Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

waarom specialized! ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 9:17 pm    Onderwerp: waarom specialized! Reageer met quote

Hoe komt het dat specialized zo populair is in nl. Werd zo wat uitgelachen in het buitenland. Heb een tijdje een stumjumper gehad, lekker fietsje. Maar nu een liteville.
Wereld van verschil maar zelfde kosten. Er zijn toch zat andere, misschien wel betere merken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 9:50 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat ze een verende fiets hebben die niet veert.
Essentieel voor de modale kaaskop.

(maar uitlachen? echt niet)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
JeroenK

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 10:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Pino schreef:
Omdat ze een verende fiets hebben die niet veert.
Essentieel voor de modale kaaskop.

Dus de modale kaaskop heeft een mening?? Shocked

Ik dacht dat ze allemaal Specialized kopen, omdat ze allemaal Specialized kopen Wink. De waarheid is: Die fietsen komen zelden slecht uit testen. Verder kun je er genoeg lovende verhalen over vinden. Vrij risicoloze aankoop dus, voor wie niet 2 jaar wil studeren op het MTB aanbod.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
zonoskar

BerichtGeplaatst: Do Apr 16, 2009 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik dacht dat de modale kaaskop een hardtail reed? Ik moet iig iedereen om me heen overtuigen van het nut van vering (en disc remmen).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 5:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Ik dacht dat de modale kaaskop een hardtail reed?

Maar wel met een blokkeerbare voorvork of in ieder geval uebermaximaal opgepompt.
(en er moet natuurlijk een XT deraljeur op zitten).
Naar boven
Sven

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:38 am    Onderwerp: Reageer met quote

Omdat de gemiddelde hollander uitgaat wat er in testen wordt geschreven, en niet wat er in de praktijk van overblijft.

Check autoweek, check consumentenbond, en trek de lijn door naar de Nederlandse MTB-reviews. There you have it Wink
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:54 am    Onderwerp: Reageer met quote

de stumpjumper was een s-works fsr uit 2006. met remote brain demper. En die veerde wel degelijk door tijdens gewoon fietsen. En bij de liteville is dit helemaal weg. zeker berg op duidelijk verschil te merken. en een stuk stijver.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Gène

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 8:53 am    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Ik dacht dat de modale kaaskop een hardtail reed? Ik moet iig iedereen om me heen overtuigen van het nut van vering (en disc remmen).

Waarom niet alle twee (zowel een Epic als Hardtail) of word je dan geklasseerd als boven modaal? Cool Trouwens met dat eerste met ik met je eens (vering), maar dat laatste (schijfremmen)?

On topic: Was het eerst niet Giant die genoot van de zoete klanken van de loftrompet, met hun NRS systeem? Bij de opkomst van de Epic verdween Giant van het toneel en kreeg Specialized alle schijnwerpers op zich gericht. Daarna is ieder merk wel meer gaan ontwerpen op het "anti-wipkip" principe. De een met een goed uitgedacht ontwerp (Liteville), de ander met speciale demper (Fox Pro-Pedal of Brain bijvoorbeeld). In mijn ogen heeft Specialized een flinke bijdrage geleverd aan de fully revolutie. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nu een eenheidsworst merk is geworden, beetje de Audi onder de mountainbikes. De Volkswagen blijft toch Cube Wink

mzzl
Gène
Sven

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote

Eigenlijk sluit dit ook wel aan op de discussie zoals in het Café:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=42256

In hoeverre worden zaken gehyped voor de verkoop? Vooral in een kleine markt als mtb...
zonoskar

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 9:34 am    Onderwerp: Reageer met quote

Gène schreef:
De Volkswagen blijft toch Cube Wink

Ik vind Specialized meer de VW onder de MTB. Je weet wat je krijgt, altijd wel kwaliteit. Cube vind ik meer de Hyundai, vooral goedkoop met goede specs (maar het rijdt voor geen kanten en iedereen lacht je uit).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN messenger Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 10:07 am    Onderwerp: Reageer met quote

Ben bang dat het een enorme set van factoren zijn. Specialized is trouwens niet alleen in NL populair, ook in BE.

Wij kijken naar het Westen, niet naar Oosten. Zwaar overprijsde Cannondales en Specializeds gaan als zoete broodjes over de toonbank, terwijl Duitse kwaliteit zoals Liteville amper verkoopt, alleen massa producten als Cube/Bulls. Mooie samenvatting ergen op MTBR over Specialized: "Boutique image & prizes, but Taiwan production". Als je puur naar prijs-prestatie kijkt, wat je van een Hollander zou verwachten, dan zou iedereen op een Giant/Canyon/Cube moeten rijden. Ik heb zelf een Canyon racefiets, helemaal FSA carbon en Ultegra, meer dan 1000 E goedkoper dan equivalent fietsje bij de LBS. Tel uit je winst.

Daarnaast gaat het niet aleen om de koper, maar vooral om de verkoper. Nederlanders kopen weliswaar steeds meer over internet, de moderne variant van de postorder, maar wil voor een fiets een "betrouwbaar" gezicht zien. Laat dat betrouwbare gezicht nu net spectaculair veel marge maken op Cannondale en Specialized......

Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels. Maar ja, iedereen heeft hem, hoge inruilwaarde omdat iedereen er in rijdt...etc. etc. De huidige mode is dus Specialized. Op toertochten zie ik heel wat Specialized Epic's langskomen, een fiets die pas diep in de Ardennen of in de Alpen tot zijn recht komt. Terwijl je Nederland toch perfect uit de voeten kan op een 29" fiets zonder vering en versnellingen...maar dat is weer een heel ander verhaal Cool

Ik ben trouwens wel een fan van Specialized, leuke fabriek daar vlak bij San Jose. Goede filosofie met Body Geometry producten. Ik heb dus wel degelijk veel spul van ze: Zadels, Handschoenen, Bidon, Inlegzolen, Schoenen (2x). Er schijnt volgend jaar een carbon 29" hardtail te komen...jummie !!
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 10:15 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels.

...zegt iemand die in een Renault rijdt... Cool
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 11:01 am    Onderwerp: Reageer met quote

Steelboy schreef:
willem12 schreef:
Nederlanders zijn ook kuddedieren. Hordes mensen rijden in auto's die je vanuit geen enkel rationeel oogpunt zou willen kopen: Opels.

...zegt iemand die in een Renault rijdt... Cool

Probeer je nu een punt te maken Confused Je wil mijn voiture espace toch niet vergelijken met iets wat uit de lijn Kadett, Kaptein, Diplomat, Senator, Admiraal & Commodore komt ???

Wat rijdt jij ook alweer Cool
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 11:12 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:
Je wil mijn voiture espace toch niet vergelijken met iets wat uit de lijn Kadett, Kaptein, Diplomat, Senator, Admiraal & Commodore komt ???

Die nieuwe heeft toch wel de nodige elementen gemeen met de produkten uit Russelsheim.

(Ik rij Matra)
Naar boven
Steelboy

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 11:55 am    Onderwerp: Reageer met quote

willem12 schreef:

Most reliable car ........ in the world!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage Bekijk de bikes van deze gebruiker
Pino

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 12:02 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oliver !!
Naar boven
Robin v Berkel

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 12:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

dit is met giant in nederland zelfde gaa maar kijkken wat nederlands vinden van giant ik had anthem adv wat net zo goed is als S-works epic en spark en scalpel 08 mischien zelfde nog beter anthem adv frame werkt net zo goed en is goed kooper en is beter af gewerkt met ti en alu bouten wat bij ander alleen maal gewoon staal is die naa tijdje gaan roesten maar toch lach iedreen mijn beetje uit toen ik aan kwam zetten met die anthem adv met hahaha een giant maar gaa naar buitenland dan is op eens anders wand op ander forum was niet daar ging gewoon dat is vet bike en wat super ding

elken land heeft iets in NL is Specialized grood en in belgie is scott weer grood
Naar boven
de lynx

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:07 pm    Onderwerp: speci Reageer met quote

Heel leuk die vergelijking met liteville, maar een liteville frameset kost ongeveer 1800 euro. Een specialized stumrpjumper fsr heb je voor 2100 euro cpl. Ik vind de stumpjumper echt een supergoede bike, op technische singletrack onverslaanbaar.

Daar komt nog bij dat specialized ech heerlijke geometrie heeft. Ik rijd ook race specialized en dat bevalt in de lage prijsklasse ook perfect,
Ja cube is voor dezelfde prijs beter afgemonteerd maar kan niet tippen an speci frame's
Naar boven
mateis

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:12 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
(maar het rijdt voor geen kanten en iedereen lacht je uit).

Waar baseer je dat eerste punt eigenlijk op?

willem12 schreef:
Laat dat betrouwbare gezicht nu net spectaculair veel marge maken op Cannondale en Specialized......

Ik ben bang dat de verschillen met bovengenoemde prijsvechters niet zo heel erg groot zijn. En of het woord spectaculair echt van toepassing is waag ik ook te betwijfelen.

DP is natuurlijk al wel iets elitairder dan de gemiddelde Nl mtber, in dit topic reageert dan ook nog eens een groot deel van de bewezen creme-de-la-creme daarvan. Bike-snobs! Shocked Very happy als het moet wil ik me daar ook wel onder te scharen, voor iemand me dat voor de voeten werpt.
Naar boven
b-dirt

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:25 pm    Onderwerp: Reageer met quote

zonoskar schreef:
Gène schreef:
De Volkswagen blijft toch Cube Wink

Ik vind Specialized meer de VW onder de MTB. Je weet wat je krijgt, altijd wel kwaliteit. Cube vind ik meer de Hyundai, vooral goedkoop met goede specs (maar het rijdt voor geen kanten en iedereen lacht je uit).

haha deze vind ik zo goed he Laughing
Naar boven
dirty sanches

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Kan me vergissen! maar een s-works frame met demper kostte toen dik in de 2000 euro(alleen frame) en de liteville heb ik inclusief balhoofd zadelpen en klem en rockquard voor 1550 gekocht. (301 L)
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 7:55 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:
... een groot deel van de bewezen creme-de-la-creme daarvan. Bike-snobs! Shocked Very happy

Hee, oppassen jongen, ik heb dan wel Titanium bling-bling op de fiets, maar totale waarde is nog steeds 1/3 van een modale Specialized S-Works.

mateis schreef:
DP is natuurlijk al wel iets elitairder dan de gemiddelde Nl mtber...

Ik geloof dat je het raadsel hier oplost mijn waarde Watson. Ik hoorde deze week een onderzoeker op de radio over positief denken, geluk en eigenwaarde. Het blijkt dat een mens gelukkig is als hij zijn eigenwaarde net iets boven het gemiddelde plaatst. Jij doet dat ook hierboven: "Wij van DP zijn iets elitairder". Alle Nederlandse Opel rijders weten eigenlijk wel dat ze slecht rijden, maar ze vinden dat 10% beter autorijden dan de rest. Om gelukkig te worden kiest de mountainbiker dus een fiets die net iets duurder, luxer en lekkerder oogt dan wat hij eigenlijk nodig heeft om zich net even iets boven de groep te plaatsen. Voila, het marktsegement van de Specialized.
JeroenK

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 8:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Leuke zienswijze, Mateis.

Ik geef je wel gelijk; DP heeft wat elitairs. Een soort van intellectuele, bijna spirituele verhevenheid vooral: "Laat de massa maar massa-bikes kopen, WIJ staan daarboven en ons gaat het niet om de prijs en of een merk goed ligt, maar om de bevrijding, het pure van met weinig versnellingen, grote wielen en zo mogelijk vastgezette vrijwielen tochtjes maken, waarbij het gaat om de beleving, gezelligheid en vooral niet die banale dingen, zoals wie de snelste is.

Smile teiltje!
Naar boven
willem12

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 8:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

JeroenK schreef:
...vooral niet die banale dingen, zoals wie de snelste is.

Inderdaad, en iedereen doet mee, zelfs onze wedstrijdrijders zwaaien naar het publiek tijdens zware beklimmingen Cool
zonoskar

BerichtGeplaatst: Vr Apr 17, 2009 8:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

mateis schreef:

Waar baseer je dat eerste punt eigenlijk op?

Heb je al eens in een Hyundai gereden? Ik ook niet Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Cross country / Marathon Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

Ga naar: