het lijkt mij makkelijker te bedienen maar omdat ik meer met racefietsen bezig ben dan met mountainbikes weet ik niet of enigzins serieuze mountainbikers gripshifts wel zien zitten of dat ik beter een nieuwe unit kan kopen van het systeem dat er nu op zit. Advies, anyone?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
casper937

BerichtGeplaatst: Ma Jun 15, 2009 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je eens een foto van je fiets plaatsen?

Over het algemeen ben ik wel van oudere fietsen!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2009 12:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Meer een sleutelen/onderdelen vraag:

Ja, je kan een gripshift shifter monteren. Nee, je kan niet elke shifter gebruiken. Sram maakt de shifters en doet dit volgens twee principes: het 1:1 Sram principe en 2:1 Shimano principe. Je zal dus moeten nagaan welk systeem je hebt op dit moment, hoeveel versnellingen dat systeem heeft en vervolgens op zoek gaan naar een passende shifter. 9 en 8 speed zijn geen probleem, 7 is al wat moeilijker. Als je trouwens een Sachs shifter zoekt, dat bedrijf heeft Sram overgenomen en deels hun techniek op gebaseerd Wink

Je kan ook in je advertentie melden dat de shifter kapot is en dat scheelt jou dan een hoop zoek werk. Om welke fiets gaat het trouwens?

mzzl
Gène
L'ESPRIT

BerichtGeplaatst: Di Jun 16, 2009 1:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm dat klinkt als meer gedoe dan waar ik zin in heb.. Het is een Cannondale 3.0, de shifters zijn van SunTour en er zit een 7speed cassette op van Shimano geloof ik.
Casper, een vriend van een vriend heeft interesse getoond, als die het laat afweten hoor je van me Wink
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: