Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

advies framemaat ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Auteur Bericht
MBiking

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2009 8:44 pm    Onderwerp: advies framemaat Reageer met quote

Ik heb besloten een Cube Reaction R1 te kopen:D, maar vraag me af welke framemaat ik moet kiezen?

Ik ben 1.82 (v, otw relatief lange benen) met een binnenbeenlengte van 87,5cm (zonder schoenen) kom ik in tabel van Rose Versand (http://www.roseversand.de/output/contro ... px?cid=299) uit op framemaat 19,8. Na overleg met een paar vrienden uitgekomen op aankoop mt 20 (oa op 20 inch van ander merk prima gefietst en gaven aan 18 meer standaard maat voor mensen gem lengte en met meer lengte en langere benen..), maar nu zij de fietsverkoper dat 18 inch hem toch echt beter leek (zadelpen bijstelbaar, maar lengte horizontale buis ook langer, weet zelf niet goed hoe het daar mee zit, kan ik daarvoor nog iets opmeten/bereken?).

Mensen hier ervaring mee?! Tips?!

Hoor het graag!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Ma Jun 01, 2009 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben ook 182cm (83cm binnenbeebnlengte) en ik rij met een fiets met een bovenbuis van rond de 59cm. Dat is de meest belangrijke maat. Vroeger keek men meer naar de lengte van de zitbuis, maar dat werd meer naar de maatstaven van de wielren wereld gedaan. Bij een MTB werkte dat niet lekker, velen hadden daardoor een to groot frame. 20" is veeeeeeeel te groot voor jou, zeker aangezien je lange benen hebt, dus een korter bovenlijf moet je niet zo'n lange bovenbuis hebben, anders lig je gestrekt op de fiets. 18" lijkt me wel een goede maat voor je, maar kijk zelf even in de geometrie tabel wat de lengte van de bovenbuis is. Ik zou zeggen, kies het frame met een bovenbuis van rond de 58.5 toto 59 cm.

/edit: Ik heb even bij de Cube Reaction gekeken en de 18" heeft een bovenbuislengte van 58.8cm. Meer ideaal kan bijna niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
MBiking

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2009 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je super nuttige reactie! Vroeg me nog af of je het bij bovenbuislengte hebt over lengte buis zelf of lengte horizontaal? Je schrijft nl bovenbuislengte is 58,8 bij 18", maar zag in tabel dat top tube horizontal 58,8mm is en top tube 56 cm is(maar 1 hokje verder;). Just to make sure dat ik optimaal van je goede advies gebruik kan maken:).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2009 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Bovenbuislengtes worden altijd horizontaal gemeten. Langs de buis is te afhankelijk van de slooping van de buis, dus dat zegt niet veel.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
MBiking

BerichtGeplaatst: Wo Jun 03, 2009 5:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor uitleg! Weer wat wijzer:)
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon
Pagina 1 van 1

Ga naar: