Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

waarom specialized! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
Pino

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 9:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Pino schreef:
Gisteren lekker gefietst waar een aantal Epic-rijders omhoog moesten lopen.
Of zou het niet aan de fiets liggen?

Waar heb jij gefietst? Ik had de Fiets challenge gereden, daar zat een slot klim in die idd zwalkend steil is. In de meeste gevallen ligt het toch echt aan de rijder en dan maakt het niet uit wat op je dranghek staat: Cube, Specialized of Merlin.

mzzl
Gène

Op die slotklim heb ik ook een stuk gelopen.
Er zat een leuker stuk omhoog net na de bevoorraading waar ik de heren tegenkwam.
En een beetje jennen is dan leuk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2009 4:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote

THES schreef:
Heb ik weer een leuk nieuwtje voor je, voor de 2010 frames is alles weer teruggehaald naar Canada Very happy
Grapje zeker? Kan het me niet voorstellen. En het maakt me ook niet zo heel veel uit, eigenlijk.
THES schreef:
Dat wordt zeer zeker snel en goed opgelost, want dat scheurtje is een bekend probleem; een 2008 model achterbrug is een versterkte versie die er dan voor in de plaats gezet wordt.
.Klopt. Maar ik heb Element in limited edition kleuren. Zijn er maar 100 van gemaakt, en allemaal met de zwakke vorken. We zullen zien.

Wat mij betreft genoeg off topic trouwens, het staat ook in het grote RM topic.
Terug naar Specialized! Daar gaat gelukkig nooit iets van kapot Wink

Zijn er mensen met 2009 FSR ervaring, bijdeweg? Blije rijders? Vind dat wel een mooie bak hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Ma Mei 04, 2009 7:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oeps van het wereld merk Specialized scheurde toch echt mijn frame. Scheuren is een groot woord, 2 haarscheurtjes rond de zadelpenbuis.
Netjes na een week nieuw frame gekregen. Overigens oud nieuws want al weer 4 jaar geleden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
BSSB187

BerichtGeplaatst: Wo Jul 15, 2009 4:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn op zich wel leuke bikes maar zal ze niet snel kopen.
Koop tegenwoordig alles los, via via of MP of forums zoals dit.
Kan ik zelf de onderdelen uitzoeken.
Zo word 't nooit zo'n kudde dieren bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
amigez

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2009 8:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zelf jaren Specialized gereden ,vanaf 99 tot een maand of 3 geleden. Met grote tevredenheid . De service en garantie was altijd goed . En ook geen welles nietes discussie .
bij mijn eerste S-Works enduro lieten de de transfers al zeer snel los. toen zou ik dus gewoon een nieuw frame krijgen . En omdat dat frame op dat moment niet meer voradig was .Kon ik zelfs het nieuwe model frame krijgen. . Dat wou ik dan zelf niet omdat dat frame totaal anders was en geen Brain had .
Maar wel goede service.

Ik heb er 8 braindempers mee versleten ... en geen discussie , gewoon garantie

Maar over het is natuurlijk door de jaren heen wel een merk geworden wat overheerst op elk mountainbike parcours en tourtocht.
Maar dat is natuurlijk niet voor niets.

Nu zegt een kennis van mij , dat er in een specialized geen emotie zit. En wat ie daarnou mee bedoeld snap ik dat nog steeds niet . Het is toch ondertussen een merk met een rijke Fiets geschiedenis . Ik heb het boek "stumpjumper 25 years of mountainbiking" en daar staan toch echt mooie verhalen en foto's in.
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2009 5:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

blijf me toch afvragen, als een model wat uitkomt Het beste systeem is! Waarom er dan toch ieder jaar weer iets nieuws verzonnen was. Bleek dan toch niet zo geweldig.
Naar boven
BOSS

BerichtGeplaatst: Ma Nov 30, 2009 5:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirty sanches schreef:
blijf me toch afvragen, als een model wat uitkomt Het beste systeem is! Waarom er dan toch ieder jaar weer iets nieuws verzonnen was. Bleek dan toch niet zo geweldig.

Welkom in de wereld die marketing heet Arms wide open
90% van de fietsers heeft echt geen baat bij een carbon fiets van sub 10 kilo, de fabrikant echter wel!

dussssssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
trek

BerichtGeplaatst: Zo Dec 06, 2009 9:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dirty sanches schreef:

Met als uitgangspunt al jaren dezelfde brain;)
tom159

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 12:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:

Gisteren lekker gefietst waar een aantal Epic-rijders omhoog moesten lopen.
Of zou het niet aan de fiets liggen?

Gij zegt dat toch voor te lache ! Surprised
Naar boven
tom159

BerichtGeplaatst: Za Feb 26, 2011 12:40 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oei is al 2 jaar gelede Angel...
Naar boven
dale c

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2011 8:27 am    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Ik heb zelf jaren Specialized gereden ,vanaf 99 tot een maand of 3 geleden. Met grote tevredenheid . De service en garantie was altijd goed . En ook geen welles nietes discussie .
bij mijn eerste S-Works enduro lieten de de transfers al zeer snel los. toen zou ik dus gewoon een nieuw frame krijgen . En omdat dat frame op dat moment niet meer voradig was .Kon ik zelfs het nieuwe model frame krijgen. . Dat wou ik dan zelf niet omdat dat frame totaal anders was en geen Brain had .
Maar wel goede service.

Ik heb er 8 braindempers mee versleten ... en geen discussie , gewoon garantie

PARDON??! Shocked meen je dat nou? En is dit een 'normale' score? het moeten wel erg fijne fietsen zijn want het lijkt mij hoogst irritant/ vervelend om er elk jaar achter te komen dat je demper stuk is (en altijd op de meest beroerde plek zoals weekje alpen, weekendje Ardennen etc). En vervolgens de hele afhandelprocedure, wachttijd etc. Of kreeg je bij het ophalen van je fiets/demper meteen een 2e spare mee?
zonoskar

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2011 7:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Toen was er een probleem met de dempers en kreeg je een ruil-demper. Ik ken ook mensen die 5-6 dempers versleten hebben voordat het probleem opgelost was.

Ik vraag me overigens ook af waarom mernsen dan nog op Specialized blijven rondrijden, zo fantastisch zijn ze niet, wel goede prijs/kwaliteit overigens. Vergeleken met Cube wel natuurlijk, maar er zijn zoveel betere fietsen beschikbaar. Je moet er wel voor willen betalen natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Ma Feb 28, 2011 7:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ha, we gaan weer verder. Twee jaar verder en er is wel wat veranderd. Zonoskar blijft vergelijken met Cube, maar Canyon is nu echt het duitse referenz marke geworden. Goede ontwerpen, top afmontage en 2x de prijs kwaliteit van een willekeurige Speci/Trek en 3x prijs/kwaliteit van een willekeurige Cannondale. Cube is stil blijven staan.

De crisis heeft echt vat gehad op de US merken, trage ontwikkelcycli, en weinig winst. Maar ze komen er weer aan. Let op mijn woorden, de komende jaren gaan hele volkstammen hun Stumpjumper/Epic inruilen voor een 29" Specialized Hardtail. Marketing werkt goed, ze liggen technisch nog achter op bijv. Niner, maar zullen dat snel goed maken. Cannondale gokte verkeerd, die 29"Flash is niet serieus te nemen, alle het verminderde budget ging naar de nieuwe Jekyll die verbazend goed scoort.

Kijk op BosfietserBike.Nl in het "nieuwe fiets" hoekje en je ziet de trends.
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Di Mrt 01, 2011 12:03 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Cube is stil blijven staan

Nee joh, CUBE had in 2005 al een 29-er. Laughing
amigo

BerichtGeplaatst: Wo Mrt 02, 2011 9:22 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En Gary Fisher al rond 1999/2000 dus wat dat betrefd lopen er wel meer achter
Naar boven
Lars TB

BerichtGeplaatst: Di Mrt 08, 2011 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, marketing, dat heeft Specialized perfect onder controle!

Tien jaar geleden introduceerden zij de Enduro. Na tien jaar ontwikkelen heet precies diezelfde fiets nu Stumpjumper. Je kunt niet ontkennen dat dat eenvoudig briljant is!

Afgezien van de Brain overigens super fietsen. Enige is natuurlijk dat alle niet-wedstrijdrijders op een Epic rijden. En ja, dan ligt het inderdaad aan je fiets dat je niet naar boven of beneden komt... Evil

Overigens is die Liteville nog een veel groter marketing apparaat. Wat hadden die lui de Duitse bladen in hun zak met een way overrated fiets. Pas na montage van een FOX-demper (na een jaar of drie...) maakte die fiets een beetje waar van wat ooit beloofd werd... .
Naar boven
Horzel1

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 8:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lars TB schreef:

Afgezien van de Brain overigens super fietsen. Enige is natuurlijk dat alle niet-wedstrijdrijders op een Epic rijden. En ja, dan ligt het inderdaad aan je fiets dat je niet naar boven of beneden komt... Evil

Overigens is die Liteville nog een veel groter marketing apparaat. Wat hadden die lui de Duitse bladen in hun zak met een way overrated fiets. Pas na montage van een FOX-demper (na een jaar of drie...) maakte die fiets een beetje waar van wat ooit beloofd werd... .

De Brain ellende is toch hoofdzakelijk te vinden bij de dempers van Specialized zelf?
Nu Fox ze weer maakt zijn er toch veel minder klachten! (vanaf 2010)

Ik rij zelf op een 2009 Epic, en heb ook 3 dempers versleten. Toen ik, door een haarscheurtje, een nieuw 2010 frame kreeg, welke was voorzien van een Fox Brain demper, waren mijn problemen met de demper ook weg.

Bij de oude dempers voelde je overigens goed als de demper open sprong. Bij de Fox demper voel je niets (letterlijk en figuurlijk).

En wordt die dure Liteville niet gewoon in China gemaakt?
Naar boven
Thomas_mtb

BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2011 10:10 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik sluit me bij Willem aan wat betreft Canyon! Topfietsen...grote kans dat mijn volgende XC/AM ook weer een Canyon wordt Smile, heb momenteel niks te wensen over qua XC-fiets Smile
Naar boven
Horzel1

BerichtGeplaatst: Za Feb 11, 2012 10:01 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Horzel1 schreef:
Lars TB schreef:

De Brain ellende is toch hoofdzakelijk te vinden bij de dempers van Specialized zelf?

Ik rij zelf op een 2009 Epic, en heb ook 3 dempers versleten. Toen ik, door een haarscheurtje, een nieuw 2010 frame kreeg, welke was voorzien van een Fox Brain demper, waren mijn problemen met de demper ook weg.

Bij de oude dempers voelde je overigens goed als de demper open sprong. Bij de Fox demper voel je niets (letterlijk en figuurlijk).

En wordt die dure Liteville niet gewoon in China gemaakt?

Een jaar verder......braindemper defect en staat bij de lbs. Ik kijk serieus naar een andere bike.........jammer want hij rijdt verder wel super!
Naar boven
GTLTS

BerichtGeplaatst: Do Feb 23, 2012 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens mij moet je een onderscheid maken tussen de DPers die een Specialized rijden omdat het gewoon een heel goede fiets is en ze verder niet zoveel op hebben met het feit dat de kleuren misschien niet helemaal goed vallen bij de modepolitie én de rijders die geen idee hebben wat de markt te bieden heeft.

Ter vergelijking heb je mensen die een Rolex kopen omdat iedereen weet wat een Rolex is en wat het kost. Maar je hebt ook de mensen die een Rolex kopen omdat het een verdomd goed horloge is. Uiteindelijk komen ze ondanks verschillende motivaties bij eenzelfde merk uit.

Natuurlijk moet je daarbij niet vergeten dat Rolex en Specialized gewoon hele goede marketing hebben en dat ze met hun designs die vaak niet heel spannend zijn een enorme markt kunnen aanboren. Iets waarmee ze anderen nog wel eens tegen de borst stuiten, zoals blijkt.

Want je hebt natuurlijk de DP-snobs (jullie dachten dat je buiten schot konden blijven Wink) die niet dood gevonden willen worden op zo een proletenfiets. Zij gaan voor een exotisch, in een hutje, diep tussen de spelonken van het Rocky gebergte gelast frame waarvan er anderhalf stuks worden gemaakt in vijf jaar. En zij vinden het dan weer een pluspunt dat ze een eigen design kunnen aanleveren met een balhoofdhoek van 71,64 graden. Sommigen zullen daar dan weer van zeggen dat het van de zotte is dat je extra betaalt voor iets wat je zelf ook nog moet bedenken maar daar gaat het dan nu niet over...

Uiteindelijk maakt die oorspronkelijk ietwat vreemde baardmans met z'n lasapparaat in een kleine fabriek 20 frames in de maand en willen diezelfde DP-snobs ook daar niet meer op gezien worden. Op naar de volgende framebouwer die pas op pagina 8000 onder de woorden "custom 29 inch singlespeed frames" op google te vinden is... afgezien van de te vinden reviews nog.

Wat dat betreft kun je jezelf dus afvragen wie er eigenlijk vreemder is... hij of zij die op een fluorgele met Monsterenergy stickers beplakte Golf TDI onder de mtb's stapt of diegeen die op een handgemaakte huifkar met authentieke rijeigenschappen stapt Wink

Mvg van iemand die verliefd is geworden op een way overpriced stalen dranghek

Angel...
suri

BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2012 11:39 am    Onderwerp: Reageer met quote

Specialized maakt anders verdomd goede schoenen die mij zitten als gegoten. Laughing
Naar boven
Lars TB

BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2012 5:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Horzel1 schreef:
Horzel1 schreef:

Een jaar verder......braindemper defect en staat bij de lbs. Ik kijk serieus naar een andere bike.........jammer want hij rijdt verder wel super!

Ging mij niet zozeer om de problemen met de Brain, maar om het principe. Is natuurlijk geinig dat die demper 'denkt', maar het is helaas een 90% oplossing. Traditionele dempers kunnen beter afgesteld worden.

Maar die 90% oplossing is wel voor pakweg 90% van de rijders een 100% oplossing... (ze gebruiken de capaciteiten van hun fiets niet en kunnen geen dempers afstellen. Juist door de brain zal de fiets in 'open' toestand beter veren dan als ze zonder Brain zelf (of de dealer!) aan het afstellen waren geslagen!)
Naar boven
Remmes

BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2012 6:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote

snap heel die ophef niet echt

heb hier 2 specializeds staan, elk met een brain demper.
met de demper nog nooit geen problemen gehad, en de fiets/demper reageert prima op alles wat voor zijn voeten komt

is ook heel precies af te stellen, hoe hij inveert, hoe de rebound is......
ik fiets met me bikes ook vaak op de weg, omdat de kids nog niet de hele mtb route kunnen, en op het asfalt doet de demper precies, hoe hij bedoelt is

precies hetzelfde in de bossen, met kuilen, boomwortels, en afdalingen, veert hij gewoon prima, waarbij de Brain ook niet tegenwerkt

daarbij persoonlijk heb ik geen specialized vanwege het modeverschijnsel, maar omdat ik na meedere bikes gehad te hebben, bij Specialized wel het juiste gevoel kreeg, eindelijk de (voor mij) juiste bike te pakken had, waar ik prima mee uit de voeten kan
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Horzel1

BerichtGeplaatst: Za Feb 25, 2012 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Als je dan bedenkt dat 90% van de bikers geen demper af kan stellen dan is het toch een super oplossing.....

Maar mijn Epic gaat eruit....heb een Stumpjumper besteld. Ik heb zoveel ellende met die braindemper gehad...was er helemaal klaar mee
Naar boven
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Di Apr 24, 2012 10:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Is die meneer Visser nou zo blij dat hij met die fiets boven is gekomen of is hij zo blij dat hij hem naar beneden gaat gooien? Angel...
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

Ga naar: