Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

waarom specialized! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
mateis

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 12:06 am    Onderwerp: Reageer met quote

@Zonoskar: ik heb geen rijbewijs. Smile Ik heb wel eens een Cube Elite carbon ht getest: vreselijk, echt niets voor mij.

@ Jeroen: dit is niet de plaats om al die vage lui van het 29-er/ss forum aan te pakken. Alleen W12, vreemd genoeg jijzelf en ik posten daar regelmatig, voor zover ik het overzie. Het leuke van dit CC-forum is dat het uitsluitend over materiaal gaat, en in die zin bedoel ik dat elite ook. Niet dat het perse gaat om de meeste euro's uitgeven. Tenzij je Robins aanpak volgt, kan je dan nog steeds het beste de duurste 'dale of 'ized uit de folder nemen. Het gaat volgens mij meer om kennis van wat er te koop is (liefst in de States).

@Willem: naast dat die perceptie je gelukkiger zou kunnen maken (ik vind psychologie een beetje een flauwe discipline), denk ik dat daarnaast op DP en dan nog meer specifiek binnen dit topic daadwerkelijk meer interesse in en kennis van materiaal rondhangt. We hebben dus weldegelijk reden om ons verheven te voelen binnen ons zelfgedefinieerde wereldje. Cool

@ topic: Alleen moeten we niet zo verbaasd of zelfs verongelijkt reageren als er mensen zijn die geen zin en energie hebben om zich in ons wereldje te verdiepen en mee te doen. Misschien vinden ze ons spelletje wel stom en willen ze gewoon lekker fietsen op gewoon een goede fiets die ook wel wat geld mag kosten en er best leuk uitziet. Dat wij daarnaast nog excessief veel tijd vrijmaken voor gedenk en geblaat over die fiets en daarom uitgekeken zijn op hun ride, soit.

En ik zit er diep in, aangezien ik nu nog aan het posten ben. Bedtijd, morgen duurtrainen en daarna zien dat ik sneller wordt. Misschien is er dan bevrijding. Very happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
DeKerfs

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 7:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:

En ik zit er diep in, aangezien ik nu nog aan het posten ben. Bedtijd, morgen duurtrainen en daarna zien dat ik sneller wordt. Misschien is er dan bevrijding. Very happy

... of niet... maar dat is de compenseren met nieuw (duurder en lichter) materiaal...

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail AIM naam Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 8:47 am    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
Bedtijd, morgen duurtrainen en daarna zien dat ik sneller wordt. Misschien is er dan bevrijding. Very happy

Nee, er was een Jeroen op een ander forum en die zei: De pijn blijft hetzelfde, je gaat alleen harder.

On Topic maar weer,
Zou er een correlatie zijn tussen Opel rijders en Specialized fietsers ?
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 12:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zie de specialized fietsjes toch vooral achter op lease volvo's of skoda's hangen. De opel rijder heeft hem vaak in de kofferbak denk ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
de lynx

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 3:29 pm    Onderwerp: speci Reageer met quote

Ik blijf erbij als je kijkt naar hoe goed een fiets van specialized is afgemonteerd en voor welke prijs, dan heb je gewoon een goede deal.
En ja ik heb het niet over S-works dat is meer voor de (gesponsorde) wedstrijd rijder.
De instap modellen bieden inmiddels een betere deal dan bijvoorbeeld kona om eens een gelijkwaardig verglijk te nemen.

Ik heb in het zelfde jaar dat ik een Cube ams pro ging rijden de cube ingeruild voor een stumpjumper. Waarom? omdat ik de cube bagger slecht vond rijden. De stumpjumper is voor mij de perfecte bike en dat compleet voor €2100,-
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
kooz

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoeveel Cube-rijders staan er over het algemeen op het podium?
En hoeveel Specialized-rijders?

De specialized teams zijn misschien wel groter, maar ik denk dat de gemiddelde wedstrijdrijder een Cube liever laat staan..

kooz
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

En dan te bedenken dat ik mijn vrouw voor der verjaardeg een cube frame cadeau gedaan heb! Zelf opgebouwd natuurlijk. Maar ze vind hem heerlijk rijden. Zal ze dan hierbij ook faken!!!!! Of zijn echt alle cube bagger?
Naar boven
Brum.

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 7:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kooz schreef:

De specialized teams zijn misschien wel groter, maar ik denk dat de gemiddelde wedstrijdrijder een Cube liever laat staan..

kooz

Fijne redenering altijd... Marketing?

Dus je wilt zeggen dat dezelfde rijder op een vergelijkbare Cube niet gewonnen had waar hij dat wel had gedaan met een Spezi?

Blijf het prachtig vinden hoe Spezi (veel) meer vraagt voor een massaproduct geproduceerd in Taiwan tov handgemaakt USA waar er stukken minder van gemaakt worden. Maar dat terzijde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Za Apr 18, 2009 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kooz schreef:
...maar ik denk dat de gemiddelde wedstrijdrijder een Cube liever laat staan..

Een wedstrijdrijder rijdt op alles, het is immers materiaal v.d. sponsor.....Kijk naar het DP team, die rijden alles aan gort op een Gazelle.

De Specialized marketing werkt dus: je sponsort een top5 rijder en de Opel rijder denkt: He, de top5 kiest Specialized, dat zal wel goed zijn. Nee, het wordt goed betaald en is goed genoeg om een Top5 rijder mee te laten winnen.

dirty sanches schreef:
.....Zal ze dan hierbij ook faken!!!!! ....

En, weet je al meer ?
BOSS

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2009 11:17 am    Onderwerp: Reageer met quote

kooz schreef:

kooz

Dit raakt natuurlijk kan noch wal, kijk eens naar en merk als Canyon(budget en alleen online te bestellen, dozenschuiver dus) die hebben met de Fumic broertjes en het silence lotte team toch ook wel wat in de melk te brokkelen.
Als de merken genoeg betalen gaat Contador zelfs op een Target rijden!

Maar de reden dat je zoveel Specialized ziet is duidelijk; goed marketing apparaat, iedereen kent Specialized en hun reputatie volgens de bladen/reklames.
Verder zijn ze op elke hoek van de straat verkrijgbaar. En er is natuurlijk niets mis met een Specialized ondanks dat ik er nooit 1 zal kopen.

Belangrijkste reden is volgens mij dat het een heleboel mensen geen ruk introduceert....op wat voor fiets ze rijden. Wat je bij ons in de buurt vaak ziet is dat het een totaalplaatje is, alles van Specialized; fiets, kleding & accesoires....alles "mooi" op elkaar afgestemd en alles gekocht bij 1 winkel.

dusssssss©
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Wonky

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2009 2:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Specialized is gewoon een merk dat al heel lang meedraait en daardoor wat meer naamsbekendheid heeft. Nederlanders zijn daar gevoelig voor. Tevens geilen veel nederlanders op alles dat amerikaans klinkt of oogt en betalen rustig een hoop extra geld voor dat merk labetlje in de spijkerbroek waarop Levi's staat.

Als we chauvinisten waren zouden we allemaal een batavus, gazelle of koga rijden ?

Very happy Laughing
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Zo Apr 19, 2009 8:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Da's dus net het punt: wij misschien niet... Maar dat zegt meer over ons dan over die anderen. Wij zijn degenen die dichtgetikt zijn, niet de Specialized-rijder.
Naar boven
Het TUIG

BerichtGeplaatst: Ma Apr 20, 2009 10:31 pm    Onderwerp: Reageer met quote

kooz schreef:

kooz

Waarschijnlijk omdat Specialized rijders Monster Energy drinken en Cube rijders niet?

Laughing
Heckler

BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2009 3:57 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm ik hoor duidelijk bij de bike snobs, rijd het liefst op een veel te duur door een Amerikaanse hippie Hippy in een overmaatse garage gelast frame waar niemand van heeft gehoord (maar wel goed werkt Wink ). Toch heb ik ook een Specialized.

Waarom? Mijn eerste echte MTB was een stalen Stumpjumper in 1991. Die fiets heeft ervoor gezorgd dat ik echt MTB kon rijden, rond Arnhem de heuvels op en af en de Stumpy maakte dat ik zonder vrees alles aankon. Klimmen prima, en dalen met veel controle en ook gewoon naar het werk op en neer. Altijd een zwak gehouden voor de Stumpy.

Wat is de geniddelde leeftijd van de S-works rijder? Misschien geld mijn verhaal voor veel meer 40ers: ooit gereden op een massa-product van de big S en niet teleurgesteld. Nu hebben ze de centjes voor de toppers. En Canondale is toch meer een BMW, mooie techniek maar ik zet hem niet voor de deur.

Enjoy!!
zonoskar

BerichtGeplaatst: Za Apr 25, 2009 10:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Zo'n stalen stumpy uit 1991 heb ik nog steeds Smile

/edit: plaatjes (het is een Stumpy uit '92 overigens, dus een jaartje jonger).

Ik moet hem eens kaal schuren en van een nieuwe laklaag voorzien, want hij roest op een aantal plaatsen. Dit is mijn woon/werk verkeer fiets.

Laatst aangepast door zonoskar op Ma Apr 27, 2009 7:42 pm, in totaal 3 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
BLRacing

BerichtGeplaatst: Zo Apr 26, 2009 8:28 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat de gemiddelde mens gewoon kiest voor een vertrouwd merkt en minder voor een door een hippy gelaste en in een overmaatse garage gebouwd frame Very happy . Is ook een stukje emotie wat er bij hoort. En denk dat dat overigens prima kan met een Specialized, ik mis mijn Enduro nog steeds. Tegenwoordig rijd ik op een Canyon Lux MR, prima spul voor een zeer goede prijs, en niet iedereen rijd er op.

Dat zie je met alles zo. 50 % koopt een senseo-apparaat maar er zijn fijnproevers (lees senseo-haters) die kopen een Saeco of nog beter, een Demoka espresso apparaat met piston bediening en echte koffiebonen. De rest doet het met uilenzeik uit een kan.
De VW Golf is de meest verkochte auto in Nederland (indmiddels ingehaald door de Fiesta). Waarom? Om dezelfde reden. VW zet gewoon een puik bijna tijdloos product neer zonder fratsen en met een uitstekende kwaliteit. Dat ze uiterlijk misschien iets minder spannend zijn dan een Alfa zegt misschien meer over Alfa dan over VW. Maar als je denkt dat het echte autorijden bij een Donkervoort begint (wat waarschijnlijk waar is Very happy ) koop je die toch. Over smaak valt niet te twisten.
Naar boven
Jurriaan

BerichtGeplaatst: Do Apr 30, 2009 3:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een auto heb ik niet, dus daarmee kan ik mijn Specialized niet vergelijken.
Ik ben eerder tegen de massa dan met de massa. Tja en toch rijd ik Specialized.
Waarom, geen idee. Her oogt wel aardig, het rijdt lekker en het hij was minder duur dan mijn vorige fiets. Die was redelijk buiten de massa, een Rotwild.

Wel achtervering op de Specialized. Geeft meer comfort en heerlijk 'niet nodig in ons kikkerlandje'. Ook geen XT derailleur. Voor het gewicht, humor, een xtr derailleur.
Dus eigenlijk een net niet Specialized, maakt hem dat dan weer apart?Wink

De huidige Specialized's vind ik dan weer niet mooi. Te veel zoals de massa. Cool

De marketing van Specialized werkt goed, en de meeste bladen hebben ze ook in hun zak. Goed geregeld. Cube is hier in de buurt overigens beter te verkrijgen dan Specialized.
Naar boven
THES

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2009 7:03 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk topic, ben toch maar wat blij dat ik toendertijd niet voor een speci gegaan ben, maar voor een RM Very happy
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2009 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

THES schreef:
Leuk topic, ben toch maar wat blij dat ik toendertijd niet voor een speci gegaan ben, maar voor een RM Very happy

Laat ik er daar vandaag een paar van op hun donder gegeven op het meest commerciële monster van de afgelopen jaren, de Epic.

Heerlijk! Evil

mzzl
Gène
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Za Mei 02, 2009 10:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
Laat ik er daar vandaag een paar van op hun donder gegeven op het meest commerciële monster van de afgelopen jaren, de Epic.

Heerlijk! Evil

mzzl Gène
Ik rijd zelf op een Rocky, maar moet wel erg lachen om jouw post Very happy. Als jij schik hebt op de fiets waar jij op rijdt, prima! Smile

Specialized heeft voor mij niet het "gevoel" dat ik bij Rocky heb. En het is hobby en "leuk geld uitgeven", dus waarom niet? Maar als je de emoties wegneemt, wat is dan de werkelijke meerwaarde van "handbuilt in Canada" en ahornbladeren? Weinig. Sterker nog, de 2009 Rocky's worden nu ook in het verre oostuh gemaakt, en oude maple leave design is verdwenen?! Ik ben echter wel superblij met mijn 2007 limited edition Element Tribal. Zo, genoeg gepatst.

Specialized is geen supergroot bedrijf, maar doet net alsof . De marketingafdeling werkt hard en spreekt een grote groep mensen aan. En juist dat stuit de puristen weer tegen de borst. Je kunt je echter ook afvragen wat dat over de "puristen"zegt

Als je ook bij Speci alle hype, blabla en terugroepacties wegneemt, is het wél een merk dat technologische vernieuwingen brengt, en dat spreekt mij als techneut aan.

Ik heb overigens ooit een Epic met Fox brain getest en dat was niet echt mijn ding, gewend als ik ben aan "conventionele vering".
Een vergelijkbare FSR vond ik wel fijn rijden. En de huidige generatie FSR met de Speci brains rondom zou ik ook graag eens proberen.

Ik sluit ook zeker niet uit dat ik ooit nog eens van RM zal afstappen, misschien zelf wel naar Specialized. Maar laat mijn maple-vriendjes dat niet horen Wink .

ps: een fiets die riekt naar senseo-emotie zou ik NOOOIT kopen, hehehe Very happy Smile
Naar boven
De Lars Cuevas

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 10:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Een halve dag later: De liggende achtervork van mijn Element is aan het breken... Kutzooi.
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 11:49 am    Onderwerp: Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:
Een halve dag later: De liggende achtervork van mijn Element is aan het breken... Kutzooi.

Sorry, sorry, sory, maar ik zit toch te gniffelen als ik dit lees. Ik hoop dat je souplesse/coulance krijgt m.b.t. de garantie van dit topmerk.
THES

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 5:14 pm    Onderwerp: Reageer met quote

De Lars Cuevas schreef:

...[knip]
Sterker nog, de 2009 Rocky's worden nu ook in het verre oostuh gemaakt,
[knip]...

Heb ik weer een leuk nieuwtje voor je, voor de 2010 frames is alles weer teruggehaald naar Canada Very happy

willem12 schreef:
Sorry, sorry, sory, maar ik zit toch te gniffelen als ik dit lees. Ik hoop dat je souplesse/coulance krijgt m.b.t. de garantie van dit topmerk.

Dat wordt zeer zeker snel en goed opgelost, want dat scheurtje is een bekend probleem; een 2008 model achterbrug is een versterkte versie die er dan voor in de plaats gezet wordt.
Naar boven
Pino

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 5:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
THES schreef:

Heerlijk! Evil

mzzl
Gène

Gisteren lekker gefietst waar een aantal Epic-rijders omhoog moesten lopen.
Of zou het niet aan de fiets liggen?
Naar boven
Gène

BerichtGeplaatst: Zo Mei 03, 2009 8:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:
Gisteren lekker gefietst waar een aantal Epic-rijders omhoog moesten lopen.
Of zou het niet aan de fiets liggen?

Waar heb jij gefietst? Ik had de Fiets challenge gereden, daar zat een slot klim in die idd zwalkend steil is. In de meeste gevallen ligt het toch echt aan de rijder en dan maakt het niet uit wat op je dranghek staat: Cube, Specialized of Merlin.

mzzl
Gène
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

Ga naar: