Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Het grote Turner topic ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
zonoskar

BerichtGeplaatst: Zo Nov 28, 2010 7:58 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb een DW Turner gehad en vond een aantal aspecten van het veersysteem niks. Dus dan maar een ouder type opgebouwd. Ze zijn nog mooier en goedkoper ook. Dave had gewoon de TNT versies in Taiwan moeten laten maken en naast de DW versies verkopen, maar dan goedkoper. Maar goed, het is zijn zaak en ik ben maar een leek.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 8:52 am    Onderwerp: Reageer met quote

Buiten bang for bucks vind ik het ontwerp tijdloos, de bouwkwaliteit top en de veelzijdigheid enorm.

Ik zag trouwens dat Turner ook een rebuild-programma biedt;

http://www.turnerbikes.com/010/010rebuild.html
Quote:
The Turner Rebuild Program includes re-powder coating the main frame and rear, complete pivot rebuild kit installed, new down tube decals and a stainless head badge. We offer any color from our custom color list and the complete process takes approximately 3 weeks. All this for a mere 275 dollars. Although we no longer offer re-polishing of the rear we will drop the price to 200 dollars if you choose to only re-powdercoat the front triangle.

Ben helemaal verliefd op de Trans-Grey kleur... Embarassed
sissywax

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 11:05 am    Onderwerp: Reageer met quote

Plaatjes zeggen meer dan woordjes:

5 jaar oud en na een goede beurt weer zo goed als nieuw, oude liefde roest niet...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Sven

BerichtGeplaatst: Ma Nov 29, 2010 8:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pfff... Sexy spot... Surprised

Tijdloos!
jopiejo

BerichtGeplaatst: Zo Apr 10, 2011 11:49 am    Onderwerp: Turner flux Small Reageer met quote

Bij deze wat nieuwe input op het Turner topic. Heb na lang zoeken een mooie deal op ebay gedaan voor een small. 9komen niet vaak voorbij). maar nu kan het grote opbouwen beginnen.hoe voeg ik plaatjes bij??
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
epic-marco

BerichtGeplaatst: Za Apr 16, 2011 7:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote

accountje aanmaken bij image shack.
Foto uploaden, plaatsen en klaar.
succes Arms wide open Arms wide open Arms wide open
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
epic-marco

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 9:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zal maar eens wat leven in dit topic blazen.
Na mijn eerste aankoop/opbouw toch heel wat
upgrades gedaan.
Hope tech x2 remmen
Middelburn kettingbladen en XT crank (2010)
Fulcrum red metal 3 wielen
FSA SL-K carbon/alu lowriser
FSA SL-K stuurpen
NN snakeskin v+a
Ga binnenkort nog eens met de mannen van akkermans praten over een setje
custom wielen Hope evo 2 naven en crest velgen.
Nog ff wat kleuropties doornemen.
Waarschijnlijk alles zwart met rode spaaknippels.
De fulcrums rijden lekker maar ze zijn voor centerlock en ik wil graag terug naar 6-gats.
By marcoturnmeon at 2011-04-30
By marcoturnmeon at 2011-04-30
Naar boven
eiri

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 10:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

epic-marco schreef:
De fulcrums rijden lekker maar ze zijn voor centerlock en ik wil graag terug naar 6-gats.

Erg mooie fiets!

wat is de reden waarom je af wilt stappen van centrelock?
Naar boven
epic-marco

BerichtGeplaatst: Za Apr 30, 2011 11:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ik hope remmen heb .
Deze werken met 183mm schijven.
Kan alleen shimano (180mm) of avid (185mm) centerlock schijven monteren.
Je moet dan of met vulringen gaan klooien of met adapters.
Wil graag ook hope schijven monteren en die zijn niet in centerlock uitvoering te krijgen. Sad Sad
Naar boven
eiri

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 4:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

epic-marco schreef:
Omdat ik hope remmen heb .
Deze werken met 183mm schijven.
Kan alleen shimano (180mm) of avid (185mm) centerlock schijven monteren.
Je moet dan of met vulringen gaan klooien of met adapters.
Wil graag ook hope schijven monteren en die zijn niet in centerlock uitvoering te krijgen. Sad Sad

Ok, mooie keus voor nieuwe set. ik neem zelf ook een soortgelijke set alleen op basis van de ZTR Arch velg. Die van jou zijn een stuk lichter.
Naar boven
epic-marco

BerichtGeplaatst: Zo Mei 01, 2011 5:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is misschien voor mij ook een betere keus.
Was vorige week bij mijn eigen lbs en die had het ook over een ander merk velg(merk ben ik ff vergeten) omdat die iets meer bombproof is.
Weeg zelf 83 kg en daar komt nog kleding en drinkzak bij en dan ga je al snel naar de limiet van de crest.
Ook gebruik ik de wielen vaak in Zuid Limburg en Ardennen dus is de arch misschien inderdaad een betere optie.
Maar goed, ik ga de verschillende opties eens rustig bespreken.
Smile Smile
Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2011 1:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mooie Turner, Marco, erg sjiek.
Caramba

BerichtGeplaatst: Ma Mei 02, 2011 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

2005 Turner 5 Spot Large
Fox Talas R
Fox Float R Push Tuned
Hope X4/X2 Tech
Thomson / Syntace / Sram X.9 / XT / WTB
Shimano XT / Sapim Race / Mavic XM321Disc wielen

En onder het rijden kom je ineens iets kronkelends op je pad tegen:

Caramba

BerichtGeplaatst: Di Mei 10, 2011 10:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gevonden op Vimeo, een filmpje over de rebuild optie van Turner. Leuk om eens een kijkje in de keuken van Turner te nemen!

Filmpje
Sven

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Behoorlijk filmpje voor een rebuild Wink
Zelf ook een tijd gemaild met Greg (leuk om een gezicht erbij te hebben) maar zonder namen te noemen weet ik nog wel een LBS waar je je Turner ook kan laten rebuilden, zonder 'm over de plas te sturen en 6 weken kwijt te zijn...
cyberhawk

BerichtGeplaatst: Do Mei 12, 2011 11:56 am    Onderwerp: Reageer met quote

Caramba schreef:

een hazelworm in nederland Surprised

ik vond er eens een in oostenrijk.. was zo blij als een kind.. Laughing
leuke beestjes zijn dat.. Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Fanman

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2011 7:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Flux was ook weer toe aan enkele updates. Andere vork, stuur en remmen. De fiets bevalt me echt ontzettend goed. Voor mij de ideale fiets voor de mooie technische trails en prima geschikt voor de marathons en het XC werk hier in NL.

Ik liep al langer met de gedachte rond om er een 120 mm vork in te steken, op 100 mm vond ik hem soms wat nerveus. Zo kwam er onlangs een Reba 120 mm voorbij die ik heb overgenomen. Ik was een beetje huiverig wat er op de steile klimmetjes zou gaan gebeuren, hij bouwt toch 2 cm hoger in, maar tot nu toe blijft het voorwiel goed aan de grond. Ik heb nog een rode decalset liggen die er mogelijk nog op geplakt gaan worden.

Vorig jaar had ik even de massa behoefte om een smal XC stuurtje te monteren, maar een brede XC riser geniet toch mijn voorkeur. :wink: Vandaar een Monkeylite.

Om het af te maken een nieuw setje down tube decals, nu de inkleurde zoals ze op de DW link modellen zitten.

Zoals hij er nu bij staat:
    Frame: Turner Flux
    Headset: Chris King
    Demper: Fox RP23
    Vork: RS Reba Team 120
    Wielset: Chris King ISO/DT 4.1 disc/DT Comp
    Banden: Raceking 2.2/Maxxis Ardent 2.35
    Remmen: Avid Elixir CR 185/160
    Crankstel: Race Face Deus
    Bottom Bracket: Chris King
    Kabels: Gore Ride on
    Stuur: Easton EC70 Monkeylite
    Stuurpen: Thomson X.4
    Zadelpen: Thomson Elite

Nou ik ga weer genieten. Very happy
Naar boven
zonoskar

BerichtGeplaatst: Wo Jun 08, 2011 8:52 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ga je die RP23 ook nog vervangen voor een Monarch? Ik hoor hele goede dingen over die demper, zeker als je hem laat Pushen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Fanman

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2011 8:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Wie zegt dat dan? De Float dempers bevallen mij prima. Zit er wel aan te denken om de RP23 naar Flooks op te sturen voor een PUSH tune.
Naar boven
Caramba

BerichtGeplaatst: Do Jun 09, 2011 10:18 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laatste kan ik je zeker aanraden! Mijn van origine fox float ava rl hebben ze daar voorzien van compleet nieuwe internals en de push tune uiteraard. Nu is het een float r geworden (lockout hendel eraf en andere air can) Dit was 50 euro duurder dan een servicebeurt bij Sabma en was het dubbel en dwars waard.
eiri

BerichtGeplaatst: Zo Jun 26, 2011 8:55 pm    Onderwerp: Mijn nieuwe 5.Spot Reageer met quote

Nog wat kleine aanpassingen, en dan is ie af.
Naar boven
Caramba

BerichtGeplaatst: Zo Jun 26, 2011 9:59 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet eruit als een small? Hoe bevalt ie?
eiri

BerichtGeplaatst: Zo Jun 26, 2011 10:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Caramba schreef:
Ziet eruit als een small? Hoe bevalt ie?

Het is inderdaad een small. Vandaag eerste rondje mogen maken en uitgeprobeerd op redelijk technische trails. Ik kom van een Scott Genius 2010, dus dat is mijn referentie. Omdat ik vooral veel technische trail rij was ik op zoek naar een wat speelsere fiets.

Natuurlijk bevalt de fiets als geheel prima. Ik heb voor Turner 5.Spot gekozen vanwege de no-no-nonsense karakter van de fiets. Simpel, stijf, direct en vooral dus ook speels. Dat is precies wat mijn indruk is. De 5.Spot is enorm direct, waardoor je veel meer van het rijden beleeft tov. de Genius. De Genius wordt op hogere snelheid wat zweverig, maar de Spot blijft heel direct.

Ik heb nog wat moeite met de RP23. Bij het klimmen absorbeerd hij te veel energie. Bij het afrijden van trappen stuiterd de fiets te veel. Een eigenschap van de DW-link zou juist die absorbtie tegen moeten gaan. Ik begrijp nog niet de goede standje van het pedal-pro hendeltje. Met het hendeltje naar de drive kant lijkt het het meest positief, maar dat is dus nog zoeken.

Doordat de fiets zo kort is (maat S), doet hij het uitstekend in switchbacks. Ik zoek nog naar een kortere stuurpen (70 mm ipv 80mm).

De algemene indruk is dus: De fiets is werkelijk fun. De stijfheid maakt hem erg speels. Er zijn nog verbeteringen denkbaar, met name het klimmen, maar waarschijnlijk zit dat vooral in het afstellen van de demper.
Naar boven
Fanman

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 2:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

eiri schreef:
Ik heb nog wat moeite met de RP23. Bij het klimmen absorbeerd hij te veel energie. Bij het afrijden van trappen stuiterd de fiets te veel. Een eigenschap van de DW-link zou juist die absorbtie tegen moeten gaan. Ik begrijp nog niet de goede standje van het pedal-pro hendeltje. Met het hendeltje naar de drive kant lijkt het het meest positief, maar dat is dus nog zoeken.
Pro pedal hendel naar de drive side is pro pedal aan. Wat voor stand pro pedal rijd je? (1= minimaal, 3=maximaal)
Naar boven
Brum.

BerichtGeplaatst: Ma Jun 27, 2011 3:09 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Fanman schreef:
eiri schreef:
Pro pedal hendel naar de drive side is pro pedal aan. Wat voor stand pro pedal rijd je? (1= minimaal, 3=maximaal)

DW-link = pro pedal uit, totaal nutteloos.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 5 van 6

Ga naar: