Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Rood, wit & wild ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 4:02 pm    Onderwerp: Rood, wit & wild Reageer met quote

dussssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 4:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ga er even vanuit dat hij nu van U is....GEFELICITEERD !!
Mooi stukje Duits vakwerk.

Maar...had jij niet al genoeg bikes ?
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 4:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Ik ga er even vanuit dat hij nu van U is....GEFELICITEERD !!
Mooi stukje Duits vakwerk.

Maar...had jij niet al genoeg bikes ?

Genoeg is een erg relatief begrip natuurlijk.........ik heb er onlangs ook 1 verkocht hoor.

dusssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 6:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:

ik heb er onlangs ook 1 verkocht hoor.

Zonde!

Strakke bak Erik! Ben benieuwd naar je bevindingen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
MavErik

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 6:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

15 jaar oud ontwerp en toch ziet ie er wel modern uit Smile

Alleen, is dat voorwiel nou radiaal gespaakt of zie ik het niet goed? Shocked
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

MavErik schreef:

Alleen, is dat voorwiel nou radiaal gespaakt of zie ik het niet goed? Shocked

Hmm... daar lijkt het wel op Shocked

Aan de schijfkant minstens kruis over 3... anders de straat er nog niet mee uitrijden!

Laatst aangepast door DeKerfs op Do Jun 11, 2009 7:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Aan de schijfkant is het ook radiaal. Niet teveel remmen dus.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 8:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie fiets Boss maar dat radiaal gespaakte voorwiel is wel heel behoorlijke fail Laughing .
Veel plezier met deze toch wel unieke verschijning.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie fiets!!

Alleen dat voorwiel idd??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 9:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Steelboy schreef:

Alleen dat voorwiel idd??

Dit is wel zo omgeveer het lullligste wat er is, BOSS koopt een superduur duits snelheidswonder en iedereen begint te miepen over het voorwiel...maar i.d.d. zelfs wijlen Sheldon Brown heeft er een mening over:
Sheldon Brown schreef:

Radial spoked (cross 0) wheels have the spokes going straight out from the hub. This pattern is only suitable for front wheels that don't use hub brakes. They are very cool-looking, and are often a good choice for the ultimate in performance, because they are slightly lighter and, in theory, may have a very slight aerodynamic edge.

Wheels with hub brakes and drive wheels should never be radially spoked. Due to the near perpendicular angle of the spoke to the hub's tangent, any torque applied at the hub of a radial spoked wheel will result in a very great increase in spoke tension, almost certainly causing hub or spoke failure.

Ik ben zeker dat er een duitser te vinden is die alles "quatsch" vindt en dit wiel 100% zal verdedigen...toch?
zonoskar

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 9:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En dan hebben we het nog niet over de sublieme foto's gehad. Goed gedaan BOSS!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Do Jun 11, 2009 9:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm radiaal kan dus niet begrijp ik.....lekker!

De wielen die er af importeur bijzaten vond ik niks, ik heb dus een setje laten spaken en riep kan het voorwiel radiaal. Dat kon wel volgens de LBS...............

Blijkbaar heeft ie meer verstand van verzekeren......

Morgen maar weer eens langs....

dusssssss©
Sven

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gaaf Boss... I like the idea!
GTLTS

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

prachtige fiets zeg!

En zo'n radiaal gespaakt wiel is stiekem toch wel heel mooi. Function follows form Wink
JeroenK

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 9:09 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fraai ding! Niet helemaal in zijn natuurlijke omgeving gefotografeerd, maar wel mooi zo Wink.

BOSS schreef:

De wielen die er af importeur bijzaten vond ik niks, ik heb dus een setje laten spaken en riep kan het voorwiel radiaal. Dat kon wel volgens de LBS...............

Dat soort ideeën zou hij je tegen moeten beschermen. Dat kan nooit jouw verantwoording zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 10:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

GTLTS schreef:
prachtige fiets zeg!

En zo'n radiaal gespaakt wiel is stiekem toch wel heel mooi. Function follows form Wink

In m'n Santos met Firmtech velgremmen heb ik het ook, omdat het er mooi uitziet en daar werkt het perfect............maar de vorm mag natuurlijk nooit ten koste gaan van de functie.
Vanochtend even een rondje op het pleintje gemaakt, mijn sleutel-test-rondje. Alleen even met de voorrem geremd en moet zeggen dat het behoorlijk flexed, ook als je stilstaand heen en weer wiegt met de voorrem ingeknepen flexed hij heel veel meer dan de Santos, die eigenlijk gewoon strak is
Dus het wiel wordt omgespaakt, is vanmiddag klaar zodat ik morgen richting Alpen kan.
Wel een beetje "link" op een fiets waarop je alleen nog maar een rondje om het blokje gefietst heb de Alpen in te gaan, maar goed!

We zullen zien.

dusssssss©
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 10:21 am    Onderwerp: Reageer met quote

Bij velgremmen hou je de naaf niet vast, maar rem je waar je band contact met de grond heeft. Daardoor kan het daarbij wel, maar bij schijfremmen dus niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Erikje

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 12:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi man! ga je nog andere banden steken voor de Alpen (bijvoorbeeld banden met een sterkere wang...)?

Erikje
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 12:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Je bent niet toevallig naar de Bikemotion beurs geweest afgelopen najaar? Die Rotwild vertegenwoordiger was daar een flinke loftrompet aan het toeteren over zijn merk. Ik moet zeggen, het ziet er ook erg nice uit. Misschien dat die vertegenwoordiger je heeft weten te overtuigen?

Standaard afmontage, of custom?

mzzl
Gène
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Jun 12, 2009 3:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Je bent niet toevallig naar de Bikemotion beurs geweest afgelopen najaar? Die Rotwild vertegenwoordiger was daar een flinke loftrompet aan het toeteren over zijn merk. Ik moet zeggen, het ziet er ook erg nice uit. Misschien dat die vertegenwoordiger je heeft weten te overtuigen?

Standaard afmontage, of custom?

mzzl
Gène

Je bedoelt die jongen met die gelige(volgens mij) bril. Die heeft me idd overtuigt voor wat betreft de techniek achter het frame en de wijze waarop het gemaakt is. Goed verhaal waar geen speld tussen te krijgen was.
Daarnaast ben ik ook erg gecharmeerd van de looks van het frame, gewoon 2 driehoeken net als een hardtail.
En verder is de afwerking subliem.

Banden laat ik even zitten voorlopig, aangezien ik veelal alleen zal fietsen zal ik het rustig aan doen, zeker naar beneden, en dat zullen de RR's wel overleven.....hoop ik.

Afmontage is standaard idd, enige min was dat de wielen en de banden uit de folder waren vervangen door andere.

Folder:DT X1800 & Conti mountain king
Levering: Cross ride en een Maxxis 2.0 bandje.....
Reden: de NL importeur levert ook mavic & maxxis en doet niets met DT& conti.....
Beetje raar dus heb ik een setje laten vlechten; XT/717

dussssssss©
GTLTS

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2009 9:16 am    Onderwerp: Reageer met quote

Lijkt me inderdaad een goede keuze om het voorwiel te laten overspaken.

Prachtige fiets in ieder geval, heel erg smaakvol en vreemd genoeg toch best wel een exoot volgens mij.

Veel plezier ermee!
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Za Jun 13, 2009 4:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Had je LBS je met een radiaalgespaaktschijfremwiel de Alpen ingestuurd?
Echt te schandalig voor woorden!

Wel een erg puike bak met nette afmontage.
BOSS

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 7:35 am    Onderwerp: Reageer met quote

Iemand enig idee waar ik zo'n klein(5-10cm) opzetspatbordje kan kopen om de demper wat schoon te houden?
Het idee is om hem te bevestigen aan de verbinding van de 2 staande achtervorken; derde foto.

dusssssss©
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 8:13 am    Onderwerp: Reageer met quote

BOSS schreef:
Iemand enig idee waar ik zo'n klein(5-10cm) opzetspatbordje kan kopen om de demper wat schoon te houden?
Het idee is om hem te bevestigen aan de verbinding van de 2 staande achtervorken; derde foto.

dusssssss©

Wat ook werkt is een plastic fles openknippen en aan je demper tie-wrappen. Ziet er niet echt high-end uit, maar het werkt wel.
Naar boven
alain

BerichtGeplaatst: Vr Jul 17, 2009 8:31 am    Onderwerp: Reageer met quote

Stukje binnenband met tie-wraps rond de demper en links vastmaken?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: