Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Dirtmasters Winterberg ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Ma Mei 25, 2009 10:13 pm    Onderwerp: [nieuws] Dirtmasters Winterberg Reageer met quote

Winterberg is het Duitse mekka onder de Bikeparken. Niet zozeer omdat het er zo heftig is, maar omdat het 'dichtbij' alles is en er voor ieder wat wils is. Niet voor niets rijden ieder weekend een hoop Nederlanders die kant op om de gravity side van het mountainbiken te beoefenen.

Afgelopen weekend vond er wederom het DIrtmasters festival plaats, met als 3 hoofdonderdelen de Cannondale Slopestyle, de Scott 4X challenge en de IXS Downhill Cup. Tijdens deze evenementen is er door de opzet van het park ook nog gewoon de mogelijkheid om zelf te fietsen, op het oefenbaantje (waar het erg druk was), op de Continental track en op de Freecross. Ook had Guido Tschugg zijn eigen 'Shape Camp' voor kinderen vanaf 12 jaar, die onder zijn leiding wat dirts mochten bouwen en rijden.

De 4X challenge was, in tegenstelling tot alle World Cup evenementen, gepland op een uiters merkwaardig tijdstip: rond het middaguur! Met Graves en Rinderknecht stonden er grote namen aan het starthek. Joost Wichman kwalificeerde zich op een haar achter Graves en kwam in de finale stuur aan stuur naast Graves op kop. Helaas moest hij hierdoor van het gas af, waardoor Rinderknecht en Seydoux langszij konden om naast Grubby Graves op het podium plaats te nemen.

Bij de IXS Downhill Cup waren het de teamgenoten van Jared Graves die daar de boel op kwamen schudden. Aron Gwin kon echter geen potten breken, maar Sam Blenkinsop heerste over de DH en eindigde voor Duncan Riffle en Mausy Mausmann (Marcus Klausmann).

Ondanks het onweer wat de dagen voor het weekend nog over Winterberg waaide, werd het weekend in de brandende zon afgesloten. Met in totaal zo'n 30.000 toeschouwers mag de organisatie weer terugkijken op een geslaagd festival. Volgend jaar maar weer doen, dan zorg ik dat ik op tijd om foto's te maken bij de 4X...

Tekst en foto's: Coen de Jongh

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Timmos

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2009 2:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik vrij had kunnen krijgen was ik er ook bij geweest. Nu maar dit weekend.

Leuk fototje van daniel er tussen. Mooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2009 4:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Timmos schreef:
Als ik vrij had kunnen krijgen was ik er ook bij geweest.

Smoesjes, volgende keer gewoon gaan Wink

Leuk verslag! Het was ook geweldig, goed weer, sfeer was top en volgens mij had iedereen het wel naar z'n zin!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
larzveenz

BerichtGeplaatst: Di Mei 26, 2009 9:30 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi verslag inderdaad, foto's zijn ook schitterend!
Ja afgezien van een lompe crash en de hond die vrijdagochtend zo nodig in mn been moest bijten (geen tetanusprik, dus naar het ziekenhuis er een halen, EHBO-dienst die dicht was, veel gedoe..) een leuk weekend gehad. Prachtig weer en heerlijk gereden! Surprised
Kwalificatie ging net wat te rustig aan (2:27), uiteindelijk toch nog een tijd van 2:15:763 neergezet! Cool

Hoe is de 4X voor jou afgelopen JP? Mocht je nog door na de kwali's?
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 6:11 am    Onderwerp: Reageer met quote

larzveenz schreef:
Mooi verslag inderdaad, foto's zijn ook schitterend!
Ja afgezien van een lompe crash en de hond die vrijdagochtend zo nodig in mn been moest bijten (geen tetanusprik, dus naar het ziekenhuis er een halen, EHBO-dienst die dicht was, veel gedoe..) een leuk weekend gehad. Prachtig weer en heerlijk gereden! Surprised
Kwalificatie ging net wat te rustig aan (2:27), uiteindelijk toch nog een tijd van 2:15:763 neergezet! Cool

Hoe is de 4X voor jou afgelopen JP? Mocht je nog door na de kwali's?

Nog last van je been? Ik had juist bijna m'n hond naar het ziekenhuis kunnen brengen!
Blenkinsop reed er bijna over heen, toen ie boven niks aan het doen was.. haha.
Maar nette tijd, was erg benieuwd! Later heb ik je ook niet meer gezien.

Kwali's gehaald, toen kwam de eerste race. Start was goed, kwam in de eerste bocht uit op 3de positie en na de 2de bocht ligt een flinke tafel. Sprong die iets te hoog, schoot ik door mn enkel heen en num. 4 kwam zo voorbij. Maar maakt verder niet uit, was top weekend.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
larzveenz

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 6:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

Nee merk er niks meer van gelukkig Smile
Wow wat een gek he... haha
Thanks. Ja klopt, ik ben na mn run meteen naar huis gegaan om te leren voor mn examens de volgende dag. Neutral
Okee jammer, maar idd, het wat gewoon een topweekend. Ik kijk nu al uit naar Portes du Soleil! Cool
Cheeta

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:
Kwali's gehaald, toen kwam de eerste race. Start was goed, kwam in de eerste bocht uit op 3de positie en na de 2de bocht ligt een flinke tafel. Sprong die iets te hoog, schoot ik door mn enkel heen en num. 4 kwam zo voorbij. Maar maakt verder niet uit, was top weekend.

Kom, kom dat is voor jou toch geen grote tafel...

Volgend jaar proberen niets te breken in de aanloop Crying or Very sad
larzveenz

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 7:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een paar gevonden fotootjes van moi Smile

Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 7:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Cheeta schreef:
Stillridingbmx schreef:

Kom, kom dat is voor jou toch geen grote tafel...

Agree cheeta, alleen de reden waarom ik hem flink vind. Je hebt behoorlijk veel airtime, en als je dan een beetje te ver land... Maar ach, next time better!

Was jij er ook ?
Naar boven
Cheeta

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Stillridingbmx schreef:
Was jij er ook ?

Cheeta schreef:

Dat was dus twee weken ervoor, dientengevolge had ik er niet veel te zoeken.

Nissan Nightsprint (Willingen) kan ik ook al uit m'n hoofd zetten... Mad

BerichtGeplaatst: Wo Mei 27, 2009 8:43 pm    Onderwerp: DMF Reageer met quote

bless Netherlands,
here our impression
http://www.trailinvasion.com/gallery/DMF2009/content/index.html

best regards and a spezial bigup Groningen Crew,
age and Ole
Naar boven
Jean-Pierre

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 6:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Yeti was er ook.

http://www.yeticycles.com/#/videovault/Featured/2009DirtMasters/

Mooi filmpje en positieve rijders Smile !
Naar boven
jojo

BerichtGeplaatst: Vr Mei 29, 2009 9:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staan nog wat sfeer beelden: http://www.neltendolle.net/winterberg.html

waaronder deze malloot:

Die wel voor vermaakt zorgte Wink
Cheeta

BerichtGeplaatst: Za Mei 30, 2009 9:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

... die zich zo te zien in goed gezelschap bevond:

Pieter en zijn V10

BerichtGeplaatst: Za Mei 30, 2009 10:44 am    Onderwerp: Reageer met quote

Fietsen kan die niet!
Berichten van afgelopen: