Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

[nieuws] Benelux Cup Apeldoorn ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Auteur Bericht
Steelboy

BerichtGeplaatst: Di Mei 19, 2009 9:26 pm    Onderwerp: [nieuws] Benelux Cup Apeldoorn Reageer met quote

Een week na de onder zomerse temperaturen verreden 'cyclocross' wedstijd in Averbode, mocht Apeldoorn het feestje dunnetjes overdoen. Ook hier stonden bijna dezelfde grote namen op de startlijsten als een week eerder, minus Julien Absalon. Die had waarschijnlijk iets gezegd als "buh, alors, je ne veux encore roulez une autre tour stupide et blablabla...". Stupide was de ronde zeker niet, droog echter ook niet. Na flinke regenval in de nacht van zaterdag op zondag die tot in de vroege morgen doorging, was het rondje in het Orderbos omgetoverd tot een modderrondje, waar de liefhebbers van glijpartijen hun lol opkonden.

De Elite dames mochten om 12 uur hun ding doen. Al vanaf de start waren het Laura Turpijn, Daphny van den Brand, Monique Zeldenrust en de belgische Sanne Cant en Joyce Vanderbeken die het heft in handen namen en gedurende de wedstrijd ver van de rest wegreden. Monique Zeldenrust moest het na een paar schuivers wat rustiger aandoen en ook Sanne Cant, in Averbode nog winnares, kon haar karretje niet aanhaken bij een ontketende Turpijn en Van den Brand. Die laatste reed op haar beurt in de laatste ronde weg bij Turpijn en wist zodoende haar eerste mountainbike wedstrijd van het seizoen te winnen. Natuurlijk wil ik ook even DPR teamrijdster Kiona Harbers in het zonnetje zetten met haar 6e plaats in deze wedstrijd, een prestatie om trots op te zijn!

's Middags kwam zowaar de zon erdoor en mochten de Elite heren hun kunsten vertonen. Australier Chris Jongewaard, altijd goed voor een snelle start, schudde hier in het begin flink aan de boom zodat al snel een kopgroep ontstond. Helaas kon Chris zijn zelf niet aangehaakt blijven bij deze groep bestaande uit Bas Peters, Thijs Al, Gerben de Knegt, Sven Nijs en Jimmy Tielens. Thijs Al en Sven Nijs scheiden zich halverwege koers af en Apeldoorn lijkt een herhaling te worden van Averbode, waar deze twee ook met elkaar weg waren. Door een val van Nijs in de voorlaatste ronde, komt Al echter op kop te zitten om die plaats tot de finish niet meer af te staan. Nette prestaatie Thijs! Bij de Espoirs waren de ogen gericht op semi-thuisrijder Irjan Luttenberg. Rugklachten deden hem echter afstappen, zodat de weg vrij was voor Niels Wubben om met verve de overwinning bij de Espoirs op te eisen (en 8e overall!)

Uitslagen:

Dames
1 Daphny van den Brand
2 Laura Turpijn
3 Joyce Vanderbeken
4 Sanne Cant
5 Monique Zeldenrust

6 Kiona Harbers

Heren
1 Thijs Al
2 Sven Nijs
3 Gerben de Knegt
4 Jimmy Tielens
5 Bas Peters

Enneuh, waar was de NOS? Niet geinteresseerd om iets dergelijks in beeld te brengen, ook al is het maar 5 minuten samenvatting? Tegen een opgepompt stuk leer schoppen was zeker weer belangrijker...

Sanne Can't? Sanne Can!

Australian birdwatching part one: the Kookaburra!

Irjan Luttenberg hier nog op de fiets, rugpijn dwong hem tot afstappen.

Zoals bij de dames Laura Turpijn heel veel op kop reed, zo herhaalde Bas Peters dat kunstje bij de heren...

Niels Wubbie rijdt onder toeziend oog van Leo Combee Sr. 'even' naar een 8e plaats!

Tekst en foto's: Coen de Jongh

Laatst aangepast door Steelboy op Ma Mei 25, 2009 10:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Metatron

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2009 1:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Tsja... de NOS, SBS sport, TV Gelderland...

NOS : de redactie neemt zelf contact met u op, maar wij garanderen niet dat uw persbericht gelezen wordt... Confused

TV Gelderland : vrijdagmiddag werd ik gebeld: wij komen opnames maken. Maar weten nog niet of het een item wordt of 20 seconden. Wij bellen u om 14.00 uur wanneer we arriveren.... Nooit meer iets gehoord of gezien...

SBS : Over het algemeen sensatiejournalistiek, dus niet zo erg is mijn persoonlijke mening
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
wictor

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2009 5:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie foto's weer (uiteraard......) & knappe prestatie van Kiona!

M.b.t. de NOS: is het dit jaar weer een kwestie van 'exclusieve rechten' en er vervolgens geen ruk mee doen, of heeft die situatie zich nooit meer hehaald? Ik meen dat dit in 2005 de nogal lullige situatie was, iig. Anderzijds: ik kan me voorstellen dat het voor de gemiddelde kijker toch totaal oninteressant is. Die gaat gewoon 5 min langer in de keuken zoeken naar chips en de fles cola, ipv te wachten tot de reclame begint.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Steelboy

BerichtGeplaatst: Wo Mei 20, 2009 5:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

wictor schreef:
Anderzijds: ik kan me voorstellen dat het voor de gemiddelde kijker toch totaal oninteressant is. Die gaat gewoon 5 min langer in de keuken zoeken naar chips en de fles cola, ipv te wachten tot de reclame begint.

Laat ik de stelling eens andersom formuleren: sport op TV wat NIET live uitgezonden wordt, is sowieso een achterhaald principe... Wanneer is de laatste keer geweest dat ik Studio Sport keek???

Internet heeft de toekomst!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Nieuwsberichten reacties
Pagina 1 van 1

Ga naar: