Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Pols doet pijn na fietsen vooral bij wheelies oefenen ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Auteur Bericht
SimonTEmplar

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2009 9:04 pm    Onderwerp: Pols doet pijn na fietsen vooral bij wheelies oefenen Reageer met quote

Hoi , ik heb net m'n fiets gekocht en ik merk dat ik nogal last krijg van m'n polsen. Ik heb nogal dunne polsjes en heb bij het fietsen als ik wat trukjes oefen nogal pijn in m'n polsen. Ik heb er ook vaak last van als ik fitness.

Kan het zijn dat m'n polsen ff moeten wennen/sterker worden aan de rare bewegingen ofzo ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
krot-racer

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2009 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dat had ik toen ik begon ook wel eens, volgens mij komt dat gewoon doordat je je handen te los hebt tijdens het springen/trucjes doen.
ik zeg ook maar wat ik denk dus ga niet zeiken als ik heb verkeerd heb Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
YuriS

BerichtGeplaatst: Do Mei 28, 2009 9:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fitness (o.a. met gewichten) helpt voor het kweken van spieren bij je polsen.

Voor oefeningen zie ook:

http://www.exrx.net/Muscles/WristFlexors.html

http://www.exrx.net/Articulations/Wrist.html#anchor262520

Onder het kopje Wrist Flexors:

http://www.exrx.net/Lists/ExList/ForeArmWt.html

Als je van gadgets houd is dit ook wat:

http://www.powerball-nederland.nl/index.php?cPath=21

Wat je in ieder geval niet moet doen is opdrukken, dat geldt voor vlakke hand, maar ook knokkels.

Succes
Naar boven
SimonTEmplar

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik weet niet hoe het komt, ik train nu toch al enkele jaren maar m'n polsen niet zo vaak. maar die worden normaal ook wel meegetrained bij andere oefeningen.

Vandaag heb ik echt verschrikkele pijn ik kan m'n pols nog eens niet meer roteren. op en neer gaat maar als ik een schroef beweging doe met m'n hand dan doet het echt serieus pijn.

Bestaat er niet iets dat ik rond m'n pols kan doen ?
Naar boven
nut-case

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 11:23 am    Onderwerp: Reageer met quote

ben je ene keer goed gevallne op je pols?
t klinkt een beetje als of ie gekneusd is.. heb het zelf ook gehad.. ene paar keer bij de fysio langs geweesst en hij heeft t uit eindelijk met elatische tape een heel kleinbeetje ingetaped..

je hebt ook braces.. maar dat fietst kut

\_/ team roekeloos \_/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
SimonTEmplar

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

Wel ik heb ooit een dubbele polsbreuk gehad en m'n pols staat een klein beetje scheef. Ik heb al vaak last gehad van m'n pols bij het fitnessen. Mischien moet ik maar eens zo een brace halen ofzo want nu kan ik helemaal niet fietsen en ik heb em net Laughing
Naar boven
YuriS

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 4:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Van iets rond je pols doen wordt ie (de spieren) alleen maar slapper en op den duur de schade/pijn dus erger.

Beste is gewoon om hem een tijd (8 á 12 weken) slechts licht te belasten, in de tussentijd lichte oefeningen blijven doen, en daarna langzaam de pols/kracht oefeningen opvoeren.

Bij mij heeft dit in ieder geval gewerkt na een val tijdens het klimmen.
Naar boven
Whouz

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 5:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdje terug heb ik ook met een "pols-beschermer" gereden. Ik had gekneust ofzo en toen nog evne lekker overbelast. Hier wel de heletijd mee door gereden [geen geduld om thuis niks te gaan zitten doen] en het is gewoon over gegaan.
Niet de beste/slimste oplossing maar t is overgegaan bij mij Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
SimonTEmplar

BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2009 11:46 am    Onderwerp: Reageer met quote

ja ga maar eens rustig opbouwen als m'n pols wat hersteld is en dan maar hopen dat m'n pols het gewoon word van die bewegingen
Naar boven
aappii

BerichtGeplaatst: Zo Mei 31, 2009 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

neem anders contact op met je dokter, het kan ook zo zijn dat door die dubbele polsbreuk in combinatie met je pols die nu scheef staat dat je kraakbeen aangetast is.
Naar boven
SimonTEmplar

BerichtGeplaatst: Do Jun 04, 2009 2:54 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ja als het niet beter word of ik er nog vaak last van heb ga ik maar eens naar de dokter. hoewel ik niet weet wat ie er aan kan doen. denk dat het dan eerder moet geopereerd worden aangezien ik er al bij elke sport last van had tot nu toe.

M'n pols voelt nu na een tijdje niets doen een stuk beter aan. Nog wat pijn maar ik ben gisteren wat gaan fietsen met soort soepele brace. wheelies gaan doen, wat trapjes springen en vandaag heb ik het gevoel dat het niet erger is geworden.

Mischien dat m'n pols de bewegingen wat gewoon moet worden. Ik let nu ook hard op hoe ik bewegingen doe op de fiets en hoe die m'n pols beinvloeden dus mischien als ik beter word kan ik er zo wat omheen werken. Het lijkt dat ik het meest last heb van als ik bunnyhops doe , maar die techniek snap ik ook nog helemaal niet dus
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Medische vraagbaak
Pagina 1 van 1

Ga naar: