Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Show your Liteville ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2009 7:48 pm    Onderwerp: Show your Liteville Reageer met quote

Eens kijken wat er in nl zo rond rijd!!!!
Hier is de mijne.
vork ; talas 36 rc2 uit 2006
remmen hope m4
naven hope pro 2
crank race face deus
schakel gebeuren x9 en xtr voorder.
velgen mavic 321
liteville kit 1
stuur en stuurpen syntace vro

Laatst aangepast door dirty sanches op Zo Sep 13, 2009 2:11 pm, in totaal 2 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Ma Jul 06, 2009 10:51 pm    Onderwerp: Reageer met quote

had gedacht dat er toch wel links en rechts een paar lui waren die ook liteville rijden!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Jul 06, 2009 11:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dikke vork voor die fiets! Ik heb em een keer getest en was er geloof ik toen wel over te spreken...

Ik weet dat er in de achterhoek ook iemand met een dikke-spec Liteville rondrijdt... vast nog een bult meer...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Di Jul 07, 2009 11:08 am    Onderwerp: Reageer met quote

volgens liteville geschikt tot 160 mm veerweg voor, en deze is nog van het oudere type! 150mm. Maar fijnste vork tot nu toe. Hij moet binnenkort service hebben. Nu zit ik te overwegen om er een vork bij te nemen! Want met service rond de vakantie periode heb je je vork vast niet terug met 2 tot 3 weken.
iemand daar ervaring mee. En wat zou hier kwa vork goed in passen? zelf zat ik aan een pike te denken.
Naar boven
TomG

BerichtGeplaatst: Di Jul 07, 2009 11:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij sabma heb je hem meestal binnen anderhalve week wel terug.
Maar ja kan natuurlijk altijd even informeren hoe druk het is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
jeanke

BerichtGeplaatst: Ma Aug 17, 2009 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote

nu nog wat poetsen Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2009 12:29 am    Onderwerp: Reageer met quote

met wat voor vork rij jij? en heb je de achter demper wel eens omgedraaid! schijnt ook wel een verschil te zijn.????
Naar boven
zonoskar

BerichtGeplaatst: Zo Sep 13, 2009 12:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Verander ff de topic titel in 'Show your Liteville', please...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Alexander

BerichtGeplaatst: Vr Sep 25, 2009 4:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oro remmen zijn vervangen door Saint, er zit een SLX cranck in en de stikkers zijn veranderd:

zadeltasje en bidonhouder was alleen voor onze AlpenX.

in actie tijdens de Mergelheuvelland2daagse:

Naar boven
rcoenders

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 4:24 pm    Onderwerp: Re: Show your Liteville Reageer met quote

dirty sanches schreef:
Eens kijken wat er in nl zo rond rijd!!!!

Nou dan zal ik de mijne hier ook maar even bij zetten.

Speclijst:
Frame - Liteville 301L MK5 zwart
Demper - DT 212
Voorvork - RS Reba Race 2009 met poploc
Remmen - Hope Mono Mini RED
Remschijven - Hope Floating 180/160
Trapas lagers - Hope Creamic RED
Cranks - Shimano XT
Kettingbladen - Middleburn Black/Red
Ketting - SRAM
Cassette - SRAM REd Spider - 11/34
Derailleur voor - Shimano LX - Etype
Derailleur achter - SRAM x.o Red/carbon
Zadelpen / zadel: Syntace P6 34.0mm - Fizik Rondine
Balhoofd - Hope
Stuur - Ritchey WCS
Shifters - SRAM x.0 Red
Handvatten - Ritchey bold on
Bar Ends: Ritchey WCS
Wiel voor- Hope pro II - SUN rims CR18 36 Spaaks DT Competition
Wiel Achter - Hope pro II Titanium SUN rims CR18 36 Spaaks DT Competition
Banden - Continental Mountain King
Kabels - Nokon RED / Hope Steelflex
Pedalen - Shimano SPD PD-M540

En dan hebben we de foto's nog:

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.

Laatst aangepast door rcoenders op Di Nov 17, 2009 4:33 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 7:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi bakje!
Ik zie een sticker van duchenne hero's. Ik ben van plan om die met en man of 4 in mei 2010 te gaan rijden. Met mijn liteville. wat zijn jouw ervaringen in deze race? En hoe beviel die race?
Naar boven
baron062

BerichtGeplaatst: Zo Okt 25, 2009 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Liteville:

Specs:
Liteville 301 maat XL met RockShox Monarch 4.2
RS Reba Team met Worldcup kroon (Update: Reba Team met 20mm Maxle)
Easton Havoc AM wielset
Schwalbe Racing Ralph A 2.4, Nobby Nic V 2.25,
Truvativ Stylo 3.3 crankstel + Hope Ceramic BB
Shim. XTR PDM-970 pedalen
SRAM X0 Blackbox achterder.
SRAM X0 twistshifters
Shim. LX E-type voorder.
SRAM PG990 cassette 11-32
SRAM PC991 ketting
Avid Juicy Ultimate 160/180
Syntace P6 zadelpen
Specialized Phenom SL zadel
Syntace F119 Stuurpen, met tita upgrade
Easton Monkeylite SL Stuur
Syntace Moto grips
Hope ano red QR met rvs as

Ook bij mijn MH2D:

Sinds donderdag dus een 20mm steekasvork, en hij stuurt nu nog strakker.
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2009 10:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

vanwaar die andere demper? was de dt niet goed! of zat deze er standaard in?
Naar boven
baron062

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2009 11:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

dirty sanches schreef:

DT moest terug voor garantie, en bleef door allerlei geneuzel 6 maanden weg. Mijn LBS had deze nog liggen, en mijn vader een draaibank, dus heb ik hem maar pasgemaakt. Funktioneerd goed, alleen is het platform systeem Floodgate een beetje een overbodige luxe.

De DT ligt nu op de plank als reserve.
Naar boven
rcoenders

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2009 8:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirty sanches schreef:
Mooi bakje!
Ik zie een sticker van duchenne hero's. Ik ben van plan om die met en man of 4 in mei 2010 te gaan rijden. Met mijn liteville. wat zijn jouw ervaringen in deze race? En hoe beviel die race?

(Offtopic)Ik heb in 2008 meegedaan als mountainbiker en ben in 2009 noodgedwongen als vrijwilliger mee geweest wegens een blessure.
Ik heb voor beide start vrij veel kilometers gemaakt en ook een aantal meerdaagse tochten gedaan. Met name de eerste drie / vier dagen zijn zwaar en technisch ( Ardennen). J emoet vooral wennen om meerdere dagen achter elkaar in het zadel te zitten (/offtopic)

De liteville is IMHO een perfecte fiets voor dit soort tochten. Op momenten dat het nodig is heb je gewoon de beschiking over voldoende veerweg om door te gaan. waar ik met een hardtail vermoedellijk al afgestapt zou zijn. Klimmen is nooit mijn sterkste kant geweest maar met de liteville lijkt het me toch beter aft te gaan als de voorgaande jaren op mijn Cube ( Hardtail) of Santos SFS ( fully)

Gr Rob

17 Mei 2012 - Sporten voor Duchenne in het centrum van Ede. met MTB Streetrace, Spectaculaire Sport- en dansdemonstraties en Braderie.
Naar boven
Alexander

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2009 8:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

baron062 schreef:
dirty sanches schreef:

DT moest terug voor garantie, en bleef door allerlei geneuzel 6 maanden weg. Mijn LBS had deze nog liggen, en mijn vader een draaibank, dus heb ik hem maar pasgemaakt. Funktioneerd goed, alleen is het platform systeem Floodgate een beetje een overbodige luxe.

De DT ligt nu op de plank als reserve.

Geen overkill aan demping? De DT is toch speciaal getuned (minder demping meen ik) voor de 301?
Naar boven
baron062

BerichtGeplaatst: Ma Okt 26, 2009 11:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Alexander schreef:
Geen overkill aan demping? De DT is toch speciaal getuned (minder demping meen ik) voor de 301?

Dat lijkt hij inderdaad wel te hebben, maar het stoort mij niet, heb de demping relatief ver open staan. Zou eens bij mijn connectie kunnen informeren of die Monarch anders te shimmen is.
Naar boven
Bartacus

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 10:33 am    Onderwerp: Reageer met quote

En hier mijn Liteville. Of eigenlijk, mijn eerste Liteville die vorig jaar in maart afgeschreven werd door een valpartij in de Ardennen waarbij de onderbuis "banaan" gereden werd. De fiets was toen net een paar maanden oud. Ik heb wel gelijk een nieuwe besteld omdat het echt een superfiets is. Ondanks de kromme onderbuis kon ik er nog prima mee rijden. Kom daar maar eens mee met een carbon frame Wink

De set up:

- Liteville 301 maat L, alu kleur geanodiseerd
- Syntace carbon pakket
- Fox 32
- XO shifters en derries
- No tubes (niet op de foto in de oude set up maar ondertussen aangepast)
- CK naven
-Hope Mini's
-Sapine X-ray spaken (?)

De Liteville wordt zowel op de weg als bij marathons gebuikt.
Naar boven
Bartacus

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 10:42 am    Onderwerp: Reageer met quote

De wielen zijn nu trouwens opgebouwd met ZTR Olympics met Scwalbe banden en No Tube latex.
Naar boven
baron062

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 11:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bartacus schreef:

En hier mijn Liteville. Of eigenlijk, mijn eerste Liteville die vorig jaar in maart afgeschreven werd door een valpartij in de Ardennen waarbij de onderbuis "banaan" gereden werd. De fiets was toen net een paar maanden oud. Ik heb wel gelijk een nieuwe besteld omdat het echt een superfiets is. Ondanks de kromme onderbuis kon ik er nog prima mee rijden. Kom daar maar eens mee met een carbon frame Wink

Heb je er een foto van, van dat kromme frame? Ben benieuwd waar de zwakke punten liggen, waar hij plooit. Was de impact recht van voren?

Even in het algemeen: iemand bekent met hoeveel Liteville's er al teruggegaan zijn voor garantie? Iemand bekent met gebroken Liteville's in zijn of haar omgeving?
Naar boven
Bartacus

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 11:25 am    Onderwerp: Reageer met quote

De inpact was vanaf de zijkant, ongeveer in het midden van de buis. Er was iemand met een kilometer of 25 per uur aan de zijkant ingereden nadat ik gevallen was om een boom te ontwijken. Het hoofdframe maar ook het achterframe waren ontzet maar ik kon er nog wel mee verder rijden.

Verder heb ik nooit problemen gehad met de Litevilles en zover ik andere riders ken met een 301 zijn die ook tevreden...
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 1:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn maar enkele gevallen die terug gestuurd zijn. En bij die schade van jouw had je liteville een mailtje moeten sturen. Die hadden je waarschijnlijk een regeling aangeboden! bij mij is het lager van het draai punt in de bovenbuis defect gegaan. en de achterbrug staat een beetje scheef. Word allemaal vervangen en kost niks. komt bij mij ook door val.
alleen al voor de service zou je een liteville moeten kopen.
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 2:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

baron062 schreef:
Even in het algemeen: iemand bekent met hoeveel Liteville's er al teruggegaan zijn voor garantie? Iemand bekent met gebroken Liteville's in zijn of haar omgeving?

Ik denk niet dat er ooit fabrikanten zijn die dat echt bekend maken. Wat zouden we ook met die info kunnen? Ik weet van een frame waarvan de liggende of staande achtervork (dat weet ik niet meer) door gegaan is, dat was binnen een week geregeld. Gebruikersprofiel: erg zwaar en erg veel gebruik (marathon setup), tikkie lomp...

Dat zegt mij niets, behalve dat de customer-support in dit geval goed en snel was.
Naar boven
baron062

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
baron062 schreef:

Ik denk niet dat er ooit fabrikanten zijn die dat echt bekend maken. Wat zouden we ook met die info kunnen? Ik weet van een frame waarvan de liggende of staande achtervork (dat weet ik niet meer) door gegaan is, dat was binnen een week geregeld. Gebruikersprofiel: erg zwaar en erg veel gebruik (marathon setup), tikkie lomp...

Dat zegt mij niets, behalve dat de customer-support in dit geval goed en snel was.

Ik hoef het niet van Liteville zelf te horen! Wink Maar was gewoon benieuwd. Heb er zelf ook 1, ben zelf beetje zwaar, en overtuigt van de kwaliteit. Wou dat laatste alleen even extra bevestigd zien! Laughing
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Di Dec 08, 2009 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

moet je voor de gein de site maar eens lezen.
ze zeggen zelfs al heb je je fiets op je dak van je auto en je rijd de garage binnen is er nog een regeling te treffen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: